Skocz do zawartości
erko1

Wymiana łożysk kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie akurat 200 tyś. też lewe łożysko poszło ;/ od pogiętej felgi! zapakowany byłem, że aż zapas wyciągnąłem, żeby jeszcze dodatkową walizkę upchnąć ;)

i tak mimo oczu dookoła głowy, przypiłowałem w dziurę, aż mi szyba przednia pękła od dołu na jakieś 15cm(tak był dociążony - sprawdzone info w ASO), felga pogięta, no i jak się okazało później pewnie i łożysko szlag trafił. Wycie najpierw na wyższych prędkościach i to też w pewnych zakresach, 90-110km/h, potem z biegiem czasu (z miesiąc) przy niższych prędkościach buczenie (nawet od 60km/h). Co ciekawe na kierownicy, żadnych niepokojących efektów w stylu drgań itp.

 

Podniesienie na lewarku i zakręcenie kołem daje odpowiedź, właściwie bezsprzeczną, czy mamy do czynienia z awarią łożyska czy np. wadliwie zużywającą się oponą. (Uwaga przy tym na odgłos klocków ocierających się o tarczę, wiadomo, że te nie odbijają całkowicie od tarcz i również powodują szum podczas kręceniem kołem, natomiast w czasie jazdy w aucie nie słychać i nie czuć tej przypadłości)

 

Za piastę z łożyskiem, firmy FAG (oryginalnie z fabryki wychodzą na FAG) zapłaciłem w hurtowni 210zł (90% sklepów to cena 300zł-330zł)

Numer katalogowy na tył to "FAG 713610620" na przód "FAG 713610610" przynajmniej u mnie. Sprawdzić zawsze indywidualnie każde auto.

 

Za wymianę 80zł, ale w moim przypadku trzeba było się pomęczyć ze śrubą piasty (całe szczęście, że jest dołączana w zestawie do piasty nowa śruba) oraz ze śrubami mocującymi hamulce do tarczy (2 x spline "14") Pewnie ze względu na przygodę z dziurą, trudniej było je odkręcić.

 

Całość jednak, prosta jak drut. Zdejmujemy kapsel, odkręcamy piastę, zdejmujemy koło, potem hamulec (nie ma obaw o tłoczek) następnie odkręcamy tarczę ( u mnie bez problemów) i ściągamy starą piastę z łożyskiem (również bez problemów ze zdjęciem i założeniem nowej)

 

Dodam, że okazja jest do przeczyszczenia rdzy i resztek startych klocków z całości zawieszenia koła i przesmarowanie elementów przy składaniu całości z powrotem.

 

Po wymianie łożyska, ciszej niż kiedykolwiek wcześniej (nawet przed feralnym uderzeniem) i radość z jazdy niepojęta. Widać sypało się już wcześniej to łożysko. Druga strona sprawdzona, rzekomo nie ma potrzeby wymieniać, nie generuje hałasów.

 

I tyle! Jak ktoś potrzebuje namiary na hurtownie gdzie kupiłem piastę z łożyskiem w województwie łódzkim dajcie znać. Wysyłają też pocztą po przedpłacie.

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tyle! Jak ktoś potrzebuje namiary na hurtownie gdzie kupiłem piastę z łożyskiem w województwie łódzkim dajcie znać. Wysyłają też pocztą po przedpłacie.

 

Daj namiar na PW. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również dołączam się do ww prośby; Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło! Do dnia dzisiejszego, łożyska spisują się ok, cicho sza ;p Warto i trzeba zainwestować jak coś się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to nie mądre ale czy tam jest lewy gwint? W którą stronę odkręcić ta piaste, nie chce puścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Carlo55 gwint prawy. Musisz mieć mocny klucz i przedłużkę do niego. Ja u siebie użyłem jeszcze terapię wstrząsową czyli kilka razy przyłożyłem młotkiem w śrubę następnie psiknąłem wd-40 i jakoś poszło ale też nie było łatwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki bardzo, dzisiaj dałem sobie spokój ale wrócę do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko śruba piasty ale i śruby jarzma zacisku mogą cię zaskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
śruby jarzma zacisku mogą cię zaskoczyć

 

Mnie tydzień temu zaskoczyły w czasie wymiany tarcz hamulcowych. Udało się je bez kanału odkręcić ale sporo się na siłowałem żeby w ogóle ruszyć te nieszczęsne śruby. W tym przypadka będzie potrzebny klucz torx M14 12 kątny i trochę WD 40 lub innego penetratora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega POPIOLEK4 ma św. rację. Śruba piasty to Pan Pikuś ze śrubami jarzma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po wymianie piasty tył. Wg Etki śrubę piasty trzeba dokręcić na 200Nm i 180 stopni. Klucz ustawiłem sobie na 200Nm, dokręciłem, pstryknęło więc ok. Następnie założyłem nasadkę na zwykłą fajkę od kluczy nasadowych + około metrowa rurka no i tutaj problem: udało mi się dokręcić może ze 30 stopni... Dalej ani rusz, nie jestem może jakimś Pudzianem, ale trochę siły to mam, więc nie wiem czy to tak zostawić czy próbować jeszcze dłuższe ramię? Wydaje mi się, że już dalej nie dokręcę, a jeśli nawet to może jakieś milimetry ale na pewno nie brakujące 150 stopni. Łożysko zakupiłem SKF więc chyba śruba w zestawie powinna być ok. Miał ktoś z Was podobnie? Trochę to wkurzające jeździć ze świadomością, że nie jest wg zaleceń producenta. Klucz dynamometryczny miałem do 280Nm i nie była to jakaś chińszczyzna, ale o ile się nie mylę made in england. Po dokręceniu o te 30 stopni sprawdziłem jeszcze raz na dyno i pstryknęło mi też na 280Nm. Ale ile Nm może mieć dokręcona o 180stopni śruba 300-350Nm?Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie dokręciłem z siłą 200Nm bo tak było napisane w instrukcji piasty FAG. 200 Nm + 180 stopni to IMO jakies nieporozumienie. Nie dokręcaj już mocniej bo zerwiesz gwint.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z chalasem w aucie, a mianowicie auto jest po kompletnej naprawie zawieszenia i wymianie tylnich lozysk a w aucie dalej buczy tak jakby to byla wina opon ( buczenie takie przerywane i tylko przy mniejszych predkosciach , halas dolatule z tylniej czesci auta) zaznaczam ze opony dzisiaj tez wymienilem i dalej to samo, juz nie mam pojecia co moglbym jeszcze wymienic, moze ktos mial taki przypadek? Proszę o jakas pomoc:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzicie na 100% że klucz do tylnej piasty to spline M18 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzicie na 100% że klucz do tylnej piasty to spline M18 ??

 

tak, na 100% M18 ostatnio wymieniałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżam temat. Właśnie dzisiaj sprawdziłem i okazało się ze padło łożysko w tylnym prawym kole. Czy ktoś wymieniał samo łożysko? Czy trzeba koniecznie razem z piastą? Jakie są ceny?

 

Łożyska samego nie da się wymienić, jest razem z piastą i jest nierozbieralna.

Próbowałem wybić łożysko z piasty FAG, nie da się, tam gdzie w zwykłych piastach jest pierścień segera w tych piastach

jest rant metalowy. Oprócz tego jest jeszcze pierścień magnetyczny ale z nim nie było większego problemu. Trzeba by go potraktować tokarką może wtedy by się udało wycisnąć łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego łożysk samych się nie wymienia, wymienia się całe piasty z łożyskami. Cofać hamulców nie trzeba, odkręcasz zacisk hamulca z silniczkiem, potem jarzmo dopiero wtedy odkręcasz tarczę hamulcową.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kolego miałem podobny przypadek, mianowicie hałas w tylnej części auta, wymieniłem łożyska i dalej to samo, wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe i dalej to samo, huczenie pojawiało się przy prędkości 60 km/h. Części z najwyższej pułki TRW i FAG. Kupiłem nowe opony i jak ręką odjął spokój i w końcu cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w zwykłym sklepie około 200zł, FAG 250zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informuję innych w celu nie szukania zbyt dużych oszczędności.

Łożysko Meyle wytrzymały rok. Szkoda kasy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś się orientuje czy piasty tył do 4motion są takie same jak na przód ? bo do 4WD oczywiście są inne na tył niż do 2WD. Wymieniałem przód jakiś czas temu i chyba słychać tył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności