skindred Zgłoś #41 Napisano 22 Czerwca 2013 (edytowane) U mnie akurat 200 tyś. też lewe łożysko poszło ;/ od pogiętej felgi! zapakowany byłem, że aż zapas wyciągnąłem, żeby jeszcze dodatkową walizkę upchnąć i tak mimo oczu dookoła głowy, przypiłowałem w dziurę, aż mi szyba przednia pękła od dołu na jakieś 15cm(tak był dociążony - sprawdzone info w ASO), felga pogięta, no i jak się okazało później pewnie i łożysko szlag trafił. Wycie najpierw na wyższych prędkościach i to też w pewnych zakresach, 90-110km/h, potem z biegiem czasu (z miesiąc) przy niższych prędkościach buczenie (nawet od 60km/h). Co ciekawe na kierownicy, żadnych niepokojących efektów w stylu drgań itp. Podniesienie na lewarku i zakręcenie kołem daje odpowiedź, właściwie bezsprzeczną, czy mamy do czynienia z awarią łożyska czy np. wadliwie zużywającą się oponą. (Uwaga przy tym na odgłos klocków ocierających się o tarczę, wiadomo, że te nie odbijają całkowicie od tarcz i również powodują szum podczas kręceniem kołem, natomiast w czasie jazdy w aucie nie słychać i nie czuć tej przypadłości) Za piastę z łożyskiem, firmy FAG (oryginalnie z fabryki wychodzą na FAG) zapłaciłem w hurtowni 210zł (90% sklepów to cena 300zł-330zł) Numer katalogowy na tył to "FAG 713610620" na przód "FAG 713610610" przynajmniej u mnie. Sprawdzić zawsze indywidualnie każde auto. Za wymianę 80zł, ale w moim przypadku trzeba było się pomęczyć ze śrubą piasty (całe szczęście, że jest dołączana w zestawie do piasty nowa śruba) oraz ze śrubami mocującymi hamulce do tarczy (2 x spline "14") Pewnie ze względu na przygodę z dziurą, trudniej było je odkręcić. Całość jednak, prosta jak drut. Zdejmujemy kapsel, odkręcamy piastę, zdejmujemy koło, potem hamulec (nie ma obaw o tłoczek) następnie odkręcamy tarczę ( u mnie bez problemów) i ściągamy starą piastę z łożyskiem (również bez problemów ze zdjęciem i założeniem nowej) Dodam, że okazja jest do przeczyszczenia rdzy i resztek startych klocków z całości zawieszenia koła i przesmarowanie elementów przy składaniu całości z powrotem. Po wymianie łożyska, ciszej niż kiedykolwiek wcześniej (nawet przed feralnym uderzeniem) i radość z jazdy niepojęta. Widać sypało się już wcześniej to łożysko. Druga strona sprawdzona, rzekomo nie ma potrzeby wymieniać, nie generuje hałasów. I tyle! Jak ktoś potrzebuje namiary na hurtownie gdzie kupiłem piastę z łożyskiem w województwie łódzkim dajcie znać. Wysyłają też pocztą po przedpłacie. Edytowane 22 Czerwca 2013 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #42 Napisano 3 Listopada 2013 I tyle! Jak ktoś potrzebuje namiary na hurtownie gdzie kupiłem piastę z łożyskiem w województwie łódzkim dajcie znać. Wysyłają też pocztą po przedpłacie. Daj namiar na PW. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek88 Zgłoś #43 Napisano 3 Listopada 2013 Ja również dołączam się do ww prośby; Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #44 Napisano 3 Listopada 2013 Poszło! Do dnia dzisiejszego, łożyska spisują się ok, cicho sza ;p Warto i trzeba zainwestować jak coś się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #45 Napisano 29 Listopada 2014 Może to nie mądre ale czy tam jest lewy gwint? W którą stronę odkręcić ta piaste, nie chce puścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #46 Napisano 29 Listopada 2014 Carlo55 gwint prawy. Musisz mieć mocny klucz i przedłużkę do niego. Ja u siebie użyłem jeszcze terapię wstrząsową czyli kilka razy przyłożyłem młotkiem w śrubę następnie psiknąłem wd-40 i jakoś poszło ale też nie było łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlo55 Zgłoś #47 Napisano 29 Listopada 2014 Ok dzięki bardzo, dzisiaj dałem sobie spokój ale wrócę do tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #48 Napisano 30 Listopada 2014 Nie tylko śruba piasty ale i śruby jarzma zacisku mogą cię zaskoczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #49 Napisano 30 Listopada 2014 śruby jarzma zacisku mogą cię zaskoczyć Mnie tydzień temu zaskoczyły w czasie wymiany tarcz hamulcowych. Udało się je bez kanału odkręcić ale sporo się na siłowałem żeby w ogóle ruszyć te nieszczęsne śruby. W tym przypadka będzie potrzebny klucz torx M14 12 kątny i trochę WD 40 lub innego penetratora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #50 Napisano 30 Listopada 2014 Kolega POPIOLEK4 ma św. rację. Śruba piasty to Pan Pikuś ze śrubami jarzma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luckyluck767 Zgłoś #51 Napisano 9 Grudnia 2014 Jestem właśnie po wymianie piasty tył. Wg Etki śrubę piasty trzeba dokręcić na 200Nm i 180 stopni. Klucz ustawiłem sobie na 200Nm, dokręciłem, pstryknęło więc ok. Następnie założyłem nasadkę na zwykłą fajkę od kluczy nasadowych + około metrowa rurka no i tutaj problem: udało mi się dokręcić może ze 30 stopni... Dalej ani rusz, nie jestem może jakimś Pudzianem, ale trochę siły to mam, więc nie wiem czy to tak zostawić czy próbować jeszcze dłuższe ramię? Wydaje mi się, że już dalej nie dokręcę, a jeśli nawet to może jakieś milimetry ale na pewno nie brakujące 150 stopni. Łożysko zakupiłem SKF więc chyba śruba w zestawie powinna być ok. Miał ktoś z Was podobnie? Trochę to wkurzające jeździć ze świadomością, że nie jest wg zaleceń producenta. Klucz dynamometryczny miałem do 280Nm i nie była to jakaś chińszczyzna, ale o ile się nie mylę made in england. Po dokręceniu o te 30 stopni sprawdziłem jeszcze raz na dyno i pstryknęło mi też na 280Nm. Ale ile Nm może mieć dokręcona o 180stopni śruba 300-350Nm?Co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slayer Zgłoś #52 Napisano 11 Grudnia 2014 U siebie dokręciłem z siłą 200Nm bo tak było napisane w instrukcji piasty FAG. 200 Nm + 180 stopni to IMO jakies nieporozumienie. Nie dokręcaj już mocniej bo zerwiesz gwint. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian1992 Zgłoś #53 Napisano 20 Kwietnia 2015 Witam, mam problem z chalasem w aucie, a mianowicie auto jest po kompletnej naprawie zawieszenia i wymianie tylnich lozysk a w aucie dalej buczy tak jakby to byla wina opon ( buczenie takie przerywane i tylko przy mniejszych predkosciach , halas dolatule z tylniej czesci auta) zaznaczam ze opony dzisiaj tez wymienilem i dalej to samo, juz nie mam pojecia co moglbym jeszcze wymienic, moze ktos mial taki przypadek? Proszę o jakas pomoc:rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #54 Napisano 10 Czerwca 2015 Potwierdzicie na 100% że klucz do tylnej piasty to spline M18 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #55 Napisano 10 Czerwca 2015 Potwierdzicie na 100% że klucz do tylnej piasty to spline M18 ?? tak, na 100% M18 ostatnio wymieniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel456 Zgłoś #56 Napisano 7 Sierpnia 2015 Odświeżam temat. Właśnie dzisiaj sprawdziłem i okazało się ze padło łożysko w tylnym prawym kole. Czy ktoś wymieniał samo łożysko? Czy trzeba koniecznie razem z piastą? Jakie są ceny? Łożyska samego nie da się wymienić, jest razem z piastą i jest nierozbieralna. Próbowałem wybić łożysko z piasty FAG, nie da się, tam gdzie w zwykłych piastach jest pierścień segera w tych piastach jest rant metalowy. Oprócz tego jest jeszcze pierścień magnetyczny ale z nim nie było większego problemu. Trzeba by go potraktować tokarką może wtedy by się udało wycisnąć łożysko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel456 Zgłoś #57 Napisano 12 Sierpnia 2015 Kolego łożysk samych się nie wymienia, wymienia się całe piasty z łożyskami. Cofać hamulców nie trzeba, odkręcasz zacisk hamulca z silniczkiem, potem jarzmo dopiero wtedy odkręcasz tarczę hamulcową. - - - - - aktualizacja - - - - - Kolego miałem podobny przypadek, mianowicie hałas w tylnej części auta, wymieniłem łożyska i dalej to samo, wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe i dalej to samo, huczenie pojawiało się przy prędkości 60 km/h. Części z najwyższej pułki TRW i FAG. Kupiłem nowe opony i jak ręką odjął spokój i w końcu cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel456 Zgłoś #58 Napisano 15 Sierpnia 2015 A w zwykłym sklepie około 200zł, FAG 250zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertB4 Zgłoś #59 Napisano 8 Maja 2017 Informuję innych w celu nie szukania zbyt dużych oszczędności. Łożysko Meyle wytrzymały rok. Szkoda kasy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #60 Napisano 12 Września 2019 ktoś się orientuje czy piasty tył do 4motion są takie same jak na przód ? bo do 4WD oczywiście są inne na tył niż do 2WD. Wymieniałem przód jakiś czas temu i chyba słychać tył... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach