Skocz do zawartości
kzarczyn

Co może powodować ruchy kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy małej prędkości rusza mi się kierownica na boki, coś jakby zbieżności nie miał.

Koła wyważone, felgi proste, zbieżność zrobiona, tarcze przetoczone, powyżej 30 km/h problem znika, opon nie tnie, luzów w zawieszeniu nie ma.

Możliwe że jak się rozgrzeje to problem znika albo po prostu przestaje na to zwracać uwagę.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz delikatne luzy kierownicy ? góra dół ? ... powinna być sztywno ...

tylko ze to nie ma wplywu na predkosc ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jest sztywno, żadnych luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pęknięte zbrojenie opony (kord?) . Obejrzyj dokładnie bieżnik na oponach, w jednym miejscu będzie bardziej wytarty, oczywiście najłatwiej będzie na podnośniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestań jeździć w koleinach lub powyganiaj koty siedzące na osłonie, chociaż po przekroczeniu 30km/h same spadają jak zauważyłeś :D bo problem znika ;)

Popatrz czy nnie ma luzu na drążku kierowniczym. Może przy krzyżaku już się wyrobiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony biją lub zagięta felga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo bąbel na oponce,ja tak mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pęknięte zbrojenie opony...

jedz sprawdz opony tak jak koega pisze powyżej :) bicie wystepuje przy małych predkościach powyżej znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być też przegub wewnętrzny na wymarciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zewnętrzny, bo mi postrzeliwuje i czasami mam bicie na kierownicy przy małych predkościach. I tak mi sie wydaje że to bicie jest właśnie przez przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet burchel, czy skrzywiona felga na tylnym kole może spowodować przenoszenie sił na układ kierowniczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie info. Opony sprawdzę, w sumie to zaraz będę wymieniał.

Ewentualnie może być też przegub, bo mój lewy zewnętrzny dogorywa. Kupiłem sobie przegub tylko czasu jakoś nie mam i tak już 30kkm zrobiłem na strzelającym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. U mnie z powodu guza na tylnej oponie biło kierownicą przy ok 100 km/h, że szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie. Zbieznosc ok, wszystko ok....

 

... tylko ze mi opona strzelila po jakims czasie. Zbrojenie opony mozesz miec zwalone, u mnie tak bylo. Sprawdz opony bo ja mialem na tyle szczescia ze opona mi strzelila przy malej predkosci na pustej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a masz delikatne luzy kierownicy ? góra dół ? ... powinna być sztywno ...

tylko ze to nie ma wplywu na predkosc ...

 

a co jeśli ma się taki minimalny luz kierownicy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co jeśli ma się taki minimalny luz kierownicy ??

 

Trzeba się przyzwyczaić albo zapomnieć i nie szarpać za kierę. W B3 to w zasadzie normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobną sytuacje. Zrobiłem geometrie, kąty, założyłem aluski wyważone i buja mi kierownica w niewielkim zakresie. Całe zawieszenie jest ok. No jedynie mam jakiś luz na krzyżaku co słychać przy kręceniu kierownicą, ale to bez tragedii. Ja winie opony. Mam zamiar je zmienić. Jak problem zniknie to napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym przyjrzeć się pompie wspomagania-za mocno naciągnięty pasek lub zajeżdżona pompa mogą powodować takie objawy-niedawno przerabiałem ten temat:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Oponki do wymiany. U mnie wyglądała jak nowa, ale że przez około pół roku jeździła na przestawionej zbieżności coś się z nią stało i po ustawieniu zbieżności zaczęło szarpać kierownicą. Wymieniliśmy opony na nowe i jest jak ta lala. Spróbuj przełożyć tylne kółka na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba się przyzwyczaić albo zapomnieć i nie szarpać za kierę. W B3 to w zasadzie normalne.

ten sposób stosuje już od dłuższego czasu :D, mam taki dojazd do domu tzw. "kocie łby" z 300m i nie zawsze sie jedzie z jedynką bez gazu, luzy troche są .. własnie nie wiem czy to nie na krzyżaku czy w przekładni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności