-
Liczba zawartości
22 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O sonne1984
- Urodziny 26.05.1984
Informacje osobiste
-
Imię
Kamil
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Białystok/Stalowa Wola
Samochód
-
Silnik
Nie passat
-
Rok produkcji
1992
-
Nie odpowiedni filtr oleju ? B4 1.9 TDi 1Z
sonne1984 odpowiedział xpamer → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Polecam ten olej. Mój mechanior (zaufany) mi polecił-bardzo sobie chwali. -
Ubytek płynu chłodniczego 0.3L/1.5tys km-norma czy problem?
sonne1984 odpowiedział tomek19840925 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Zrób na początek to co napisał kolega up. Pytanie dodatkowe-czy jeździsz często z dużymi prędkościami-powyżej 120 km/h, bo jeśli tak to takie ubytki są normą. Płyn chłodniczy to alkohol i zawsze znajdzie miejsce by sobie wyparować. Przerabiałem temat-wymiana korka i dociśnięcie ścisków na łączeniach pomogło. -
Co może powodować ruchy kierownicy
sonne1984 odpowiedział kzarczyn → na temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Proponowałbym przyjrzeć się pompie wspomagania-za mocno naciągnięty pasek lub zajeżdżona pompa mogą powodować takie objawy-niedawno przerabiałem ten temat:fajny -
W tym przypadku oba będą dobre.W zupełności wystarczy 53 Ah. Ja mam w 1.9 D Centrę Futurę 55Ah/580 A i kręci rozrusznikiem jak krupier ruletką na speed'zie
-
Pompa z 1.9D do czego ta śrubka
sonne1984 odpowiedział mateuszhg → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Jest to śruba do regulacji dawki paliwa i w pewnym zakresie można nią regulować wolne obroty. Jest "zakontrowana"-klucz bodajże 10. Regulujesz kręcąc śrubokrętem i o ile się nie mylę-w prawo zmniejszasz dawkę, w lewo zwiększasz. Kręć ostrożnie-dosłownie każdy milimetr sporo zmienia. -
Koniec miesiąca, ale poszło co nieco
-
Witam ponownie. Rozebrałem zacisk i rzeczywiście okazało się, że tłoczek ciężko chodzi, poza tym brakuje osłony termicznej. Zostawiam robotę (czyszczenie tłoczka itd) na sobotę. Pytanie o osłonę-czy jest dostepna w sklepach, ew gdzie można ją kupić? Na Alledrogo nie znalazłem. Ile może kosztować osłona i czy jest sens kupna zestawu naprawczego do zacisków Topran?
-
Spróbuj poszukać na Allegro, bądź ogólnie w necie przekaźnika firmy Monark-ja takowy nabyłem-sprawuje się wyśmienicie. Polecił mi go znajomy pompiarz. Cena ok 70-80 PLN Chciałem znaleźć sprzedawcę w archiwum allegro-niestety nie udało mi się.
-
Więc po kolei: Przewody (zarówno te metalowe jak i gumowe-preparat ich nie uszkadza-spokojnie) były czyszczone w sierpniu zeszłego roku. Równocześnie zostały wymienione klocki hamulcowe-przód oraz płyn hamulcowy. Jak już napisałem wcześniej, samochód hamuje bardzo dobrze, problem jest tylko z cięższym obracaniem koła i nagrzewaniem się całości. Spróbuję na początek oczyścić i przesmarować zacisk tak jak napisał kzarczyn-zobaczymy czy pomoże, jeśli nie-wymiana. Na razie dziękuję za odzew-dam znać co i jak, gdy sprawdzę :kciuki
-
Przewody były czyszczone-takim fajnym środkiem przy okazji wymiany klocków-jutro sprawdzę w takim razie zacisk. Zastanawiałem się nad wymianą cylinderków z przodu-jest sens? Hamulce działają bardzo dobrze i się zastanawiam
-
Witam! Odgrzewam, gdyż mam problem z ocieraniem się klocków o tarczę. Ostatnio podczas jazdy na trasie (250km), po przejechaniu 50 km, usłyszałem piszczenie-takie ocieranie się metalu o metal. Dochodziło z przodu-lewa strona, przy czym po usłyszeniu piszczenia i lekkim muśnięciu pedału hamulca, owo piszczenie ustawało-na dłużej lub nie. Po zatrzymaniu samochodu i oględzinach tarcz i klocków dowiedziałem się co następuje: -lewe koło obraca się ciężej od prawego -lewa tarcza jest bardzo gorąca-prawa tylko "dobrze ciepła. Poza tym przypomniało mi się, że 9m-cy temu, podczas przeglądu-pracownik stacji diagnostycznej powiedział, że lewy hamulec(przedni) łapie mocniej od prawego. Dodam, że kilka m-cy temu wymieniłem cylinderki i tłoczki w hamulcach z tyłu-przednich nie ruszałem. Obstawiam cylinderki, a co Wy na to?
-
Stukotanie w silniku na niskich obrotach
sonne1984 odpowiedział senior76 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Witam! Nie chcę zakładać nowego postu więc piszę tutaj. Podczas regeneracji pompy wtryskowej dwa miesiace temu, pompiarz zauważył (usłyszał), że szklanki w moim klekocie domagają się wymiany. Rzeczywiście silnik przez te dwa miesiące nieźle się "rozdzwonił". Przymierzam się do naprawy na początku marca i stąd pytanie: Gdzie w Białymstoku można solidnie i za rozsądną cenę dokonać naprawy? Jakieś widełki cenowe? -
Witam! Udało mi się rozwiązać ten problem-może moje doświadczenia się komuś przydadzą. Problem tkwił w potencjometrze znajdującym się na smoku. Postanowiłem wykręcić całość i jeszcze raz wszystko posprawdzać. Okazało się, że płytka ze stykami była przyśniedziała, tak samo jak ruchoma blaszka przymocowana do pływaka. Po dokładnym oczyszczeniu styków i blaszki i delikatnym dociśnięciu jej do płytki zestyków, wskaźnik przestał wariować. Do czyszczenia proponuję papier 800, a nastepnie przepolerowanie płytki. To by było na tyle
-
Witam! Pojawił siękolejny objaw-po zatankowaniu do pełna wskazówka podnosi się ponad 70 litrów, tzn stoi pionowo-tak jak godzina 12 w zegarku. Wymiękam jużz tym wskażnikiem. Dodam, że po przejechaniu ok. 250 km wskazuje połowę zbiornika, utrzymuje się przez dłuższy czas a potem "sru" do zera. Zimne luty nie wchodzą w grę-wszystko polutowane i wymieniony stabilizator napięcia. Pozdrawiam.
-
Co do tej kalibracji to wykręciłem wskaźnik ze zbiornika i nie znalazłem żadnej śruby regulacyjnej. Wskaźnik jest najprostszym z możliwych-smok do zbierania paliwa i pływak do którego przyczepiona jest blaszka jeżdżąca po stykach-tyle, żadnych śrub regulacyjnych-nic więcej. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Bo wskaźnik dalej przekłamuje, dodam że zegary to Motometer 920.