B_O_N_K Zgłoś #2101 Napisano 22 Lutego 2012 W każdym sklepie motoryzacyjnym po podaniu roku oraz oznaczenia silnika sprzedawca bez problemu dobierze Ci właściwą sondę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mysta_bombasti Zgłoś #2102 Napisano 22 Lutego 2012 ok a jeżeli chce kupic używaną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaśś Zgłoś #2103 Napisano 22 Lutego 2012 witam panowie mam pytanko. Wczoraj troche kręciłem na śniegu i niestety padła mi pompa wspomagania może ktoś doradzic jaką pompe kupic i jakie koszta mniej więcej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lycha Zgłoś #2104 Napisano 22 Lutego 2012 Witam. miałem ten sam problem. ja kupiłem na allegro za 260pln ponad 1,5 roku temu i działa do dziś bez zarzutów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mysta_bombasti Zgłoś #2105 Napisano 23 Lutego 2012 No i jak tam da rade ktoś pomóc koledze z tą sonda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2106 Napisano 23 Lutego 2012 Według ETKI, sonda lewa za katalizatorem, dla silnika AMX z 2001r, ma numer b 078 906 265 P. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #2107 Napisano 23 Lutego 2012 Może właściciele 2.8 mają taką wiedzę ... Poszukuje lewej głowicy do swojego motoru o oznaczeniu ATQ (wersja na USA) - czy przypasuje mi głowice od innego silnika o innym oznaczeniu niż ATQ, a jeśli tak to od jakiego, według jakich oznaczeń najlepiej szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #2108 Napisano 23 Lutego 2012 witam panowie mam pytanko. Wczoraj troche kręciłem na śniegu i niestety padła mi pompa wspomagania może ktoś doradzic jaką pompe kupic i jakie koszta mniej więcej ? Pierwsza moja rada jest taka żebyś nie kupował pompy. Ja miałem taką samą sytuacje - pompa padła po kręceniu się w miejscu na śniegu. Najprawdopodobniej trzeba wyciągnąć pompe, 'odgrzać' lub odciąć czarną plastikową pokrywę i coś tam zlutować - nie pamiętam co. Podobno to najczęstsza przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2109 Napisano 23 Lutego 2012 Może właściciele 2.8 mają taką wiedzę ... Poszukuje lewej głowicy do swojego motoru o oznaczeniu ATQ (wersja na USA) - czy przypasuje mi głowice od innego silnika o innym oznaczeniu niż ATQ, a jeśli tak to od jakiego, według jakich oznaczeń najlepiej szukać ? Według ETKI ATQ, AMX i BBG mają takie same głowice. No ale lepiej się jeszcze gdzieś jakoś upewnić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #2110 Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) Według ETKI, sonda lewa za katalizatorem, dla silnika AMX z 2001r, ma numer b 078 906 265 P. jeżeli juz na tapecie sondy , u mnie jest błąd , wyskakuje na benzynie, na gazie jest spokój 16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 35-00 - - 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 35-00 - - wodzu997 kiedyś napisał że poradził sobie z tym stosując emulator sondy lambda, czy bank 1 i 2 oznacza sondy przed katalizatorem po obydwóch stronach czy 1 to "przed" a 2 "za" katem na jednej stronie ? jak to w etce wygląda? Czy błedy te mogą mieć wpływ na większe spalanie gazu? coś słyszałem ze komp od gazu nie bierze odczytów z sondy tylko ma jakiś emulator? Doradzicie? Edytowane 24 Lutego 2012 przez Koćko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaśś Zgłoś #2111 Napisano 24 Lutego 2012 ahaa no ok wielkie dzięki zobacze co da się zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaśś Zgłoś #2112 Napisano 29 Lutego 2012 panowie gdzie w naszych silnikach jest pompa wspomagania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2113 Napisano 29 Lutego 2012 Najwyżej położone kółko napędzane paskiem wieloklinowym. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #2114 Napisano 1 Marca 2012 mogłbym prosić o wrzucenie z etki foty 2.8 AMX jak sa katy i sondy umieszczone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #2115 Napisano 1 Marca 2012 Wpadnij do mnie to sobie sam dokładnie obadasz :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2116 Napisano 1 Marca 2012 jeżeli juz na tapecie sondy , u mnie jest błąd , wyskakuje na benzynie, na gazie jest spokój16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 35-00 - - 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 35-00 - - wodzu997 kiedyś napisał że poradził sobie z tym stosując emulator sondy lambda, czy bank 1 i 2 oznacza sondy przed katalizatorem po obydwóch stronach czy 1 to "przed" a 2 "za" katem na jednej stronie ? jak to w etce wygląda? Czy błedy te mogą mieć wpływ na większe spalanie gazu? coś słyszałem ze komp od gazu nie bierze odczytów z sondy tylko ma jakiś emulator? Doradzicie? Mi poźniej na gazie też wywalało. zamontowałem coś takiego, z tym, że sam wykonałem na tokarce http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-najlepszy-najtaniej-f-v-i2098621968.html o tej pory, pare miesięcy 0 błędów Montowałem na sondy za katem czyli na ostatnie. PS. Gazu teraz pali mniej. Te sondy nie są odpowiedzialne za dawke paliwa bezpośrednio, ale jak komp wykryje że masz słabe katalizatory, to robi korekcje dawki paliwa celem wypalenia ich (coś tak jak w przypadku filtra cząstek stałych) Mi pali około 2 litry gazu mniej. Powodzenia, w razie pytań dotyczących tego błędy zapraaszam na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolio Zgłoś #2117 Napisano 2 Marca 2012 paolio ja wymieniałem u siebie te uszczelki które wyglądają jak jezyczki z otworkami wyprofilowane. Nastawników sie nie wymienia bo jeśli działają dobrze tzn. zmieniają fazy rozrządu to po co je zmieniać. Jak leje na kolektory tak jak u mnie to tylko wymiana uszczelek a przy okazji wymień siemeringi wałków oraz w tylnej części głowicy są takie korki które przy wałkach rozrządu które też warto zmienić bo do wymiany uszczelek nastawników musisz rozpiąć cały rozrząd zdjąc pokrywy klawiatur i wyjąć wałki rozrządu wiec lepiej tego nie powtarzać bo pracy troche jest jeśli te korki to takie platikowe połksiężyce (kremowy kolor) to kupiłem razem w zestawie z uszczelkami pod nastawniki (komplet 32 zł oryginał - tanio!). rozrząd i tak wymieniam a co do siemeringów wałków to w poniedziałek auto idzie do mechanika to zobaczymy co powie. ---------- Dodano o 18:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:05 ---------- jeśli te korki to takie platikowe połksiężyce (kremowy kolor) to kupiłem razem w zestawie z uszczelkami pod nastawniki (komplet 32 zł oryginał - tanio!). rozrząd i tak wymieniam a co do siemeringów wałków to w poniedziałek auto idzie do mechanika to powiem mu o nich, zobaczymy co powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #2118 Napisano 6 Marca 2012 wodzu997 dzięki za odpowiedź, zamawiam i będę testował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #2119 Napisano 7 Marca 2012 A jak najszybciej sprawdzić, czy wtryski benzynowe są sprawne? Prawdopodobnie u mnie na cylindrach 4-6 jeden albo więcej leją. Na 1-3 poprzedni właściciel musiał wymieniać, bo mam wtryski koloru czerwonego (czyli zamienniki po wrześniu 2001), a na 4-6 chyba jeszcze fabryczne, bo są ciemnoniebieskie/granatowe/fioletowe (chyba mam problemy z odróżnianiem kolorów:-D). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #2120 Napisano 7 Marca 2012 (edytowane) 1) Gdzie znajduje się czujnik uderzeniowy który odcina zasilanie pompy paliwa? Na forum wyczytałem, ze jest to nr 20 i 17 z rysunku? 2) Wywala mi te błędy 17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground P1530 - 35-10 - - - Intermittent 17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground P1515 - 35-10 - - - Intermittent 17938 Nastawnik wałka rozrządu. Kompletny silnik był zmieniany a błąd nadal jest więc myślę, że to problem z instalacją. Gdzie jest ten czujnik? 17923 Zawór N156 wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego. To samo co z poprzednim błędem. Czy on znajduje się w kolektorze ssącym tam gdzie jest ta dźwigienka? Edytowane 7 Marca 2012 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach