Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

W każdym sklepie motoryzacyjnym po podaniu roku oraz oznaczenia silnika sprzedawca bez problemu dobierze Ci właściwą sondę.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie mam pytanko. Wczoraj troche kręciłem na śniegu i niestety padła mi pompa wspomagania :/ może ktoś doradzic jaką pompe kupic i jakie koszta mniej więcej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. miałem ten sam problem. ja kupiłem na allegro za 260pln ponad 1,5 roku temu i działa do dziś bez zarzutów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według ETKI, sonda lewa za katalizatorem, dla silnika AMX z 2001r, ma numer b 078 906 265 P.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może właściciele 2.8 mają taką wiedzę ...

 

Poszukuje lewej głowicy do swojego motoru o oznaczeniu ATQ (wersja na USA) - czy przypasuje mi głowice od innego silnika o innym oznaczeniu niż ATQ, a jeśli tak to od jakiego, według jakich oznaczeń najlepiej szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie mam pytanko. Wczoraj troche kręciłem na śniegu i niestety padła mi pompa wspomagania :/ może ktoś doradzic jaką pompe kupic i jakie koszta mniej więcej ?

 

Pierwsza moja rada jest taka żebyś nie kupował pompy. Ja miałem taką samą sytuacje - pompa padła po kręceniu się w miejscu na śniegu. Najprawdopodobniej trzeba wyciągnąć pompe, 'odgrzać' lub odciąć czarną plastikową pokrywę i coś tam zlutować - nie pamiętam co. Podobno to najczęstsza przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może właściciele 2.8 mają taką wiedzę ...

 

Poszukuje lewej głowicy do swojego motoru o oznaczeniu ATQ (wersja na USA) - czy przypasuje mi głowice od innego silnika o innym oznaczeniu niż ATQ, a jeśli tak to od jakiego, według jakich oznaczeń najlepiej szukać ?

 

Według ETKI ATQ, AMX i BBG mają takie same głowice. No ale lepiej się jeszcze gdzieś jakoś upewnić.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według ETKI, sonda lewa za katalizatorem, dla silnika AMX z 2001r, ma numer b 078 906 265 P.

jeżeli juz na tapecie sondy , u mnie jest błąd , wyskakuje na benzynie, na gazie jest spokój

16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold

P0431 - 35-00 - -

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0421 - 35-00 - -

 

wodzu997 kiedyś napisał że poradził sobie z tym stosując emulator sondy lambda, czy bank 1 i 2 oznacza sondy przed katalizatorem po obydwóch stronach czy 1 to "przed" a 2 "za" katem na jednej stronie ? jak to w etce wygląda?

Czy błedy te mogą mieć wpływ na większe spalanie gazu? coś słyszałem ze komp od gazu nie bierze odczytów z sondy tylko ma jakiś emulator? Doradzicie?

Edytowane przez Koćko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ahaa no ok wielkie dzięki zobacze co da się zrobic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie gdzie w naszych silnikach jest pompa wspomagania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwyżej położone kółko napędzane paskiem wieloklinowym.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogłbym prosić o wrzucenie z etki foty 2.8 AMX jak sa katy i sondy umieszczone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij do mnie to sobie sam dokładnie obadasz :-)

 

koćko.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli juz na tapecie sondy , u mnie jest błąd , wyskakuje na benzynie, na gazie jest spokój

16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold

P0431 - 35-00 - -

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0421 - 35-00 - -

 

wodzu997 kiedyś napisał że poradził sobie z tym stosując emulator sondy lambda, czy bank 1 i 2 oznacza sondy przed katalizatorem po obydwóch stronach czy 1 to "przed" a 2 "za" katem na jednej stronie ? jak to w etce wygląda?

Czy błedy te mogą mieć wpływ na większe spalanie gazu? coś słyszałem ze komp od gazu nie bierze odczytów z sondy tylko ma jakiś emulator? Doradzicie?

Mi poźniej na gazie też wywalało. zamontowałem coś takiego, z tym, że sam wykonałem na tokarce

http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-najlepszy-najtaniej-f-v-i2098621968.html

o tej pory, pare miesięcy 0 błędów :)

Montowałem na sondy za katem czyli na ostatnie.

PS. Gazu teraz pali mniej. Te sondy nie są odpowiedzialne za dawke paliwa bezpośrednio, ale jak komp wykryje że masz słabe katalizatory, to robi korekcje dawki paliwa celem wypalenia ich (coś tak jak w przypadku filtra cząstek stałych)

Mi pali około 2 litry gazu mniej.

Powodzenia, w razie pytań dotyczących tego błędy zapraaszam na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
paolio ja wymieniałem u siebie te uszczelki które wyglądają jak jezyczki z otworkami wyprofilowane. Nastawników sie nie wymienia bo jeśli działają dobrze tzn. zmieniają fazy rozrządu to po co je zmieniać. Jak leje na kolektory tak jak u mnie to tylko wymiana uszczelek a przy okazji wymień siemeringi wałków oraz w tylnej części głowicy są takie korki które przy wałkach rozrządu które też warto zmienić bo do wymiany uszczelek nastawników musisz rozpiąć cały rozrząd zdjąc pokrywy klawiatur i wyjąć wałki rozrządu wiec lepiej tego nie powtarzać bo pracy troche jest

 

jeśli te korki to takie platikowe połksiężyce (kremowy kolor) to kupiłem razem w zestawie z uszczelkami pod nastawniki (komplet 32 zł oryginał - tanio!). rozrząd i tak wymieniam a co do siemeringów wałków to w poniedziałek auto idzie do mechanika to zobaczymy co powie.

 

---------- Dodano o 18:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:05 ----------

 

jeśli te korki to takie platikowe połksiężyce (kremowy kolor) to kupiłem razem w zestawie z uszczelkami pod nastawniki (komplet 32 zł oryginał - tanio!). rozrząd i tak wymieniam a co do siemeringów wałków to w poniedziałek auto idzie do mechanika to powiem mu o nich, zobaczymy co powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wodzu997 dzięki za odpowiedź, zamawiam i będę testował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak najszybciej sprawdzić, czy wtryski benzynowe są sprawne? Prawdopodobnie u mnie na cylindrach 4-6 jeden albo więcej leją. Na 1-3 poprzedni właściciel musiał wymieniać, bo mam wtryski koloru czerwonego (czyli zamienniki po wrześniu 2001), a na 4-6 chyba jeszcze fabryczne, bo są ciemnoniebieskie/granatowe/fioletowe (chyba mam problemy z odróżnianiem kolorów:-D).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)

Gdzie znajduje się czujnik uderzeniowy który odcina zasilanie pompy paliwa? Na forum wyczytałem, ze jest to nr 20 i 17 z rysunku?

 

1bz4.jpg

 

 

2) Wywala mi te błędy

 

17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground

P1530 - 35-10 - - - Intermittent

17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground

P1515 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

17938 Nastawnik wałka rozrządu. Kompletny silnik był zmieniany a błąd nadal jest więc myślę, że to problem z instalacją. Gdzie jest ten czujnik?

 

17923 Zawór N156 wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego. To samo co z poprzednim błędem. Czy on znajduje się w kolektorze ssącym tam gdzie jest ta dźwigienka?

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności