Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie to coś zbyt dużo tych przypadków nawracającego po kilku tygodniach muła spowodowanego turbiną. Moim zdaniem czegoś tu nie dostrzegamy, lub coś jest robione źle. Wydaje mi się, że czyszcząc nie usuwamy do końca przyczyny problemów. Ktoś gdzieś pisał o odkształceniu muszli turbiny, może tu leży problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yhm, a kwestia tego "przedmuchania" turbinki...? Jest to realne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy złe ustawienie kąt synchronizacji wałka (mam powyzej 4) moze powodowac zasyfianie turbiny? Silnik AVB 1,9 TDI 101 km.

Edytowane przez branchoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku w silniku PD ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o kąt synchronizacji wałka.

Edytowane przez branchoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem swoje turbo wiosną , po miesiącu znowu do czyszczenia , wymontowałem więc wtryski i do sprawdzenia . Skończyło się na wymianie końcówek wtrysków , po pól roku jeżdzenia jest wszystko ok , turbo pracuje jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,czy zawór odpowietrzający,tu link https://www.carpartsdiscount.com/auto/parts/97/audi/a4/egr_system/vacuum_control_valve.html?3593=52231 ma wpływ na prawidłową pracę turba w silniku bęzynowym 1.8 T silnik APU ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może podać nr. części w/g etki ?

chodzi o przewód doprowadzający olej do Turbiny silnik BKC passat 3co 05'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś może podać nr. części w/g etki ?

chodzi o przewód doprowadzający olej do Turbiny silnik BKC passat 3co 05'

 

Witam.

038 145 771 AG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik BKC passat 3co 05'

chyba rocznik modelowy 2006 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba rocznik modelowy 2006 ?

 

dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj moja turbinka była czyszczona, i było wszystko ok, dziś jednak po nocy po odpaleniu na zimnym silniku zastała mnie chmara białego-siwego dymu, bardzo intensywnego... Przy próbie delikatnego przygazowania usłyszałem w komorze silnika taki dziwny odgłos, coś na zasadzie wylewania wody z butelki, taki bulgot, trwający może 3 sec. Od tego czasu co prawda jest ok, ale wolę dmuchać na zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może płyn chłodniczy dostał się do komory spalania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może płyn chłodniczy dostał się do komory spalania?

 

Mógłbyś konkretniej wyjaśnić co mam przez to rozumieć... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłbyś konkretniej wyjaśnić co mam przez to rozumieć... ?
wyjepana uszczelka pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trwający może 3 sec. Od tego czasu co prawda jest ok, ale wolę dmuchać na zimne.

kontroluj szczególnie poziom oleju, być może twoja turbinka nadaje się już do regeneracji(lub wymiany).

 

 

Cytat Zamieszczone przez tomek1634 Zobacz posta

A może płyn chłodniczy dostał się do komory spalania?

i poziom cieczy chłodzącej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu kierownic niestety zaczął robić mój passat zadymę za sobą na biało siwo i wziął trochę oleju . Przypuszczam, że nic źle nie zostało złożone . kierownice ładnie pracowały na sucho . Proszę o podpowiedz .

 

Ps. przed czyszczeniem kierownic nie brał oleju od wymiany do wymiany i nie dymił , olej w rurach jest ale wydaje mi się ze w normie dla PD.

 

Nie chce mi się wierzyć że turbo powiedziało PA PA

 

 

przyczynom zadymy była nie drożna Odma wszystko OK

Edytowane przez max83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój passat po wymianie zaworu N75 i sprawdzeniu układu podciśnienia dalej wpada w notlauf. W załączonym filmiku pokazuje pracę sztangi(sory za słaba jakość). Uważacie, że pozostaje ona do czyszczenia a jak nie to co w takim razie? Czy uszkodzony przepływomierz może powodować notlauf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!!! Miałem dzisiaj i to poraz pierwszy mały albo może być duży problem z Pasacikiem 1.9 TDI 130km, a mianowice pogoniłem go na 3 biegu do ok 4500 obrotów wciskam sprzęgło wrzucam 4 bieg i brak mocy. Nie swieci żaden check ani inna kontrolka. Dojechałem do domu jakieś 3 kilometry bez turbiny, wogóle nie chodziła, auto nie kopciło... Po ponownym odpaleniu wszystko śmiga, auto jeździ jak wcześniej - czy ktoś może miał podobny problem lub wie co to może być lub się zaczyna psuć??? Zauważyłem że na łuku w prawo jak dodam mocniej gazu słychać jakiś warkot, byłem sprawdzić wydech ale jest ok, czy to może jakiś wąż od turbinki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich!!! Miałem dzisiaj i to poraz pierwszy mały albo może być duży problem z Pasacikiem 1.9 TDI 130km, a mianowice pogoniłem go na 3 biegu do ok 4500 obrotów wciskam sprzęgło wrzucam 4 bieg i brak mocy. Nie swieci żaden check ani inna kontrolka. Dojechałem do domu jakieś 3 kilometry bez turbiny, wogóle nie chodziła, auto nie kopciło... Po ponownym odpaleniu wszystko śmiga, auto jeździ jak wcześniej - czy ktoś może miał podobny problem lub wie co to może być lub się zaczyna psuć??? Zauważyłem że na łuku w prawo jak dodam mocniej gazu słychać jakiś warkot, byłem sprawdzić wydech ale jest ok, czy to może jakiś wąż od turbinki???

 

Ewidentne zachowanie przy złapaniu not lauffa - to tryb awaryjny w który wpada auto po przeładowaniu turbosprężarki.

Jeżeli nie masz nigdzie nieszczelności i faktycznie łopatki są "lekko - zaznaczam lekko przypieczone" to poganiaj trochę do czerwonego pola tzn. 1 bieg- 5 tys, 2 bieg - 5 tys,3,4,5 itp i tak kilka razy jeżeli pomoże to problem z głowy a jeśli nie to turbo na stół i do czyszczenia. No i podstawowa sprawa podłącz VAG-a i zobacz co tam się dzieje.

 

Aha i nie stosuj PSJ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności