Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję konkretnej odpowiedzi.

Czy można źle złożyć turbinę?

1.części gorącej i zimnej nie można inaczej złożyć (nie wejdzie do auta)

2.układu VNT też nie da się obrócić o 120stopni (nie wejdzie bolec centrujący od dźwigni przestawiania VNT)

3.Można obrócić pierścień ,ale z tego co widzę jest symetryczny (poza tym jest na nim punkt gróry powinien być "od góry")

 

Pytam dla tego że po wyczyszczeniu (na lustro !) i złożeniu wcale nie jest dużo lepiej.

Co prawda nie mam przeładowania ,ale logi z grupy 11 są tragiczne.Od 3000 obr. zawór pracuje na 94% a ciśnienie jest większe o 0,3 bara.Nawet po odpięciu wężyka "gruszki" (sztanga na samym dole) w okolicach 3500 obr. mam przeładowanie 0,2 bara.

Oczywiście "geometria" całkiem zamknięta!

Czy ktoś z Was ma pomysł o co chodzi?

Log (8 - 011)

 

Sprawdź czy nie ma niszczelności w układzie podciśnienia, ewentualnie niesprawny zawód n75, lub niesprawny przepływomierz , jeśli cięgło łopatek chodzi dobrze to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej , chyba że turbo nie osiąga już odpowiednich obrotów , lub nieszczelność za turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź czy nie ma niszczelności w układzie podciśnienia, ewentualnie niesprawny zawód n75, lub niesprawny przepływomierz , jeśli cięgło łopatek chodzi dobrze to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej , chyba że turbo nie osiąga już odpowiednich obrotów , lub nieszczelność za turbo

Olek , a jak wyjaśnisz za duże ciśnienie po zdjęciu wężyka?

Gruszka podstawiona ,N75 nowy.

 

Dobra...idę powalczyć ze sztangą.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ,częściowo poszło.

Ustawienie gruszki na "0" nic nie daje ,bo po wpływem obrotów-ciśnienia łopatki i tak same się otwierają.

Wydłużyłem sztangę o ok. 5 mm (kontrując gruchę) i jest o niebo lepiej.

Po odpięciu podciśnienia nie mam przeładowania na Vag-scop-ie.

Po podłączeniu doszedłem do 92% N75.

Dół też całkiem przyzwoicie idzie, co dziwne lepiej jak była krótsza sztanga.

Porobię jeszcze kilka experymentów.

Chyba za bardzo wyczyściłem tą geometrię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o chemicznym czyszczeniu tubiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie a gdzie w Opolu mogę moją turbinkę przeczyścić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SAM_0690.jpgPo wyjęciu turbiny okazało się że mam pęknięcie części gorącej jak na załączonym zdjęciu. Pękniecie jest tylko na tym fragmencie. Generalnie dziś potrzebuje samochód ale rozumiem że zakładanie takiego turbo nie ma sensu ? Grozi dużym niebezpieczeństwem ? Pękniecie nie wygląda na świeże. Powodem demontażu turbiny były zapieczone kierownice. Część zimna nie ma żadnych luzów ani wycieków więc rozumiem że jak coś to dokupić tylko część gorącą ?

Turbo ori jeszcze nigdy nie było ruszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]111893[/ATTACH]Po wyjęciu turbiny okazało się że mam pęknięcie części gorącej jak na załączonym zdjęciu. Pękniecie jest tylko na tym fragmencie. Generalnie dziś potrzebuje samochód ale rozumiem że zakładanie takiego turbo nie ma sensu ? Grozi dużym niebezpieczeństwem ? Pękniecie nie wygląda na świeże. Powodem demontażu turbiny były zapieczone kierownice. Część zimna nie ma żadnych luzów ani wycieków więc rozumiem że jak coś to dokupić tylko część gorącą ?

Turbo ori jeszcze nigdy nie było ruszane.

 

Ja bym zakładał, moja też jest pęknięta na "ślimaku" w gorącej części i od 70tys. nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po czyszczeniu turbo musiałem wymienić pompę vacum bo moja "ssała" za słabo. po tej wymianie z turbo już nie mam problemu ( oby tak dalej :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam pytanie. Czy powodem ubytku oleju może być uszkodzona turbina ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy Piła i okolice gdzies pomoga mi w temacie czyszczenia badz regeneracji turbiny? juz za kazdym razem powyzej 3tys mi slabnie autko.... a jakis czas temu rozruszanie sztangi pomoglo i tu znow po kilku miesiacach to samo. czy podlaczenie pod kompa powie nam wszystko? konkretnie? czy moze ktos z pily okolic moglby w temacie diagnostyki dokladnej pomoc bo nie bardzo mam zdolnosci manualne i nie obddazyla mnie Bozia wiedza hehehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowi zdjalem wezhm idacy z n75 do gruszki turba i zasysajac rozruszalem troche sztange. Bylo 1dzien lepiej i pozniej znow to samo. Co mydlicie.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowi zdjalem wezhm idacy z n75 do gruszki turba i zasysajac rozruszalem troche sztange. Bylo 1dzien lepiej i pozniej znow to samo. Co mydlicie.?

Turbo na stół i do czyszczenia nic innego nie wymyślisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze popytać o czyszczenie chemiczne,może ktoś w okolicy zna temat.Ja tak miałem czyszczoną i śmigam już czwarty miesiąc,nie to auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. S faktycznie czyszczenie na dluzsza mete pomoze czy tylko na chwile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

miałem ten sam problem,

wymieniłem zawór N75, oraz przeczyściłem sztange od turbo, problem się powtórzył, czyli 3tyś. obrotów tryb awaryjny suszarki i auto max 120km/h,

 

wjechałem na autobahne, trasa w jedną stronę 30km i w drugą, auto przegonione na maxa, pełen sandał, już 4 miesiąc spokój (odpukać w nie malowane) suszarka śmiga jak ta lala

 

ale wiem że i tak czyszczenie turbo w przyszłości mnie czeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak tu przegonic auto jsk za kazdym razem wlscza sie tryb awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
A jak tu przegonic auto jsk za kazdym razem wlscza sie tryb awaryjny

 

no to już d.pa, tak często mi się nie wieszał, dlatego zaraz na bane i jazda, jak czujesz się na siłach myślę że samemu to można zrobić, kumpel z naszej grupy wlkp. sam ogarnął

http://forum.vw-passat.pl/threads/123362-quot-ZieloniaK-quot-z-Allegro-)-Drobne-zmiany-wewnatrz-)?p=1939773&viewfull=1#post1939773

 

a tu jakiś filmik

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności