Thorunczyk Zgłoś #21 Napisano 13 Sierpnia 2009 Na kierownicy, na kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelus Zgłoś #22 Napisano 3 Listopada 2009 i ja mam taki problem - zbadany troche dokladniej i wiecej objawow moge przytoczyc, otoz: Audi A3, '99 1.6 przy hamowaniu czuje jak mi wszystko drga, szczegolnie kierownica, jak hamuje lekko badz mocno drgan nie czuje - zazwyczaj przy predkosciach powyzej 60km/h podnioslem samochod, zablokowalem jedno kolo, dwojeczka, sprzeglo i sprawdzam - prawe kolo jest powodem; wymienilem obie tarcze, wszystkie klocki, mam nowe zimowki, wywazone, geometria zrobiona, samochod wisi - odkrecilem kolo, hamuje i daje gazu i drga dalej - razem z silnikiem i wszystkim co sie da.. towarzyszy temu odglos jakbym jechal srubokretem po biezniku opony.. macie pomysl co to moze byc? dodaje jeszcez raz ze tarcze, klocki, opony sa nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #23 Napisano 3 Listopada 2009 No to chyba zostaje tylko jedno - masz krzywą piastę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelus Zgłoś #24 Napisano 3 Listopada 2009 a moze sworzen? tuleje? wahacz? czy nie stawialbys na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #25 Napisano 3 Listopada 2009 popatrz na tylną tuleję wahacza jak się miewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #26 Napisano 4 Stycznia 2010 (edytowane) ja mam to samo, drganie kierownicy podczas hamowania. Tarcze i klocki są już w drodze do mnie, dam znać po zmianie czy drżenie ustąpiło! miałem dać znać i daję po wymianie tarcz i klocków na nowe drżenie kierownicy przy jeździe/hamowaniu ustało, znikł też hałas który występował przy hamowaniu z większych prędkości Edytowane 4 Stycznia 2010 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbert1 Zgłoś #27 Napisano 4 Stycznia 2010 stawiam na 0ponki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #28 Napisano 4 Stycznia 2010 A może po prostu krzywe fele ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2010 Często zaniedbuje się tuleje gumowe wachaczy.A wiadomo że guma traci swe właściwości z czasem.I tak jeżeli chodzi o opony twardnieją.Jeżeli chodzi o tuleje wygniatają się w jednej pozycji lub kierunku co daje zły kąt natarcia zwrotnicy itd itp. Długo by pisać i uzasadniać. Dlatego.Masz kłopot z trzęsieniem zrób zawieszenie ,wymień tuleje.Znajdź zaufanego mechanika niech sprawdzi przez dźwignię.Poturlaj mu kierownicę ,wyczuje luz.To tylko passat.Każdy go naprawi. Panowie z szarpakami tylko kasują.Nic nie znajdują.Oni tylko tam pracują.Im nie zależy.Jurek z garaży inaczej.Szuka mysli kombinuje.On jest u siebie.Chce się wykazać. Dobra dość. Wymień tuleje i sprawdź drążki maglownicy i pozamiatane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #30 Napisano 5 Stycznia 2010 po wymianie tarcz i klocków na nowe drżenie kierownicy przy jeździe/hamowaniu ustało stawiam na 0ponki A może po prostu krzywe fele ? Wymień tuleje i sprawdź drążki maglownicy i pozamiatane teraz już wiem dlaczego na egzaminach wprowadzono czytanie tekstu ze zrozumieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr115 Zgłoś #31 Napisano 17 Stycznia 2010 wiam u mnie również tylko kierownica drga bardziej podczas hamowania przy większych prędkściach i choć sam jestem z zawodu mech nie pracującym w zaodzie wiem że podczas krzywych tarcz cofa się tłoczek co powoduje pulsowanie pedału H lecz może to być niwelowane przez tuleje (przesuwanie się) zacisku H z własnego dośw tarcze można skrzywić cofając nią tłoczek przy wymianie klocków bądź jakimkolwiek większym udeżeniu kontakcie z młotkiem .u mnie podczas jazdy bez hamowania również kier drga lecz przy Ham. drgania sie zwiekszają .tarcze maja 6 mies tylko nie wiem jakie mech kupił bo strasznie zgniły i wgłebienia od klocków jak w starych sie porobiły podejrzewam że to jakosć kup tarcz decyduje o tym bądż duży luz na tulejkach zacisku może tam zwróce szczególną uwagę bo tylne tuleje wach wymieniałem dwa razy felgi używane nowe oponki też zbierzność jest tarcze i klocki też .muj mech prawidłowo tłumaczy jak mówionoi mi w VW serwis o zwichrowaniu podczas gwałtownego schłodzenia gorącej tarczy ale musi być prawie czerwona a przecie praktycznie sie tak nie hamuje i chce mi przetaczać 6 mies tarcze za 80 zł * 2 szt - narazie sie wsztrzymam bo raz są raz nie ma drgań i rozmawoałem z mech . że marżnąc lu na felgac pooduę ze wyważenie kół ---------- Post added at 14:42 ---------- Previous post was at 14:38 ---------- i ja mam taki problem - zbadany troche dokladniej i wiecej objawow moge przytoczyc, otoz:Audi A3, '99 1.6 przy hamowaniu czuje jak mi wszystko drga, szczegolnie kierownica, jak hamuje lekko badz mocno drgan nie czuje - zazwyczaj przy predkosciach powyzej 60km/h podnioslem samochod, zablokowalem jedno kolo, dwojeczka, sprzeglo i sprawdzam - prawe kolo jest powodem; wymienilem obie tarcze, wszystkie klocki, mam nowe zimowki, wywazone, geometria zrobiona, samochod wisi - odkrecilem kolo, hamuje i daje gazu i drga dalej - razem z silnikiem i wszystkim co sie da.. towarzyszy temu odglos jakbym jechal srubokretem po biezniku opony.. macie pomysl co to moze byc? dodaje jeszcez raz ze tarcze, klocki, opony sa nowe przy podniesionym aucie miałem chrobotanie w golf 2 spowodowane dużym kontem na przgubie wewnętrznym i zużyciu ale na kołach było ok ---------- Post added at 14:58 ---------- Previous post was at 14:42 ---------- jeszcze jedno podczas lekkiego hamowania czuć jak auto przychamowuje mocniej słabiuej wraz z obrotem tarczy - tak jakby rzeczywiście tarcza miała bicie - sam już nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #32 Napisano 17 Stycznia 2010 Najprostszym sposobem jest jechac na warsztat, który ma maszynkę do toczenia tarcz na samochodzie. Bo takie bicie może występować w przypadku krzywej piasty i wtedy nawet nowe tarcze nie pomogą. Maszynka ma dwa noże, ułożone po obu stronach tarczy i nawet jeśli piasta ma bicie, to tarcze są wyrównane po obu stronach (w osi obrotu) Wiadomo, że wtedy tarca nie ma jednolitej grubości na całym obwodzie - ale coś za cos ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #33 Napisano 17 Stycznia 2010 PANOWIE!!!!!!!!!!!!!!!! Nie przetaczajcie!!!!!!!!!!!!!!Ani starych a tym bardziej nowych. To nie działa w takich samochodach.To nie do takich prędkości obrotowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anprzybylo Zgłoś #34 Napisano 17 Stycznia 2010 to powinny być krzywe tarcze tez tak miałem okzało sie ze były krzywe felgi pozbyłem sie ich i klocki na nowo z czasem wyprowadziły tarcze choć powinno sie je dać do przetoczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr115 Zgłoś #35 Napisano 17 Stycznia 2010 (edytowane) nie ma czegoś takiego że klocki przetoczą - wyprowadzą tarcze to nie możliwe ---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:54 ---------- fakt takich rzeczy się nie przetacza tylko wymienia lecz ostatecznie możnato zrobić uważającna grubość aby była zachowana żeby nie doświadczyć crach testów swoim bolidem ---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:56 ---------- Najprostszym sposobem jest jechac na warsztat, który ma maszynkę do toczenia tarcz na samochodzie. Bo takie bicie może występować w przypadku krzywej piasty i wtedy nawet nowe tarcze nie pomogą. Maszynka ma dwa noże, ułożone po obu stronach tarczy i nawet jeśli piasta ma bicie, to tarcze są wyrównane po obu stronach (w osi obrotu) Wiadomo, że wtedy tarca nie ma jednolitej grubości na całym obwodzie - ale coś za cos ) co do krzywych piast to raczej sporadyczna sytuacja no bo jak można wykrzywić piastę trzeba dzieś walnąć albo młotkiem - nie wiem sama raczej sie nie krzywi -chyba że mamy doświadczonych mechaników w swoich warsztatach ---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 17:58 ---------- Panowi - poważnie mamy zimę i wstrzymajmy się z wszelkimi zabiegami do wiosny bądź sami zdiagnozujmy tę ukrytą usterkę najpierw oczyszczając felgę z lodu błota sniegu aby prawidłowo były wyważone lpotem podnosząc koła i patrząc czy nie ma nigdzie luzów łapiąc za kołoo obydwoma rękami łapiąc najpierw zlewej i prawej potem zgóry i z dołu rszając mocniej w przeciwnych kierunkach po osi - możemy znależć luz na końcówkach drążków sworzniach listwie kier i łożysku koła - może poluzowane mi półoś się odkręcała golf 2 natomiast zdejmując koło i łapiąc za zacisk hamulcowy też możemy spr luz na tulejkach - powinien się przesuwać ale luzów tzw stukowych nie powinno byc - może zacisk wpada w jakiś rezonans i powoduje wibracje . Choć teraz przyszło mi coś do głowy - bo gdywymieniali tarcze pourywane zostały śruby mocujące tarcze gdyż zapiekły i trzy ma się na śrubach przykręcających felgę , tak sobie myslę zeby spr . luz tarczy na piaście jeśli nie jest dobrze wycentrowana będzie miała bicie szczególnie przy więkrzych prędkościach - (przecież są jakieś pierścienie centrujące) Edytowane 17 Stycznia 2010 przez piotr115 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #36 Napisano 17 Stycznia 2010 PANOWIE!!!!!!!!!!!!!!!!Nie przetaczajcie!!!!!!!!!!!!!!Ani starych a tym bardziej nowych. To nie działa w takich samochodach.To nie do takich prędkości obrotowych. A po czym tak sądzisz kolego? A o jakie predkosci obrotowe ci chodzi? Myślisz, ze w polonezie taki zabieg robiłem? Kupiłem nowiutkie tarcze, założyłem i pojechałem na ich przetoczenie. A owy samochód, to był Escort XR3i - jeśli nie wiesz co ten skrót oznacza, to poszukaj w "google" nie ma czegoś takiego że klocki przetoczą - wyprowadzą tarcze to nie możliwe Nie klocki - tylko tarcze. Gdy wymieniasz tarcze, to chyba oczywiste jest, ze klocki również powinny byc nowe co do krzywych piast to raczej sporadyczna sytuacja no bo jak można wykrzywić piastę trzeba dzieś walnąć albo młotkiem - nie wiem . sama raczej sie nie krzywi Sporadyczna ale sie zdarza. Walniesz parę razy w dziure przy odpowiedniej prędkości i ..... wiadomo. Sama się nie wykrzywi. Tak jak ci guma nie pęknie, dopóki jej nie założysz - proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #37 Napisano 17 Stycznia 2010 i ja mam taki problem - zbadany troche dokladniej i wiecej objawow moge przytoczyc, otoz:Audi A3, '99 1.6 przy hamowaniu czuje jak mi wszystko drga, szczegolnie kierownica, jak hamuje lekko badz mocno drgan nie czuje - zazwyczaj przy predkosciach powyzej 60km/h podnioslem samochod, zablokowalem jedno kolo, dwojeczka, sprzeglo i sprawdzam - prawe kolo jest powodem; wymienilem obie tarcze, wszystkie klocki, mam nowe zimowki, wywazone, geometria zrobiona, samochod wisi - odkrecilem kolo, hamuje i daje gazu i drga dalej - razem z silnikiem i wszystkim co sie da.. towarzyszy temu odglos jakbym jechal srubokretem po biezniku opony.. macie pomysl co to moze byc? dodaje jeszcez raz ze tarcze, klocki, opony sa nowe cysiek czytanie tekstu ze zrozumieniemsię kłania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #38 Napisano 18 Stycznia 2010 (edytowane) Cytat:Napisał pawelus i ja mam taki problem - zbadany troche dokladniej i wiecej objawow moge przytoczyc, otoz: ..... cysiek Cytat: Napisał cysiokysio czytanie tekstu ze zrozumieniem się kłania patrzeć na daty postów też by się przydało odpowiedzi raczej chyba były właśnie do twojego postu że już wszystko ok bo raczej nie do kolegi co napisał że ma problem 2 mc temu i od tej pory nie logował się na forum Edytowane 18 Stycznia 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #39 Napisano 18 Stycznia 2010 I tu jest właśnie dowód, że regulamin powinno się zmienić, czytaj jak ma się podobny problem, to nie podpinać się pod czyjś post, tylko założyć po prostu swój... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #40 Napisano 18 Lipca 2010 (edytowane) Witam,Również odłączam się z podobnym problemem, przy czym była to inna historia. Po zakupie w ubiegłam roku auta z zaniedbanymi elementami układu hamulcowego i jezdnego (postaci drgania kierownicy), kazałem mechanikowi doprowadzić TO, i nie tylko to do porządku, i tak: * wymienił 4 tarcze z klockami, * 4 amortyzatory wraz z łożyskami, * podczas wyważania kół okazało się że przednia lewa felga jest zwichrowana więc dokupiłem i założyłem alufelgi, nie najciekawsze ale przynajmniej proste. Niestety drgania dalej występowały. Pod moimi naciskami, po miesiącu mechanik wynalazł jeszcze wyrobione łożysko właśnie też w lewym przednim kole. Wymienił łożysko, ale drgania przy hamowaniu, przyspieszaniu i przy stałej szybkości = 110km/h, choć minimalne, ale występują. Wiem, przez miesiąc mogła się już zdążyć zwichrować nowa tarcza, ale co ciekawe – drgania nie zawsze występują – czasami tak, czasami nie. Dodam, że zbieżność i wyważanie już było 2x robione. Cóż, jak napisałem, chociaż drgania są małe, ale denerwujące. Jeszcze jedno, po kupnie okazało się że była pęknięta guma ochraniająca wewnętrzny przegłub, mechanik założył nową, bo twierdził że przegłub jest jeszcze „jako taki”. Czy niewielkie drgania kierownicy o częstotliwości odpowiadającej obrotom koła może wywoływać przegłub? Choć po tak długim czasie ale piszę co było u mnie przyczyna powyższych objawów – może komuś to pomoże. Otóż, o dziwo problemem okazało się bicie kół. Uwaga! Wyważenie w innej (najdroższej, ale mającej, jak się dowiedziałem najlepszy sprzęt do wyważania) firmie powtórzona 3x na każdym z kół wskazało 15g niedoważenia po wewnętrznych stronach felg. To była przyczyna wpadania w rezonans kół tylko w przypadkach ich krytycznego względem siebie ułożenia. Teraz jest tak jak powinno być . Edytowane 18 Lipca 2010 przez onore literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach