Skocz do zawartości
azrael

Wymiana oleju w DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie gdzie można nabyć ten adapter co sie wkręca zamiast korka ? A może jest jakiś inny patent (gumowy korek w kształcie stozka z otworem na wężyk np.) ?

 

 

Nie potrzeba nic, oprócz dwóch metrów rurki fi 8, którą wpychasz do rurki przelewowej. Powinna wejść ciasno i mieć jak najcieńsze ścianki by olej swobodnie przepływał. Reszta uwag na #75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie potrzeba nic, oprócz dwóch metrów rurki fi 8, którą wpychasz do rurki przelewowej. Powinna wejść ciasno i mieć jak najcieńsze ścianki by olej swobodnie przepływał. Reszta uwag na #75

 

dzięki kolego :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało fajnie opisane ale jednej rzeczy nie do końca rozumiem, niektórzy piszą o temperaturze żeby sprawdzić jaka jest VAGiem ponieważ od tego zależy prawidłowy poziom, musi być w granicach 35-- 40 stopni, A jeśli nie jest , to co wtedy ???? rozgrzewamy jakoś ten olej i znów sprawdzamy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinowac i utrudniac sobie? Skrzynie masz nagrzac, olej doleci wszędzie, odpowietrzy sie itp. Ccesz olej w rondelku nagrzewac i wlewac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem , tylko dlaczego niektórzy piszą żeby podłączyć kompa i sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni, po co to sprawdzać na co to komu potrzebne skoro i tak nie mamy na to wpływu, czy ona będzie wynosić 20 czy 60 stopni i tak jej nie zmienimy.

Myślę że tak jak napisałeś NAGRZAĆ SKRZYNIĘ a mierzenie temperatury jest zbędne.(chyba że z ciekawości)

Tak uważam, jeśli się mylę, proszę niech mnie ktoś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest zbędne.

Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak rozszerzalność cieplna?

nowy olej należy rozgrzać w skrzyni do 40-45 stopni aby jego nadmiar wypłynął

 

w przypadku DSG jazda na zbyt małej lub dużej ilości oleju kończy się bardzo źle dla portfela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy należy go rozgrzać jak ? na wolnych obrotach z odkręconym korkiem spustowym ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytuje instrukcje:

 

-uruchamiamy silnik

-wciskamy hamulec i włączamy każde przełożenie (P R D...)na 3sek.

-podłączamy VAGa lub ręcznie sprawdzamy temp.skrzyni 35-45C

-nadmiar oleju wyleci przez miarkę przy tej temperaturze(ten olej nie może zostać ponownie użyty),poziom jest prawidłowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli instrukcja nie precyzuje do końca. Podłączamy VAGa a temperatura jest np. 20stopni co wtedy robimy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boshe,

 

Zostawiamy sobie na luzie niech sobie pochodzi, i się zagrzeje, naprawde nie będziesz czekał na to godziny max 5-10 minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że korek spustowy lekko zakręcamy a jak temperatura osiągnie około40 stopni to korek odkręcam po to żeby nadmiar oleju wyleciał. Dobrze rozumuje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd w instrukcji, bo temp wyświetlana jest w blokach pomiarowych, ktoś chciał byc zbyt dokladny w tym co napisał. Nie sądze ze ktoś ma kamerę termowizyjną by obadac temp skrzyni z zewnątrz w kazdym miejscu, więc nie utrudniajce sobie, VAG do łapy i badac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie zakrecasz, korek zakrecisz dopiero jak wypłynie nadmiar oleju,

 

 

a co do temp. to tak jak Major napisał

VAG>02 Auto Transmition>08 measuring block> i tam znajdziesz temp oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wszystko zostało fajnie opisane ale jednej rzeczy nie do końca rozumiem, niektórzy piszą o temperaturze żeby sprawdzić jaka jest VAGiem ponieważ od tego zależy prawidłowy poziom, musi być w granicach 35-- 40 stopni, A jeśli nie jest , to co wtedy ???? rozgrzewamy jakoś ten olej i znów sprawdzamy ??

 

Wypadalo by to robic po jezdzie , troche odczekac by oliwa miala odp. temp. . Ja w ASO widzialem ,ze czekali chyba 30-40 min w listopadzie (spr kompem temp. oleju ) i do roboty . Tak by wypadalo , nie po postoju czy przy cieplym spuszczanie a zimnym napelnianie .

 

---------- Dodano o 00:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:13 ----------

 

To znaczy należy go rozgrzać jak ? na wolnych obrotach z odkręconym korkiem spustowym ????

 

Przed zlaniem jazda ,odczekac i przy odp temp. zlac ,zalac nowy . Nastepnie procedura z postu 93 i git , tak mysle po tym co widzialem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju w skrzyni DSG jest tak prosta ze aż głupio płacić za to w ASO ! Jestem świeżo po wymianie wg. instrukcji z tego tematu. Wszystko jest napisane bardzo czytelnie i zrozumiale. Całkowity koszt jaki poniosłem to 370pln (6L oleju + filtr) oraz 16pln za elementy przyrządu do napełniania :cool

 

W skrócie, dobrze jest przejechać kilka KM w celu rozgrzania oleju do wymaganych 40st. Osobiście cała procedurę wykonałem w garażu bez kanału. Samochód delikatnie w górę na 4 kobyłki tak żeby na luzie był dostęp do korka spustowego. Spłynęło dokładnie 5L starego oleju, uzupełniłem 5,5L po odpaleniu silnika zeszło 0,5L. Filtr oleju mozna śmiało wymienic bez demontażu dolotu, wystarczy odgiąć nad akumulator i wyciągnąć podstawę z filtrem powietrza. Temperatura oleju podczas sływania nadmiernej ilości = 41st bez dogrzewania (nowy olej przebywał wczesniej w temp. pokojowej ok. 20st).

 

Polecam samodzielna wymiane oleju w skrzyni DSG, zawsze to kilka stówek w kieszeni zostaje no i jaka satysfakcja !:cool

 

p.s. przy okazji zalałem nowego Motula do silnika :beach:

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim pasku B6 wymieniałem olej w skrzyni w następujący sposób:

-wykręciłem akumulator i podstawę aku by mieć swobodny dostęp do filtra, wykręciłem filtr

-wykręciłem korek spustowy i rurkę która jest po wyżej, zleciał cały olej

- wkręciłem z powrotem rurkę i korek od dołu

- zalałem 5,5 l oleju dsg przez filtr który się znajduje u góry skrzyni (bardzo wolno to leci)

-zamontowałem z powrotem filtr i jego obudowę

-odpaliłem i rozgrzałem auto, zmieniając przy tym położenie drążka biegów

-na odpalonym silniku, wykręciłem korek spustowy i zleciał nadmiar oleju,

- wkręciłem korek z powrotem

Robiłem to wszystko w ten sposób a nie książkowy bo nie miałem króćca by wkręcić w korek spustowy... Wszystko działa bez zarzutów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- zalałem 5,5 l oleju dsg przez filtr który się znajduje u góry skrzyni (bardzo wolno to leci)

 

Świetny sposób..... na rozwalenie sobie skrzyni DSG!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świetny sposób..... na rozwalenie sobie skrzyni DSG!

Dokładnie, tak samo jak zalewanie filtra paliwa ropą (bo żeby się nie zapowietrzył i zassał od razu ..... ten syf co mu to własnie tam wlałeś :))

Jeszcze trochę to przez rurę wydechową będą olej wymieniać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy mam takie pytanie ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni w vw passat 2.0 fsi 150 KM kod skrzyni HXJ i gdzie znajduje się filtr, z tego co się orientuję to powinna to być skrzynia DSG, proszę o podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wymienia olej w swojej DSG metodą dynamiczną?

Czy to na pewno ma sense i dochodzi do wymiany jak niektórzy zapewniają ponad 80% oleju w skrzyni?

To będzie już 5 wymiana oleju w moim automacie i pomyślałem, że zafunduję mu coś extra ;p

 

 

Witam Koledzy mam takie pytanie ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni w vw passat 2.0 fsi 150 KM kod skrzyni HXJ i gdzie znajduje się filtr, z tego co się orientuję to powinna to być skrzynia DSG, proszę o podpowiedz.

 

Fabrycznie do HXJ wchodzi około 7.5 litra. Ale wymienisz mniej więcej 4 litry przy statycznej wymianie, kiedy spuszczasz olej z miski olejowej i wymieniasz filtr. Tak więc 5 butelek litrowych powinno ci wystarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności