Skocz do zawartości
azrael

Wymiana oleju w DSG

Rekomendowane odpowiedzi

ponieważ znudziło mi się odpisywanie na w/w temat,to macie opis:

potrzebny będzie passat(lub prawdopodobnie każde inne auto koncernu vag),podnośnik lub kanał,dobrej jakości klucze(nie z tesco,zalecałbym zaprzyjazniony warsztat samochodowy,dobrze wyposażony),ręczna pompka do wtłaczania oleju,ktoś do pomocy(ale nie jest niezbędny),przydałby się VAG(ale niekoniecznie).

-rozgrzewamy autko

-engine off

-odkręcamy filtr powietrza(wyciągamy i mamy dostęp do filtra oleju w skrzyni)

-wymieniamy filtr i zakręcamy pokrywę 20Nm

-zdejmujemy plastikową osłonę dolną silnika

-odkręcamy śrubę spustową,wyleci trochę oleju(w środku pozostanie jeszcze jedna,plastikowy 8mm hexagon-to jest miarka poziomu oliwy)

-wykręcamy miarkę,wyleci ok.5l oleju

-wypijamy w spokoju dobrej jakości piwo

-wkręcamy miarkę momentem 3Nm

-do pompki wtłaczającej trzeba będzie zamontować kawałek przewodu opowiadającego średnicy otworu śruby miarki

-wtłaczamy 5,5l oleju dsg(wstrząsnąć przed użyciem i raczej tylko oryginał-G 052 182 A2)

-uruchamiamy silnik

-wciskamy hamulec i włączamy każde przełożenie (P R D...)na 3sek.

-podłączamy VAGa lub ręcznie sprawdzamy temp.skrzyni 35-45C

-nadmiar oleju wyleci przez miarkę przy tej temperaturze(ten olej nie może zostać ponownie użyty),poziom jest prawidłowy

-engine off

-wkręcamy śrubę spustową z nową uszczelką 45Nm

-montujemy osłonę dolną i gotowe

Mam nadzieję,że niejednemu zaradnemu się przyda,zaoszczędzi trochę grosza,dowie się czegoś o aucie i rzecz bezcenna-napewno będzie to zrobione,takiej pewności w aso mieć nie będzie,pzdr.

Edytowane przez azrael

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cieszę się że nie tylko ja się tu udzielam ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba się dzielić informacjami,chyba,że są tajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są tajne , tylko ludziom sie nie chce czytac i analizowac dlatego walą do kogos kto to robił. Małe sprostowanie co do temp skrzyni, Nie temp skrzyni biegów a temp oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie temp skrzyni biegów a temp oleju.

racja,moje przeinaczenie,ale dadzą chyba radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie temp skrzyni biegów a temp oleju

A dokładnie temperatura oleju w skrzyni biegów... Uściślając. ;)

Rozumiem, że wymiana co 60 tysięcy, tak?

Czy w tej skrzynce jest taki pizdrygał-magnesik, co zbiera opiłki jak w zwykłym automacie? Uszczelek żadnych rozumiem się nie wymienia? Filtr tylko z ASO czy można coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze,że nie pamiętam,czy jest coś takiego,jak to określiłeś "pizdrygał"?co do uszczelek to:metalowa pod korek spustowy i chyba druga jest w komplecie z filtrem(nie wiem czy są zamienniki?),co 60tys.km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr kosztował 25zł chyba, wiec gdzie Ty chcesz szukac zamiennika lub po co ;) Magnes chyba był w korku z tego co pamietam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filtr kosztował 25zł chyba, wiec gdzie Ty chcesz szukac zamiennika lub po co

Mistrzu, po nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o wkrecenie korka to chyba na chodzacym jeszcze bo jak wylaczysz poziom wzrosnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam skrzynie dsg 6-biegową 1,9 tdi

Słyszałem dwie opinie na temat wymiany oleju:

opinia 1). wymieniać olej co 60.000 km

opinia 2). pierwsza wymiana po 120.000 km a kolejne wymiany co 60.000 km

Która opinia jest faktycznie właściwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalczego w Niemczech robią pierwszą po 120 tyś. a kolejne co 60 tyś

może instrukcja tak mówi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w niemczech ale w polsce jest co 60 tyś a wątpie aby była różnica a własnie sam sie wybieram na wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli chodzi o wkrecenie korka to chyba na chodzacym jeszcze bo jak wylaczysz poziom wzrosnie.

racja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niemczech robią pierwszą po 120 tyś. a kolejne co 60 tyś
ksiązka serwisowa w jakim by nie była języku mówi to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja producenta wyraźnie mówi że co 60 000 km DSG wymaga wymiany oleju. Nie ma różnicy kraj etc.

 

Poczytaj więcej :

 

http://www.prnd.pl/porady-asb/dsg-automatyczna-skrzynia-biegow-kod-02e

 

ważne by przestrzegać terminu by później uniknąć problemów ze skrzynką.

 

Pozdrawiam

 

P.S Filtr za 25zł oryginalny? Gdzie od złodziei ?

 

http://midparts.com.pl/DSG_Filtr_oleju_oryginalny-2297.html

 

w serwisie cena podobna. :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia odpowietrza sie sama??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności