gregor.g Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam. Od pewnego czasu przeglądam Wasze forum i szukam przyczyny drgań przenoszonych na karoserię i kierownicę na wolnych obrotach ( kierownicę trzymam kolanami ). Raz drgania są nie co mniejsze,a przy większych obrotach zanikają choć czuć je w różnym stopniu na karoserii. Jest to bardzo uciążliwe i psuje całą przyjemność z jazdy. Poduszki pod silnikiem wymienione. Czytałem że przyczyną może być układ wydechowy. Pomóżcie proszę znaleźć przyczynę. Edytowane 4 Sierpnia 2009 przez gregor.g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2009 sprawdz poduszki silnika i skrzyni biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2009 Poduszki pod silnikiem wymienione sprawdz poduszki silnika Czytajmy ze zrozumieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2009 Znaczy się drży na postoju i w czasie jazdy, czy tak? A jak zachowuje się silnik ,czy pracuje równomiernie, nie przerywa (drży)? Skoro wymieniałeś poduszki to może gdzieś coś nie dopasowało sie i silnik a prędzej skrzynia przyciera o sanki, proponuję kanał , odpalony silnik i brecha aby wybadać spasowanie silnika z sankami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #6 Napisano 5 Sierpnia 2009 Albo poduszki firmy Krzak-podobno te najtansze sa twarde jak kamien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) Spoko Panowie, każdy silnik drży i przenosi na karoserię, gdy obroty biegu jałowego są za niskie. I od tego trzeba zacząć. Napisz kolego jakie są u Ciebie te obroty biegu jałowego, bo jak są za niskie, to znaczy że silnik krokowy sterujący przepustnicą padł. Obroty biegu jałowego powinny sie kształtować od 850, do 950. Jak mają mniej, cała buda bedzie drgała od silnika. Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 5 Sierpnia 2009 dokładnie, poza tym może niedomagać któryś cylinder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor.g Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2009 Dzięki za podpowiedzi. Obroty silnika w granicach 850 - 870 czasami nieco wyższe. Co do firmy produkującej poduszki mechanik powiedział że badziewia nie zakłada (nie jestem pewien ) Wiem na 100% że są olejowe. Zapala na dotyk, pracuje na wszystkie cylindry (nowe świece NGK + kable ) Najbardziej drży na postoju kierownica którą trzymam kolanem. Z osiągów silnika jestem b. zadowolony ( 98 okt ) Powyżej 3000 obrotów jest całkiem dobrze. W układzie wydechowym założona została krótka siateczka. Podobno wydech w b4 jest bardzo czuły na wszelkie ingerencje np. spawanie. ( zachowanie kątów ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2009 Odpal auto, pokombinuj czy np jak podniesiesz rękami wydech lub przekrzywisz na bok coś się zmienia. Uważam że drganie tak mocne że drży kierownica (dieslowe ) nie ma źródła w wydechu... wydech raczej może buczeć albo dzwonić. Proponuję poluzować wszystkie śruby poduszek (bez wykręcania), pobujać silnikiem tak żeby się wszystko prawidłowo ułożyło. Dokręcać w kolejności przednia tylna lewa tylna prawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2009 Nadal stawiam na zbyt niskie obroty biegu jałowego. Z własnego doświadczenia wiem, że kolumna kierownicza wpada wtedy w rezonans i "robi masaż":D Sprawdź czy pracuje silnik krokowy i sprawdż czy linka od gazu ma luz i pozwala pracowac krokowcowi. Jak jest naciągnięta, to sruba regulacyjna nie uderza w stycznik krokowca i wtedy nie pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamjuve Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2009 Mi czasem w trakcje przyspieszania na 2 drży pedał gazu, czuc mrowienie po calej nodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes765 Zgłoś #13 Napisano 6 Sierpnia 2009 ja miałem podobne objawy, myślałem że poduszki, może wydech a co się okazało to przyczyna wyszła po tyg. Poleciało sprzęgło i koło dwumasowe które dostawało wibracji i przechodziły one na karoserie. Dosłownie jak odpaliłem auto i otworzyłem drzwi to myślałem że mi je z zawiasów wyrwie. Obyś nie miał tekich wydatków co ja miałem. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2009 Hej, Koło dwumasowe w B4 to jedynie AFN więc tą przyczynę od razu można pominąć. Mam podobne efekty jak opisał kolega prezes765 i niestety wymiana się szykuje Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #15 Napisano 7 Sierpnia 2009 Ja miałem problem z wibracjami karoserii przy cofaniu i ruszaniu do przodu oraz przy gaszeniu silnika. Wymieniłem poduszkę pod silnikiem i pod skrzynią i już mi nie trzęsie samochodem przy ruszaniu i cofaniu. Niestety drgania przy gaszeniu silnika pozostały. Podobnie jak u kolegi adamjuve drży mi czasami pedał gazu (tylko on), czuć mrowienie. Dodam jeszcze, że jak gaszę samochód to silnik czasami wydaje odgłosy jakby kaszlał. Może ktoś ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2010 U mnie w benzynie 2.0 sa wibracje zaraz po odpaleniu (około 1 tys obrotów) i później przy około 2 tys obrotów tak dziwnie wibruje. nie ważne czy na postoju czy jak się jedzie. co to może być?? dodam ze to nie poduszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ba81ja Zgłoś #17 Napisano 23 Września 2011 Witam. Jestem nowy na forum więc sorki za jakiekolwiek błędy, ale mam delikatny problemik z moim paskiem ( 1.9 TDI, 2000r, 115 KM), a mianowicie odczuwam przenoszenie wibracji na całe autko w zakresie 2000-2600 obrotów. Czterech mechaników już poległo i niemam żadnych nowych pomysłów. Jestem już po wymianie dwumasu ze sprzęgłem, pompowtryskiwaczy, ponadto sprawdzane było: listwa zasilająca pompowtryskiwacze, poduszki pod silnikiem, pompa wysokiego cieśnienia, sprzęgiełko alternatora, zawór ERG, turbina, wyczyszczona pompa w zbiorniku. Po wymianie pompowstryskiwaczy drgania stały się dużo mniejsze ale jednak jeszcze odczuwalne. Może ktoś zna jakiegoś speca od diesli w okolicach Radomia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 23 Września 2011 Jestem nowy na forum więc sorki za jakiekolwiek błędy, skoro jesteś nowy(będąc póltora roku na forum ) to powiem Ci tak: zapytaj w dziale B5: http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #19 Napisano 23 Września 2011 Raz drgania są nie co mniejsze,a przy większych obrotach zanikają choć czuć je w różnym stopniu na karoserii. Kolego a wydech masz ori czy coś modziłeś przy tłumikach. Podobny efekt będziesz miał jak założysz na sztywno uniwersalny tłumik tuningowy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ba81ja Zgłoś #20 Napisano 23 Września 2011 Półtora roku temu się rejestrowałem ale z forum korzystam pierwszy raz. Dzięki za linka:dobrze ---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 13:16 ---------- Wydech mam 100% oryginalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach