Skocz do zawartości
Shewush

Zwiększanie się poziomu oleju w silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Gwoli ścisłości, sprężane jest powietrze a wtryskiwane paliwo (ropa).
Gwoli ścisłości mieszanka powietrza i wtryskiwanego paliwa (ropy). Napisałem w skrócie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spoko ale ta podpowiedz byla do powyzszego postu Shewus PD 115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spoko ale ta podpowiedz byla do powyzszego postu Shewus PD 115

Nie wspominając o tym, ze pytanie zadane było jakieś 4 lata temu :rotfl:;)

06-09-06, 19:06

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Diesel czyli ropa niestety ma trudności z zapaleniem się od benzyny (brak ciśnienia) i jej nadmiar jest wysyłany w wydech lub po zamknięciu zaworów między pierścieniami dostaje się do silnika powodując tzw. dwa stany oleju czyli warstwę cięższego oleju i warstwę lżejszej ropy.

 

Olej silnikowy nie wymiesza się z ON w silniku twierdzisz?

 

Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie?

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie?
To ty tak zrozumiałeś
Spróbuj odpalić benzynę zapałką w jednym naczyniu w drugim odpal ropę.
nie twierdziłem że mieszanka się nie spali.Proszę czytać ze zrozumieniem. Za to twierdzę że benzyna ma niższą temperaturę zapłonu niż ON i aby powstała mieszanka wybuchowa potrzebne jest ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Temperatura samozaplonu:

-benzyna 340 st C

-ON 270 st C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troszkę inne dane ;)

O.N.Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

 

benzyna.(http://gedania99.y0.pl/temperatura,zaplonu,benzyny.php)Temperatura zapłonu: nie niższa niż 26°C

Temperatura samozapłonu: ok. 240°C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Widze ze specjalnie szukales zeby nie znalezc.

http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/poland/wrs_poland/STAGING/local_assets/downloads_pdfs/k/karta_charakterystyki_benzyna.pdf

 

powstała mieszanka wybuchowa potrzebne jest ciśnienie.

 

Tego pojęcia tez nie rozumiem.

 

Diesel czyli ropa niestety ma trudności z zapaleniem się od benzyny

 

Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie?

 

Ponawiam pytanie.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał marewel Zobacz post

Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie?

Ponawiam pytanie.

 

Kolego spali się, oczywiście, że się spali - w warunkach ciśnienia atmosferycznego oraz postaci płynnej obu paliw nie dostrzegalna będzie (może poza kopceniem) różnica między paleniem się takiej mieszanki, a czystej benzyny. Jednak w silniku panują inne od atmosferycznych warunki - tutaj przede wszystkim chodzi o wtryskiwane frakcje, oraz czas zapłonu frakcji lotnej benzyny - ona w silniku iskrowym wypali się pierwsza, oczywiście część ropy razem z nią, ale nie wszystko. To co zostanie zostaje siłą powstającego ciśnienia przepchnięte przez zawory, a jeśli te są szczelne - przez pierścienie tłokowe. Stad nad stany oleju, rozrzedzony olej, zapach ropy spod korka wlewu oleju, czy ropa w wydechu (swoją drogą doprowadzająca do szybszego zużycia się katalizatora). Są to ilości marginalne, ale po pewnym czasie się kumuluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze ze specjalnie szukales zeby nie znalezc.
A ja cię spytam co ma samozapłon do zapłonu? Bo w siniku benzynowym paliwo nie jest spalane w wyniku samozapłonu a zapłonu. Diesel jest spalany w wyniku samozapłonu. Tak czy nie. Radzę zapoznać się z działaniem silnika benzynowego i diesla i poczytać o różnicach, poza tym odpowiedziałem powyżej na
Ponawiam pytanie.
tylko trzeba troszkę pogłówkować a by zrozumieć co napisałem a co wyjaśnił Karol łopatologicznie. Koniec OT w temacie bo uważam że wszystko zostało koledze wyjaśnione, kolega zastosował się do porad i jak na razie nic nie napisał że sytuacja się powtórzyła.

BTW owszem czytałem PDF który podałeś jak też parę innych i dane którymi operują w tych plikach troszkę się różnią z tym że jak napisałem różnica naszych zdań wynika w źle pojmowanym zagadnieniu spalania w dwóch rożnych silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paliwo dostaje sie do oleju, zwieksza sie wtedy poziom oleju i jest zadszy. Olej do wymiany. Dzieje sie tak kiedy np jezdzisz glownie na ktotkich trasach i silnik jest wiecznie niedogrzany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych.

Borykam się z ciągłym przybywaniem oleju - niewielkim ok. 1cm na rok (15tys. km).

Problem opisałem w analizie logów

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1007358#post1007358

i w wątku

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1127703#post1127703

Nie wiem czy to przytkany katalizator nie zwiększa też poziomu oleju.

Dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kiedys mialem 1Z w Cordobie i jezdzilem na OR to mi przybywalo oleju w silniku.

Poprostu byl za gesty i sie nie spalal.

Gdy zrobilem sobie instalacje do OR (podgrzewany osobny zbiornik OR i elektrozawory) juz nigdy mi sie powtorzylo to nawet przy mrozach dochodzacych do -30 stopni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

A co to za skrót OR, bo nie jestem w temacie.

coś podobnego do webasto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OR = 'Olej Roślinny' jak mniemam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam taki objaw że przybywa mi oleju na bagnecie. auto po nocy pali na dotyk,nie kopci. 6 miesiecy temu były wymieniane pompowtryski oczywiście na nowych gumkach. Czytałem że może sie ropa dostawać przez wacum pompe i mam pytanie czy wymiana uszczelek załatwi sprawe a może coś innego?za wszelkie rady dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dołączę się do pytania - zauważyłem, ze przybyło mi oleju (wolalbym zeby ubyło.. wiedziałym ze gdzies nieszczelnośc..).

Płynu chlodniczego nie ubywa, auto spalanie ma stosunkowo niskie (trasa ok 5-5,6l / miasto ok 7-7,8l (duze miasto, korki).

Odpala od strzała.. gdzie szukać usterki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienia pompowtryskiwaczy :) tam najczęściej przepuszcza :) po demontażu pompowtryskiwaczy trzeba ocenić stan gniazd w głowicy bo często zdarza się tak że głowica jest tak wyrobiona że trzeba właśnie te gniazda wtrysków zregenerować bo sama podmianka uszczelnień nie wiele może wskórać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi puściła pompa vacu olej napędowy do oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gdyby gumki na pompkach byly nieciekawe to mialby chyba trudnosci z odpalaniem ?

Jak sprawdzic uszczelnienie pompy VACUM ? Jakies objawy oprocz puszczania ropy do oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności