J@ceq Zgłoś #21 Napisano 26 Maja 2010 Gwoli ścisłości, sprężane jest powietrze a wtryskiwane paliwo (ropa).Gwoli ścisłości mieszanka powietrza i wtryskiwanego paliwa (ropy). Napisałem w skrócie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyniu Zgłoś #22 Napisano 26 Maja 2010 spoko ale ta podpowiedz byla do powyzszego postu Shewus PD 115 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #23 Napisano 27 Maja 2010 spoko ale ta podpowiedz byla do powyzszego postu Shewus PD 115 Nie wspominając o tym, ze pytanie zadane było jakieś 4 lata temu 06-09-06, 19:06 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #24 Napisano 27 Maja 2010 (edytowane) Diesel czyli ropa niestety ma trudności z zapaleniem się od benzyny (brak ciśnienia) i jej nadmiar jest wysyłany w wydech lub po zamknięciu zaworów między pierścieniami dostaje się do silnika powodując tzw. dwa stany oleju czyli warstwę cięższego oleju i warstwę lżejszej ropy. Olej silnikowy nie wymiesza się z ON w silniku twierdzisz? Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie? Edytowane 27 Maja 2010 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #25 Napisano 27 Maja 2010 Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie?To ty tak zrozumiałeś Spróbuj odpalić benzynę zapałką w jednym naczyniu w drugim odpal ropę. nie twierdziłem że mieszanka się nie spali.Proszę czytać ze zrozumieniem. Za to twierdzę że benzyna ma niższą temperaturę zapłonu niż ON i aby powstała mieszanka wybuchowa potrzebne jest ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #26 Napisano 27 Maja 2010 Temperatura samozaplonu: -benzyna 340 st C -ON 270 st C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #27 Napisano 27 Maja 2010 Ja mam troszkę inne dane O.N.Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC Temperatura samozapłonu : 270oC benzyna.(http://gedania99.y0.pl/temperatura,zaplonu,benzyny.php)Temperatura zapłonu: nie niższa niż 26°C Temperatura samozapłonu: ok. 240°C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #28 Napisano 28 Maja 2010 (edytowane) Widze ze specjalnie szukales zeby nie znalezc. http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/poland/wrs_poland/STAGING/local_assets/downloads_pdfs/k/karta_charakterystyki_benzyna.pdf powstała mieszanka wybuchowa potrzebne jest ciśnienie. Tego pojęcia tez nie rozumiem. Diesel czyli ropa niestety ma trudności z zapaleniem się od benzyny Według Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie? Ponawiam pytanie. Edytowane 28 Maja 2010 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #29 Napisano 28 Maja 2010 Napisał marewel Zobacz postWedług Twojego rozumowania wymieszam sobie 0.5 l benzyny i 0.5l ON podpale zapałka, benzyna sie spali a ON zostanie? Ponawiam pytanie. Kolego spali się, oczywiście, że się spali - w warunkach ciśnienia atmosferycznego oraz postaci płynnej obu paliw nie dostrzegalna będzie (może poza kopceniem) różnica między paleniem się takiej mieszanki, a czystej benzyny. Jednak w silniku panują inne od atmosferycznych warunki - tutaj przede wszystkim chodzi o wtryskiwane frakcje, oraz czas zapłonu frakcji lotnej benzyny - ona w silniku iskrowym wypali się pierwsza, oczywiście część ropy razem z nią, ale nie wszystko. To co zostanie zostaje siłą powstającego ciśnienia przepchnięte przez zawory, a jeśli te są szczelne - przez pierścienie tłokowe. Stad nad stany oleju, rozrzedzony olej, zapach ropy spod korka wlewu oleju, czy ropa w wydechu (swoją drogą doprowadzająca do szybszego zużycia się katalizatora). Są to ilości marginalne, ale po pewnym czasie się kumuluje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #30 Napisano 28 Maja 2010 Widze ze specjalnie szukales zeby nie znalezc.A ja cię spytam co ma samozapłon do zapłonu? Bo w siniku benzynowym paliwo nie jest spalane w wyniku samozapłonu a zapłonu. Diesel jest spalany w wyniku samozapłonu. Tak czy nie. Radzę zapoznać się z działaniem silnika benzynowego i diesla i poczytać o różnicach, poza tym odpowiedziałem powyżej naPonawiam pytanie. tylko trzeba troszkę pogłówkować a by zrozumieć co napisałem a co wyjaśnił Karol łopatologicznie. Koniec OT w temacie bo uważam że wszystko zostało koledze wyjaśnione, kolega zastosował się do porad i jak na razie nic nie napisał że sytuacja się powtórzyła.BTW owszem czytałem PDF który podałeś jak też parę innych i dane którymi operują w tych plikach troszkę się różnią z tym że jak napisałem różnica naszych zdań wynika w źle pojmowanym zagadnieniu spalania w dwóch rożnych silnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #31 Napisano 31 Maja 2010 paliwo dostaje sie do oleju, zwieksza sie wtedy poziom oleju i jest zadszy. Olej do wymiany. Dzieje sie tak kiedy np jezdzisz glownie na ktotkich trasach i silnik jest wiecznie niedogrzany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #32 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam wszystkich zainteresowanych. Borykam się z ciągłym przybywaniem oleju - niewielkim ok. 1cm na rok (15tys. km). Problem opisałem w analizie logów http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1007358#post1007358 i w wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1127703#post1127703 Nie wiem czy to przytkany katalizator nie zwiększa też poziomu oleju. Dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #33 Napisano 14 Grudnia 2010 Ja jak kiedys mialem 1Z w Cordobie i jezdzilem na OR to mi przybywalo oleju w silniku. Poprostu byl za gesty i sie nie spalal. Gdy zrobilem sobie instalacje do OR (podgrzewany osobny zbiornik OR i elektrozawory) juz nigdy mi sie powtorzylo to nawet przy mrozach dochodzacych do -30 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #34 Napisano 15 Grudnia 2010 Dzięki. A co to za skrót OR, bo nie jestem w temacie. coś podobnego do webasto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #35 Napisano 15 Grudnia 2010 OR = 'Olej Roślinny' jak mniemam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #36 Napisano 5 Sierpnia 2015 witam koledzy mam taki objaw że przybywa mi oleju na bagnecie. auto po nocy pali na dotyk,nie kopci. 6 miesiecy temu były wymieniane pompowtryski oczywiście na nowych gumkach. Czytałem że może sie ropa dostawać przez wacum pompe i mam pytanie czy wymiana uszczelek załatwi sprawe a może coś innego?za wszelkie rady dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #37 Napisano 10 Kwietnia 2016 Witam, Dołączę się do pytania - zauważyłem, ze przybyło mi oleju (wolalbym zeby ubyło.. wiedziałym ze gdzies nieszczelnośc..). Płynu chlodniczego nie ubywa, auto spalanie ma stosunkowo niskie (trasa ok 5-5,6l / miasto ok 7-7,8l (duze miasto, korki). Odpala od strzała.. gdzie szukać usterki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #38 Napisano 10 Kwietnia 2016 Uszczelnienia pompowtryskiwaczy tam najczęściej przepuszcza po demontażu pompowtryskiwaczy trzeba ocenić stan gniazd w głowicy bo często zdarza się tak że głowica jest tak wyrobiona że trzeba właśnie te gniazda wtrysków zregenerować bo sama podmianka uszczelnień nie wiele może wskórać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #39 Napisano 10 Kwietnia 2016 Mi puściła pompa vacu olej napędowy do oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #40 Napisano 10 Kwietnia 2016 Ale gdyby gumki na pompkach byly nieciekawe to mialby chyba trudnosci z odpalaniem ? Jak sprawdzic uszczelnienie pompy VACUM ? Jakies objawy oprocz puszczania ropy do oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach