Skocz do zawartości
Kazuki

Naprawa szyby w drzwiach kierowcy (tutorial)

Rekomendowane odpowiedzi

Podpinam. Się :)

 

Pękła mi linka z lewej strony szyby pasażera...

Przy okazji będę robił te ślizgi.

 

Moje pytanie...

Na chwile obecna czasu i funduszy brak na naprawę, muszę unieruchomić szybę tak by nikt jej

nie opuścił (ani kierowca, ani pasażer) bo zamyka się z trudem i odbija w połowie drogi.

 

Jak odłączyć silnik szyby tak by centralny normalnie funkcjonował i działała regulacja lusterka ?

 

Na-razie wypiąłem kostkę z siłownika szyby pod tapicerką, ale w ten sposób mnie nie satysfakcjonuje...

przestał działać centralny w drzwiach pasażera i regulacja lusterka... :(

 

Samo wypięcie sterowania szyby w drzwiach pasażera tez niewiele da bo nadal kierowca może opuścić :(

 

Który pin od-izolować we wpiętej kostce aby wyłączyć silnik szyby, lub które piny zmostkować po jej wypięciu tak by działały centralny zamek i regulacja lusterka ?

 

Jak są podłączone sygnały w panelu drzwi kierowcy? osobne kostki na każdą szybę czy duża wspólna na wszystkie?

 

 

P.S.

Znalazłem tani mechanizm szyby na znanej stronie, no w każdym razie kompletny i wyjdzie taniej niż osobno linka i ślizgi...

 

Czy ten pasuje:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2426822368

 

http://moto.allegro.pl/podnosnik-szyby-superb-passat-b5-b5fl-nowy-lewy-i2456504285.html

Edytowane przez 8472Ragnarok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

W zeszłym tygodniu wymieniałem u kolegi w audi A3 te ślizgi.. to czasu naprawy miał odpięte zasilanie od silnika. Wszystko działało tylko szyba kierowcy nie.. Nie wiem jak jest w passatach to rozwiązane.. ale na chłopski rozum musi być wtyczka przy silniku i odłaczać tylko silnik bez innych rzeczy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

W zeszłym tygodniu wymieniałem u kolegi w audi A3 te ślizgi.. to czasu naprawy miał odpięte zasilanie od silnika. Wszystko działało tylko szyba kierowcy nie.. Nie wiem jak jest w passatach to rozwiązane.. ale na chłopski rozum musi być wtyczka przy silniku i odłaczać tylko silnik bez innych rzeczy..

 

Niestety w pasku przy silniku szyby jest tylko jedna duża kostka...

Jej odłączenie skutkuje rozłączeniem także centralnego w drzwiach i regulacji lusterka.

Można ewentualnie odpiąć kostkę od przełącznika w drzwiach ale nadal będzie działać sterowanie z panelu w drzwiach kierowcy...

 

 

BDW.

Podpiąć do wątku i warsztatu:

 

 

 

Edytowane przez 8472Ragnarok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek karol

Witam, miałem podobne problemy jak w temacie, u mnie pojawiły się nagle zgrzyty podczas opuszczania lub podnoszenia szyby od strony kierowcy...Tak jakby wpadł jakiś kamień.Zamówiłem zestaw naprawczy.Dziś rozebrałem drzwi i okazało się że linka przegrała walkę z rdzą :))Wymiana zajęła mi dobre 2 godz...na spokojnie bez problemów.przydały sie wskazówki umieszczone powyżej.pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie co jeszcze odpowiada za usztywnienie szyby , kiedy jest opuszczona ? Wymieniłem oba ślizgi na nowe bo były połamane, mimo to opuszczona szyba obija się nadal wewnątrz drzwi przy ich zamykaniu. Prowadnice przynitowane do blachy, nie oderwane. W zasadzie nic tam nie lata, nie ma większego luzu - a jednak szyba lata po opuszczeniu. Co jeszcze może być a może czegoś tam nie ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wiecie co jeszcze odpowiada za usztywnienie szyby , kiedy jest opuszczona ? Wymieniłem oba ślizgi na nowe bo były połamane, mimo to opuszczona szyba obija się nadal wewnątrz drzwi przy ich zamykaniu. Prowadnice przynitowane do blachy, nie oderwane. W zasadzie nic tam nie lata, nie ma większego luzu - a jednak szyba lata po opuszczeniu. Co jeszcze może być a może czegoś tam nie ma ?

 

może gumy na dole szyby w miejscu w którym wkręcasz śruby do szyny?? sam nie wiem bo tam nic innego nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przy okazji montażu głośników zajrzę jeszcze raz. Chociaż te gumy były na swoim miejscu a te śruby dokręciłem więc... Od strony mechanizmu podnoszenia szyby jest taka pianka/gąbka amortyzująca, natomiast nie wiem czy coś takiego powinno być z drugiej i czego miało by się trzymać w razie czego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie przy okazji montażu głośników zajrzę jeszcze raz. Chociaż te gumy były na swoim miejscu a te śruby dokręciłem więc... Od strony mechanizmu podnoszenia szyby jest taka pianka/gąbka amortyzująca, natomiast nie wiem czy coś takiego powinno być z drugiej i czego miało by się trzymać w razie czego ?

 

powiem ci że ja nie miałem nic takiego na blaszanym całym mechanizmie podnoszenia szyby w żadnych drzwiach więc nie wiem. nawet nie wiem czy są jakieś boczne prowadnice szyby bo nie zwracałem uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to teraz pytanie co tę szybę trzyma, bo póki co to są te mocowania zaznaczone na zdjęciu + zaznaczona gąbka

 

2584671382.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porady

 

Jak wymienic wewnętrzny plastikowy uchwyt w drzwiach od strony pasażera. Chcę go wymienić na nowy, ten stary już się wytarł.

 

Dzięki za poradę z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie a co zrobic gdy połamały sie te zatrzaski zaznaczony na zdjeciu kolorem czarnym . i nie mam jak teraz wpiąć panelu ?http://www.fotopliki.pl/img.php?f=f5d46666f3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanie a co zrobic gdy połamały sie te zatrzaski zaznaczony na zdjeciu kolorem czarnym . i nie mam jak teraz wpiąć panelu ?http://www.fotopliki.pl/img.php?f=f5d46666f3

 

 

 

W uchwycie masz plastik (od strony drzwi) taki półokrągły-najpierw musisz go zdemontować-w kierunku zewnętrznym samochodu.Panel normalnie później podnosisz do góry-zdecydowanym ale ostrożnym ruchem.Skoro masz połamane to powinno wyjść bez problemu :hyhy

 

 

 

Witam kolegów znalazłem link jak gościu z angielskiego forum wymieniał na aluminiowe ale to była jetta nie passat B5 i niewiadomo czy podpasuje ale aluminiowy byłby niedozajechania :)http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forums.vwvortex.com/zerothread%3Fid%3D1015107&ei=AcpcSpPxLYOKnQOfuu3jAQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DREPLACING%2BTHE%2BFRONT%2BDOOR%2BWINDOW%2BREGULATOR%2BCLIPS%2BAND/OR%2BDOOR%2BLOCK%2BMODULE%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3D6AS koszt większy ale znalazłem na takiej aukcji dla zainteresowanych http://krisbol.com/p/1711/14545/zestaw-naprawczy-podnosnika-szyb-vw-bora-golf-iv-v-golf-iv-97-03-volkswagen.html?utm_source=alejka.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=alejka-2013-04&utm_content=14545 ale pisze bora golf to niewiadomo czy podpasuje :rumieniec

Ja wiem czy to taka rewelacja...Ten zestaw kupiłem ostatnio za 25 zeta,więc niema prawie żadnych kosztów wymiany :hyhy

Poza tym-alu będzie się szybciej "ścierać" niż te plastiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie kto gdzie kupić takie ślizgi? Bo na allegro nie ma. Prawdopodobnie też muszę wymienić bo szyba pasażera się opuszcza, ale podczas dźwigania działa jak by jedna strona i szyba się kantuje. A gdy się zepsuło to strzelał plastik. Problem jest teraz z dostępem do plastików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

 

Na początku dziękuję za fajny tutek, właśnie mi pomógł przy wymianie popękanych linek w drzwiach kierowcy. Trochę męczarni było ale efekt końcowy i satysfakcja są warte :)

 

Natomiast mam jedno spostrzeżenie co do demontażu tej wewnętrznej blachy. Kolega Kazuki chyba nie wspominał (albo nie doczytałem) ale ja u siebie napotkałem jeszcze jeden element, który blokował mi zdjęcie tej blachy.

Na poniższym obrazku (obrazek zapożyczony z postu Kazuki) zaznaczyłem 2 czarne punkty na żółto. Z tego co patrzyłem to jest to chyba jakaś część zamka.

Te 2 czarne mocowania mają w środku bolce rozpinające, które musiałem wepchnąć do środka. Niestety jeden mi się zagubił w czeluściach drzwi :P Po wciśnięciu tych dwóch bolców byłem w stanie zdjąć blachę z tych plastików.

Niestety również przy ponownym montażu na te 2 elementy nie byłem w stanie tego jednego bolca, który mi został wcisnąć na miejsce :( i odpuściłem. Na razie nie zauważyłem, żeby miało to jakiekolwiek znaczenie (również nic nie lata :) ).

Natomiast polecam zaopatrzyć się odrazu w uchwyty/bolce trzymające tapicerkę przy drzwiach. Praktycznie wszystkie się połamały.

 

Powodzenia kolejnym ochotnikom :)

 

Boczek_drzwi.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te 2 czarne mocowania mają w środku bolce rozpinające, które musiałem wepchnąć do środka. Niestety jeden mi się zagubił w czeluściach drzwi Po wciśnięciu tych dwóch bolców byłem w stanie zdjąć blachę z tych plastików.

 

Z tego co doczytałem w TYM artykule, powinny być to nity trzymające zamek w jednym miejscu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za informację.

Jak widać serwisy "notorycznie" tego nie naprawiają po podobnych robotach - czemu mnie to nie dziwi :)

 

Nie sądzę, żeby to było krytyczne aby te nity były na miejscu bo nawet tego elementu nie mogłem poruszyć ręką więc jest on gdzieś również dobrze przymocowany (pewnie jako całość zamka do blachy drzwi). Ale podejrzewam, że jak będę mocował sobie nowe klipsy do tapicerki to postaram się to jednak w jakiś sposób zabezpieczyć.

Na szczęście po wyciśnięciu tych nitów, same plastikowe oczka weszły z powrotem na miejsce i to na wcisk.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja te plastiki które trzymają zamek z blachą zastąpiłem 2 śrubkami z nakrętkami no i podkładki oczywiście za całe 90 groszy kpl,także polecam ten patent,należy tylko nożykiem ściąć wystającą część tego plastiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy w obrębie jednych drzwi obydwa ślizgi są takie same ? Pękł mi jeden ze ślizgów w drzwiach kierowcy, ale nie wiem czy wystarczy że kupię tylko jeden, czy może jest dla jednych drzwi ślizg prawy i lewy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Czy w obrębie jednych drzwi obydwa ślizgi są takie same ? Pękł mi jeden ze ślizgów w drzwiach kierowcy, ale nie wiem czy wystarczy że kupię tylko jeden, czy może jest dla jednych drzwi ślizg prawy i lewy?

 

Są dwa różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności