Skocz do zawartości
r0mek

Jak zmienić pełne tarcze hamulcowe na wentylowane B3/B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Passata b3 z 1991roku kombi 1.8 benzyna, 90 koni. czy jarzma od 2.0 benzyny będą pasować?jestem zielony, dodam ze mam standardowe hamulce wersja Passata CL

Edytowane przez kaczorexxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam Passata b3 z 1991roku kombi 1.8 benzyna, 90 koni. czy jarzma od 2.0 benzyny będą pasować?jestem zielony, dodam ze mam standardowe hamulce wersja Passata CL

Będą , ale musisz wtedy założyć tarcze wentylowane i klocki pod nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy te tarcze były by rozmiarowo dobre??

tak, tylko poszukaj jakąś bardziej renomowaną firmę niż "Ropel"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz takie jarzma może ?? jesli miałby ktos lewe i prawe jarzmo odkupiłbym ? chodzi o hamulce wentylowane .

Edytowane przez kaczorexxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a masz takie jarzma może ?? jesli miałby ktos lewe i prawe jarzmo odkupiłbym ? chodzi o hamulce wentylowane .

Poszukaj po szrotach nie powinno być problemu z dostępnością ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałby ktoś te jarzma w dobrym stanie proszę o kontakt 794478351

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam gdieś takie jarzma a jeśli się bawisz w przekładkę to weź tarcze od g60 mają 280mm a nie 256mm i zaciski ewentualnie zaciski z jażmami od vr6 seata leona i będziesz tym samyk kosztem miał większe tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kolego Kamili jeżeli posiadasz jeszcze te jarzma to chętnie je odkupię. Jeżeli możesz to napisz coś więcej o tarczach od g60 od jakiego to auta i czy będą pasowały do passata b4 pod zwykłe felgi stalowe i oryginalne aluminiowe (4x100).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcze od g60 są od passata b3 g60. mają rozstaw 4 x 100 i średnicę 280 mm i do felg 14" ich nie założysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam w swoim aucie felgi 15". Czy do tych ewentualnie podejdzie taka zmiana i jakie są przybliżone koszta takiej zamiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to do 15 podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem to do 15 podejdzie.

A czy przy swapie hamulców do passata b4 1.8 90 km ABS (tarcze seria 256mmx13 niewentylowane) z g60 albo vr6 co potrzeba?? Zaciski, jarzma i tarcze, klocki mogą zostać, zgadza się?? I jeszcze pytanie: czy jarzma od g60 albo vr6 będą pasowały pod stare zwrotnice??

Edytowane przez MatiBzn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co wam tarcze z g60 czy vr?? aż taką mocą dysponujecie?? ;)

wystarczy zmienić tarcze 256 na wentytlowane, już można odczuć różnicę w hamowaniu i w mniejszym zużyciu klocków. wtedy trzeba zmienić oprócz tarcz tylko jarzma i klocki i to wszystko. ??Zaciski zostają stare.

 

z g60 albo vr6 co potrzeba?? Zaciski, jarzma i tarcze, klocki mogą zostać, zgadza się??

zaciski, jarzma, klocki, tarcze musisz zmienić.

 

zy jarzma od g60 albo v46 będą pasowały pod stare zwrotnice??

jarzma powinny pasować ale tarcza z vr6 nie będzie bo tam jest inny rozstaw śrub...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jarzma powinny pasować ale tarcza z vr6 nie będzie bo tam jest inny rozstaw śrub...

 

Jarzma i zaciski od VR nie mają nic wspólnego z rozstawem śrub bo można pod nie włożyć tarcze z G (4x100)...

Potrzebujesz tak: jarzm pod 280, tarcz i klocków a zaciski są te same (Lukas 54 ) bodajże :)

 

Czy trzeba mieć ogromną moc by mieć porządne heble?

Ja do zmiany na 280 przekonałem się w trasie gdzie goni się ponad 150km/h i trzeba przyhamować. Aby heble były naprawdę dobre trzeba by było dołożyć tarczki na tył i tu podstawą jest sprawny kolektor siły hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarzma i zaciski od VR nie mają nic wspólnego z rozstawem śrub bo można pod nie włożyć tarcze z G (4x100)...

a jak włożysz takie tarcze skoro w tarczy będziesz miał inny rozstaw śrub jak w piaście??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarzma i zaciski od VR nie mają nic wspólnego z rozstawem śrub bo można pod nie włożyć tarcze z G (4x100)...

Potrzebujesz tak: jarzm pod 280, tarcz i klocków a zaciski są te same (Lukas 54 ) bodajże :)

 

Czy trzeba mieć ogromną moc by mieć porządne heble?

Ja do zmiany na 280 przekonałem się w trasie gdzie goni się ponad 150km/h i trzeba przyhamować. Aby heble były naprawdę dobre trzeba by było dołożyć tarczki na tył i tu podstawą jest sprawny kolektor siły hamowania.

 

Dzisiaj właśnie robiłem swap hebelków do mojego b4. Założyłem taki zestaw: tarcze wentylowane 280x22 TRW, jarzma od vr6, zaciski girling 54 od vr6 albo g60. I wszystko było pięknie, dopóki nie kupiłem klocków, a mianowicie klocki są takie same jak od wersji z tarczą niewentylowaną 256x13 no i zdziwko, bo powierzchnia cierna klocka wcale się nie zmienia na większą. Macie jakieś pomysły?? A może kupiłem jednak złe klocki(w katalogu IC i auto partner klocki są takie same do obu wersji) wiec nie wiem co robić. Szkoda troche roboty było. Zastanawiam się teraz nad wrzuceniem tarcz 256x20, wtedy klocek i tarcza będą ładnie spasowane, no i tarcze dużo tańsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Qdlik trochę się zakręciłeś bo rozstaw śrub uzależniony jest od piasty, a ja pisałem o jarzmach :)

 

 

Dzisiaj właśnie robiłem swap hebelków do mojego b4. Założyłem taki zestaw: tarcze wentylowane 280x22 TRW, jarzma od vr6, zaciski girling 54 od vr6 albo g60. I wszystko było pięknie, dopóki nie kupiłem klocków, a mianowicie klocki są takie same jak od wersji z tarczą niewentylowaną 256x13 no i zdziwko, bo powierzchnia cierna klocka wcale się nie zmienia na większą. Macie jakieś pomysły?? A może kupiłem jednak złe klocki(w katalogu IC i auto partner klocki są takie same do obu wersji) wiec nie wiem co robić. Szkoda troche roboty było. Zastanawiam się teraz nad wrzuceniem tarcz 256x20, wtedy klocek i tarcza będą ładnie spasowane, no i tarcze dużo tańsze

 

Fakt, klocki a co za tym idzie powierzchnia cierna jak to nazwałeś jest taka sama. Nie oznacza to jednak że hable będą miały taką samą sprawność. Są dwa rodzaje klocków : dla tarcz wentylowanych i litych .

Ja kupiłem zaciski od Tolka AFN i są tam trochę większe klocki, ale tylko trochę :)

Pamiętaj żeby nie katować tarcz puki się nie dotrą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qdlik trochę się zakręciłeś bo rozstaw śrub uzależniony jest od piasty, a ja pisałem o jarzmach

bo zacytowałeś akurat część tekstu o tarczach z VR...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kupiłem zaciski od Tolka AFN i są tam trochę większe klocki, ale tylko trochę

Z tego co się zorientowałem to w 97 roku budowa klocka się zmieniała, jest większy i ma inne prowadzenia....ale chyba tarcza też jest większa 288mm

Czyli trzeba szukać od B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności