Skocz do zawartości
r0mek

Jak zmienić pełne tarcze hamulcowe na wentylowane B3/B4

Rekomendowane odpowiedzi

Dla spodziewających się cudów od razu mówię: te heble także potrafią spuchnąć :D

 

Już obiecywali nam cudy w Polsce, więc jestem przygotowany na takie rzeczy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że potrafią ale nie w takim tempie jak te pełne :D

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja mam male pytanko. czy przednie pelne tarcze mozna pozniej zalozyc na tyl??? czy beda pasowaly. czy na tyle jest inny wymiar.

 

pytam tylko profilaktycznie. czy po wymianie sprzedac odrazu te tarcze czy zostawic sobie na podmianke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wejdą żadnym sposobem na tył :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super opis. Oczywiscie po przeczytaniu posta od razu zmieniłem pełne tarcze na wentylowane:) Bo pełne juz dwa razu przetaczałem i co chwilke sie krzywiły:) Tarcze równiez kupilem firmy MIKODA, ale najwiecej miałem problemów z kupnem jarzma w Gdańsku. Jak telefonicznie pytałem po szrotach to mówili ze cięzko dostać. Ale jak osobiście pojechałem i powiedzialem żeby mi pokazal zacisk od wentylowanych to okazalo sie że jarzma były poprzykręcane. Osobiście musiałem sobie odkręcić i zapłaciłem po 25zł sztuka. A reszta tak jak pisałeś plug&pray (włóż i módl się żeby działało):). Oczywiscie wszystko działa i jestem mega zadowolony ze zmiany. Może dlatego że w końcu sie nie martwię że jak mocniej parę razy depnę to znowu skrzywie tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile płaciłeś za tarczę Mikoda :?:

Ja chcę kupić Brembo, ale jedna wentylowana kosztuje prawie tyle samo co kpl. zwykłych :/

 

A jakie są wymiary tych tarcz wentylowanych :?:

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja za tarcze Mikoda + klocki jakies tam + przesyłka zapłacilem 180zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! chciałbym zamontowac w 1.9 tdi 1Z 1994 rok tarcze wentylowane i klocki. Bazuję na katalogu intercars. Jakie tarcze wentylowane mam kupic? do vr6 czy do passat od roku 1995 wzwyż? tak samo klocki mam kupic 16 mm tak?

 

a jak jest z tym jarzmem? ma byc od vr6 tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze musisz kupić od tdi, bo vr6 ma 5 śrub. Co do jarzma to musisz kupić do tarcz wentylowanych niekoniecznie od vr6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj nic od VR6, bo tak jak kolega pisze ma na 5 śrub, a po drugie chyba są większe, o ile się nie mylę. Szukaj normalnie jarzma na tarcze wentylowane, a tarcze i klocki w sklepie kupisz do swojego modelu, tylko powiesz, że wentylowane. Też mam 1Z i u mnie w standardzie są przednie tarcze wentylowane, a z tyłu też tylko pełne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na nieszczęście mam przód tarcze pełne a tył bębny :636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym lub jak zaatakować dolną śrubę jarzma :?: Tak się zapiekła kur*a jedna, ze za cholerę nie chce ruszyć :D Górną odkręciłem w myśl zasady - "nic na siłę wszystko młotkiem" i napier****łem w klucz aż puściła. Przy dolnej ta metoda niestety zawodzi ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, u mnie z prawej strony śruby poszły gładko, z lewej górna jako tako a dolna jak u Ciebie. Przyda się zestaw do trepanacji czaszki - klucz, deska, młotek i wd40. Ja napie..m w klucz przez deseczkę żeby zrobił pół obrotu, potem trochę w tył i znów w przód. Bałem się o gwint ale zarówno na śrubie jak w zwrotnicy nie ma uszczerbków. Także napieprzanie i cierpliwość, noo albo pneumat

 

---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 21:22 ----------

 

Aha jeśli w ogóle nie możesz jej ruszyć, to musisz przywalić jej młotkiem w łeb, tylko tak żeby nie uszkodzić wieńca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdun, tak jak Ormo pisze zalej obficie WD-kiem i zostaw na kilka godzin, poźniej klucz oczkowy, odpowiednio długa rurka i nie ma uja we wsi zeby nie odkręcić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chłopaki powyzej zalej wd (nie musisz czekac kilka H wystarczy z 3-4 min) poklep młotkiem po głowce śruby klucz nasadka dłuższa rura i jazda. TYLKO PAMIETAJ. nie szarp energicznie tylko się zaprzyj i ciągnij ale popuści, jak bedziesz szarpał mozesz zerwac srube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie musisz czekac kilka H wystarczy z 3-4 min

Ja wiem, że WD-ek jest środkiem silnie penetrującym ale w żeby w ciągu 5 minut pomogło, to bym się kłócił. Jak odkręcałem nakrętki od kolektora wydechowego to puściły dopiero po zalaniu WD-kiem na drugi dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadł mi do głowy taki głupi pomysł żeby opalarką tą śrubę nagrzać :D

 

WD-40 lałem, ale może za mało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak długą rurkę założyłeś na klucz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak długą rurkę założyłeś na klucz?

 

za pierwszym razem żadnej. bo nie wpadłem na ten pomysł. Drugiego razu nie było, bo nie chce mi się na razie, ale rurkę już znalazłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności