Skocz do zawartości
teopeo

szarpie silnikiem przy odpalaniu gdy gorący

Rekomendowane odpowiedzi

Dla fanów szukania w d.pie gwintu i testowania wszystkiego poprzez komputer łącznie z poziomem zabrudzenia wycieraczki w bagażniku
To dobre :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu problem z odpalaniem przy gorącym silniku minął. Wcześniej próbowałem zwiększyć dawki startowe, ale to nie pomogło. Sprawdzałem też rozrząd i turbo.

Pozdrawiam

Q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po podpięciu kompa pokazywało ci, że ten czujnik jest uwalony? Bo u mnie nie pokazuje żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłym kompie niestety nic nie wyakzywało. Dopiero po podpięciu do VAGa pokazało problem. Wcześniej standardowo, zgodnie z tym co pisano na forum szukałem rozwiązań w zwiększaniu dawek startowych itp... Czujnik wywaliło mi prawdopodobnie po wymianie rozrządu. Fizycznie zero objawów poza tym, że na ciepło odpalał z dużym problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam . Jakieś nowości w tym temacie? I dodatkowo mam takie pytanko, czy ktoś z was miał taki problem z powodu padającej pompy paliwa w baku? Ja u siebie tak właśnie miałem, że szarpał przy odpalaniu już prawie za każdym razem i wkońcu szlag trafił tą pompkę. Jutro powinienem miec nowy wkład pompy i jak go wymienię to napiszę czy się coś zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że co do niektóry dalej nie dotarło to co pisał "Nesepaczi" :swirus, że to może być...(nie inaczej) że to jest wina akumulatora !

U mnie szarpie jak i na zimnym tak i na ciepłym silniku, a na pewno nie jest to dwumasa, bo ją miałem wymienioną razem ze sprzęgłem dopiero co.

A pierwsze co muszę zrobić teraz to wymienić akumulator, bo już mi komputer wysyłał sygnały, że mi on pada.

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że co do niektóry dalej nie dotarło to co pisał "Nesepaczi" :swirus, że to może być...(nie inaczej) że to jest wina akumulatora !

U mnie szarpie jak i na zimnym tak i na ciepłym silniku, a na pewno nie jest to dwumasa, bo ją miałem wymienioną razem ze sprzęgłem dopiero co.

A pierwsze co muszę zrobić teraz to wymienić akumulator, bo już mi komputer wysyłał sygnały, że mi on pada.

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Ja wymieniłem dwumasę, pompę paliwa w zbiorniku, akumulator i dalej to samo więc jestem pewien, że to nie to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogła wymiana wiązki kabli do wtrysków. Jej usterki komputer nie rejestruje.

 

---------- Dodano o 15:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:37 ----------

 

@ maciejjarocin auto naprawiane było w Bosh Service

@ blade_12 usterka ustąpiła (przynajmniej nie pojawiła się od piątku a praktycznie cały weekend byłem w trasie wiec już bym coś zauważył) Natomiast co do powodu usterki to dziś tak jak się umawiałem podjechałem do serwisu pogadać z szefem który zajmował się naprawą. Zabrał auto jeszcze na godzinę na warsztat, że niby jakieś testy jeszcze chce przeprowadzić. Jak już skończył powiedział, że no teraz już wszystko jest OK. Jak spytałem co było powodem usterki powiedział, że ogólnie układ paliwowy.Jak spytałem co konkretnie odpowiedział, że było mikro pękniecie na głowicy,które jest już doszczelnione no i to co było robione poprzednio. Nie wiem na ile jest to prawdziwa przyczyna usterki a na ile nie chciał się przyznać, że być może niepotrzebna była wymiana pompo wtryskiwacza. W każdym bądź razie żadnych dodatkowych kosztów nie poniosłem a usterka została usunięta.

Wymiana wtrysku na pewno była niepotrzebna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SebaLBN

U mnie jest sytuacja tego typu. Na zimnym silniku nie ma żadnych błędów, silnik odpala bez żadnych problemów, po prostu wszystko jest super. Jaja się robią jak temperatura zaczyna zbliżać się do 70 stopni. Pojawiają się błędy ciśnienia oleju, świec żarowych, hamulca ręcznego, ESP, zła emisja spalin i obrotomierz przestaje działać. Czasem autko też gaśnie. Jak próbuję go znowu odpalić to straszna męczarnia, silnik skacze jakby miał spod maski zaraz wyskoczyć i strasznie długo muszę kręcić żeby zaskoczył. Pod kablem jest to samo co na desce, tzn. na zimno nie ma błędów, a jak się zagrzeje to są te błędy jakie wyżej napisałem. Ma ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega mial ten sam problem :D i co sie okazalo , wymienil akumulator i wszystko smiga az milo :) na zimnym odpalal normalnie a jak sie zagrzal zaczynaly sie problemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś nowego w temacie? mój BKC szarpie czasami na ciepłym silniku

obecnie na akumulatorze z B5 i czały czas to samo.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Dla wszystkich którzy wydali grube tysiące na usunięcie usterki szarpiącego silnika przy uruchamianiu informuję, iż nie jest temu winna sama jednostka napędowa - dlaczego??? - dwa słowa o moim przypadku...

Mój "stary" silnik który oczywiście szarpał jak głupi przy odpalaniu na ciepłym przy przebiegu 107200km zakończył karierę (1.9 TDI BXE).

Zamontowałem nową podkreślam fabrycznie nową kpl. jednostkę napędową i ku mojemu zdziwieniu ona też szarpie.

Wiec skupcie się Panowie no i Panie na innych elementach samochodu...

 

- "Nesepaczi" zrobił w tym miejscu kawał dobrej roboty...

 

Pozdrawiam.

 

Według mnie to jest tak.

Żadnych oznak zużycia akumulatora (poza oczywiście oczkiem wziernikiem w akumulatorze na które nikt nie zwraca uwagi bo przecież przyczyna -usterka z polskiego założenia nie może być tak prozaiczna jak bezberwne oczko gdzie instrukcja obok mówi "jeżeli bezbarwne -wymień akumulator" ale poszukajmy przyczyny znacznie głębiej, najlepiej w czymś bardziej skomplikowanym jak komputer sterujący pracą silnika, przecież Niemcy "nieuki" gdzieś się musieli w tych oprogramowaniach pomylić a Polak to poprawi.

Zapalam samochód zimny jest normalnie wszystko OK.

Zapalam samochód jak temperatura silnika = 90 stopni, szarpie i silnik skacze mało spod maski mi nie wyskoczy.

Szukam przyczyny: otwieram maskę nasłuc***ę i obserwuję podczas zapalania = silnik skacze jak pajac na gumce. Poduszki? Paliwo?

Czytam na tym forum: poduszki silnika? rozrusznik się odkręcił? pompowtryskiwacze mają focha- złośliwe żelastwo? mikropęknięcie głowicy i tylko Pan z "zaprzyjaźnionego serwisu co od pieluch robi tylko VW może dopomóc ze swoim mikroskopem elektronowym" i skasować z jelonka ze 2000zł? synchronizacja wtrysków-cokolwiek to znaczy podczas gdy silnik pracuje normalnie? turborebulbulator się zapowietrzył.

 

Tak się działo jakieś 3 miesiące, nie miałem czasu się zajmować tym samochodem po prostu doszedłem do wniosku że jeżeli ma się coś rozwalić to niech się rozwali będzie wiadomo przynajmniej co.

Pewnego ranka wsiadam do samochodu, wpycham pilot a tu: buuu tyk tyk tyk. Do sklepu po najlepszy dostępny akumulator i wszystkie usterki jak ręką odjął. Pali pięknie jak zimny i gorący.

Dla fanów szukania w d.pie gwintu i testowania wszystkiego poprzez komputer łącznie z poziomem zabrudzenia wycieraczki w bagażniku oferuję usługę. Przyjeżdżasz do mnie z wyżej wymienionym problemem, przekładamy mój akumulator do twojego samochodu, prezentacja jak pięknie pali gdy jest ciepły silnik, następnie ja zabieram swój akumulator, a Ty płacisz mi 300 zł i masz trafną diagnozę co do przyczyny źródłowej usterki.

To jest bardzo dobra oferta.

Zapraszam do współpracy wiadomość na priva.

Mam nadzieję że nikogo nie obraziłem.

Edytowane przez jgolf3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymiana aku załatwia sprawę. Podchodziłem do tego trochę nie pewnie bo nie sądziłem że akumulator może mieć taki wpływ na odpalanie, a tym bardziej na ciepłym motorze. Zakupiłem Vatra Silver Dynamic 77Ah 780A i gra muzyka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i ja się podłącze do tematu... Co prawda jestem posiadaczem B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB), 2004

 

Otóż mam ten sam problem... na zimnym pali od razu na ciepłym trzęsie jak by miał zaraz silnik wyskoczyć.... kompletne sprzęgło wymieniłem kilka tygodni temu i objaw o dziwo pojawił się właśnie po tej operacji. Przed wymianą dwumasy palił za każdym razem - czy ciepły czy też nie.

 

Z dwumasą na pewno nic się nie dzieje, bowiem autko rusza wyśmienicie, biegi wchodzą jak w masełko, więc co to może być?? Naprawdę akumulator ?? Czyżby był aż taki zbieg okoliczności.... hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i może tez panie - czytajcie ze zrozumieniem to co napisałem powyżej - nawet wymiana silnika nic nie dała - nowe mocne aku załatwiło sprawę...

Edytowane przez jgolf3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W związku ze "słyszalnym" problemem koła dwumasowego - wymieniłem je wraz z kompletnym sprzęgłem. Około tydzień po wymianie - zaobserwowałem problem z szarpaniem tylko na ciepłym silniku.

Podłączyłem się kabelkiem (VAG Commander 3.6) i w dziale 01. Motor zauważyłem sporadyczny błąd "Geber fuer Motordrehzahl-G28 unplausibles Signal", shortcut to battery. Nie sądzę że to może być przyczyną - bo alarm ma status - sporadic. Natomiast szarpanie jest praktycznie zawsze. Jak robię kilka prób odpalania - co któryś raz paki bez trzęsienia.

Niestety na forum widzę że piszą różne rzeczy dot tego problemu, np. problem z tym czujnikiem G28, problem czujnikiem cieczy chłodzącej, aku itp.

Pompowtryski wraz z wiązką miałem wymienione w 2013 roku, od tego czasu zrobione jest jakieś 30tyś kmów.

 

Auto użytkuję raczej rzadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż mam ten sam problem... na zimnym pali od razu na ciepłym trzęsie jak by miał zaraz silnik wyskoczyć.... kompletne sprzęgło wymieniłem kilka tygodni temu i objaw o dziwo pojawił się właśnie po tej operacji. Przed wymianą dwumasy palił za każdym razem - czy ciepły czy też nie.

 

Z dwumasą na pewno nic się nie dzieje, bowiem autko rusza wyśmienicie, biegi wchodzą jak w masełko, więc co to może być?? Naprawdę akumulator ?? Czyżby był aż taki zbieg okoliczności.... hmmm

 

Robiłem teraz kompletną regenerację docisk, dwumasa, sprzęgło i wysprzęglik, po tym zabiegu mam tak jak Ty czyli szarpie na ciepłym jakby silnik miał wyskoczyć z budy, wcześniej nigdy nic takiego nie miało miejsca, diagnoza mechanika padała na aukumulator który kupiłem nowy i nic to nie zmieniło, dzisiaj wyciągnął rozrusznik i podejrzewa, że to w nim tkwi problem gdyż był mocno zużyty i mógł mieć małą moc rozruchową czyli podobny objaw co do uszkodzonego akumulatora.

Jak będzie już nowy rozrusznik to dam znać czy to pomogło. Jednak najbardziej zastanawia mnie fakt, że problemy zaczęły się po wymianie dwumasy choć ona teraz już działa dobrze i objawy z nią związane ustąpiły. Nawet dwa razy ją wysyłałem na tą regenerację bo za pierwszym razem to na nią padła diagnoza związana z tym rozruchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem u siebie też rozrusznik, a i tak od czasu do czasu szarpnie :smutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie rozrusznika problem ustąpił a telepało tak silnikiem jakby chciał wyskoczyć, wstyd było auto odpalać gdzieś na parkingu.

Reasumując temat z tym co pisali inni jeżeli ktoś będzie miał takie objawy to wymienić akumulator, jak nie pomoże to wtedy rozrusznik gdy po tych wymianach nic się nie zmieni to wtedy prześwietlenia głowic i wymianę turbin. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam ten sam problem co wiekszość z was ,po wymianie dwumasy ,auto na ciepłym pali ale potrafi tak szarpnąc ze strach że cos sie rozwali!!!,czasami pali "gładko"ale wiekszość szarpie!Spróbuje wymienic akumulator i zobacze co sie bedzie działo,jaki bycie aku polecali??Dodam ze mam obecnie mam Varte o numerze 1J0 915 105 AE 12V 70Ah 340A na łaczeniu klemy pisze 4206,czy jest możliwe ze to data produkcji??

Edytowane przez Przemo8383

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności