Jump to content
vrl

Szyberdach, warto czy nie warto?

Recommended Posts

Tak jak w temacie. Mam na oku ten szyberdach: http://www.allegro.pl/item671437086_szyberdach_szklany_vw_passat_b2.html

Warto montować tylko uchylny czy lepiej rozejrzeć sie za czymś również odsuwanym? Może ktoś ma do sprzedania taki co się również rozsuwa. Czy ten egzemplarz jest w miare okazją cenową czy to normalka? Z góry dziękuje za opinie.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz dziurę w dachu czy chcesz wycinać? Jak to drugie to ja bym sobie darował. Nigdy nie będzie tak jak powinno. A jak masz dziurę, to lepiej szukać odsuwanego, pamiętam że w B2 mieliśmy uchylno/odsuwany dach na korbkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie z szyberdachami jeśli nie masz fabrycznego miejsca będziesz miał duży problem. Z takim jak w tej aukcji roboty będzie mniej bo wystarczy tylko dziura. Jak byś chciał odsuwany to już zabawy dużo więcej, podsufitka jest inna i są odpływy jeszcze. Tutaj masz schemat osuwano-uchylanego.

szyberdachmontaz.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak uchylno - przesuwny, ale sam uchylny mi przeciekał w narożnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed moim obecnym paskiem miałem 2 golfy: jedynka i dwójka. W obydwu były zakładane niefabryczne szyberdachy i obydwa przeciekały. Robiłem różne zabiegi uszczelniania, dokręcania ale zawsze po dużym deszczu kapało na głowę. W obecnym aucie nie mam szyberdachu i gdy będę zmieniał też będę szukał auta bez. W tak starych autach niestety są problemy z przeciekaniem, opinia moja i wielu znajomych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W obydwu były zakładane niefabryczne szyberdachy i obydwa przeciekały

Nie jestem pewien, ale u mnie w B2 był chyba fabryczny, ale też przeciekał po większych opadach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc przedewszystkim witam wszystkich.

 

Zabrałem się za remont odziedziczonego Passata B2 rocznik 82.

Rzecz dotyczy szyber dachu więc podpinam się tutaj. Obecnie jest on zesputy (nie otwiera się) i cieknie. Zdemontowałem dach i znalazłem przyczyne usterki (pogięta linka i zniszczona uszczelka). I tu mam kilka pytań:

1.Czy można gdzieś kupić nową uszczelkę lub zastąpić ją jakąś inną pasującą niekoniecznie do passata

2.Czy można gdzieś kupić pozostałe elementy które muszę wymienić (na zamieszczonym zdjęciu

3.Widzę że problem cieknięcia jest dość powszechny. Czy przy okazji naprawy można jakoś usprawnić i zabezpieczyć dach przed tymi mankamentami?

szyberdach.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3.Widzę że problem cieknięcia jest dość powszechny. Czy przy okazji naprawy można jakoś usprawnić i zabezpieczyć dach przed tymi mankamentami?

W niektórych przypadkach przy prowadnicach były rynny odprowadzające wodę. Czasem się zatykały różnymi śmieciami i dlatego ciekł szyber. U mnie tych rynien nie było, a dodatkowo miałem już starą uszczelkę i najczęściej przeciekało w narożnikach i czasem przy zawiasach. Podobno można kupić nową uszczelkę, ale nie przerabiałem tego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jednym z zagranicznych blogów udało mi się wyszukać informację, że szyberdach w VW Corrado miał podobno taką samą konstrukcję. Czy myślicie, że to może być dobry trop zwłaszcza jeżeli chodzi o uszczelkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już szukasz szyberdachu fabrycznego to podpowiem Ci że do passatów pasuja szyberdachy od Audi 80 B2 i od VW Polo.Ale z polówki jest tylko wsuwany,niema opcji uchylania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc miałem w swoim pasku zakładany ,nioryginalny szyberdach i nie polecam.Non stop od poczatku było cos nie tak.To uszczelki od szybru,to jakieś śruby.Tylko troche popadało i od razu w aucie było mokro jak na basenie.Ciągłe zdejmowanie i uszczelnianie na krótki okres czasu nic nie dawało.Druga sprawa że w warsztacie słobo mi to zrobili i wydaje mi sie że przy wycinaniu otworu wygieli mi lekko dach.Nie mówie o tym że przez te zacieki 3 razy podsufitke wyjmowałem a jest troche z tym zabawy.Jesli nie masz szybru ,to zostaw tak jak jest.Tylko uchylany dużo nie daje musi byc rozsuwany a to spora przeróbka.Tak jak przedmówca mówi z tego co sie orientuje to z Audi B2 pasują ale rzeczywiście ciezko znależć rozsuwany.To jest auto klasyczne i z nie oryginlany,m szyberdachem nie ma tej urody.Ja osobiście mega żałowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikkus jakiś czas temu dostałeś odemnie na priva wiadomość w sprawie tej uszczelki.Czy to nadal aktualne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest alfonsik

witam :) potrzebuje kupić same obicie, podsufitkę na szyber dach. da się

to jeszcze gdzieś kupić??

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy w b2 były szklane szyberdachy orginalne !

Miałem uchylny szklany i myślałem, że to oryginał. Ale potem zobaczyłem w innym B2 kombi szyber metalowy (w każdym razie nie szklany tylko w kolorze nadwozia) i był lepiej wykończony. Poza tym miał rurki odprowadzające wodę do słupków (w moim tego nie było i woda lubiła sobie chlupnąć do środka po deszczu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podepnę się pod temat i ja, bo akurat sporo nad tym ostatnio myślę. Robię kompletny remont b2, w zasadzie składam auto od podstaw, na nowej budzie, zawieszeniu, etc. Ponieważ autko chcę mieć spersonalizowane i dopieszczone postanowiłem zainwestować w szyber. Mój poprzedni wóz (b3 variant) miał ori szyber elektryczny i służył prawie bezawaryjnie z 5 lat. Potem ułamało się coś w jednej z prowadnic i naprawa kosztowała wór pieniędzy. Niedługo po tym szyber zaczął przeciekać przy większych deszczach i problem rozwiązałem sprzedając autko. Ale wciąż kusi mnie "dziura w dachu".. i kusi na tyle skutecznie, że nie chcę w moim b2 montować zwykłego szybru ale materiałowy, na cały dach. Przepatrzyłem dokładnie wszystkie auta, w których taki dach był montowany, m.in. twingo, fiestę, polo ale najbardziej spektakularny, porządny i przede wszystkim pasujący do dachu b2 jest szyber z e36 compact. Jako że mogę "pobawić się" takim dachem i przypatrzeć się jak jest zbudowany i zamocowany jestem w stanie stwierdzić że to dużo roboty, ale da się zamontować w b2 w sposób conajmniej estetyczny. Koszt takiego szybra to ok. 700zł+ robocizna. Montaż możliwy tylko przy kupnie całego dachu i używania elementów z bmw, oczywiście dach trzeba dookoła wzmacniać, jest z tym sporo zabawy. Dodatkowo wypuścić trzeba (aż) 4 wężyki odprowadzające wodę i rozwiązać problem podsufitki. Do tego pozostaje ponowne obszycie szybru odpowiednią tkaniną i jej impregnacja, ale to na szarym końcu. Jak się za to wezmę- coś dopiszę. No cóż- jak działać, to po całości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy