Skocz do zawartości
Blanko

klimatyzacja słabo chłodzi

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mi sie cos takiego dzieje -jak chodzi klima to mam mokre od dolu osłony termiczne.w środku od strony pasazera z przodu tez jest mokra tapicerka pod dywanikiem.Co to może być?po wylaczeniu silnika mam powódz pod samochodem.?

Dzieki za info

 

Powódź pod samochodem to normalna sprawa, ale część z tej wody najwyraźniej trafia Ci do kabiny przez nieszczelny układ odprowadzający wilgoć na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat bo nie chcę zaśmiecać forum ;-)

wczoraj rano temp 26st włączam klime, jade do pracy wszystko ok, pod wieczór na blacie 34st włączam klime, nic :( słychać przekaźnik od sprzegła, włącza sie wentylator, klima chlodzi kilka sekund i upał z nawiewów :( dzis pojechałem do miasta, w pierwszą stronę klima nie chłodziła, w drugą stronę zgasiłem samochód na światłach zapalam i zaczyna chłodzić w trybie auto uśmiech taki:D. Dzis wieczorem wszystko jest ok, sprawdzałem przekaźnik 267 wydaje się być ok, czy jest taka możliwość ze np klima się nie włączy bo wiatrak klimy nie wchodzi na drugi bieg od początku? samodiagnoza kilmatronika 444 02 czyli brak błędów, co radzicie sprawdzić?? kiedys podczas wycieczki do włoch miałem przypadek że w połowie trasy zaśniedziały styki na 267 i klima sie nie włączyła po ponownym zapaleniu silnika, czekam na porady fachowców z forum:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co radzicie sprawdzić??

 

Nic. Mogło się tak zdarzyć że przy 34' klima wymiękła.. Kiedyś na fizyce pałętam że facet opowiadał przypadek że lodówka w jakiś zaj...ty upał zaczęła grzać zamiast chłodzić, bo przy pewnych temperaturach wymiennik temperatur czy czegoś nie zadziałał.. możliwe że to Cie właśnie spotkało, skoro piszesz że wszystko wróciło do normy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM Z KLIMATYZACJA PO WYMIANIE CHLODNICY Co moze byc przyczyna ?

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:07 ----------

 

zapomnialem napisac ze nic nie chłodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozszczelnienie ukladu, innymi slowy czynnik byl ale uciekl. Polecam sprawdzic w serwisie ktory sie trudni sprawdzaniem klimy.

 

Domowym sposobem, czy slychac "syczenie" w momencie gdy klima jest wlaczona? Jezeli nie to czynnika brak. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi nie chłodziła, bo nie było czynnika i sie nie załączała(dopiero po jakims czasie usłyszałem ze odkreciła sie sruba mocujaca sprzegło sprezarki, napier*** o pasek az milo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

widzę że podobnej podpowiedzi jak moja nie było więc może się komuś na coś przyda.

Z miesiąc temu też zauważyłem, że klima nie chłodzi tak jak w innych samochodach, którymi jeździłem. Mój mechanik po krótkiej chwili namysłu, sprawdzenia czynnika, ciśnienia w układzie wziął szlaufa i pod małym ciśnieniem przepłukał chłodnicę. Nie uwierzycie jaki syf z niej wyleciał. Ciśnienie momentalnie spadło, temp. z 15 przy klimie ustawionej na LO spadła na 6.

Długo się nie zastanawiając zdjąłem pod domem przód i wyczyściłem cała chłodnicę - różnicę czuć od razu. Po pierwsze klima teraz mrozi a nie chłodzi. No i 'drugi bieg' klimy włącza się na prawdę przy dużym upale.

 

Dodam tylko, że cały układ był oczyszczany i nabijany z 3 tygodnie wcześniej - tzn. przez zauważeniem 'usterki'.

 

 

---

Pozdrawiam

Hugster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i chodzi. zmieniajac chłodnice nie podpieli jakiejs kostki i teraz jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...wziął szlaufa i pod małym ciśnieniem przepłukał chłodnicę. Nie uwierzycie jaki syf z niej wyleciał. Ciśnienie momentalnie spadło, temp. z 15 przy klimie ustawionej na LO spadła na 6...

...Po pierwsze klima teraz mrozi a nie chłodzi. No i 'drugi bieg' klimy włącza się na prawdę przy dużym upale.

 

Dodam tylko, że cały układ był oczyszczany i nabijany z 3 tygodnie wcześniej - tzn. przez zauważeniem 'usterki'...

Hugster

 

Wieczorem zrobię to samo - zobaczymy czy to coś zmieni :)

 

 

Dwa tygodnie temu zrobiono w moim Pasku przegląd klimatyzacji (spuszczenie wszystkiego, czyszczenie, napełnienie olejem, czynnikiem i ciśnieniem). TEST wyszedł następująco - na prawym zegarze było chyba ponad 10 atmosfer ale na lewym było nieco ponad 1. A Pan, który serwisował klimatyzację powiedział, że powinny być tutaj 2 atmosfery i mówił coś jeszcze, że jakiś zawór może nie przepuszczać więcej.

 

Śpieszyło mi się i już go nie dopytałem o więcej...

Powiedzcie mi proszę o jaki zawór chodzi ?

 

klima passat b5.jpg

 

Powiedzcie mi też jakie ciśnienie powinno być wyświetlane podczas testu na "tej maszynce" do serwisowania klimatyzacji.

 

I ostatnie pytanie... jak wykonać test klimatyzacji na wyświetlaczu klimatronik`a ?

Przeszukam jeszcze forum (kilka lat temu coś takiego robiłem)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test klimatronika AUTO + ECON wciśnięte naraz i przytrzymane.

Jest taki zawór rozprężny (tak to chyba się nazywa) w jednej z rurek, w miejscu, gdzie podłącza się maszynę do nabijania klimy. Tam jeden przewód się rozkręca i w środku jest ten zawór (tylko nie wiem czy to zawór się nazywa czy inaczej).

U mnie także klima słabo chłodziła, ale po wymianie tego zaworu rozprężnego wszystko wróciło do normy. A stary zawór (bo to jest taka siateczka, jakby filtr) to był tak zabity syfem, że koszmar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: Klima słabo chłodzi, czynnik został nabity z wylotu wylatuje powietrze o temp najniżej 16st.

Błędy na klimatroniku 30b - czujnik temp zewnętrznej

 

55a65f02371d9500m.jpg

 

ten niebieski od lewej zimny, ten niebieski po prawej nieco cieplejszy, czerwony gorący

 

trzeba wymieniać ten zaworek/filtr oraz osuszacz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędy na klimatroniku 30b - czujnik temp zewnętrznej

Zacznij od tego kolego, zaworek nie zaszkodzi natomiast jeżeli osuszacz jest szczelny to nie ma takiej potrzeby by go wymieniać. Jeszcze jednym powodem słabego chłodzenia może być słabo wydajna sprężarka AC. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od tego kolego, zaworek nie zaszkodzi natomiast jeżeli osuszacz jest szczelny to nie ma takiej potrzeby by go wymieniać. Jeszcze jednym powodem słabego chłodzenia może być słabo wydajna sprężarka AC. Pozdrawiam.

 

I tu się nie zgodzę filtr powinien być wymieniany co ok.6lat. Sam wymieniałem w poprzednim passacie i wydajność klimy wzrosła po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu się nie zgodzę filtr powinien być wymieniany co ok.6lat. Sam wymieniałem w poprzednim passacie i wydajność klimy wzrosła po wymianie.

a widzisz ja wymieniłem i nic się nie zmieniło tzn tak samo chłodzi przed i po operacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie.W ub roku zrobilem przeglad klimy.Wymienilem filtr i chcialem zeby nabili i odgrzybili mi klime.Gosciu mowi ze nic w niej prawie nie ma.Sprawdzil szczelnosc i okazalo sie jest ok.Ponoc przy wymianie rozrzadu ktos spuscil z klimy.Nabilismy znowu i okazalo sie ze wiatrak spalil sie.Wstawilem nowy i wydawalo mi ze w ub roku w lato bylo ok.A w tym juz nie chlodzi.Przy zalaczaniu na auto po kilku sekundach kreski na wyswietlaczy wlanczaja sie wszystkie i slychac jak sie reguluje ale jak bylo cieple powietrze tak dalej jest.Jeszcze nie sprawdzalem tych przewodow,ale zrobie to jutro.Nie wiem co moglo sie stac jakby co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też klima słabo chłodzi. W zasadzie to nie jestem pewien czy w ogóle się uruchamia i chłodzi. Czy jest sens to ruszać na zimę, czy odpuścić temat do wiosny? Czy taki kilkumiesięczny przestój nie zaszkodzi sprężarce? Czy w ogóle ją odpalać w niewiadomym stanie, czy nie ruszać aż do zrobienia serwisu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli serwis klimatyzacji został przeprowadzony prawidłowo (klimatyzacja napełniona odpowiednią ilością czynnika), to najczęstszym powodem niedziałania klimatyzacji jest zawalony brudem zaworek (najczesciej wystepujaca przyczyna). Nowy w salonie kosztuje 70 zł. W sklepie motoryzacyjnym 10 zł. Jednak aby go wymienic, trzeba spuścić czynnik i nabić go od nowa, więc to dodatkowe - nie małe - koszty.

 

W niektórych przypadkach pomaga również przeczyszczenie z zewnątrz chłodnicy. Proponuję wodę pod ciśnieniem na chłodnicę i wymianę zaworku za 10 zł. Musi działac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

55a65f02371d9500m.jpg

 

 

posłużyłem się rysunkiem wyżej , zatem mam pytanie do znawców klimatyzacji gdyż to nie moja działka,

czy jeżeli ten przewód po lewej na obrazku na części zaznaczonej na niebiesko jest zimny a część zaznaczona na czerwono gorąca to oznacza że zaworek rozprężny jest zabity ( zatkany) i należy go wymienić ? Ten z prawej jest zimniejszy ale nie zimny + wycieka mi olej zaworkiem do podłączania przewodów z prawej strony ( zaolejony jest na 99,9% olejem z klimy).

Sprężarka się włączy, syczenie jest po wyłączeniu auta i klimy, czynnik nabity dokładnie rok temu. Zatem chce się upewnić że to będzie powód tego zaworka że bardzo słabo chłodzi + ubytek czynnika ( tu na pewno) , przy okazji warto wymienić osuszacz ? Koszta tego osuszacza nowego made ich niewiadomo co ok. 80 zł to nie jakiś tam kolosalny wydatek a auto było z 4 miesiące bez czynnika( poprzedni właściciel wymieniał rozrząd i mu go spuścili). Dodam że test przechodzi klimatronika i błędów póki co brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten z prawej musi być mokry jak klima chłodzi. Sprawdź wentylator czy się kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten z prawej musi być mokry jak klima chłodzi. Sprawdź wentylator czy się kręci.

bez przesady za laika mnie nie bierz ... że wentylator by nie chodził , pytałem głównie o ten z lewej, ciężko komuś sprawdzić z sprawną klimą co chłodzi z środkowego nawiewu w okolicach ~5 stopni czy przewód aluminiowy po lewej jest cały zimny (lodowaty) czy tylko jedna jego część ( ta na czerwono)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności