Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

Niemniej uważam, że dobrym nawykiem jest konsultacja swoich wymagań odnośnie kabla/programu

ze sprzedającym z podaniem marki i rocznika auta.

A co da taka konsultacja??

I tak stwierdzi że można zrobić wszystko co chcesz, a jak nie dasz rady tego zrobić, bo się nie da, to powie że nie umiesz tego zrobić i dlatego nie dajesz rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@GURAL uczciwi sprzedawcy tez się zdarzają (może dziwne ale jednak), a konsultacja da tyle, że przynajmniej możesz zapytać czy możesz oddać kabel jak nie zadziała poprawnie z twoim autem.

Jak nie to jest prawdopodobne, że dokładniej przemyślisz taki zakup - co w tym złego ?

Nikomu nie zaszkodzi porozmawiać lub lepiej popisać ze sprzedającym PRZED zakupem.

 

@sipowitz - ja nie dyskutuje ani z funkcjonalnością kabla ani z tym co można sobie uszkodzić jak się nie ma pojęcia co się robi. Jak wiadomo i VCDSem można sobie kuku zrobić jak ktoś zdolny i na forum są tego przykłady (choćby "dziwnie" skasowany service przez mechanika - było niedawno).

 

Kabel to narzędzie i kupuje się go w konkretnym celu tyle, że kolega już kupił.

Niestety nie przemyślał zakupu ale czasu nie cofniemy.

Niemniej sądzi, że być może został oszukany bo podobno brak funkcji, która de facto jest dostępna...

Nastąpiło zwykłe nieporozumienie, a twoje niechęci do commanderów czy do mnie nie maja tu znaczenia :)

Mówmy o faktach - Commandery jak najbardziej mają tą funkcję (read/clear DTC) tylko trzeba umieć je używać jak zresztą każde narzędzie...

 

To, że ich nie polecasz, nie lubisz i odradzasz już wiemy - problem w tym żeby to ktoś przeczytał ZANIM kupi kabel.

 

EDIT: suche fakty: funkcje są pod numerkami 1 i 2 (na zrzucie poniżej).

Aaa żeby było jasne - jak najbardziej podzielam twój pogląd, że VCDS

jest lepszy i na start i w ogóle do ogólnie rozumianej diagnostyki :)

 

picture.php?albumid=1388&pictureid=7717

Edytowane przez n6210

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem w tym żeby to ktoś przeczytał ZANIM kupi kabel.

Jest w tym wątku praktycznie,wszystko opisane,a jak się komuś nie chce czytać,przed zakupem tylko wierzy w to co pisze sprzedawca, to może mieć pretensje sam do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@riccardoa - no zgadza się ale ostatecznie nawet z tym kablem uruchomi VWTooll i zczyta błędy.

Wiem, ze VWTool to shit ale przecież błedy można sobie zdekodować "ręcznie" więc nie ma co tak strasznie biadolić. Na szybko przecież też będzie.

W między czasie można zamówić jakiś sensowniejszy kabelek i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przyznam szczerze, że doczytałem wątek do 26 strony. Piszecie jasno, czysto i przejrzyście. Jednak w dalszym ciągu się zastanawiam jaki kabel wybrać. Interesuje mnie jakaś diagnostyka z doskoku i możliwość sprawdzania czy licznik nie był cofany (zawsze może się przydać). Wiem, że taką funkcjonalność zapewnia commander jednak widzę, że niektórzy odradzają go dla początkujących...

 

P.S

Rozumiem, że VAG K+CAN Commander nie działa z programem VAG-COM?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem początek tego wątku i wiem jedno, że nic nie wiem. Linki które są podawane na allegro, niestety już są w archiwum. Oststani post dał tylko jasność. Passat B5 1.6 99r i Touran 2004 TDI i do tego VAG KKL ,OBD1, OBD2. Czy to wystarczy? Dzięki. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasno i na temat. Czyli nie moge kupić jednego zestawu dla obu samochodów? Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powitać.

Dostałem kabelek od żonki - kupiła z viakena KKL pod usb . Męczę się już od 18 czerwca z softem . Viaken oczywiście na płytce dał linka do Vcds lite 1.1- ściągnąłem. Wszystko oki tylko nie jest to pelna wersja ( nie mogę wejść w blok 00 i zrobić outpt testu). Instalowałem już vag 4.9 , vcds 1.0.6 i w każdym to samo.

Może znajdzie się jakiś litościwy user i pomoże bo chciałem zrobić logi dynamiczne i sprawdzić działanie EGR (chyba stoi , bo MAF 504 przy oczekiwanej 235), w BS też się nie da wejść.

 

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem 311 , zarejestrowałem - mam już blok 00 ! Nie mogę tylko zrobić output testu klimy - nie wiem dlaczego - pisze function not avalible .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , mam pełną wersję , zarejestrowaną :)

Dziwne to troszkę , że wszystko idzie , oprócz testu elementów wyk. klimy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcel11

hej

chce kupić kabelek Hex ale bo po przeczytaniu wszystkich postów ten będzie działał w moim autku. Teraz moje takie pytanie jak rozróżnić hexa od jakiegoś bubla lub innego kabla. Bo wiadomo ludzie na allegro wszystko piszą żeby sprzedać a nie chciałbym się nadziać. Można hexa kupić za 150 i 500 zl i niekoniecznie ten za 500 musi być tym hexem z opisu. Proszę kolegów o podanie na co zwrócić uwagę. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat: Napisał Markk

Auto to sharan silnik: SZA 130km data produkcji 02,03,2005.

Jeśli jest to 7M to oczywiście HEX....

 

No skusiłem się an allegrowy VAG K+CAN COMMANDER, niestety sharan rocznik 2005 obsługuje tylko linię K, CAN jest niewykorzystany, więc CAN COMMANDEREM mogę tylko zrobić odczyt licznika z tablicy i ze sterownika silnika, i tu mam wątpliwość, bo na sterowniku silnika zawsze odczyt jest 0, na desce jest o kilka kilometrów różnicy, czyli prawidłowo, czy ewentualnie potrzebny byłby kabel VAG TACHO?. Czy to możliwe, że odczyt z silnika jest zerowy? Diagnostykę mogę zrobić po tym kablu programem Polski VAG 4.9. Mam drugie pytanie, jakich programów mogę jeszcze użyć do tego kabla, aby obsługiwały linię K ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest zasadnicza różnica między commanderem 2.5 a 3.6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę tu poczytałem i mam mętlik w głowie doradzicie, potrzebuje jakiegoś vaga do mojego auta,dosyć bogato mam wyposażony samochodzik i tak chce od czasu do czasu zdiagnozować autko i pokasować błędy dobrze by było jak program był w naszym języku ojczystym. Auto to passacik 98 kombi full opcja bez skóry.(fajnie by było jak bym mógł diagnozować też inne auta jak na przykład renault laguna 99rok)

Poproszę może o jakiś link do aukcji bardzo by mi pomógł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro widzę tylko VAG-COM 409.1 ,czy to jest to samo i większość na allegro to same kable a oprogramowanie jest gdzieś do ściągnięcia .sorrki za pytania ale poprzedni passat b3 nie miał takich możliwości a ten już ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema, czy do interfejsu VAG K+CAN sa jakieś inne programy obsługujące czy tylko comanderVAG K+CAN Commander 1.4 FULL ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ano działają, jeżeli ktoś zaczyna przygodę z czymś nowym to łatwo się naciąć na super mega oferty z allegro. Moje obecne auto to toledo III z 2006, a to z profilu to moje marzenie.

To jak jest z tym interfejsem VAG K+CAN tylko commander do niego podejdzie czy jakieś inne programy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ano działają, jeżeli ktoś zaczyna przygodę z czymś nowym to łatwo się naciąć na super mega oferty z allegro. Moje obecne auto to toledo III z 2006, a to z profilu to moje marzenie.

To jak jest z tym interfejsem VAG K+CAN tylko commander do niego podejdzie czy jakieś inne programy?

VCDS 10.6 HEX-CAN+USB i masz dobry zestaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności