rumun_58 Zgłoś #221 Napisano 16 Stycznia 2011 Witam, dziś jadąc pojawił mi się komunikat "diesel filter particle instructions" i zaświeciła się kontrolka od DPFa, na mocy nic nie spadł reagował na pedał gazu normalnie, więc przyspieszyłem i trochę przejechałem na obrotach powyżej 3000, po jakiś 20 km kontrolka od DPFa zgasła i jakby się przełączyło nagle na komunikat "engine fault workshop" i zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, przejechałem kilkaset metrów zjechałem na pobocze, nic się nie działo, obroty w normie, otworzyłem maskę wszystko płynie chodziło, zgasiłem silnik i za jakaś chwile odpaliłem i już nie było żadnego błędu. Co to mogło być? Czy po przepaleniu DPFa to normalne czy coś tu nie gra? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #222 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Ledwo nabyłem Passata B6 i po przeczytaniu tego wątku zacząłem wyrywać włosy z głowy, gdyż moja jazda najczęściej odbywa się w cyklu miejskim, a co za tym idzie częste zapychanie się tego FAP/DPF co by to nie oznaczało. Doszedłem też do kilku wniosków chcąc jeździć autem, a nie siedzieć na garnuszku ASO i co kilka dni u nich czyścić ten przeklęty wynalazek:1. muszę kupić jakiś VAG, VDS, VCDS(i nie wiem co jeszcze i ile to będzie kosztowało) 2. muszę kupić jakiegoś laptopa żeby na czymś oglądać te parametry z VAG-ów i innych VCDS-sów(przecież PC-ta nie zabiorę do samochodu) A najgorsze w tym wszystkim jest to, że wszystko w tych programach jest w obcym dla mnie języku i obawiam się, że chcąc cokolwiek zrobić w moim aucie(np skasować błędy) mogę zrobić więcej szkody niż sobie pomóc. Albo znów inwestować ok 1500 PLN w wywalenie tego dziadostwa. Zastanawiam się czy nie zamienić auta na inne mniej kłopotliwe Podobnie jak ty reagowalem i mialem identyczne obawy,kiedy sie dowiedzialem ze mam DPF i co to jest ,czego nie lubi . Bo ja tez sporo po miescie i male odcinki robie . Powiem ci ze od tamtej pory kontrolki sie nie palily wcale ,jedynie wiedza rosla co robic jak sie akcja zacznie . Zrozumiec istote tego i odpowiednio sie zachowac . Trzeba czasem pocisnac na odpowiedniej drodze by to ustrojstwo "przedmuchac" ,lecz ciskanie na trasie to nie tosamo co akcja sterownika .Przy akcji sterownika sa lepsze warunki do wypalenia ,natomiast gnajac na trasie nie wypalimy DPF jak przy akcji ,jedynie odciagniemy ja na iles km bo troche go wysokie obroty przeczyszcza . Ale powiem ci ze nie ma co bez sensu wylatywac na trase i gnac ,oczywiscie jak jest okazja i cel to tak . Natomiast znajac proces jego wymagania i chyba najistotniejsze sprawdzenie po ilu km nastepuje akcja w twoim aucie ,dasz rade . Oczywiscie trzeba brac pod uwage tylko swoje auto i czestotliwosc akcji po miejscach gdzie latasz ,oraz styl jazdy . Musisz zaobserwowac co ile taka akcja wystepuje ,tak by mniejwiecej wiedziec kiedy sie spodziewac ponownie i co wtedy robic. Oczywiscie pojecie to wzgledne ,ale jak jezdzisz podobnie to powinny km miedzy akcjami byc na tym samym poziomie . Oczywiscie jesli samo miasto przedzial km miedzy akcjami bedzie mniejszy , jesli miasto i czasmi trasa to normalnie . Latajac na podobnym poziomie wylapiesz roznice km . Nadal to mnie zlosci ,bo wiem kiedy sa zle warunki dla DPF ,a jak akcja sie zacznie szukam dobrej drogi i brak mi cierpliwosci na korki i zawalidrogi. Potrzeba jakies 8-10km jadac na +/- 3 bieg ,obroty 2800-3000 i wszystko ,tylko ja mam DSG. Jak umnie akcja nastepuje ostatnio co 325km oczywiscie w tolerancj nie dokladnie . Oczywiscie kabel sie przyda do kontroli ,ewentualnie do zapodania akcji przezen .Jesli zrozumiesz proces i jego potrzeby to kabel do kontroli ci sie przyda ,bo akcje sterownika z powodzeniem przeprowadzal bedziesz i serwisowej wypalanki nie bedziesz stosowal czesto . Jesli DPF nie bedzie mial jakichs innych problemow/usterek ktore beda mialy wplyw na jego szybkie zapychanie . Ktos nawet pisal ze jak cos ,nie sama jazda powoduje szybkie jego zapychanie ,zastosuje wypalanie za posrednictwem fejsa to moze tylko pogorszyc sprawe . W takiej sytuacji trzeba sprawdzic co powoduje szybkie zapychanie ,wyeliminowac i dopiero wypalanie przez fejs . Ja tez mam obiekcje ze te programy nie sa w ojczystym ,ale trzeba bedzie to kupic i opanowac z pomoca kolegow tutaj . Nadal mam obawy co do kabla i programu ,ale widze potrzebe posiadania go ,spr bledy i pomysl podlaczyc kabel wejsc w dane DPF i cwiczyc jaka jazda go czyscii ,a jaka zapycha nie w teorii tylko po cyfrach w danych . Oraz co tam sie dzieje (dane) wczasie akcji wypalania . Wywalic DPF mozna ,bylby swiety spoks ale jesli nadal jest sprawny to moze nie . To indywidualna sprawa . Jak sie dowiedzialem co to DPF to powiem ci ze jak tylko slysze ,czytam o jakims aucie to pisze DPF . Wiekszosc to ma teraz i coraz wiecej tego jest na rynku ,oczywiscie sa auta gdzie tego brak jest ,tylko jakie to nie wiem .Jesli sa takie bez to fajnie ,ale chyba starsze auta napewno tego nie maja .A na tenczas roznice finansowe ,pomiedzy DPF-ami roznych marek aut przy wymianie ,naprawie sa i beda . Edytowane 16 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #223 Napisano 16 Stycznia 2011 Witam,dziś jadąc pojawił mi się komunikat "diesel filter particle instructions" i zaświeciła się kontrolka od DPFa, na mocy nic nie spadł reagował na pedał gazu normalnie, więc przyspieszyłem i trochę przejechałem na obrotach powyżej 3000, po jakiś 20 km kontrolka od DPFa zgasła i jakby się przełączyło nagle na komunikat "engine fault workshop" i zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, przejechałem kilkaset metrów zjechałem na pobocze, nic się nie działo, obroty w normie, otworzyłem maskę wszystko płynie chodziło, zgasiłem silnik i za jakaś chwile odpaliłem i już nie było żadnego błędu. Co to mogło być? Czy po przepaleniu DPFa to normalne czy coś tu nie gra? Z góry dzięki za pomoc. Kabelek w łapkę i odczytaj błędy ze sterownika silnika, dowiesz się co było powodem świecenia owych kontrolek. Moim zdaniem FAP/DPF dał znać o sobie, ale to tylko przypuszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #224 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) dziś jadąc pojawił mi się komunikat "diesel filter particle instructions" i zaświeciła się kontrolka od DPFa, na mocy nic nie spadł reagował na pedał gazu normalnie, więc przyspieszyłem i trochę przejechałem na obrotach powyżej 3000, po jakiś 20 km kontrolka od DPFa zgasła i jakby się przełączyło nagle na komunikat "engine fault workshop" i zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, przejechałem kilkaset metrów zjechałem na pobocze, nic się nie działo, obroty w normie, otworzyłem maskę wszystko płynie chodziło, zgasiłem silnik i za jakaś chwile odpaliłem i już nie było żadnego błędu. Co to mogło być? Czy po przepaleniu DPFa to normalne czy coś tu nie gra? Nie doswiadczylem jeszcze palacych sie kontrolek DPF, ale z tego co tu czytam to wydaje mi sie ze przypchal sie u ciebie w sporym procencie . Ale mu pomogles i sie udalo ,moze tylko za dlugo na tych obrotach ,a moze i dobrze . Zgadzam sie z kolega sipowitz . Edytowane 16 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #225 Napisano 27 Stycznia 2011 rumun_58 zdiagnozuj swoje auto czym prędzej, nie było to normalne zachowanie więc warto sprawdzić co było jego przyczyną, z pewnością sytuacja ta się jeszcze powtórzy.... jeśli ktoś użytkuje samochód wyposażony w DPF powinien pamiętać o tym że w razie jakiś anomalii nalezy jak najszybciej usunąć usterkę, ponieważ czasami drobiazg może doprowadzić do poważnej awarii i straty liczonej w setkach pln-ów.....jeśli pojawią się problemy z filtrem, trzeba większą uwagę zwracać na olej silnikowy - mieliśmy do czynienia z sytuacjami gdzie klient od wymiany oleju przejechał 700km i po takim dystansie zlaliśmy z niego 6-7l "mieszanki olejowej"....czyli ponad 50% więcej niż powinno byc w 1.9 czy 2.0...przy czym trzeba pamiętać że silnik zużywa olej i jeśli robi to szybciej niż go "produkuje" to możemy sobie zgotować kłopot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #226 Napisano 27 Stycznia 2011 (edytowane) zdiagnozuj swoje auto czym prędzej Czy mi tez to doradzasz diagnoze ,bo strone wczesniej napisales tak : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1127843#post1127843 i nie odpisales . Co miales konkretnie na mysli ? Bez odpowiedzi to ostro nie jasne , oraz watpliwe to co strone wczesniej napisales . I tak DPF nie bede wywalal narazie ,jesli liczyles na klienta . Bez odpowiedzi naswietlajacej co miales na mysli ,to tamto zdanie laniem wody jest . Moze wywalasz takie ustrojstwa , moze sie na nich znasz , ale tylko na ich wywalaniu chyba . Pochwal sie wiedza za free . Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #227 Napisano 4 Lutego 2011 Koledzy, u mnie jest stopień zaolejenia 9ml, wartość szaczocwana 3,2 a rzeczywista 0,3. zupelnie nie mam pojecia czy jest wzglednie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #228 Napisano 4 Lutego 2011 (edytowane) Sprawdziłem dziś u siebie zapełnienie filtra i o ile masa popiołu wydaje mi się ok to trochę mnie zaniepokoiło zaolejenie. Czy powinienem coś robić czy odczytana wartość jest ok? Czy podpowiedź w dymku to zakres w którym powinno się mieścić zaolejenie? Czy wie ktoś dlaczego dla różnych samochodów wartość wymagana (pole 2) jest różna? Z góry dzięki, Piotrek, Edytowane 4 Lutego 2011 przez pwrlax Dodatkowe pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nastar Zgłoś #229 Napisano 4 Lutego 2011 Podpowiedź w dymku to jakiś zakres - na pewno. Sprawdź czy na nagrzanym aucie będzie to samo - być może ta wartość zależy od temperatury silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pavka84 Zgłoś #230 Napisano 17 Lutego 2011 Cześć koledzy mam motor, 2.0TDI 170ps z DPF'em, ostatnio cos ten ostatni zaczal szwankowac, tj. jadac i dodajac gazu auto tak jakby zwalnialo na niskich obrotach biala chmura z tylu. Pytanko, ktory kabel z allegro zakupic,zeby sie polaczyc z autem i wyczyscic do dziadostwo? Dzieki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #231 Napisano 17 Lutego 2011 Cześć koledzy mam motor, 2.0TDI 170ps z DPF'em, ostatnio cos ten ostatni zaczal szwankowac, tj. jadac i dodajac gazu auto tak jakby zwalnialo na niskich obrotach biala chmura z tylu. Pytanko, ktory kabel z allegro zakupic,zeby sie polaczyc z autem i wyczyscic do dziadostwo? Dzieki! pytanie do innego wątku i kolegi RICARDO lub SIPWITZ lub GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #232 Napisano 17 Lutego 2011 Cześć koledzy mam motor, 2.0TDI 170ps z DPF'em, ostatnio cos ten ostatni zaczal szwankowac, tj. jadac i dodajac gazu auto tak jakby zwalnialo na niskich obrotach biala chmura z tylu. Pytanko, ktory kabel z allegro zakupic,zeby sie polaczyc z autem i wyczyscic do dziadostwo? Co do sprzętu, to oczywiście kabel HEX-CAN+USB. Co do wypalania, najpierw proponuję zczytać wartości jakie są (pierwszy post tego wątku) i sprawdzić czy sterownik rozpoczął procedurę wypalania (czy wartości po przejechaniu pewnych odcinków drogi maleją). Jeśli tak, to dobrze, jeśli faktycznie jest kłopot z samodzielnym wypaleniem się filtra, trzeba to zrobić samemu, wg. procedury z pierwszego posta i sprzętem o którym napisałem powyżej. W razie całkowitego zapełnienia zaświeci się kontrolka i to już jest sygnał do dokładnego przejrzenia się temu problemowi (wypaleniu). Tyle myślę można powiedzieć na odległość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #233 Napisano 17 Lutego 2011 Cześć koledzy mam motor, 2.0TDI 170ps z DPF'em, ostatnio cos ten ostatni zaczal szwankowac, tj. jadac i dodajac gazu auto tak jakby zwalnialo na niskich obrotach biala chmura z tylu. Pytanko, ktory kabel z allegro zakupic,zeby sie polaczyc z autem i wyczyscic do dziadostwo? Kabel ci sie przyda napewno . Ale postaraj sie zrozumiec to ustrojstwo bo ,ciagle kablem czyscic nie bedziesz , tylko w awaryjnej sytuacji . Poczytaj post 214 i 235 , jesli jeszcze nie czytales . Moze mi sie wydaje ale chyba zrozumialem ta " pseudo ekologie" . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #234 Napisano 19 Lutego 2011 Witam :bry W związku z faktem, że ostatnio wyszły mi dosyć duże wartości przy odczycie zapełnienia filtra DPF (99/16,2/16,2- fotka wątek #241) a w czwartek DPF mi się dopalał postanowiłem dzisiaj sprawdzić ponownie jego zapełnienie. Wygląda na to, że filtr dopala się poprawnie- odczyt (99/10,2/7,5) ale zastanawia mnie watrość pierwsza tj. zaolejenie 99ml. Pomiar robiony po przejechaniu kilku km- silnik może nie całkiem ciepły ale i nie zimny. Czy ktoś wie dlaczego zaolejenie może nie spadać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #235 Napisano 22 Lutego 2011 Czy ktoś wie dlaczego zaolejenie może nie spadać? Wiem tyle ze olej sie calkowicie z DPF-a nie wypali , miedzy innymi dlatego jest cos takiego , ze po wymianie filtra na nowy ,trzeba gdzies tam wyzerowac zaolejenie brane ze starego . Nie od tak te wartosci sie gdzies notuja . Poprostu olej slabiej sie pali niz ON i jest bardziej odporny na spalanie/wysokie temp. Tak mi sie wydaje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #236 Napisano 25 Lutego 2011 Witam. Mam pytanie?Jakie silniki w B6 1.9 nie mają PDF i jak nie kupić Passka z tym ustrojstwem? Proszę o porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #237 Napisano 27 Lutego 2011 Witam.Mam pytanie?Jakie silniki w B6 1.9 nie mają PDF i jak nie kupić Passka z tym ustrojstwem? Proszę o porade. Tylko BLS jest z DPFem, szukaj BXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nastar Zgłoś #238 Napisano 27 Lutego 2011 ... albo BKC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #239 Napisano 28 Lutego 2011 Mam pytanie?Jakie silniki w B6 1.9 nie mają PDF i jak nie kupić Passka z tym ustrojstwem?Proszę o porade. Najlepiej : 1. Szukaj na wlepie w kuferku naklejki z oznaczeniami tego co fabryka w auto wsadzila . Jesli bedzie tam 7GG to DPF jest Jesli bedzie tam 0GG to DPF brak 2. Mozesz tez sprawdzic jak wcisniesz klucz w stacyjce na swiatelka ,jesli zapali sie lampka zolta o ksztalcie szerokiej puszki tlumika zakropkowanej na zolto , to DPF jest . Lampka zapala sie na chwile wiec dobrze patrz ,ja to mam w srodkowej czesci lewego zegara od obrotow . Mozna tez wejsc pod auto lub za silnikiem zerknac czy nie ma takiej sporej puchy z jakimis powkrecanymi srubami ,a od nich idacymi gdzies kablami . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roziok Zgłoś #240 Napisano 3 Marca 2011 Witam u mnie w pasku b6 2006 r 170 kucy sytuacja miala sie tak,najpierw zapalala sie kontrilka od świec (spreżynka)i na wyświetlaczu napis cos w stylu awaria silnika ,i tak wlaczala sie i wylaczala przez kilka dni ,po czym juz swiecila na stale i doszla jeszcze kontrolka silnika ,ale auto normalnie jezdzilo,po kilku dniach nastepna kontrolka zaczela sie palic ta od filtra czastek stalych od momentu zapalenia 5 dni auto jezdzilo normalnie po czym weszlo w tryb awaryjny max 3000 ob/min i nie wiecej jak 120 km/h tak jak bym jezdził ojca seiczakiem ,Jezdzilem tak w trybie awaryjnym jakis czas ,mechanicy w mojej okolicy nie chcieli sie za to brac ,wiec zakupilem w necie interfeis VSCD 10.6 i zdjagnozowalem paska miał blad 2002 -zapchany filtr czastek stalych ,0546-uszkodzony czujnik temperatury spalin nr 1 oznaczenie czujnika G235 (czujnik kupilem za 50 zł.ale wymiana 3 godz.jest schowany za turbina ,wkrecony do kolektora ciezko bylo ale sie udalo)skasowalem błedy VSCD i pozostal tylko ten od filtra wiec moglem sie zabrac za niego mialem go zapełnionego na 218% .podczaz wypalania to do 100% szlo szybko a pozniej juz powoli ,zeszlo do okolo 40% i kontrolki zgasly i auto wyszlo z trybu awaryjnego a nie wypalilem do konca bo mi bateria w laptoku padala i wolalem sam go wyłonczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach