Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

damascus7 chyba coś ci się pomyliło...nie ma takiej opcji żebyś miał zapełnienie 0g, bo juz po 500km wartosc sie zmienia....chyba że jesteś niepowazny i sam sobie to wyzerowałeś...więc w przyszłości ktoś kto będzie jeździł tym autem będzie mial problem z poprawna diagnostyką...DPF będzie zawalony a ilość popiołów malutka...często to tak robią handlarze...

 

Drogi kmink, u mnie w tym golfie 6 w bloku 108 wartosc wymagana byla na poziomie 3g a rzeczywista 0g wiec chyba rewelacja (sam sie zdziwilem skad taka dziwna wartosc ale nie mnie to oceniac bo jak moglem zaingerowac w wartosci odczytane przez vcds?;p). Autko I wł. salon Polska i na bank nic przenigdy nie bylo robione oprocz wymiany oleju itp. Dodam że autem nie jeździłem potem w nieskonczonosc i nie badalem cholerycznie kazdej wartosci bo nie było takiej potrzeby.

Z kolei dzis mialem Tiguana 2009 2.0 TDI CR i tam juz palily sie kontrolki filtra,mrugaly swiece i palil sie silnik. Awaria dotyczyla zarowno czujnika G450 jak i zatkania filtra: wartosc wymagana 3.0g a rzeczywista 43g. Po wymianie czujnika zostal blad odnosnie przepelnienia filtra wiec chcialem zastartowac procedure wypalania na postoju (brak chetnych i czasu na podroz). Po ok 15min. wartosc sadzy wymagana 3.3g a rzeczywista...(poprzestalem panicznie obserwowac gdy zgasla kontrolka filtra w granicy 5 g choc zaczadzenie dalej spadalo do ok 2 g). W tym momencie wyszedlem ze sterownika i sprawdzilem bledy (0 bledow) a nastepnie adaptowalem czujnik G450.

Aha tiguan przebieg 50 tys km,golf 80tys km ;)

 

A wy drodzy panowie w jakiej cenie i skad macie te czujniki G450?

 

Milego i trafnego diagnozowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w 2.0 pd też można zrobić stacjonarne wypalanie ? bo u mnie jest tylko w czasie jazdy a z tego co widziałem stacjonarne dotyczyło silnika 2.7 i 3.0 , mówie o audi a6 04-09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa pomiarowa 108.1 - aktualna wartość zanieczyszczenia w ml.

Odczytać należy zawartość sadzy w filtrze (odczyt w gramach):

grupa 108.2 (ilość obliczona przez sterownik) i grupa 108.3 (ilość zmierzona)

Mowa tu o silniku Common Rail. W PD sa to wartosci bodajze w gr 75. (patrz pierwsza strona postu)

KTS w wartosciach rzeczywistych podaje informacje o zawartosci sadzy choc de facto jest to wartosc grupy 108.1(zaolejenie) i nie ma to na ogol wiele wspolnego z faktycznym poziomem sadzy.

 

---------- Dodano o 19:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:30 ----------

 

czy w 2.0 pd też można zrobić stacjonarne wypalanie ? bo u mnie jest tylko w czasie jazdy a z tego co widziałem stacjonarne dotyczyło silnika 2.7 i 3.0 , mówie o audi a6 04-09

 

Również wg ross tech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration w przypadku 1.4,1.9 oraz 2.0 PD mowa wyłącznie o wypalaniu podczas jazdy, więc zapewne takowej procedury na postój brak. Niestety(stety) ostatnio mam same CR,a wiadomo ze na postoju o wiele bardziej ułatwia życie(pracę) i powiedzmy czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mowa o kanale 68 i masie zanieczyszczeń , bo tam mam 60 tzn ze zostało mało miesc na spaliny i inicjacja wypalania bedzie pojawiać sie częściej i tej wartości już nie można wypalić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj znowu w trasie zaczęło mi się wypalac ale ze stałem w korku ponad godzinę to nic z tego nie wyszło. Włączył się oczywiście kontrolka i jechałem już 110 na 4. Czy piątym biegu (2500rpm) przyjechałem pół godziny tak i sru, tryb awaryjny i tak do jechałem do polski. W wziąłem wypalanie serwisowe i 2 razy zgasl mi laptop i nie nadal jestem w na awaryjnym. Czy po włączeniu wypalania, ale vcds musi być włączony czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wpisaniu kodu możesz sobie lapka wyłączyć i odpiąc VCDSa jak masz taką ochotę uaktywnione wypalanie wyłączy się w momencie gdy zapełnienie popiołem spadnie do odpowiedniego poziomu lub jeśli przez jakis czas nie zostaną osiągnięte warunki do wypalania DPF(np. temperatura spalin) lub po prostu po zgaszeniu samochodu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3. Adaptacja czujnika ciśnienia G450 (przed adaptacją i po adaptacji sprawdzić wartości w polach 100.3 i 100.4). Tę samą procedurę stosuje się zarówno w przypadku wymiany sterownika silnika, jak i czujnika G450.

 

 

a nastepnie adaptowalem czujnik G450.

 

A jesli ja mialem tylko check engine ,wyczytalem w instrukcji ,ze to G450 . Kupilem za 165pln i po prostu wymienilem na nowy . Bez jakichs adaptacji to co ,tak jest zle . Bo ja nie widze nic z obserwacji zlego.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem zainteresowany żeby usunąć mój filtr w audi a6 2.0 tdi 07/08 tylko mam obawy czy w tym modelu wyłączenie odbywa się przez kabel czy trzeba wymontować komputer jeśli tak to czy sa jakieś oznaki tego oraz gdzie znajduje się komputer bo nie chciałbym mieć pół auta rozebranego ? może ktoś wie z doświadczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeci raz robie wypalanie i nic.

Nie wiem, może trzeba zjechać na Litwę żeby to gowno się wypalilo.

075 blok 3 mam 25 procent i nie zwróciłem uwagi czy przedtem było więcej Czy mniej ale w pierwszym bloku mam stale duty cycle 100,6 procenta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem zainteresowany żeby usunąć mój filtr w audi a6 2.0 tdi 07/08 tylko mam obawy czy w tym modelu wyłączenie odbywa się przez kabel czy trzeba wymontować komputer jeśli tak to czy sa jakieś oznaki tego oraz gdzie znajduje się komputer bo nie chciałbym mieć pół auta rozebranego ? może ktoś wie z doświadczenia ?

 

 

te auta sie programuje przez złącze diagnostyczne, a gdyby trzeba było wyciągać ECU to nie trzeba rozbierac pół auta...no ale trzeba trochę gumówką ciąć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podpinam się pod temat związany z DPF, bo nie mogę sam założyć nowego tematu.

Moja Skoda Octavia II z silnikiem 2.0 TDI BMM rok produkcji 2006.IX (modelowy 2007) z DPF przejechała już 265 tys. km. Pierwsze cztery lata samochód śmigał w Reichu po Autobahn-ach. Dwa lata temu samochód trafił w moje ręce z przebiegiem 225 tys. km, DPF nie był nigdy wymieniany. Po pół roku od nabycia samochodu robię regularne odczyty masy popiołu MVB 086.2 (niem. Aschemasse):

1/ styczeń 2011: masa popiołu – 79 gram

2/ wrzesień 2011: masa popiołu – 86 gram

3/ marzec 2012: masa popiołu – 89 gram

4/ lipiec 2012: masa popiołu – 91 gram

 

Ostatnio się dowiedziałem, że wg zaleceń producenta DPF powinienem wymienić jeśli masa popiołu przekracza 60 gram. W ASO Kraków to dość droga rzecz, bo kosztuje 8 tys. części + 0.5 tys. robocizna. Na razie jeżdżę na tym co mam, bo z DPFem nie mam najmniejszych problemów (żadnych migających kontrolek od DPF i świec żarowych, ani o niesprawności silnika "check engine"). Aczkolwiek rozważam różne scenariusze, w tym pro i anty-ekologiczne. Wczoraj wymusiłem wypalanie DPFa (wg instrukcji „Diesel Particle Filter Emergency Regeneration”), ale to nie zmniejszyło masy popiołu.

 

Moje pytanie do Państwa: przy jakiej masie popiołu w końcu filtr się zapcha i dalsza jazda będzie niemożliwa? Czy ktoś czytał masę popiołu MVB 086.2 gdy DPF spowodował poważne kłopoty (uniemożliwienie dalszej jazdy)? A może powinienem uwagę skierować na czujnik różnicy ciśnień przed i po DPF, tj. MVB 067.3 i MVB 067.4 (niem. Druckdifferenz, Offset Differenzdruck)? Pomiary MVB 067.3 i MVB 067.4 z marca 2012 na biegu jałowym to odpowiednio: 0.00 i -10.20. Nic mi to nie mówi, dużo czy mało?

 

Pozdrawiam,

Andrzej

 

PS. Dodam jeszcze, że zapełnienie filtra w procentach MVB 075.3 (niem. Beladungskoeffizient, u innych ang. Lambda) zawsze było ZEROWE ilekroć podłączałem się z interfejsem. A tak naprawdę ta wartość nie może być w procentach, bo u innych wyszło 184.6% (-->patrz roziok 01-04-2011, 12:34).

 

PS2. Czy to możliwe, że przez zapełnionego DPFa moc silnika jest mniejsza od specyfikacji producenta 205 km/h. Na prostej V_max to 188 km/h - na piątce i na szóstce to samo (na 5 max obr 4200, na 6 max obr 3700)?

 

PS3. Na niemieckiej stronie http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=24222 znalazłem wartości różnicy ciśnień w filtrze cz. st. - załączam przykładowy wykres ciśnienia MVB 067.3 w zależności od obrotów silnika. W tym przypadku max MVB 067.3 to 160 mbar przy 4400 obr/min (masa popiołu 36 gram).

2012.08.04_Druckdifferenz_obr_silnika.jpg

Edytowane przez andrzejkaczor
PS3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego u mnie te zapełnienie 184.6% wynikało z tego iż musiałem jeździć do pracy a ze nie miałem czym wiec jeździłem paskiem w trybie awaryjnym i to dobrych kilka dni :) ,a z ta masa popiołu to myślę iż przy każdym wypalaniu na filtrze od str.wydechu zbiera sie twardy zbity popiół który zatyka te kanaliki i stąd te wartości rosną i należy wymienić filtr .U mnie jak kontrolowałem zapełnienie filtra w czasie wypalania czy przed nigdy nie schodziło ,wypalało do zera tylko do około 10% co świadczyło iz filtr est już zatkany na dobre ale po mechanicznym wyczyszczeniu KTÓRE OPISAŁEM pierwsze wypalanie przez sam samochód i zeszło do 0 .Było to przy przebiegu jakieś 160 parę tysięcy teraz mam ponad 200 tys i żeby nie wykrakać spokój :) ,ale jakby co to pewnie ceny usunięcia tego ustrojstwa spadły więc śmiało bo w ASO to krocie za wymianę wołają a do tego wystarczy kanał i kilka kluczy :) WIĘC NARAZIE JEŹDZIJ I SIĘ NA ZAPAS NIE MARTW JAK AUTO STANIE TO JEST KILKA MOŻLIWOŚCI ROZWIĄZANIA PROBLEMU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pozwólcie że podepnę się pod problem. Od tygodnia mam problem z DPF w golfie VI 2.0 CR, 55 tyś, rok 2009. Jakiś tydzień temu zapaliła mi się lampka DPF, od czterech miesięcy jeżdżę głównie na odcinkach 5-10km i średnio tylko 2x w tyg., 3-4 razy miałem wypad na odległość 100km. Wcześniej zrobiłem tym autkiem (w kwietniu) trasę 1800km PL-UK (teraz jestem w UK) i na tej trasie autko było zdrowo ciśnięte, odcinkami 3000obr na 5tce. Więc kurcze powinno się przepalić chyba porządnie wtedy? Wczesniej jezdzilem tez glownie po miescie, czasem trasy.

 

Przed tym jak zapaliła mi się lampka DPF, sam już dopalał, chociaż wtedy nie kumałem o co chodzi, po krótkiej jeździe wentylatory chodziły, pewnie kilka razy mu przerwałem no i klops.

 

Najpierw lampka DPF, po tym dwa razy 5-10km, następnie lampka DPF + lampka wydechu, kolejne 5-10km i po tym wziąłem go na autostrade i jechałem przez 50min 2600-3000 obr na 4tym biegu. Nic, nie zgasła żadna z lampek :( Następnego dnia odpalam go i teraz mam trzecią lampke migającą - świece. Czyli normalnie choinka :/

 

Na jutro jestem zapisany do serwisu VW na sprawdzenie, zastanawiam się czy nie odwołać tej wizyty i nie kupić interfejsu i sprawdzić najpierw samemu co jest nie tak (musiałbym się najpierw podszkolić bo kompletnie się nie znam).

 

Pytanie, co to może być, czy faktycznie filtr czy może czujnik, dziwne że wypalanie na autostradzie nic nie dało. Możecie coś polecić żeby w serwisie mnie nie wy...mali ? Boje się że mnie będą chcieli naciągnąć na wymianę DPF albo coś podobnie kosztownego, jestem w UK teraz i sam check będzie kosztował 89£ :/

 

pozdrawiam,

Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze oddałem go do serwisu, najpierw zadzwonili ze padł tylko czujnik cisnienia od DPF, 260£ wymiana i bedzie dobrze, mowie ze OK niech wymieniaja, aha i w cenie mieli tez zrobic regeneracje DPF. Wymienili sensor i dzwonia ze nie mogą zrobić regeneracji bo poziom sadzy jest za wysoki, 46gram a powinien być 44 zeby dało się zacząć regeneracje i że pojechali na trase żeby spróbować go zbić w dół. Jak się nie uda to wymiana DPF 1200Ł za dpf + 500Ł za wymiane. Samochód jest 10 miesięcy po gwarancji ! Mają zadzwonić do VW czy wymienią to w ramach "good will".

 

Czy możliwe że moja próba regeneracji DPFu, jak jeździłem 50min na 2500-3000 obr, zawaliła go kompletnie zamiast pomóc? Bo oprócz tego to zrobiłem nim z 20km tylko od kiedy ta lampka się zapaliła. Powiedziałem im że na wymiane DPF na mój koszt się nie zgadzam, że to jest jakaś kosmiczna kwota.

 

Macie jakieś pomysły co robić? Czy faktycznie DPF może być tak zawalony że już po nim ? Ta lampka mi się zapaliła pierwszy raz.

Edytowane przez naos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiem moją historię:

Co jakiś czas samochód wchodził na 1000obr. Jak było blisko wypalania to chodził jak czołg. Dużo mniej mocy, głośny, terkocze. Zazwyczaj próby przeczyszczenia filtra jazdą w obrotach 3-4tys/min dawały pożądany efekt. Zaczął ciszej chodzić, lepiej reagował na gaz, więcej mocy itp. Ale za parę dni jazdy po mieście znowu to samo. I znów 3-4tys itd.

Aż w końcu zaświeciła mi się kontrolka silnika. Na VCDSie sprawdziłem , że chodzi o czujnik ciśnienia spalin (G540). Odczucia z jazdy na lampce jeszcze gorsze niż przed wypalaniem. Po raz kolejny przewiozłem go na obrotach, lampka zgasła, praca silnika OK.

Po kilku dniach znowu się zapaliła, ale już nie zgasła.

Zamówiłem na allegro czujnik o numerach 076906051A. Stary, który wymontowałem miał troche inne numery: 03G906051A.

Podmieniłem, skasowałem błędy i:

Samochód zaczął chodzić jak nóweczka! Ciągnie już ok ok 1400 (wcześniej min 1800) wyrywa z fotela normalnie :D

Cicho, jest MOC, i w ogóle cacy.

Moje przypuszczenia są takie, że nawet jak czujnik nie wywala błędu, może źle pracować. Jak ktoś ma częste kłopoty z DPFem może spróbować podmienić dla testów na nowy/sprawny i popatrzeć.

Mi wróciła wiara, że nie będę musiał wymianiać/usuwać DPFa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naos, miałem a może nadal mam bardzo podobną sytuację jak Ty. Nie będę szczegółowo opisywać bo nie wygodnie z telefonu ale też mi wymienniki czujnik i przez pierwsze jazdy były jeszcze cyrki łącznie z trybem awaryjnym ale potem jakby wszystko wróciło do normy. Tydzień jeżdżę już po mieście odcinki po 5-10km i wszystko chodzi ładnie. Tłumacze sobie to tak, że nowy czujnik musiał się zaadoptowac czy cus jak niektóre elementy w aucie po ich odlaczeniu. No chyba ze się mylę i znowu się zatka hehe, ale tak jak piszę, wtedy co 3-4 dni cos dpf kombinowal a teraz drugi tydzień jeżdżę (zero trasy) i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal1980, u mnie chyba jest dokładnie tak samo jak u Ciebie. Wczoraj odebrałem go z serwisu, wsiadam, zapalam, znowu choinka, myśle sobie no pięknie, czujnik wymieniony a jakby nic się nie zmieniło. No ale i tak miałem jechać na przepalenie dpfa do audi/vw w innym mieście bo tam mi powiedzieli że mogą mi to przepalić pomimo że serwis mówi już tylko o wymianie. Więc olałem serwis i jade do chaty ale pomyślałem że skoro brakuje tylko 2gr sadzy do tego poziomu przy którym można już wypalać serwisowo to może go troche popiłuje i zejdzie.

 

Więc do domu jechałem na dwójce 3000obr, mam jakieś 8km, dojechałem, zgasiłem, odpalam, zniknął zapłon i dpf, została kontrolka niesprawnośc wydechu. Mówie no ok, może to coś dało, jak już czujnik wymieniony to może komputer zaczął czaić bazę. Pojechałem jeszcze przez miasto znowu z 6km na 2gim biegu 3000obr i wjechałem na ekspresówke, tam piłowałem na 4ce 3000obr i tak 15 minut, potem miasto i do domu. Po ponownym odpaleniu zgasła lampka wydechu! Więc jakby może przepaliło się i działający prawidłowo czujnik raportuje że jest ok. Może on się jakoś sam kalibruje zaraz po założeniu, tzn komputer może go kalibruje albo coś.

 

Na razie dalej nie jeździłem, teraz chce kupić kabelek i poczytać jakie mam poziomy sadzy.

 

Załączam zrzut ekranu z programu który dostałem od serwisu, to jest prawdopodobnie zrobione po tym jak wymienili czujnik i chcieli zrobić regeneracje serwisową. Wiecie czym się różni soot load calculated od measured i dlaczego jest taki rozjazd? W sumie to mogą być dane z sufitu bo to mogą być jakieś odczyty ze zwalonego czujnika który dopiero został zmieniony.

 

naos_dpf.jpg

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Zrobiłem kilka tras po mieście i dwie poza i na razie wszystko cacy. Myślę że to była wina padniętego czujnika od dpfu. Albo raportował że dpf jest zawalony a w rzeczywistości wcale nie był, albo był faktycznie zawalony i wadliwy czujnik niepozwalał go odetkać. Ale to tylko dywagacje lamera, jak będę miał kabelek to dam znać co dokładnie teraz pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisalem przed jakimikolwiek probami napraw dpfa nalezy sprawdzic poprawnosc wskazan czujnika G450

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dobra to pwiedzcie mi ,czy jak wam te G450 wymieniali w ASO ,to robili adaptacje ich jakas komputerowa ? Bo jesli tak ,to przy waszych problemach cos im chyba nie wyszlo ,albo zamiast to pomagac tylko szkodzi .

Jak ja wymienialem G450 to udalo mi sie nie zawalic DPF-a do lampek i wymienilem na nowy ,po wymianie zero problemow i lampka check engine zniknela .

Widze ze moja metoda "pilowania " - spore obroty kontra niski bieg zdaje egzamin ,choc pewnie nie we wszystkich przypadkach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności