Skocz do zawartości

andrzejkaczor

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O andrzejkaczor

  • Urodziny 21.03.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2006
  1. Witam, Podpinam się pod temat związany z DPF, bo nie mogę sam założyć nowego tematu. Moja Skoda Octavia II z silnikiem 2.0 TDI BMM rok produkcji 2006.IX (modelowy 2007) z DPF przejechała już 265 tys. km. Pierwsze cztery lata samochód śmigał w Reichu po Autobahn-ach. Dwa lata temu samochód trafił w moje ręce z przebiegiem 225 tys. km, DPF nie był nigdy wymieniany. Po pół roku od nabycia samochodu robię regularne odczyty masy popiołu MVB 086.2 (niem. Aschemasse): 1/ styczeń 2011: masa popiołu – 79 gram 2/ wrzesień 2011: masa popiołu – 86 gram 3/ marzec 2012: masa popiołu – 89 gram 4/ lipiec 2012: masa popiołu – 91 gram Ostatnio się dowiedziałem, że wg zaleceń producenta DPF powinienem wymienić jeśli masa popiołu przekracza 60 gram. W ASO Kraków to dość droga rzecz, bo kosztuje 8 tys. części + 0.5 tys. robocizna. Na razie jeżdżę na tym co mam, bo z DPFem nie mam najmniejszych problemów (żadnych migających kontrolek od DPF i świec żarowych, ani o niesprawności silnika "check engine"). Aczkolwiek rozważam różne scenariusze, w tym pro i anty-ekologiczne. Wczoraj wymusiłem wypalanie DPFa (wg instrukcji „Diesel Particle Filter Emergency Regeneration”), ale to nie zmniejszyło masy popiołu. Moje pytanie do Państwa: przy jakiej masie popiołu w końcu filtr się zapcha i dalsza jazda będzie niemożliwa? Czy ktoś czytał masę popiołu MVB 086.2 gdy DPF spowodował poważne kłopoty (uniemożliwienie dalszej jazdy)? A może powinienem uwagę skierować na czujnik różnicy ciśnień przed i po DPF, tj. MVB 067.3 i MVB 067.4 (niem. Druckdifferenz, Offset Differenzdruck)? Pomiary MVB 067.3 i MVB 067.4 z marca 2012 na biegu jałowym to odpowiednio: 0.00 i -10.20. Nic mi to nie mówi, dużo czy mało? Pozdrawiam, Andrzej PS. Dodam jeszcze, że zapełnienie filtra w procentach MVB 075.3 (niem. Beladungskoeffizient, u innych ang. Lambda) zawsze było ZEROWE ilekroć podłączałem się z interfejsem. A tak naprawdę ta wartość nie może być w procentach, bo u innych wyszło 184.6% (-->patrz roziok 01-04-2011, 12:34). PS2. Czy to możliwe, że przez zapełnionego DPFa moc silnika jest mniejsza od specyfikacji producenta 205 km/h. Na prostej V_max to 188 km/h - na piątce i na szóstce to samo (na 5 max obr 4200, na 6 max obr 3700)? PS3. Na niemieckiej stronie http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=24222 znalazłem wartości różnicy ciśnień w filtrze cz. st. - załączam przykładowy wykres ciśnienia MVB 067.3 w zależności od obrotów silnika. W tym przypadku max MVB 067.3 to 160 mbar przy 4400 obr/min (masa popiołu 36 gram).
  2. Zaadoptowany plik *.lbl działa tak jak myślałem. Major, dzięki za podpowiedź. Może ktoś ma label do silnika BMM i chciałby się podzielić? Jeśli tak, proszę o podesłanie na priv. Nie wiem dokładnie ile kanałów od BMN będzie fałszywych dla BMM (BMN to nowsza konstrukcja niż BMM). Andrzej
  3. Witam, Czy ktoś zwalczył problem braku daty wystąpienia usterki w freeze frame (godzina:minuta wydaje się być OK)? Zauważyłem na forum, że wiele osób ma podobnie. Może trzeba gdzieś ustawić datę w komputerze? Wersja mojego softu to: Monday,03,January,2011,18:15:11:63170 VCDS Version: Release 908.0 Data version: 20070101 Pozdr. Andrzej Przykład logów: 1 Fault Found: 005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit P161B - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 5 Mileage: 216685 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 09:57:17
  4. Interesują mnie podpisy do kanałów związanych z DPF, czyli kanały od 067 do 075. Silnik BMN też ma DPFa, a LABEL do BMN jest już przygotowany przez kogoś z Niemiec po niemiecku (patrz 03G-906-018-BMN.lbl http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=527219) Zakładając, że silnik BMM (140KM 8V) jest bardzo podobny do BMN (170KM 16V piezo-pompowtryski), to postaram się zaadoptować 03G-906-018-BMN.lbl do swoich potrzeb. Sądzę, że wystarczy zmienić nazwę pliku 03G-906-018-BMN.lbl = 03G-906-021-BMM.LBL i powinno hulać.... Sprawdzę to. Andrzej
  5. W pliku 03-01.lbl (wersja z 31/Aug/2010) w lini #84 mowa o innym pliku 03G-906-021-BMM.LBL. Jednakże tego pliku nie mam. Mam go sobie utworzyć sam? W linii #1748 pliku 03-01.lbl jest zdefiniowane przekierowanie właśnie do tego pliku: REDIRECT,03G-906-021-BMM.LBL,03G-906-021-JC ; BMM (1Z) Zrzut z ekranu http://i55.tinypic.com/2cfsb5.png Pozdr. Andrzej
  6. Witam Państwa, Czy ktoś z Państwa rozwiązał problem REDIR FAIL po połączeniu się ze sterowniekiem silnika? Mam z tym problem. Próbowałem zainstalować najnowszy VCDS-Release-10.6.3-Installer.exe i podmienić cały podkatalog Labels, ale niestety nic to nie dało. Mam silnik 2.0 TDI 8V 140KM (BMM) w Skodzie Octavii 2, sterownik silnika ma Part Number 03G906021JC. Zauważyłem, że na tym forum wiele osób ma podobny problem. Zrzuty z mojego VCDSa: http://i56.tinypic.com/k223jp.png http://i52.tinypic.com/2pq9oqr.png Pozdr. Andrzej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności