andrzejkaczor
-
Liczba zawartości
6 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O andrzejkaczor
- Urodziny 21.03.1980
Informacje osobiste
-
Imię
Andrzej
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Kraków
Samochód
-
Silnik
Nie passat
-
Rok produkcji
2006
-
Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP
andrzejkaczor odpowiedział sipowitz → na temat → Warsztat
Witam, Podpinam się pod temat związany z DPF, bo nie mogę sam założyć nowego tematu. Moja Skoda Octavia II z silnikiem 2.0 TDI BMM rok produkcji 2006.IX (modelowy 2007) z DPF przejechała już 265 tys. km. Pierwsze cztery lata samochód śmigał w Reichu po Autobahn-ach. Dwa lata temu samochód trafił w moje ręce z przebiegiem 225 tys. km, DPF nie był nigdy wymieniany. Po pół roku od nabycia samochodu robię regularne odczyty masy popiołu MVB 086.2 (niem. Aschemasse): 1/ styczeń 2011: masa popiołu – 79 gram 2/ wrzesień 2011: masa popiołu – 86 gram 3/ marzec 2012: masa popiołu – 89 gram 4/ lipiec 2012: masa popiołu – 91 gram Ostatnio się dowiedziałem, że wg zaleceń producenta DPF powinienem wymienić jeśli masa popiołu przekracza 60 gram. W ASO Kraków to dość droga rzecz, bo kosztuje 8 tys. części + 0.5 tys. robocizna. Na razie jeżdżę na tym co mam, bo z DPFem nie mam najmniejszych problemów (żadnych migających kontrolek od DPF i świec żarowych, ani o niesprawności silnika "check engine"). Aczkolwiek rozważam różne scenariusze, w tym pro i anty-ekologiczne. Wczoraj wymusiłem wypalanie DPFa (wg instrukcji „Diesel Particle Filter Emergency Regeneration”), ale to nie zmniejszyło masy popiołu. Moje pytanie do Państwa: przy jakiej masie popiołu w końcu filtr się zapcha i dalsza jazda będzie niemożliwa? Czy ktoś czytał masę popiołu MVB 086.2 gdy DPF spowodował poważne kłopoty (uniemożliwienie dalszej jazdy)? A może powinienem uwagę skierować na czujnik różnicy ciśnień przed i po DPF, tj. MVB 067.3 i MVB 067.4 (niem. Druckdifferenz, Offset Differenzdruck)? Pomiary MVB 067.3 i MVB 067.4 z marca 2012 na biegu jałowym to odpowiednio: 0.00 i -10.20. Nic mi to nie mówi, dużo czy mało? Pozdrawiam, Andrzej PS. Dodam jeszcze, że zapełnienie filtra w procentach MVB 075.3 (niem. Beladungskoeffizient, u innych ang. Lambda) zawsze było ZEROWE ilekroć podłączałem się z interfejsem. A tak naprawdę ta wartość nie może być w procentach, bo u innych wyszło 184.6% (-->patrz roziok 01-04-2011, 12:34). PS2. Czy to możliwe, że przez zapełnionego DPFa moc silnika jest mniejsza od specyfikacji producenta 205 km/h. Na prostej V_max to 188 km/h - na piątce i na szóstce to samo (na 5 max obr 4200, na 6 max obr 3700)? PS3. Na niemieckiej stronie http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=24222 znalazłem wartości różnicy ciśnień w filtrze cz. st. - załączam przykładowy wykres ciśnienia MVB 067.3 w zależności od obrotów silnika. W tym przypadku max MVB 067.3 to 160 mbar przy 4400 obr/min (masa popiołu 36 gram). -
VCDS 908.0: 01-Engine --> Redir Fail
andrzejkaczor odpowiedział andrzejkaczor → na temat → Diagnostyka VAG
Zaadoptowany plik *.lbl działa tak jak myślałem. Major, dzięki za podpowiedź. Może ktoś ma label do silnika BMM i chciałby się podzielić? Jeśli tak, proszę o podesłanie na priv. Nie wiem dokładnie ile kanałów od BMN będzie fałszywych dla BMM (BMN to nowsza konstrukcja niż BMM). Andrzej -
Witam, Czy ktoś zwalczył problem braku daty wystąpienia usterki w freeze frame (godzina:minuta wydaje się być OK)? Zauważyłem na forum, że wiele osób ma podobnie. Może trzeba gdzieś ustawić datę w komputerze? Wersja mojego softu to: Monday,03,January,2011,18:15:11:63170 VCDS Version: Release 908.0 Data version: 20070101 Pozdr. Andrzej Przykład logów: 1 Fault Found: 005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit P161B - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 5 Mileage: 216685 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 09:57:17
-
VCDS 908.0: 01-Engine --> Redir Fail
andrzejkaczor odpowiedział andrzejkaczor → na temat → Diagnostyka VAG
Interesują mnie podpisy do kanałów związanych z DPF, czyli kanały od 067 do 075. Silnik BMN też ma DPFa, a LABEL do BMN jest już przygotowany przez kogoś z Niemiec po niemiecku (patrz 03G-906-018-BMN.lbl http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=527219) Zakładając, że silnik BMM (140KM 8V) jest bardzo podobny do BMN (170KM 16V piezo-pompowtryski), to postaram się zaadoptować 03G-906-018-BMN.lbl do swoich potrzeb. Sądzę, że wystarczy zmienić nazwę pliku 03G-906-018-BMN.lbl = 03G-906-021-BMM.LBL i powinno hulać.... Sprawdzę to. Andrzej -
VCDS 908.0: 01-Engine --> Redir Fail
andrzejkaczor odpowiedział andrzejkaczor → na temat → Diagnostyka VAG
W pliku 03-01.lbl (wersja z 31/Aug/2010) w lini #84 mowa o innym pliku 03G-906-021-BMM.LBL. Jednakże tego pliku nie mam. Mam go sobie utworzyć sam? W linii #1748 pliku 03-01.lbl jest zdefiniowane przekierowanie właśnie do tego pliku: REDIRECT,03G-906-021-BMM.LBL,03G-906-021-JC ; BMM (1Z) Zrzut z ekranu http://i55.tinypic.com/2cfsb5.png Pozdr. Andrzej -
Witam Państwa, Czy ktoś z Państwa rozwiązał problem REDIR FAIL po połączeniu się ze sterowniekiem silnika? Mam z tym problem. Próbowałem zainstalować najnowszy VCDS-Release-10.6.3-Installer.exe i podmienić cały podkatalog Labels, ale niestety nic to nie dało. Mam silnik 2.0 TDI 8V 140KM (BMM) w Skodzie Octavii 2, sterownik silnika ma Part Number 03G906021JC. Zauważyłem, że na tym forum wiele osób ma podobny problem. Zrzuty z mojego VCDSa: http://i56.tinypic.com/k223jp.png http://i52.tinypic.com/2pq9oqr.png Pozdr. Andrzej