BociekCC Zgłoś #201 Napisano 11 Sierpnia 2016 Miałem B5 AFN z chipem i najlepiej go wspominam, na 3 jeszcze piszczał. Palił najmniej 3,8 a przeważnie 4 z groszem w trasie i to do 120km/h. liczone przy dystrybutorze. Nie wiem ile miał koni ale strasznie tam brakowało 6 i 7 biegu, oszczędzałem go i do dzisiaj gdzieś tam jeździ błękitny sedan. Później był B5 AVB zrobiony na 130pare i jeździł słabiej od AFNa ale jakoś sobie radził. Teraz jest CBA i to jest coś pomiędzy AVB a AFN. CR jest jak benzyna, nie czuć tego mocnego dołu, chociaż dwumas ma lepiej. Zastanawiam się ciągle co z tym cba zrobić, niby dwa tygodnie temu na A1 jechał 230 w 4 osoby i pełen bagażnik ale to było jego pierwszy i ostatni raz, przeważnie 140 max. W sumie samemu jadę to niby wystarcza na mieście tych koni, kiedyś się szalało to i brakowało pod nogą a teraz... teraz to bym chciał mieć spalanie jak w AFNie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #202 Napisano 11 Sierpnia 2016 ja powiem tak: CR- cichszy, więcej palą od PD, nie trzymają mocy, PD- np. BKP spokojna jazda starczało mu 4,5l/100km mocniejszy w dolnym zakresie obrotów, kolega ma BMR padł mu tylko DPF pompki wymienili w serwisie i lata juz 5 lat. i dwumasa powoli się odzywa:) Moim zdaniem (jako byłego właściciela PD i obecnie CR 170); CR wyraźnie cichszy, dużo lepsza kultura pracy trochę przypominająca benzyniaka. CR 2,0 170 km mniej pali od PD CR nie bierze oleju CR jest mało awaryjny PD subiektywnie wydaje się bardziej zrywny w pierwszym momencie ze względu na gwałtowny wzrost momentu obrotowego i dużą hałaśliwość. Szybko i gwałtownie się wkręca i szybko się kończy. Obiektywnie CR jest nic gorszy(o ile nie lepszy), łagodniejszy i rozciągnięty przebieg momentu oraz kultura pracy na wieeeelki plus. Reasumując CR miażdży PD pod każdym względem, no może prawie każdym... PD nie dotyczy afera spalinowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #203 Napisano 12 Sierpnia 2016 nie wiem, jezdziłem kiedyś jettą z 12 roku 140KM, auto lżejsze od passata, przecież w trasie na piątym i szóstym biegu nic się tam nie dzieje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #204 Napisano 12 Sierpnia 2016 Moim zdaniem (jako byłego właściciela PD i obecnie CR 170); CR wyraźnie cichszy, dużo lepsza kultura pracy trochę przypominająca benzyniaka. CR 2,0 170 km mniej pali od PD CR nie bierze oleju CR jest mało awaryjny Potwierdzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #205 Napisano 12 Sierpnia 2016 nie wiem, jezdziłem kiedyś jettą z 12 roku 140KM, auto lżejsze od passata, przecież w trasie na piątym i szóstym biegu nic się tam nie dzieje... Lżejsze, mniejsze od passata. oczywiscie troszkę mniej spala ropy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #206 Napisano 14 Sierpnia 2016 Ja zauważyłem odwrotność po przesiadce z B5(AFN) na B6(BMP PD) B5 spoko spalanie mnie nie przerażało przy 140 nie palił za dużo ogólnie na bakuok 800 max 900 km dało się zrobić [ Jazda raczej eko bez szarpania strzelania spod świateł itp ] W B6 mam średnią 4.6 do 4.9 ( spalanie 2-gie z całego baku ), silnik jest elastyczniejszy niż stary AFN, robię na baku za 250 zł do rezerwy 1200+ km pom mieście kulam się przy 80km/h na 6 biegu i spala mi mniej niż 3 listry na budziku przeważnie 2.4-2.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #207 Napisano 15 Sierpnia 2016 W B6 mam średnią 4.6 do 4.9 ( spalanie 2-gie z całego baku ), silnik jest elastyczniejszy niż stary AFN, robię na baku za 250 zł do rezerwy 1200+ km pom mieście kulam się przy 80km/h na 6 biegu i spala mi mniej niż 3 listry na budziku przeważnie 2.4-2.6 To nie chciałbym cię spotkać na drodze... PSJ jest ci widzę bardzo dobrze znany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #208 Napisano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) To jest tylko jazda po mieście ... mając DPF od marca i 0 wymuszonych wypaleń chyba źle nie traktuje silnika, nie jeżdżę tylko w zakresie 1300-1600 obr. wypowiedziałem się jedynie w zakresie jazdy po mieście między B5(96r) a B6(05). Mój silnik nie muli nie sypie błędami jeśli ci o to chodziło prezes7 Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez Daku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #209 Napisano 15 Sierpnia 2016 nie miałem pd ale widzę z wypowiedzi że na powietrze chodziły, do cr'ki niestety trzeba lać ropę i mniej niż 6 ciezko zejść, chyba ze długa trasa bez korków gwaltownych wyprzedzań i 80 na budzik. czasem jeżdżę bardzo ekonomicznie tak na próbę i wg dystrybutora mniej niż 6,2 mi się nie udalo zejść a na stronie autocentrum spalania oscylują w granicy 7-8l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #210 Napisano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) DSG też swoje dokłada. Moim zdaniem ten silnik jest idealny na autostradę. Przy ciągłej jeździe autostradowej przy prędkościach 150-170 (w DE) spalanie z dystrybutora miałem 6,4-6,5. A już we Francji jadąc przepisowo nacjonalkami 5,6 - tam się lepie nie wychylać, bo nasrane mają fotoradarów stacjonarnych + mobilne. W obu przypadkach auto załadowane jak to przy wyjeździe na wakacje. Dodam że to było rok temu na kołach 205/16. Obecnie na 225/17 spalanie jest wyższe. A na 5 i 6 biegu nie może się wiele dziać bo za mało KM i Nm, ale i tak dzieje się więcej niż w PD, bo tam z kolei przy 3,5 tys obr KM i Nm lecą na łeb na szyję - taka charakterystyka silnika. PD miałem i wcale mało nie palił. Mało to paliły diesle na VP - wiem bo miałem. Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez adamb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #211 Napisano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) tak opony 225/17 na 205/16 na zimowkach spalanie trochę malalo do 5,9 ale gdy się troche przyciska i agresywnie wyprzedza to mniej niż 7 ciezko zejś, nie mówię tu o trasach tylko normalnym eksploatowaniu np dojazd do pracy gdzie w moim przypadku jest to 20km Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #212 Napisano 15 Sierpnia 2016 Z mojego doświadczenia wynika, że CR pali mniej od PD, ale o włos w ogólnym rozrachunku. Zarówno CR jak i PD przejechałem ~32k km w podobnych warunkach - głównie mocno zakorkowane miasto. CR spalił średnio 7.3, a PD równe 8.0. Ale...PD nigdy nie przejechałem powyżej 1k km na jednym baku oraz nie uzyskałem średniego spalania ~4.4 w trasie. Poza tym potwierdzam obserwacje kolegów. CR to cisza i brak usterek. Nie jeździ się z duszą na ramieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #213 Napisano 15 Sierpnia 2016 To jest tylko jazda po mieście ... mając DPF od marca i 0 wymuszonych wypaleń chyba źle nie traktuje silnika, nie jeżdżę tylko w zakresie 1300-1600 obr. wypowiedziałem się jedynie w zakresie jazdy po mieście między B5(96r) a B6(05). Mój silnik nie muli nie sypie błędami jeśli ci o to chodziło prezes7 Chodzi mi tylko o twoje spalanie. Mój pali dokładnie drugie tyle - 8-9l Podniesienie mocy nie wpłynęło na różnicę w spalaniu. Tiguan CR 140 4motion pali podobnie, ale jedzie duuużo słabiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #214 Napisano 15 Sierpnia 2016 nie miałem pd ale widzę z wypowiedzi że na powietrze chodziły, do cr'ki niestety trzeba lać ropę i mniej niż 6 ciezko zejść, chyba ze długa trasa bez korków gwaltownych wyprzedzań i 80 na budzik. czasem jeżdżę bardzo ekonomicznie tak na próbę i wg dystrybutora mniej niż 6,2 mi się nie udalo zejść a na stronie autocentrum spalania oscylują w granicy 7-8l potwierdzam 100% bardzo eko jazda drogi lokalne max 110 bez gwałtownych przyspieszeń 5,6 -6 l. autostrada 8l. miasto 8l. i góre srednia z 15tyś km 7,68l. 50/50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #215 Napisano 15 Sierpnia 2016 Może to zasługa kół 16" i manualnej skrzyni, ale mój na zbiorniku spala średnio ok 6,5 l. I naaapewno nie jeżdżę jak emeryt (delikatnie to ujmując)... Przy spokojnej jeździe na trasie potrafi zejść poniżej 5. Podaje tu dane nie z komputera tylko liczone "ręcznie"! Wcześniej miałem B5FL 131 km i palił co najmniej 1-1,5l więcej. Do tego brał olej jak wszystkie pompowtryski, był głośniejszy i osiągi dużo odbiegały od CR170. Jak na razie mogę z czystym sumieniem polecić 2,0 TDI CR 170 każdemu nawet w porównaniu z osławionym 1,9 TDI. Gdyby nie wałek ze spalinami (który mi osobiście nie przeszkadza) to powiedziałbym, że to bardzo dobry motor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #216 Napisano 15 Sierpnia 2016 kulam się przy 80km/h na 6 biegu i spala mi mniej niż 3 listry na budziku przeważnie 2.4-2.6 Jak byś poczuł to samo co twoja dwumasa to byś inaczej jeździł. Tragedia robisz z auta kondona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #217 Napisano 17 Sierpnia 2016 Truna miałem passka B5 10 lat w rodzinie, taki sam styl jazdy silnik AFN i wymieniłem jedynie tarczę sprzęgła + docisk bo całą reszta była OK autko ok 400 kk przebiegu miało. Nie dusze auta z dołu jak chcę uciec, delikatnie redukuję i nie strzelam ze sprzęgła jak to niektórzy robią Prezez7, co do spalania zauważyłem że trzymając go ok 2k+ ciężko mi osiągnąć 1200+ km, dziś rekord 1247.5 + 150 wg kompa jako rezerwa. W trasie nad morze i z powrotem wyszło mi przy jeździe spokojnej do ok 120 5.1 średnie, zrobiłem praktycznie trasę tam, i z powrotemna 1 + drobniutkie tankowanie baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #218 Napisano 17 Sierpnia 2016 Przewiń go czasem do 4 tys obr. co by kurz z paska rozrządu opadł. Ale najpierw dobrze zagrzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_30 Zgłoś #219 Napisano 20 Października 2017 Witajcie, stoję przed zakupem Passata B6 z 2010 r. i tylko ten rocznik wchodzi w grę, nie wiem który silnik wybrać 140 km czy 170 km, o tym drugim słyszałem parę pogłosek że jest mniej "żywotny", nie mam pojęcia co kryje się pod pojęciem "żywotny", dlatego chciałbym się spytać Was użytkowników mam nadzieję, że nikt mnie zaraz nie zlinczuje kwota którą dysponuje to max 35 tys. Od zawsze jeździłem passatami chciałbym pozostać przy marce, obecnie jeżdżę dobrym aczkolwiek wysłużonym już B5 AFN z 1997 r. pozdrawiam ps. Do moderatora jeśli wpis zostanie uznany, jako niewłaściwy, proszę o przeniesienie do nowego tematu, są to teraz bardzo istotne informacje dla mnie przed zakupem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #220 Napisano 20 Października 2017 (edytowane) Żywotny? Ciężko stwierdzić. Wszystkie elementy silnika identyczne poza turbino bo lekko większa. Edytowane 20 Października 2017 przez matek--1 ą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach