Skocz do zawartości
Gość metrotest

TDI 2.0 170KM vs 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie auta są na prostej, szybcy kierowcy w zakrętach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że przy zakupie auta za 130tys zł te marne 5tys za 30KM to tyle co nic. Jeśli ktoś się zastanawia czy warto, to ja odpowiadam WARTO. Auto w trasie lub miejskich kilku pasmowych odcinkach chodzi jak rakieta. Spalanie trochę większe ale frajda na pewno lepsza. Mój pasek ma dodatkowo zawieszenie SPORT więc czy ta fura jedzie 100 czy 160 nie odczuwa się różnicy. Oczywiście po równym ^^. Samochód jedzie jak po szynach. Dla mnie jest to trochę niepokojące (przesiadłem się z A4 1,9tdi 110KM), ale przyzwyczaić się trzeba ;)

Poza tym czy ten 1 litr na 100 więcej to aż tak dużo? chyba nie.....

Ale jeśli szuka się samochodu oszczędnego to nie ma się co zastanawiać nad 140/170 tylko brać 105 w 1,9 - ale to już zupełnie inna historia.

 

ps. jak 170 to tylko DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym czy ten 1 litr na 100 więcej to aż tak dużo? chyba nie.....

 

Ty tak myślisz, ja tak myślę ale większość użytkowników TDI nie :D

 

Są tacy co jak mu spali 6.1 a nie 5.8 to są gotowi samobójstwo popełnić, niestety....

 

A ja uważam, że przy zakupie auta za 130tys zł te marne 5tys za 30KM to tyle co nic.

 

Ja też :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja też, ale kupując używany nie za bardzo można grymasić. :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale poszukać i trafić można :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można program zmienić za mniejsze pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bo to takie same silniki. Tyle, że do tego 170 w fabryce wkładają ten dodatkowy filtr cząstek stałych z którym jest sporo kłopotów.

Ja wole samochód oddać do zakładu specjalistycznego, koledzy z forum byli i polecają. Za 1700 zł zrobią mi pełny test i dopasują program dokładnie do mojego silnika i moich preferencji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie, bo to takie same silniki.

No niestety nie takie same.

 

 

Zawsze można program zmienić za mniejsze pieniądze

Niestety przy 140KM zmiana programu pociąga ryzyko, ten silnik jest uznawany za najmniej udaną jednostkę VW. Sam spotkałem się z odradzaniem tego typu modyfikacji przez dwie znane firmy tuningowe i to dało do myślenia - skoro chłopaki nie chcą zarobic, to musi coś oznaczać. Ponoć było z tą jednostką sporo problemów.

Jeżeli ktoś chce mieć więcej koników, to lepiej od razu szukać 170-ki a 140 zostawić w spokoju :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Flexo, z całym szacunkiem, bo też kiedyś mieszkałem w Warce. Zrobiłem 170-konną wersją więcej niż 1000km, ale nie chce mi się setny raz tego opisywać.

Przez kilka lat próbowałem jazdy w rajdach PZM z sukcesami i wiem, że auto autu nie równe, bo czasem słabą astrą gsi objeżdżaliśmy hondy type-r :).

90tys jednym autem to dość sporo żeby cokolwiek o nim powiedzieć, choć niektórzy robiąc milion za przeproszeniem g... wiedzą, bo patrzą na samochód przez pryzmat hamulca i gazu. Wpuścić takich na krętą drogę i się pozabijają, bo na prostej to w sumie każdy "twardziel" jest mocny. Nie chcę się przechwalać, bo nie miejsce i czas, ale obawiam się, że nie jednemu posiadaczowi 170-konnego "potwora" ucieknę swoją marną 140-ką na krętej drodze, wiec takie przykąłdy raczej nie oddają różnicy pomiędzy tymi silnikami . A opowieści tzw. "mistrza prostej" to efekt średniej dojrzałości i odpowiedzialności jakich dowiodłeś na trasie swiecie-torun.

 

Gdybyś czytał ze zrozumieniem, to byś zauważył, że nie napisałem, że różnicy nie ma - ona jest, ale nie taka jak ja niektórzy malują. I może tym się różni kadra menedżerska od handlowców, że takie różnice widzi, a nie tylko czas, czas, czas goni nas :). Jak to mówią, robimy a nie myślimy.

że różnicy nie ma - ona jest, ale nie taka jak ja niektórzy malują. I może tym się różni kadra menedżerska od handlowców, że takie różnice widzi, a nie tylko czas, czas, czas goni nas . Jak to mówią, robimy a nie myślimy.
robić musi ktoś by myslał ktoś. Ok, reasumując, bo wychodzę na debila umiejącego jeżdzić tylko do przodu - różnica jest, a czy powalająca, odpowiem NIE, ale odczuwalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko a mianowicie czy każda 170tka jest szesnasto zaworowa ? bo 140tki to tylko silniki oznaczone symbolem BMP to osmio zaworowe, reszta szesnastki, a o szesnastkach są nie najlepsze opinie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak każde 2.0 TDI 170 jest 16 zaworowe ... 8 zaworowy był jeszcze BMM ale on nie był chyba w Passku montowany tylko golf,caddy,octavia,audi a3 itp

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, a czy to prawda ze szesnastki są bardziej awaryjne, jeśli tak to dlaczego, bo już nie wiem co o tym myśleć. Mam mętlik w głowie, są tak rozbieżne opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłaczam sie przy okazji do pytania. Kolega ma na oku fajne auto z silnikiem BMP i pytanie czy to nie jakiś kanał? Gdzies kiedyś czytałem na forum o różnych silnikach ale akurat teraz nie mogę znaleźć :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłaczam sie przy okazji do pytania. Kolega ma na oku fajne auto z silnikiem BMP i pytanie czy to nie jakiś kanał? Gdzies kiedyś czytałem na forum o różnych silnikach ale akurat teraz nie mogę znaleźć

BMP to bardzo popularny motor, ma 8 zaworów, niektórzy twierdzą, że jest mniej awaryjny niż BKP 16v, ale to raczej stereotypy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem na forum octavii o innej 8 zaworówce ... BMM montowany w innych autach i jest to podobno rozwinięcie 1.9 TDI 105 ... i nie było z nimi problemów przynajmniej o takich nikt nie pisał jedyne co to słaba podatność na chiptuning m.in dzieki Filtrowi cząsteczek stałych także z tym BMP powinno być podobnie... może są jakieś drobne różnicę tak jak pomiędzy BMR [2.0 TDI 170] w passku a BMN [2.0 TDI 170] który był montowany m.in w golfie albo octavii

 

Osobiście w najbliższym czasie kupuje auto 2.0 TDI 140 BMM 8v także się przekonam ile w tym prawdy co pisali na forum octavii

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 TDI BMP 8V z DPF , przebieg co prawda skromny 92tkm ale póki co odpukać z samym silnikiem zero problemów i z DPF też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłaczam sie przy okazji do pytania. Kolega ma na oku fajne auto z silnikiem BMP i pytanie czy to nie jakiś kanał? Gdzies kiedyś czytałem na forum o różnych silnikach ale akurat teraz nie mogę znaleźć

 

Niemiecka policja kupuje passaty właśnie z silnikiem BMP...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja czytałem na forum octavii o innej 8 zaworówce ... BMM montowany w innych autach i jest to podobno rozwinięcie 1.9 TDI 105 ... i nie było z nimi problemów przynajmniej o takich nikt nie pisał jedyne co to słaba podatność na chiptuning m.in dzieki Filtrowi cząsteczek stałych także z tym BMP powinno być podobnie... może są jakieś drobne różnicę tak jak pomiędzy BMR [2.0 TDI 170] w passku a BMN [2.0 TDI 170] który był montowany m.in w golfie albo octavii

 

Osobiście w najbliższym czasie kupuje auto 2.0 TDI 140 BMM 8v także się przekonam ile w tym prawdy co pisali na forum octavii

 

Pozdro

Chyba mówisz o BGW 8v 136KM stosowanym w 3BG od 2004r - jego nie było w B6. BMP i BKP (140-stki) to trochę inne silniki, różnią się dość od BGW, natomiast między sobą praktycznie tylko głowicami. W b6 był jeszcze BMA 136KM 16V (w zasadzie bliźniak BKP'eka), przeznaczony głownie na rynek belgijski, czasami francuski.

Edytowane przez sebek1302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko się zgadza ale ja nadal nie wiem czy te szesnastki są na prawdę takie awaryjne jak niektórzy twierdzą, czy to tylko ściema.

 

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:54 ----------

 

Jeszcze jedno wydaje mi się ze BMA jest chyba szesnasto zaworowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie wszystko się zgadza ale ja nadal nie wiem czy te szesnastki są na prawdę takie awaryjne jak niektórzy twierdzą, czy to tylko ściema.

 

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:54 ----------

 

Jeszcze jedno wydaje mi się ze BMA jest chyba szesnasto zaworowy

 

Wg. mnie nie ma reguły - 16V wcale nie sypią się bardziej niż 8V.

Racja, BMA to szesnastka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności