migor Zgłoś #121 Napisano 18 Grudnia 2009 Mi też niestety padł, jaki model o jakich parametrach polecacie do - passata B5 99r APU 1.8 TURBO - elektryczne szyby, centralny zamek, instalacja LPG na 190KM (chip), radio, klima - rzadko jeżdżę w długie trasy Z góry dzięki za radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #122 Napisano 18 Grudnia 2009 Mi też niestety padł, jaki model o jakich parametrach polecacie do- passata B5 99r APU 1.8 TURBO - elektryczne szyby, centralny zamek, instalacja LPG na 190KM (chip), radio, klima - rzadko jeżdżę w długie trasy Przedział od 60Ah do 65Ah. Zakładam, że masz alternator 90A. Jak będziesz wymieniał na mrozie polecam odkręcić plastikowe podszybie, żeby jeszcze jego nie dokupować a przy okazji można mechanizm wycieraczek nasmarować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #123 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) według wlepy orginalnie mam wsadzony akumulator 44 Ah jak wymienię na boscha s3 54 Ah 56 Ah 480A to bedzie dobry czy za duży? trasy robię głównie po mieście czasami jakaś autostrada alternator ma 90 A sprawdzałem wlepe 8GD Edytowane 18 Grudnia 2009 przez krzywyy82 alternator ma 90A sprawdazałem na wlepie 8GD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #124 Napisano 18 Grudnia 2009 Zgadza się, rozkodowałem właśnie wlepę: x4b - National sales program Switzerland bof - B0F = Component parts set, complying with vehicle type for Switzerland, various parts coj - Alloy wheels 8J x 18 gof - G0F = 5-speed automatic transmission h6u - H6U = Tires 205/55 R16 91W j1l - J1L = Battery 280 A (60 Ah) m9l - 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/110 kW 20V turbo, MVEG 2 base engine is T8B/T8C q4h - Comfort sports seats, front 1ah - Electronic differential lock (EDL) 1g2 - Steel spare wheel with original equipment tires 2px - Leather trimmed sports steering wheel 5rq - Right exterior mirror: convex 5sl - Left exterior mirror: aspherical t8b - 4-cylinder gasoline engine 1.8 L unit 058.D 3s2 - Black roof rails 8tc - Rear fog light for driving on the right 8gd - Alternator 90A 8rm - 8 speakers (passive) 1lb - Disc brakes, front ojh - Weight category front axle weight range 8 oye - Weight range 5 installation control only, no requirement forecast 1ba - Standard suspension/shock absorption Wycieraczki z przodu są OK, jak na złość - z tyłu się zacina Mam jeszcze tylko pytanie o ampery: powyżej widać, że producent zaleca 280A a ja mam w tej chwili pod maską ustrojstwo MIG POWER 2, 60ah, 600A z 2003r. 600Ato lepiej / gorzej / bez różnicy ? Poprzedni właściciel miał niezłą tubę Firma rozumiem CENTRA z tego co czytałem? Smarujecie czymś klemy przy wymianie? No i czeka mnie chyba jeszcze wizyta u gaziarza bo wszystkie mapy chyba poszły w piz...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #125 Napisano 18 Grudnia 2009 według wlepy orginalnie mam wsadzony akumulator 44 Ah jak wymienię na boscha s3 54 Ah 56 Ah 480A to bedzie dobry czy za duży? trasy robię głównie po mieście czasami jakaś autostrada alternator ma 90 A sprawdzałem wlepe 8GD Tak jak pisałem wcześniej koledze aku dla ciebie też w przedziale 60-65Ah. Panowie nie patrzcie na to co było oryginalnie, bądź też co zaleca producent. W ostatnich latach bardzo się pozmieniały normy akumulatorów i technologia ich produkcji, a więc sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda nieco inaczej niż 10lat temu;) Firma rozumiem CENTRA z tego co czytałem?Smarujecie czymś klemy przy wymianie? No i czeka mnie chyba jeszcze wizyta u gaziarza bo wszystkie mapy chyba poszły w piz...? Wybór marki zależy tylko od ciebie i tego ile przeznaczysz na to kasy, ale nie polecam robić takich zakupów w hipermarketach, tam nie rzadko stoją nawet dobre marki aku, ale przeważnie są to stare akumulatory, często wchodzące już w fazę zasiarczania. Klemy dobrze jest przeczyścić szczotką do klem(każdy sklep od aku powinien taką mieć) i posmarować wazeliną techniczną lub jakimś smarem syntetycznym(nie tawotem) Aha i jak się kupuje aku to się nie patrzy na to ile ma się w aucie elektroniki, jaki sprzęt czy inne duperele. Akumulator w naszych autach służy do rozruchu silnika, a nie zasilania podzespołów w aucie, to zadanie pełni alternator. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4matic Zgłoś #126 Napisano 19 Stycznia 2010 A jaki akumulator leprzy do 2.8 v6 automat 4x4 ? Jak to się ma do alternatora czy da radę doładować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #127 Napisano 19 Stycznia 2010 A jaki akumulator leprzy do 2.8 v6 automat 4x4 ? Jak to się ma do alternatora czy da radę doładować ? Dla twojego silnika będzie pasował przedział od 65 do 80Ah i min. 650A prądu rozruchowego wymiary jakich nie powinien przekraczać to 276x175x176 (DŁxSZER.xWYS. razem z słupkami) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterblasster Zgłoś #128 Napisano 1 Marca 2010 kupiłem centra futura CA722 72Ah 720A do benzyniaka 1.6 z 97r. nabrałem wątpliwości czy dobrze zrobiłem ... czy nie skróci to życia alternatora lub jakiś innych perturbacji elektrycznych :628: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #129 Napisano 1 Marca 2010 kupiłem centra futura CA722 72Ah 720A do benzyniaka 1.6 z 97r. nabrałem wątpliwości czy dobrze zrobiłem ... czy nie skróci to życia alternatora lub jakiś innych perturbacji elektrycznych :628: chyba trochę przecholowałeś. W/g mnie to on pasuje do diesla. Możesz mieć problemy że będzie ciągle niedoładowany. Ja mam passka 1,8 T w benzynie i mam 54Ah 530A a na podstawie rozpiski VW powinienem mieć 44Ah 440A . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #130 Napisano 2 Marca 2010 kupiłem centra futura CA722 72Ah 720A do benzyniaka 1.6 z 97r. nabrałem wątpliwości czy dobrze zrobiłem No tak jak pisze Jacek, to troszkę przeholowałeś. Dla ciebie to max 60Ah, teraz musisz bardziej kontrolować stan baterii, najlepiej podjeżdżając do jakieś stacji serwisowej(co 4 miesiące) akumulatorów, żeby sprawdzali stan naładowania(nie tyle prądy, co gęstość elektrolitu). Niestety niewłaściwe dobranie baterii znacznie skraca jej żywotność, co może mieć miejsce rownierz w twoim przypadku (chociaż nie musi). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterblasster Zgłoś #131 Napisano 2 Marca 2010 Dzięki za pomoc!!! Dopytywałem się jeszcze kilku znajomych odnośnie za dużego aku polecali doładowywać go co 4-6 miesięcy żeby choć czasem był w pełni naładowany ... Ja mam passka 1,8 T w benzynie i mam 54Ah 530A a na podstawie rozpiski VW powinienem mieć 44Ah 440A . Chyba rozpiska nie bierze pod uwagę że u nas jest czasem -30. Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem że przy mrozach aku traci połowę swojej wydajności. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #132 Napisano 2 Marca 2010 słyszałem że przy mrozach aku traci połowę swojej wydajności. Tak, przy -10 zdolność rozruchowa spada o 15-20% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #133 Napisano 2 Marca 2010 Chyba rozpiska nie bierze pod uwagę że u nas jest czasem -30. Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem że przy mrozach aku traci połowę swojej wydajności. dlatego mam włożony ciutkę większy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro79 Zgłoś #134 Napisano 30 Listopada 2010 Jak w tytule Chciał bym sie dowiedzieć jaka pojemność aku do tego silnika bo każdy mówi inaczej ! ASO twierdzi ze wystarczy 50ah w co ja nie bardzo wieżę sklep Bosha ze 74ah Znajomy mechanik za 60ah Czy jest na to jakis katalog ???? i proszę mnie nie odsyłać do forum gdzie jest rozmowa o dieslach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #135 Napisano 30 Listopada 2010 Tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3787&highlight=jaki+akumulator+1.8t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro79 Zgłoś #136 Napisano 30 Listopada 2010 według tego postu najbardziej optymalnym był by 60ah i taki kupię myślę, że Bosch Silver S4 60Ah 540A będzie si. Dzięki Magda pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #137 Napisano 1 Grudnia 2010 _scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #138 Napisano 1 Grudnia 2010 U mnie oryginalnie siedział Banner 44Ah, pojechałem do faceta kupić (miała być Varta, ale miał tylko Centrę), spojrzał w katalog Centry i powiedział, że minimum 64 Ah Centry. Wziąłem w końcu 62Ah, powiedział że gdyby sprzedał mi 44Ah nie dałby mi na niego gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro79 Zgłoś #139 Napisano 1 Grudnia 2010 a co sądzicie o aku Bosch Silver S4 60Ah 540A ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #140 Napisano 1 Grudnia 2010 Co do Boscha to jak najbardziej za, ale niech się wypowiedzą inni może są jeszcze lepsze marki akumulatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach