Gość piotrek26m Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2009 Witam Jaden cieć z koszalina oszukał mnie i sprzedał mi słabszy silnik do mojego cacka - 3 tygodnie temu zajechałem swojego ABS-a przez głupote, koleś sprzedał mi taki sam "niby " bo wyglądał tak samo, okazało się że to AAM 75 konny, wczoraj został zakończony montaż dziś jak wsiadłem i się przejechałem to kur...a to auto nie chce jechać, bardzo wkur..ny zaczałem szukać oznaczeń okazało się że to właśnie AAM. Dzwonie do typa a on mówi że on mi dawał silnik ABS i że to używana rzecz i nie ma na nią gwarancji .. Paranoja Panowie . Druga sprawa to czy da się wstawić do niego inny silnik np 1,8 16 v i ile taka operacja moze kosztowac i co trzeba wymienić, lub moze 2.0 8v. Co o ty myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2009 Do passata B3 wszystko da sie wsadzić od passata B3, to logiczne. Jest tylko kwestia opłacalności takiego interesu oraz ilości włożonej pracy i potrzebnych klamotów. Z przekładką 1,8 90km na 2,0 115km dużo roboty nie ma. Gorzej na 16V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #3 Napisano 5 Czerwca 2009 Ja tam poganiam na AAM i nie widzę problemu daje radę... Z początku było kiepskawo, bo zaraz po wyjęciu gazu faktycznie jakiś ociężały był, ale odpowiednia ilość kilometrów z dodatkami czyszczącymi w benzynce + ogólnie zadbanie typu kable, świece, oczyszczenie mas na silniku, dobry olej + MOS2(!) i inne takie duperele - i teraz naprawdę przyjemnie jeździ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #4 Napisano 5 Czerwca 2009 piotrek26m A ECU masz od AAM czy od ABSa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #5 Napisano 5 Czerwca 2009 piotrek26mA ECU masz od AAM czy od ABSa? A co to jest? Powiem tak wszystko mam od ABSa, tylko sam silnik goły jest AAM. Jest widocznie słabszy, auto mam zagazowane ale i na benzynie i na LPG jest słaby. Wcześniej miał spore kopyto 200 km/h nie było dla niego problemem, teraz 150 to jego max i to bardzo długo musi się rozpędzać. ---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:26 ---------- Do passata B3 wszystko da sie wsadzić od passata B3, to logiczne.Jest tylko kwestia opłacalności takiego interesu oraz ilości włożonej pracy i potrzebnych klamotów. Z przekładką 1,8 90km na 2,0 115km dużo roboty nie ma. Gorzej na 16V. Czy mógłbyś wyjaśnić szerzej wymiane na 2.0 ? Co muszę zmienić co pasuje od mojego silnika , alternator itp Kolektor wydechowy? Komputer ? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2009 (edytowane) No niestety różnica mocy jest dosyć znaczna, więc i Twoje odczucia z przesiadki są wytłumaczalne. Może gdybyś znalazł kogos kto ma tez silnik AAM i przejechałbys sie jesgo wozem i (lub) on Twoim. Wtedy można by mniej więcej stwierdzić czy ten AAM jest "zamulony" czy poprostu tak ma (mniejsza moc) ECU to sterownik silnika (tzw. komputer), znajduje się pod plastikowym podszybiem z prawej strony samochodu (z lewej sa "hajgajgi" od wycieraczek -silnik dźwignie, a z drugiej ECU) Inny jest dla AAM i inny dla ABSa - prawdopodobnie różnica jest przede wszystkim w oprogramowaniu sterownika - m.in. inne charakterystyki parametrów wtrysku paliwa Edytowane 5 Czerwca 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2009 Jeśli piszesz ze max jego to 150Km/h to porażka, silnik już niepierwszej młodości i zapewne dużo naturalne ma km. Mój AAM do 150 zbiera się całkiem przyzwoicie, potem już gorzej, ale da radę nim jechać 180km/h ze stałą prędkością, a to też nie problem dla niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2009 Jeśli piszesz ze max jego to 150Km/h to porażka, silnik już niepierwszej młodości i zapewne dużo naturalne ma km. Mój AAM do 150 zbiera się całkiem przyzwoicie, potem już gorzej, ale da radę nim jechać 180km/h ze stałą prędkością, a to też nie problem dla niego. No właśnie. Miałem AAM-a i chociaż miał tylko 75KM to jak juz się go rozbujało do 120 to całkiem przyjemnie szedł dalej.Do 160-u zbiera się całkiem przyzwoicie, jeśli go w górnym zakresie obrotów się trzyma. No i ponad 180 km/h można było nim śmigać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2009 No to przydałoby sie sterownik (ECU) od AAMa podłączyć chociażby dla testów (pożyczyć). Rozumiem, że inne ustawienia - zapłon, pasek rozrządu, sonda lambda- są OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2009 Czy mógłbyś wyjaśnić szerzej wymiane na 2.0 ? Co muszę zmienić co pasuje od mojego silnika , alternator itp Kolektor wydechowy? Komputer ? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Musiałbyś mieć ten silnik z głowicą, kolektorami, wtryskiem, kompem, wiązką i dolot (puche filtra powietrza z przepływką). Nie wiem jak pompa paliwa... Wydech, skrzynia, altek, rozrusznik pasuje od 1,8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2009 Panowie! Wy chyba nie jeździliście VRką albo jakimś innym "więcejkonnym" autem, że piszecie że do 160 to się "zbierał". Moja B3 90km też się zbiera do 160, ale jak nazwać przyspieszenie auta, które ma koło 200km? Hmm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2009 Nie porównuj VR-ki do AAM czy ABS-a. No i wyobraź sobie że jeździłem nawe 240 konnym mercem Nie wiem jak twój ABS ale mój stary AAM bardzo ładnie się zbierał do 160-u. Może nie był to powalajacy na łopatki czas przyspieszenia do tej prędkości oraz odczucia z tym związane, ale szło mu bardzo dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2009 (edytowane) Również jeździłem mocniejszymi autami, w tym Vr w corrado:634:. I jakoś ostałem się przy moim AAM-ie. Silnik można powiedzieć ze wieczny, jak na moc ładny moment i dzięki temu jakoś się zbiera, przy takim spalaniu mnie zadowala z jazdy, a mam ciężką nogę... Teraz po kapitalce i jest miód Wiec każdy jeździ czym może i chce, dlatego nie rozumiem wyśmiewania się z innych ze głupoty gadają i ze nie mają 200km to nie wiedzą co gadają... Jak chce poszaleć to wsiadam na swoje zxr9... Passat to moje auto na codzień i nie narzekam na niego. Edytowane 5 Czerwca 2009 przez yokuze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2009 (edytowane) No mój nowy AAM jest zamulony totalnie jak wciskam gaz na 4 przy 80 km/h to słysze tylko buczenie i ledwo idzie, dopiero powyżej 120 jakoś się zbiera ładniej. Swiece, kable nowe, zapłon ok rozrząd ustawiony prawidłowo. Kolega ma AAM i jest prawie to samo trochę lepej idzie z 80 do 100. Przed chwilą mierzyłem manometrem ciśnienie oleju nie wiem jakie są prawidłowe odczyty ale coś mi się zdaje że moje nie są ok: Niebieski czujnik - pomiędzy 3-4 na po 2 minutach spadło do 2,5-3, jak dodaje gazu to rośnie równomiernie Biały czujnik - pomiędzy 2-3, potem spada na 2, z gazem tak samo rośnie po wciśnięciu. Dziś na trasie zapiszczała mi kontrolka oleju - raz potem się nie odezwała. Co do mocy aut uważam że 75 koni to trochę za mało na passata b3, moje 90 szło bardzo ładnie te 75 to może do golfa. Edytowane 5 Czerwca 2009 przez piotrek26m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #15 Napisano 6 Czerwca 2009 Przegoń porządnie silnik a zobaczysz. Oczywiście z głową. A wcześniej radziłbym zmienić olej jeśli tego nie robiłeś i dobry filtr oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #16 Napisano 6 Czerwca 2009 Przegoń porządnie silnik a zobaczysz. Oczywiście z głową. A wcześniej radziłbym zmienić olej jeśli tego nie robiłeś i dobry filtr oleju. Dziś próbowałem to zrobić, nowy silnik zalany Castrol GTX Magnatec, przegonienie nic nie dało jest zamuł i tyle. To chyba kwestia tego komputera. Odpuszczam sobie Tym AAM-em po ślubie ( moim 13stego 06 ) zmieniam go na ABS-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 6 Czerwca 2009 Kolego, masz silnik od ABS a kompa od AAM to co Ty chcesz ? Jasne jest że nie będzie to ze sobą współpracowało..... Nikt wcześniej tego nie napisał tylko ile wyciągnie itd... Zamień na kompa od AAM i zobacz. Moim zdaniem to jak możesz to oddaj ten silnik, załóż ABS lub najlepiej 2.0 2E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2009 Silnika nie oddam bo gość mi nie przyjmie, jest z niego kawał Hu...a, nie podam nazwiska bo w koszalinie znany, ale jak ktoś będzie sie pytał to nie ma problemu powiem który to palant. Chcę założyc ABS-a, choć z chęcią bym włożył 2.0 8V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #19 Napisano 7 Czerwca 2009 Czy to jakiś gangster? Masz umowę na ten silnik? Postrasz gościa skarbówką, poza tym sprzedał ci towar niezgodny z umową, a to jest niezgodne z obowiązującym prawem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2009 Czy to jakiś gangster? Masz umowę na ten silnik? Postrasz gościa skarbówką, poza tym sprzedał ci towar niezgodny z umową, a to jest niezgodne z obowiązującym prawem. Gość jest swego rodzaju " gangsterem ", zna odpowiednich " złych" ludzi więc nie chce robić sobie problemów za 600 zł, poprostu nic już u niego nie kupie wczoraj mu to powiedziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach