Skocz do zawartości
Gajdzi

Po wymianie termostatu i czujnika temp nadal wskaznik nie osiaga 90st

Rekomendowane odpowiedzi

forum czy serwisem
zmień serwis bo bzdury gada, ma być 90 stopni i nic poniżej. Czujniki i termostaty zakup tylko w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmień serwis bo bzdury gada, ma być 90 stopni i nic poniżej. Czujniki i termostaty zakup tylko w serwisie.

 

 

zrobiłem według wskazań kolegi Gajdzi nowy czujnik z serwisu załatwił sprawę

więc nie polecam nawet tych około 80 zł w sklepie bo to g..o warte czujniki TYLKO SERWIS.

wymiana w 15 min i wskazówka równo na 90 stopni :)

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a ile zapłaciłeś za czujnik w salonie jeśli to nie tajemnica??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a ile zapłaciłeś za czujnik w salonie jeśli to nie tajemnica??

 

108.40 z oringiem :)

drogo ale warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
108.40 z oringiem :)

drogo ale warto

 

Ja kupiłem 2 lata temu na allegro za 22zł oryginał, wymontowany z samochodu miał inną datę produkcji i kropkę zrobioną żółtą farbą. Czujnik działa idealnie po dziś dzień, gość nadal je sprzedaje:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-ford-seat-skoda-vw-nowy-i2569083495.html

Wada taka, że nie ma zapinki (można wykorzystać oryginalną) i oringu - ja użyłem jakiegoś z uniwersalnego zestawu oringów olejoodpornych i czujnik ładnie wszedł na lekki wcisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie proszę o poradę, pół roku temu wymieniłem termostat wraz z czujnikiem temperatury silnika i wszystko było ok. na vagu jak i na desce 89-90*C, niestety ostatnio zauważyłem na vagu że temperatura silnika jest za niska (77*C) na desce wskaźnik pokazuje cały czas 90*C, sprawdzałem po powrocie z dłużej trasy, górny wąż gorący, dolny też gorący ale nie tak jak górny, chłodnica gorąca, dodam że wskazania na vagu sprawdzałem w dwóch miejscach: 01 engine -blok 007 wskazanie 77*C (ostatnie pole) i i17 instruments blok 003 75*C (pierwsze pole), czyli temperatury się pokrywały, na desce cały czas 90*C, czyżby znowu termostat do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mój problem polegał na tym, że spadała mi temperatura podczas jazdy na zegarze z 90 do 50, przy hamowaniu albo na postoju na światłach lekko się podnosiła do 70. Wymieniłem termostat na Wahler'a i było OK przez kilka dni. Potem ponownie na trasie temperatura spadała z 90 do 50 i tak w kółko. Ani razu nie przekroczyła 90.

Wczoraj spuściłem płyn, wymieniłem termostat ponownie na nowy Wahler'a. Postanowiłem zmienić czujnik temperatury (ten co siedzi w bloku silnika z tyłu - zielony). Zanim go wymieniłem odłączyłem klemy. Później podłączyłem wtyczkę do czujnika, zalałem płyn, podpiąłem klemy. Gdy odpaliłem silnik pojawiła mi się kontrolka temperatury cieczy. Myślałem, że może ciecz chłodząca opadła i stąd ten problem, ale okazało się, że to nie to. Odpaliłem drugi raz, przejechałem się i kontrolka się nie zapalała. Po 10 minutach, kontrolka się zapaliła ponownie i temperatura zaczęła skakać z 50 na 130. I tak w kółko.

Problem z czujnikiem czy termostatem? Wymieniałem go drugi raz - zastanawiam się czy termostat dobrze siedzi w gnieździe... Może się nie otwiera?

Jak sprawdzałem węże, to ten idący od silnika do chłodnicy gorący, za termostatem był zimny :dupablada

 

Zastanawiałem się jeszcze nad pompą wody, bo zawsze po uruchomieniu jak i czasami w czasie jazdy słychać bulgotanie jakby układ był zapowietrzony :dupablada

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez zeelazny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
108.40 z oringiem

drogo ale warto

 

Właśnie nie warto te oryginalne czujniki szybko padają i nie ważne gdzie kupione.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to prawda, że przy wymianie tego czujnika mogą pojawić się błędy i trzeba jechać na kompa, żeby je wykasować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie nie warto te oryginalne czujniki szybko padają i nie ważne gdzie kupione.

Najlepsze są febiego koszt 30zl u mnie w sklepie.

 

każdy chwali swoje :)

ja przekonałem się sam i nie masz racji.

 

---------- Dodano o 10:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:05 ----------

 

A czy to prawda, że przy wymianie tego czujnika mogą pojawić się błędy i trzeba jechać na kompa, żeby je wykasować?

 

tak jak był wcześniej błąd trzeba go skasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale mam na myśli, czy po wymianie może pojawić się błąd. Bo kiedyś jeden z mechaników w Skodzie powiedział, że ten czujnik powinno się wymieniać przy odłączonym akumulatorze, tak też zrobiłem... Teraz ciągle pali mi się czerwona kontrolka od temperatury... ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale mam na myśli, czy po wymianie może pojawić się błąd. Bo kiedyś jeden z mechaników w Skodzie powiedział, że ten czujnik powinno się wymieniać przy odłączonym akumulatorze, tak też zrobiłem... Teraz ciągle pali mi się czerwona kontrolka od temperatury... ;/

 

według mnie nie ma to wpływu jeśli wcześniej się nie paliła.

ja wymieniając podłączyłem lapka wykasowałem błąd i wszystko jest ok

 

ale może któryś z kolegów z forum wypowie się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie zwarcie na czujniku. VAG powie prawde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy po wymianie nowego termostatu kupionego w ASO wskazówka temperatury mi czasem stoi na 50 stopniach i nie osiąga 90. Nie wiem czy ma to związek z tym elementem czy się coś zepsuło innego w moim 19 letnim pojeździe. Czasem pomaga zgaszenie auta i ponowne uruchomienie, ale nie zawsze. Co jest grane ludzie? Na jakie elementy szykować wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie, uszkodzony czujnik. Są historie, nawet na tym forum, że czujniki z ASO bywały uszkodzone.

mialem tą nie-przyjemność wymieniać czujnik kupiony w sklepie motoryzacyjnym, dziwne zachowanie, ASO wyszło dobrze. Ale zmam kilku forumowiczów którym nawet z ASO nie działało poprawnie. 

reklamuj w ASO, albo zmierz rezystancje w garnku i zobacz czy rośnie „w miarę” liniowo od 50*C

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.11.2023 o 18:21, Gajdzi napisał:

Miałem identycznie, uszkodzony czujnik. Są historie, nawet na tym forum, że czujniki z ASO bywały uszkodzone.

mialem tą nie-przyjemność wymieniać czujnik kupiony w sklepie motoryzacyjnym, dziwne zachowanie, ASO wyszło dobrze. Ale zmam kilku forumowiczów którym nawet z ASO nie działało poprawnie. 

reklamuj w ASO, albo zmierz rezystancje w garnku i zobacz czy rośnie „w miarę” liniowo od 50*C

Jaki czujnik ma numer części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności