Skocz do zawartości
Gajdzi

Po wymianie termostatu i czujnika temp nadal wskaznik nie osiaga 90st

Rekomendowane odpowiedzi

kurcze Panowie... wszystko fajnie, tylko ze ja tego nie robilem, tylko mechanik... a za kazda wymiane termostatu chce 50zl...

 

zaraz jade do domu, wiec sprawdze jaka wartosc Coolant Temp jest na zimnym silniku (stal przez noc). Pozniej posprawdzam kable i zobaczymy co z tym dalej...

 

ZAczynam sie w sumie bac, bo skoro faktycznie ECU czyta tak wysoka wartosc to w zyciu nie bede wiedzial kiedy silnik sie przegrzewa, a kiedy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy termostat też często jest wadliwy. A jak się uporasz to lej tylko taki płyn chłodniczy jaki jest zalecany przez producenta. Te zżarte chłodnice w paskach to chyba coś znaczy. Obecnie jestem z tematem na bieżąco i po 5 miesiącach NOWA chłodnica puściła. Płyn na pewno nie był taki jak trzeba. Użyłem zamulacza i OK, ale za tydzień spuszczam, płukam i zalewam G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nowy czujnik na zimnym silniku ma 2,8k(oma), a na cieplym jeszcze nie zdazyl sie zagrzac.

 

Ale mam pytanie, czy jak na cieplym silniku odepne od czujnika kostke, to wskaznik mi spanie na temp min?

 

sprawdzalem przejscie pinow kostki do masy i na kazdym pinie jest przejscie do masy... czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak się mają sprawy? Coś ustaliłeś? Wykluczyłeś usterkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wiec tak... wcześniej pisałem że wymieniłem termostat i czujnik temp. Po tejże wymianie wskaźnik podnosił sie do max 70st, natomiast komputer odczytywał temp w okolicy 116-119st C. Postanowiłem wymienić czujnik temperatury na stary. Po tej wymianie wskaźnik dochodzi do 90st. i pokrywa sie to z odczytami z komputera. I mam wrażenie jakby auto delikatniej było żwawsze...

 

Jednakże nie mam 100% pewności czy to w jest rozwiązaniem mojego problemu, z tego względu, ze ostatnio po wymianie na stary czujnik temp. wskaźnik znow zaczał wariować tak jak przed wymianą na nowy. Z racji tego że byłem w trasie nie miałem możliwości sprawdzenia odczytu komputera. A po tym jak sie zatrzymałem, wyłączyłem silnik i za chwile (5min) włączyłem wszystko wróciło do normy - wskaźnik do 90st.

 

Także na chwile obecną jest teoretycznie wszystko OK, ale ze strony prakycznej może tak nie być...

 

Chciałbym jeszcze kupić czujnik, ale z serwisu (nie wiem jaki koszt), ew. z jakigos dobrego sklepu i sprawdzić jeszcze raz na nowym czujniku. Bo jeśli będzie tak samo jak wcześniej, to oznaczałoby że jest coś nie tak z instalacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda na to, że musisz pośmigać na starym czujniku i wtedy będzie wiadomo, czy faktycznie to on, czy tylko zaśniedziały styk od niego był tylko. No nic, obserwuj i pisz, gdyby nadal wariowały Ci wskazania.

Co do czujnika ori pisz do JurekW, poda Ci cenę i numer części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam ten sam problem co kolega.zaczeło sie od tego że czujnik swirował mianowicie dochodził do 90 i spadał do 0. wymieniłem na nowy oryginał 55zł załozyłem wszystko ok aż do czasu do wczoraj wskżnik temperatury wedruje tylko do 70 i nic wiecej wiec w pierwszej mysli padła myśl na termostat zakupiłem nowy wahlera 40zł założyłem wymieniłe zalałem płynem g12 i dalej to samo do 70stopni i nic wiecej. macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podepnij się VAGiem i sprawdź wskazania czujnika G62, który steruje wskazaniami na desce, jest w króćcu wychodzącym z silnika po prawej/tylnej stronie. Wtyczka czteropinowa.

 

Wygląda to tak:

 

czujnikkrociec.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak miałem... zmieniłem później spowrotem na stary i było ok. Powód nie znany do dzisiaj... Chociaż ostatnio poruszyłem kablami przy czujniku i też mi opadła temp do 70...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio poruszyłem kablami przy czujniku i też mi opadła temp do 70...

Czyli wynika z tego, że trzeba psiknąć kontaktem w styki czujnika. Zapewne zaśniedziały, wzrosła oporność i wskaźnik przekłamywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to są zaśniedziałe dolne 2 styki psikłem wd40 ale nie pomogło (ale ten preperat teraz wyczytałem to nie do tego) w dodatku wsuwałem i zsuwałęm wtyczke z czujnika żeby przetrzeć styki ale tez nie pomogło. czy możliwe że to przez te zaśniedziałe dolne styki w kostce są takie problemy? że dobija tylko do 70? musze zakupic ten kontak na styki

Edytowane przez ghul17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo ten czujnik ma dwie pary styków, jedna do sterowania wskaźnikiem na desce, druga para podaje info do sterownika. Czyścić na początek możesz mechanicznie, jeśli się nie uda, próbuj preparatami. WD40 nie jest dobrym rozwiązaniem do tego typu działań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam, ze temp. trzyma mi sie prawie cały czas na 70* ale jak jade w dalszą trase to dopiero dochodzi do 90 i się trzyma. Samochód odziedziczyłem po chrzestnym a on miał go od nowości i naprawde o niego dbał, mówił ze od samego początku tak było i był pytać u mechaników w VW i powiedzieli ze wszystko jest ok i tak ma być. To teraz już nie wiem czy coś jest nie tak czy to jest normalne...? A po za tym z mojej książeczki tez wynika że wszytsko jest w porządku file.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj to wyczyścić jakimś małym srubokrętem, ale tak zeby nie odgiąć blaszek styków i jeszcze jakiś preparat do tego, a później sprawdź. Tyle, że jak pisałem wyżej, ta temp. wydaje mi sie dobrą (patrz fotka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.mam ten sam problem co kolega.zaczeło sie od tego że czujnik swirował mianowicie dochodził do 90 i spadał do 0. wymieniłem na nowy oryginał 55zł załozyłem wszystko ok aż do czasu do wczoraj wskżnik temperatury wedruje tylko do 70 i nic wiecej wiec w pierwszej mysli padła myśl na termostat zakupiłem nowy wahlera 40zł założyłem wymieniłe zalałem płynem g12 i dalej to samo do 70stopni i nic wiecej. macie jakieś pomysły?
a ja mam pytanie kupiles dobry czujnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie też sie boje ze dali mi zły czujnik temperatury kolory sie róznią gość przyniósł go z pamieci nie patrzył w książki. Ale w smie z początku działął ok osiągał 90stopni dziś na vagu pokozywało 78stopni jakoś tak, sam nie wiem co robić dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy termostat z serwisu i będzie ok ;) Wiem po swoim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.... sory że tak późno, ale po wymianie na oryginalny (koszt ok 100zł) wszystko jest git!

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolega chyba też ma problem z tym czujnikiem (lub termostatem sam nie wiem)

Ciężko w trasie złapać te 90*C a jak w mieście jeździ to chwila i wskazówka stoi na 90*C

Ogrzewanie działa tak jak powinno węży nie sprawdzałem jeszcze bo to dopiero w sobotę zauważł :(

tu podaje loga tak na szybko zrobionego statycznie

http://vaglog.rtnet.pl/mielke10_64886.html

a ten jak auto po trasie było (też statyczny)

http://vaglog.rtnet.pl/mielke10_64887.html

błędów czujnika g62 i MAF nie wykrywa

Edytowane przez mielke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności