Skocz do zawartości
Gajdzi

Po wymianie termostatu i czujnika temp nadal wskaznik nie osiaga 90st

Rekomendowane odpowiedzi

mielke, toż to benzynka, tak?

 

Jeśli w mieście masz moment 90*, a na trasie wskazówka opada, to ja stawiam na termostat. Kup wahlera, ew. w salonie i wymień - w passacie nie trzeba za wiele kombinować.

 

Czujnik możesz poznać po bardzo nienormalnym zachowaniu - nic nie robisz i nagle spada temp (dość szybko) do zera lub odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem passat fl 2001 avb oddalem do autoelektronika i mi zrobili (czujnik od silnika ktory wysyla informacje do zegara szwankowal)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mielke, toż to benzynka, tak?
tak to PB +LPG po 20 km jazdy wskazówka jest między dwoma pierwszymi kreskami

dafota.3.e1c1323116555x.jpg.sm123iu1.jpg&th=6538 i delikatnie się unosi po woli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak to PB +LPG po 20 km jazdy wskazówka jest między dwoma pierwszymi kreskami i delikatnie się unosi po woli

 

Ja u siebie też tak miałem... tylko u mnie za kwestią uszkodzenia czujnika przemawiał fakt iż po nagrzaniu już do 90*, wskazówka potrafiła w oczach opaść na minimum skali.

 

A spalanie masz w normie czy wzrosło?

 

Ja chyba bym podszedł do sprawy tak, że w pierwszej kolejności wymieniłbym termostat (bo tańszy) a później czujnik. Wszystko można zrobić samemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A spalanie masz w normie czy wzrosło?
mówił ze pali 10L LPG na 100km średnio ostatnio zrobił 500km na jednym baku (pojemność 50L)

 

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

 

w pierwszej kolejności wymieniłbym termostat
ale jeśli to byłby termostat to ogrzewanie by miał słabe lub grzał by jak gupi a kolega mówi ze nie ma z tym kłopotu dlatego sam już nie wiem co mu radzić a nie chce na niepotrzebne wydatki narażać kumpla (student)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na moje ok to termostat nie domyka się do końca i stąd ten problem. Przy obecnych temperaturach to po jakiś 4-5km przynajmniej u mnie na blacie łapię 90stopni, a dolny wąż robi się ciepły. Natomiast przed wymiana termostatu musiałem przejechać jakieś 15km a przy przeciąganiu obrotów silnika do 3500 obr i więcej temperatura na blacie szybko spadała. Także nie rwij sobie włosów z głowy, wyciągnij termostat i wszystko będzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie kolega ma nowy objaw

Otóż jak podłączy VAG to zegary pokazują dobrze temp (tak jak VAG), ale jak odepnie i przejedzie się kawałek to wskazówka temp cieczy zatrzymuje się za pierwszą pojedynczą kreską (przejechany odcinek 20km w tym część przez miasto)

O co w tym chodzi dlaczego zegary tak świrują czy to czujnik szlak trafił, czy z zegarami coś nie tak ?

pierwszy raz się z tym spotkałem :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku czujników,zwłaszcza zamienników,to niestety loteria,może się zdarzyć,że padł.Test zegarów zawsze można przecież wykonać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Test zegarów zawsze można przecież wykonać....
robił i wszystko ok test wyjść w silniku też robił i też ok

Po tej trasie sprawdził węże to górny od chłodnicy gorący a dolny letni lekko ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zegary w mieście szybko łapią 90*C a w tresie spada czyli to by wskazywało na termostat a nie czujnik, tylko dlaczego po podłączeniu VAG zegary pokazują ok??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zegary w mieście szybko łapią 90*C a w tresie spada czyli to by wskazywało na termostat a nie czujnik, tylko dlaczego po podłączeniu VAG zegary pokazują ok??

Bo w króćcu przy bloku, jest czujnik, który ma dwie pary pinów, jednak dla zegarów, druga dla ECU. Ot cała tajemnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo w króćcu przy bloku, jest czujnik, który ma dwie pary pinów, jednak dla zegarów, druga dla ECU. Ot cała tajemnica.
czyli nie termostat a czujnik temperatury jednak tak jak przypuszczałem

Ok

Bardzo dziękuję za pomoc w zdiagnozowaniu wszystkim którzy się wypowiedzieli

Werdykt przekażę koledze

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta :)

 

Na weekendzie wymieniałem w samochodzie czujnik cieczy chłodzącej ponieważ temperatura na zegarach wariowała a ostatnio w ogólne wskaźnik już nic nie pokazywał. Po wymianie tego czujnika wszystko jest już OK. poza jednym wyjątkiem …. Na zegarach mam cały czas 80. Po podpięciu się VAGiem przy rozgrzanym silniku komputer pokazuje 78 stopni. Czy jest możliwe żeby w następstwie padł termostat? Czy może układ jest zapowietrzony – choć to bym wykluczył ponieważ po wymianie dwa razy dolewałem płynu. No chyba że czujnik jest do d…y ale kupiłem oryginał.

 

A i jeszcze jedno – wąż górny chłodnicy ciepły (podobno a AVF tak ma być) a dolny zimny.

 

Zabierać się za wymianę termostatu? :hym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzeję kotleta :)

 

Na weekendzie wymieniałem w samochodzie czujnik cieczy chłodzącej ponieważ temperatura na zegarach wariowała a ostatnio w ogólne wskaźnik już nic nie pokazywał. Po wymianie tego czujnika wszystko jest już OK. poza jednym wyjątkiem …. Na zegarach mam cały czas 80. Po podpięciu się VAGiem przy rozgrzanym silniku komputer pokazuje 78 stopni. Czy jest możliwe żeby w następstwie padł termostat? Czy może układ jest zapowietrzony – choć to bym wykluczył ponieważ po wymianie dwa razy dolewałem płynu. No chyba że czujnik jest do d…y ale kupiłem oryginał.

 

A i jeszcze jedno – wąż górny chłodnicy ciepły (podobno a AVF tak ma być) a dolny zimny.

 

Zabierać się za wymianę termostatu? :hym

 

hej

kolego poradziłeś sobie z tym problemem bo u mnie jest podobnie po wymianie czujnika pokazuje na blacie 80 a na VAG-u 82.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po jakim czasie tak Wam wskaźnik pokazuje? Po małej trasie, czy cały czas? Sprawdźcie jaka jest temp cieczy chłodzącej (w VAG'u są dwa miejsca w których można dokonać takiego pomiaru).

 

Ja przy pierwszym czujniku tak miałem, że mi pokazywał okolice 75*, i to cały czas. Po czym kupiłem ponownie czujnik i wszystko wróciło do normy (drugi kupiłem w salonie VW za ok 100zł). Co ciekawe, jak zdjąłem charakterystykę niby "uszkodzonego" czujnika to była w identyczna jak oryginału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, po jakim czasie tak Wam wskaźnik pokazuje? Po małej trasie, czy cały czas? Sprawdźcie jaka jest temp cieczy chłodzącej (w VAG'u są dwa miejsca w których można dokonać takiego pomiaru).

 

Ja przy pierwszym czujniku tak miałem, że mi pokazywał okolice 75*, i to cały czas. Po czym kupiłem ponownie czujnik i wszystko wróciło do normy (drugi kupiłem w salonie VW za ok 100zł). Co ciekawe, jak zdjąłem charakterystykę niby "uszkodzonego" czujnika to była w identyczna jak oryginału.

 

jakie są te dwa miejsca w których pokazuje możesz powiedzieć? tz jakie bloki? czy jak to sie mówi.

 

co do czujnika to dałem za niego 80 zł z oznaczeniami VW oraz Skody i nr wiec nie sądzę aby był wadliwy ale dla pewności jak uda mi się zdobyć termometr aby zmierzyć temp. cieczy to porównam i będę w 100% pewien ze albo czujnik albo termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem ten sam problem passat fl 2001 avb oddalem do autoelektronika i mi zrobili (czujnik od silnika ktory wysyla informacje do zegara szwankowal)

 

czesc mamy te same paski , twoj zegar ruszal na 90 stopni? u mnie stoi na 50 i nie drgnie , a silnik goracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czesc mamy te same paski , twoj zegar ruszal na 90 stopni? u mnie stoi na 50 i nie drgnie , a silnik goracy

 

kurde u mnie jest teraz tak - jak silnik zimny to zegar wskazuje temperature , dochodzi do 90 stopni stoi jakies 10 min na postoju i spada do 0 - silnik goracy , mysle ze powyzej 90 stopni , a wentylator nawet nie drgnie - i co to moze byc? a pozatym jesli to czujnik , to gdzie on jest??????????? z fotek wstawionych na portalu , patrze - u mnie go nie ma!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde u mnie jest teraz tak - jak silnik zimny to zegar wskazuje temperature , dochodzi do 90 stopni stoi jakies 10 min na postoju i spada do 0 - silnik goracy , mysle ze powyzej 90 stopni , a wentylator nawet nie drgnie - i co to moze byc? a pozatym jesli to czujnik , to gdzie on jest??????????? z fotek wstawionych na portalu , patrze - u mnie go nie ma!!!!

Nikt nie powiedział,że on tam MUSI być.Wystarczy przecież korek,a przewód z wtyczką sobie lotto;-)Naprawdę różne dziwaczne rozwiązania można spotkać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde u mnie jest teraz tak - jak silnik zimny to zegar wskazuje temperature , dochodzi do 90 stopni stoi jakies 10 min na postoju i spada do 0 - silnik goracy , mysle ze powyzej 90 stopni , a wentylator nawet nie drgnie - i co to moze byc? a pozatym jesli to czujnik , to gdzie on jest??????????? z fotek wstawionych na portalu , patrze - u mnie go nie ma!!!!

 

Kabrator, dariusz198012 zerknijcie tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/threads/45108-Passat-b5-FL-zimno-w-srodku-samochodu-problemy-z-temperatura

 

Poszukaj na forum, po oznaczeniu Twojego silnika - AVB. Na pewno znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności