Skocz do zawartości
vwiater

słabe hamulce tył - jak polepszyć ich skuteczność

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jak wiadomo w naszych passkach tylne hamulce nie maja jakiejś wielkiej skuteczności

ale u mnie brak słów, musze coś z tym zrobić

bo według słów kolesia ze stacji diagnostycznej cienko-cienko ma lepsze

z przodu mam tarcze ATE klocki nie firmowe bremsa chyba w miare dobre

sila hamowania ponad 2,5 kN

z tylu siła hamowania w okolicach 0,8 kN LIPA

mam szczęki 3miesięczne FERRODO, bębny stare ale bez rantów jeszcze grube

cylinderki wymienione,

dodam jeszcze ze reczny tez dziala jak by chciał a nie mógł

auto jedzie i jedzie i sie nie zatrzymuje

od czego zacząć żeby polepszyć tylne hamulce

pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze sprawdz szerokosc bebnów, potem sprawdzic samoregulatory czy dobrze dzialaja, potem sprawdzic odpowietrzenie ukladu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu wymieniałem u mnie szczęki z podobnego powodu, pomimo że stare są jeszcze całkiem grube to leżą na półce w garażu. Założyłem ATE i jest naprawdę rewelacja, na asfalcie można ręcznym zablokować koła :ok:

Możnaby próbować kombinować z ustawaniem korektora i podciąganiem linek, ale skoro roboczy i ręczny są słabe to prawdopoodobnieństwo że to szczęki jest wysokie. Ew. bębny mają głębokie rowki na powierzchni, ale mówisz że sprawdzałeś ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korektor podciagniety mam na maksa, linka recznego od lewego kola jest na maksa podciagnieta a mozna reka krecic kolo,tak ze lipa, moze rzeczywiscie czas juz bedny wymienic, chociaz stare jeszcze calkiem calkiem wygladaja, ale wole je wymienic niz sie na czymś zatrzymac

 

uklad odpowietrzony, pedal lapie normalnie, wydaje mi sie tylko ze trzeba go mocno wcisnac aby poczuc ze pozadnie hamuje

Edytowane przez vwiater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z wymianą płynu hamulcowego , efekt bywa nieporównywalny a przy okazji też warto rozebrać i wyczyścić cylinderki , dopowiem tyle iż kiedyś po wymianie płynu i wymycia syfu z cylinderków i tłoczków to przy gwałtownym hamowaniu , bez blokowania kół oczywiście , potrafiło zadymić się z tlących od tarcia klocków, było to wprawdzie inne auto ale nie zmienia to faktu iż po kilku latach w płynie potrafi zebrać się naprawdę sporo wody i innych zanieczyszczeń .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku przy tych samych szczekach (ferrodo) i starych ale dobrych bębnach problem polega na dotarciu się szczęk do bębnów.

w nominale one są pod nominalne bębny czyli na mniejszą trochę średnicę niż masz - muszą się dotrzeć a do tego czasu hamują tylko częścią swojej powierzchni.

ja wymieniałem szczęki w zimie i nie było ich gdzie dotrzeć... hamulec roboczy przy małym obciążeniu nie daje wiele ciśnienia szczególnie jak się spokojnie jeździ żeby szczęki jakoś sensownie się dotarły

 

u mnie pomogło dotarcie na ręcznym - tylko spokojnie żeby szczęk nie przypalić - hamowanie ostrożnie ręcznym z wyższej prędkości - tylko żeby cię hamulce nie zaskoczyły .. nie na piachu itd. spokojnie na asfalcie.. może sposób nie wyszukany ale dla mnie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie jest podobnie wymieniłem szczęki a bębny zostały stare(były jeszcze dobre) po miesiącu nie zdążyły się dotrzeć nawet w jednej trzeciej. powierzchnia styku z bębnem była jeszcze bardzo mała. Na to trzeba czasu zwłaszcza jak mało po mieście jeździsz i rzadko hamujesz. Naciąganie linki mało daje a jak za mocno naciągniesz to albo nie będą odbijać albo linka pęknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem, mianowicie: Gdy wcisnę pedał hamulca i trzymam to on powoli opada. A druga sprawa gdy wciska hamulec pierwszy raz wszystko dobrze hamuje, gdy wcisnę drugi raz tył już nie łapie. Dobrze to było widać na stacji diagnostycznej, za pierwszym razem, hamują wszystkie koła, za drugim wciśnięciem tylko przód.

Wie ktoś gdzie trzeba szukać usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aucie bez ABS stawiałbym na pompę hamulcową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a linki od ręcznego masz zmienione? bo one tez dużo dają dla hamulca roboczego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy używasz hamulca ręcznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No używam, zawsze na postoju. Działa normalnie i łapie dość wcześnie. Tak na chłopski rozum to puszczają uszczelniacze w pompie. Auto nie ma ABS'u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze cos w tym jest panowie ze trzeba dotrzec hamulce na recznym

niestety ale pasek wiecej w trasie lata i czesto nie hamuje

sproboje tak zrobic jak nie pomoze to za 2tyg wymienie bebny bo wczesniej nie dam rady

linki od recznego sa stare, a recznego nie uzywam, zawsze na wstecznym zostawiam i bearlock, dzieki za podpowiedzi, jak sprawdze wasze propozycje to poleca punkciki :P

Edytowane przez vwiater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje dokonać pomiaru na zamontowanych szczękach i porównać ten wymiar z bębnem,jeśli szczęki mają większą średnicę to nie ma cudów hamulce muszą być. A linka musi pracować płynnie,sprężynki nowe oczywiście,płyn hamulcowy wymieniam co trzy lata / w górach jak jestem to nie ma żartów / no i doregulować linkę 4-5 ząbków a części metalowe szczęk smaruję jeszcze smarem miedziowym i nie ma pisków,no i pompka hamulcowa musi być szczelna miedzy sekcjami no i zasadniczym hamulcem jest PRZEDNI a tył pomocniczym do utrzymania kierunku jazdy. Ja mam brzytwy !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat. Wymienione mam praktycznie wszystko, przód - tarcze, klocki, przewody elastyczne. Tył - szczęki, cylinderki przewody miedziane, linka do ręcznego. Jak również pompa hamulcowa no i oczywiście płyn hamulcowy.Bębny są OK a hamulec jakiś taki papuciowaty, wszystko dotarte, zrobione już z 1500 km. Ja już nie mam pomysłu dlaczego tak jest, może ktoś coś doradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy z tym docieraniem.....ja złożyłem i po wyjechaniu na asfalcie blokowały po zaciągnięciu ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja nie zablokuję kół ręcznym, chyba że coś ze szczękami, bo to są jakieś "no name"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam z tylu tarcze i przy 80 moge zblokowac kola:) Moze wymienic na tarcze i bedzie po problemie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak jak ty smoku nie zablokuje kol z recznego nie ma mowy, a szczeki mam ferodo premier wiec z gornej polki, sproboje je z lekka dopasowac ale przymierzam sie do wymiany bebnow, bo cos czuje ze to ich wina, pewnie od nowosci sa na aucie wiec czas na wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale przymierzam sie do wymiany bebnow

Jak już zrobisz porządek to nie zapominaj o ręcznym. Kiedyś pewien mechanik mi podpowiedział, że zawsze zaciąga ręczny, nawet zimą i nie ma problemów. Od tego czasu robię to samo i zapomniałem o problemach i zręcznym i tylnymi hamulcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności