Skocz do zawartości
Gość jaymzwlkp

Chiptuning a niezbędne dodatkowe modyfikacje

Rekomendowane odpowiedzi

a powiedzcie mi jedno, bo wszędzie się pisze o fmicu, zmianie sprzęgła itp, a mnie interesuje coś innego :)

jak często zmieniacie olej w silnikach wytężonych czyli z czipsem i jakimiś innymi modami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 15tys km. Nie mam zadnych schizofrenicznych jazd umyslowych na ten temat. Leje CASTROL LL III 5W40 (syntetyk) i zapitalam az milo :)

pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja zmieniam co 15tys km. Nie mam zadnych schizofrenicznych jazd umyslowych na ten temat. Leje CASTROL LL III 5W40 (syntetyk) i zapitalam az milo :)

pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju.

 

Co z tego, że "zapitalasz jak miło", skoro i tak auto sprzedajesz i będziesz miał to gdzieś co się później będzie z nim działo ;). Jak ktoś się pyta o wymianę oleju to najprawdopodobniej planuje pojeździć autkiem trochę dłużej. Ja polecam wymianę co 10-12 tys. po czipie!

 

PS: Mój passio po przejściu z jakiegoś castrola (nie wiem jakiego, wiem tylko, że 505.01) na Motula syntetyk 505.01 przestał prawie pić olej!:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju.

Odma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co z tego, że "zapitalasz jak miło", skoro i tak auto sprzedajesz i będziesz miał to gdzieś co się później będzie z nim działo . Jak ktoś się pyta o wymianę oleju to najprawdopodobniej planuje pojeździć autkiem trochę dłużej. Ja polecam wymianę co 10-12 tys. po czipie!

 

PS: Mój passio po przejściu z jakiegoś castrola (nie wiem jakiego, wiem tylko, że 505.01) na Motula syntetyk 505.01 przestał prawie pić olej!

 

sprzedaje nie sprzedaje, jezdze TAK od poczatku. A swoja droga 10-12 tys...chcesz to wymieniaj, zapewne masz zrobiona obszrna prace naukowo-badawcza nt.: "Obieg oleju w silniku 1,9 TDI grupy VAG- wplyw na zuzycie oleju czynnika ludzkiego"

Chlopie przecierz Ty nie masz zielonego pojecia o czym mowisz !!

 

Napisał zuse

pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju.

 

Odma?

 

...a gdzie tam !! po prostu zapitalam :) silnik krece nawet do 5000 obr/min, po prostu sie pali i juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w ICku sucho?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzedaje nie sprzedaje, jezdze TAK od poczatku. A swoja droga 10-12 tys...chcesz to wymieniaj, zapewne masz zrobiona obszrna prace naukowo-badawcza nt.: "Obieg oleju w silniku 1,9 TDI grupy VAG- wplyw na zuzycie oleju czynnika ludzkiego"

Chlopie przecierz Ty nie masz zielonego pojecia o czym mowisz !!

 

 

 

...a gdzie tam !! po prostu zapitalam :) silnik krece nawet do 5000 obr/min, po prostu sie pali i juz.

 

Wiem, wiem mam schizofreniczne akcje :D, po prostu szok, że olej można zmieniać o 3-5k km wcześniej, jak tak można. Apropo o jaki czynnik ludzki Ci chodzi :eek:? Co ma zużycie oleju do częstotliwości jego wymiany? Fakt nie mam pojęcia, ale o czym Ty mówisz teraz?

 

Ja wiem, że najlepiej wymieniać jak najrzadziej i zgodnie z zaleceniami inżynierów VW, ale bez przesady. Tak samo jak z Twoim filtrem powietrza, czemu jego nagle wcześniej planujesz zmieniać, bo zobaczyłeś jak wygląda przed wymianą :638: Rozumiem, że zajeździłeś już nie jeden silnik i WIESZ, że częstsza wymiana oleju nic nie daje i nie jest istotne, że silnik jest bardziej wysilony i tak zdechnie po tym samym przebiegu? Pracę oczywiście masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse i Tomaszz zchillaut'ujcie troszkę:)

Ja tez zmieniam co 10-12 tys km bo uwazam ze tak jest lepiej przy wysilonym silniku a jak ktos uwaza inaczej to jego sprawa. Niech zmienia co 15, 20kkm jak tam chce.

Oleju mi połyka max 0,2L miedzy wymianami ale ja nie "zapitalam" - auto mi sluzy do normalnej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez zmieniam co 10-12 tys km bo uwazam ze tak jest lepiej przy wysilonym silniku

 

No popatrzcie :) Ja wymieniam co 10 tys a silniki V6 w automatach i nie są wysilone ale każdy robi jak uważa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noł koment

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam techniczne pytanko: w przypadku zmiany turbiny w silniku 2.0 TDi z 140KM na 170KM należy coś zmieniać dodatkowo oprócz softu?

Do silnika BKP pasują wszystkie turbiny, czy są wyjątki ?

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez stephan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

PAnowie przeszukuję forum i nic nie mogę znaleźć w chipowaniu B6 2.0 TDI 170 KM DSG, czy ktoś z Was podbijał moc i moment?

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba sobie żartujesz że nikt nic nie pisze, najpierw jedź sprawdz czy auto trzyma serię, dopiero pogadamy o ' podbijaniu ' mocy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zminiam jak mi auto powie ze mam. a jezdze na longlife i oleju miedzy wyminami jeszcze nie dolewalem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja zminiam jak mi auto powie ze mam. a jezdze na longlife i oleju miedzy wyminami jeszcze nie dolewalem ;)

 

Stan oleju Ci sie zgadza bo z przez procedury wypalania DPF paliwo miesza sie z olejem....

A do tego jeszcze LL i mamy odpowiedz skad tak sie wszystko sypie w nowych TDI.

A mocy nie trzymaja bo piezoelektryki tak maja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kamilb

znalazłem jeden wątek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/87028-kto-ma-virusa-w-170KM-DSG?highlight=chipowanie

 

co to ma znaczyć żebym sprawdził czy "trzyma serię"?

 

jedź na dobrą hamownię przed, i zobacz czy masz te obiecywane 170PS :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

nie wiem czy dział odpowiedni ale pytac trzeba

co myslicie na temat chipa do B5 automata - 110km, końcówka 99 roku. niby ze skrzynia nie mam problemów ale chciałbym żeby

"przełączał" biegi przy troche nizszych obrotach. aktualnie robi to w okolicach 2100 - 2200, a ze startu jest troche ospały. póki co rozmawiałem z jednym "tuningowcem" który powiedział, że nie ma problemu podkręcić go bezpiecznie do ok. 130km ale może bardzo szybko umrzeć skrzynia. co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

nie wiem czy dział odpowiedni ale pytac trzeba

co myslicie na temat chipa do B5 automata - 110km, końcówka 99 roku. niby ze skrzynia nie mam problemów ale chciałbym żeby

"przełączał" biegi przy troche nizszych obrotach. aktualnie robi to w okolicach 2100 - 2200, a ze startu jest troche ospały. póki co rozmawiałem z jednym "tuningowcem" który powiedział, że nie ma problemu podkręcić go bezpiecznie do ok. 130km ale może bardzo szybko umrzeć skrzynia. co o tym myślicie?

 

skrzynia nie padnie jak soft dobrze zrobi,a zabić moze jedynie moment jak dowali sporo go z dołu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności