kamilb Zgłoś #21 Napisano 22 Sierpnia 2009 a powiedzcie mi jedno, bo wszędzie się pisze o fmicu, zmianie sprzęgła itp, a mnie interesuje coś innego jak często zmieniacie olej w silnikach wytężonych czyli z czipsem i jakimiś innymi modami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #22 Napisano 22 Sierpnia 2009 ja zmieniam co 15tys km. Nie mam zadnych schizofrenicznych jazd umyslowych na ten temat. Leje CASTROL LL III 5W40 (syntetyk) i zapitalam az milo pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #23 Napisano 24 Sierpnia 2009 ja zmieniam co 15tys km. Nie mam zadnych schizofrenicznych jazd umyslowych na ten temat. Leje CASTROL LL III 5W40 (syntetyk) i zapitalam az milo pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju. Co z tego, że "zapitalasz jak miło", skoro i tak auto sprzedajesz i będziesz miał to gdzieś co się później będzie z nim działo . Jak ktoś się pyta o wymianę oleju to najprawdopodobniej planuje pojeździć autkiem trochę dłużej. Ja polecam wymianę co 10-12 tys. po czipie! PS: Mój passio po przejściu z jakiegoś castrola (nie wiem jakiego, wiem tylko, że 505.01) na Motula syntetyk 505.01 przestał prawie pić olej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #24 Napisano 24 Sierpnia 2009 pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju. Odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #25 Napisano 24 Sierpnia 2009 Co z tego, że "zapitalasz jak miło", skoro i tak auto sprzedajesz i będziesz miał to gdzieś co się później będzie z nim działo . Jak ktoś się pyta o wymianę oleju to najprawdopodobniej planuje pojeździć autkiem trochę dłużej. Ja polecam wymianę co 10-12 tys. po czipie! PS: Mój passio po przejściu z jakiegoś castrola (nie wiem jakiego, wiem tylko, że 505.01) na Motula syntetyk 505.01 przestał prawie pić olej! sprzedaje nie sprzedaje, jezdze TAK od poczatku. A swoja droga 10-12 tys...chcesz to wymieniaj, zapewne masz zrobiona obszrna prace naukowo-badawcza nt.: "Obieg oleju w silniku 1,9 TDI grupy VAG- wplyw na zuzycie oleju czynnika ludzkiego" Chlopie przecierz Ty nie masz zielonego pojecia o czym mowisz !! Napisał zuse pomiedzy wyminami ubywa mi 1 LITR oleju. Odma? ...a gdzie tam !! po prostu zapitalam silnik krece nawet do 5000 obr/min, po prostu sie pali i juz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #26 Napisano 24 Sierpnia 2009 a w ICku sucho? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #27 Napisano 24 Sierpnia 2009 sprzedaje nie sprzedaje, jezdze TAK od poczatku. A swoja droga 10-12 tys...chcesz to wymieniaj, zapewne masz zrobiona obszrna prace naukowo-badawcza nt.: "Obieg oleju w silniku 1,9 TDI grupy VAG- wplyw na zuzycie oleju czynnika ludzkiego"Chlopie przecierz Ty nie masz zielonego pojecia o czym mowisz !! ...a gdzie tam !! po prostu zapitalam silnik krece nawet do 5000 obr/min, po prostu sie pali i juz. Wiem, wiem mam schizofreniczne akcje , po prostu szok, że olej można zmieniać o 3-5k km wcześniej, jak tak można. Apropo o jaki czynnik ludzki Ci chodzi ? Co ma zużycie oleju do częstotliwości jego wymiany? Fakt nie mam pojęcia, ale o czym Ty mówisz teraz? Ja wiem, że najlepiej wymieniać jak najrzadziej i zgodnie z zaleceniami inżynierów VW, ale bez przesady. Tak samo jak z Twoim filtrem powietrza, czemu jego nagle wcześniej planujesz zmieniać, bo zobaczyłeś jak wygląda przed wymianą :638: Rozumiem, że zajeździłeś już nie jeden silnik i WIESZ, że częstsza wymiana oleju nic nie daje i nie jest istotne, że silnik jest bardziej wysilony i tak zdechnie po tym samym przebiegu? Pracę oczywiście masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #28 Napisano 24 Sierpnia 2009 Zuse i Tomaszz zchillaut'ujcie troszkę Ja tez zmieniam co 10-12 tys km bo uwazam ze tak jest lepiej przy wysilonym silniku a jak ktos uwaza inaczej to jego sprawa. Niech zmienia co 15, 20kkm jak tam chce. Oleju mi połyka max 0,2L miedzy wymianami ale ja nie "zapitalam" - auto mi sluzy do normalnej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #29 Napisano 24 Sierpnia 2009 Ja tez zmieniam co 10-12 tys km bo uwazam ze tak jest lepiej przy wysilonym silniku No popatrzcie Ja wymieniam co 10 tys a silniki V6 w automatach i nie są wysilone ale każdy robi jak uważa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #30 Napisano 24 Sierpnia 2009 Noł koment Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stephan Zgłoś #31 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) Witam, Mam techniczne pytanko: w przypadku zmiany turbiny w silniku 2.0 TDi z 140KM na 170KM należy coś zmieniać dodatkowo oprócz softu? Do silnika BKP pasują wszystkie turbiny, czy są wyjątki ? Pozdrawiam, Edytowane 3 Stycznia 2010 przez stephan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturb Zgłoś #32 Napisano 10 Listopada 2011 witam PAnowie przeszukuję forum i nic nie mogę znaleźć w chipowaniu B6 2.0 TDI 170 KM DSG, czy ktoś z Was podbijał moc i moment? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #33 Napisano 10 Listopada 2011 chyba sobie żartujesz że nikt nic nie pisze, najpierw jedź sprawdz czy auto trzyma serię, dopiero pogadamy o ' podbijaniu ' mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #34 Napisano 10 Listopada 2011 a ja zminiam jak mi auto powie ze mam. a jezdze na longlife i oleju miedzy wyminami jeszcze nie dolewalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #35 Napisano 10 Listopada 2011 a ja zminiam jak mi auto powie ze mam. a jezdze na longlife i oleju miedzy wyminami jeszcze nie dolewalem Stan oleju Ci sie zgadza bo z przez procedury wypalania DPF paliwo miesza sie z olejem.... A do tego jeszcze LL i mamy odpowiedz skad tak sie wszystko sypie w nowych TDI. A mocy nie trzymaja bo piezoelektryki tak maja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturb Zgłoś #36 Napisano 10 Listopada 2011 kamilb znalazłem jeden wątek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/87028-kto-ma-virusa-w-170KM-DSG?highlight=chipowanie co to ma znaczyć żebym sprawdził czy "trzyma serię"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #37 Napisano 10 Listopada 2011 kamilbznalazłem jeden wątek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/87028-kto-ma-virusa-w-170KM-DSG?highlight=chipowanie co to ma znaczyć żebym sprawdził czy "trzyma serię"? jedź na dobrą hamownię przed, i zobacz czy masz te obiecywane 170PS :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #38 Napisano 22 Lutego 2012 witam nie wiem czy dział odpowiedni ale pytac trzeba co myslicie na temat chipa do B5 automata - 110km, końcówka 99 roku. niby ze skrzynia nie mam problemów ale chciałbym żeby "przełączał" biegi przy troche nizszych obrotach. aktualnie robi to w okolicach 2100 - 2200, a ze startu jest troche ospały. póki co rozmawiałem z jednym "tuningowcem" który powiedział, że nie ma problemu podkręcić go bezpiecznie do ok. 130km ale może bardzo szybko umrzeć skrzynia. co o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #39 Napisano 22 Lutego 2012 witam nie wiem czy dział odpowiedni ale pytac trzeba co myslicie na temat chipa do B5 automata - 110km, końcówka 99 roku. niby ze skrzynia nie mam problemów ale chciałbym żeby "przełączał" biegi przy troche nizszych obrotach. aktualnie robi to w okolicach 2100 - 2200, a ze startu jest troche ospały. póki co rozmawiałem z jednym "tuningowcem" który powiedział, że nie ma problemu podkręcić go bezpiecznie do ok. 130km ale może bardzo szybko umrzeć skrzynia. co o tym myślicie? skrzynia nie padnie jak soft dobrze zrobi,a zabić moze jedynie moment jak dowali sporo go z dołu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach