Guest jaymzwlkp Report post #1 Posted May 24, 2009 (edited) Witam wszystkich, Chciałbym się podzielić wrażeniami chiptuningu którego ostatnio zrobiłem w swoim 140 konnym pasku i zasięgnąć rady co można jeszcze zmienić aby zwiększyć moc. Otóż wrażenia są bardzo namacalne. Auto wydaję się jakby lżejsze, bardziej ochocze do jazdy. Najwiekszy efekt jest odczuwalny na 4 czy 5 biegu, gdzie poprawiły sie paramety przyspieszenia w zakresie 80-120km.h o ok 1,6 sec a na 5 biegu 80-140km/h o 2,3sec. Samo przyspieszenie do setki jest teraz na poziomie 9,1sec a zmierzone przed modyfikacją było na poziomie 10,2 ( gdzie 9,8 jest w katalogu). Podejrzewam że mierzone parametry w cyklu miejskim mogły być lepsze ponieważ auto było prawie na full zatankowane- także pierwsza moja rada,aby jechać lżejszym samochodem. Parametry po chipowaniu są następujące 170km i 370 Nm. Nie były mierzone na hamowni aczkolwiek firma z Poznania która to robiła twierdzi że tak one wypadają, mogą być troche wyższe nawet. Czytałem gdzieś że po chiptuningu należy filtr powietrza na sportowy wymienić. Nie żaden stożkowy tylko zwykła wkładka ( k&m takie robi) że przepływ powietrza jest wydajniejszy i dlatego turbina szybciej zaskakuje. Ktoś coś wie na ten temat? Wymienialiście filtr na sportowy? Odczuwaliście poprawę? Podobno max do 10% mocy może dodać, ale też w niektórych autach było to na poziomie 3%. Jestem zdecydowany na wymiane, ale chciałem jeszcze Was zapytać czy może jakaś inna firma od ten k&m? Następnie już może w troche mani zwiększania mocy, orientujecie się na jakim poziomie jest bezpiecznie się bawić 140km wersją. Czy np wymiana kolektora wylotu i wymiana całego układu wydechowego nie będzie już przesadą? Czy np zwiększenie turbiny na większą( no i teraz pytanie jakiej? z jakiegoś modelu audi?) Ogólnie chciałbym się powiedzieć co jeszcze można zrobić i jak w pełni wykrzystać potencjał i na jakim poziomie on się znajduje. Licze na opinie doświadczonych użytkowników. Pozdrawiam Edited May 24, 2009 by jaymzwlkp Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #2 Posted May 24, 2009 _tytul1 _zlydzial1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
AndrzejZ Report post #3 Posted May 24, 2009 (edited) Modyfikacje to raczej powinno się robić przed programem, a nie po. Teraz to tylko dbać o to, żeby autko miało na czas świeże płyny, świeże filtry i cieszyć się bezawaryjną jazdą Edit: W 2006 były już 2.0TDI CR ?? U nas jeżdżą dwie B6 170KM jedna '07 druga '08 i dopiero ta z '08 jest CR. Co do turbiny to chyba właśnie od 170 BRD pasuje p&p, ale głowy za to nie dam Edited May 24, 2009 by AndrzejZ Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirass Report post #4 Posted May 26, 2009 z wkładką daj sobie spokój, ta puszka ze standardowym filtrem wydoli do ponad 200KM. Dalsze mody blokuje turbosprężarka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Key86 Report post #5 Posted June 4, 2009 (edited) Parametry po chipowaniu są następujące 170km i 370 Nm. Nie były mierzone na hamowni aczkolwiek firma z Poznania która to robiła twierdzi że tak one wypadają, mogą być troche wyższe nawet. Hehe... Tak twierdzi? Pomiar robi się przed i po chipie. Po co domysły? Ja wolę konkrety. I chciałbym się podłączyć. Jaka jest różnica między chipem a power boxem? Zaznaczam, że ani chip, ani PB nie pochodzą z allegro. Zamierzam skierować się do v-techa z Gdańska. Dobry kierunek? temat boxów był juz poruszany miliard razy. uzyj wyszukiwarki./the.wolf Edited June 5, 2009 by the.wolf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rosa Report post #6 Posted June 4, 2009 (edited) u mnie wchodzi w gre Torun oraz Gdansk .. i jak to wyglada wlasnie w tych firmach wstawiaja power boxy czy do kazdego samochodu podchodza indywidualnie ? I ceny tego zabiegu .. orientuje sie ktos ? temat boxów nas nie interesuje./the.wolf Edited June 5, 2009 by the.wolf Quote Share this post Link to post Share on other sites
the.wolf Report post #7 Posted June 5, 2009 jeszcze ktos zapyta o boxy i bedzie miał wakacje od forum. @ jayzmwlkp- zostaw seryjny filtr powietrza. Wydech zawsze mozna zrobic, w przypadku turbo bardzo trudno jest pogorszyc osiagi, zazwyczaj są na +. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest marewel Report post #8 Posted June 5, 2009 Panowie power boxy to zwykle oporniki wiec zabawki dla dzieci. Zapytam ile taki chip kosztuje bez hamowni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
spanky Report post #9 Posted June 5, 2009 Zapytam ile taki chip kosztuje bez hamowni? do 500 zł ... choc to EDC16 to pewnie 800 a moze i mniej ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rob555 Report post #10 Posted June 8, 2009 Cena chipsa jest uzalezniona od sterownika i samoswiadomosci tunera. Jak wie ze jest do d... to wezmie i 300zl by chociaz cos zarobic Quote Share this post Link to post Share on other sites
notgroove Report post #11 Posted June 21, 2009 Równierz podchodze do tematu z chipem... W okolicy mam http://www.vtechpomorze.pl i http://www.tucholka.eu Z czego tuchołka podobno pełen prooo i czego sie nie da to on zrobi. Brak tylko danych który naprawdę lepszy...nie chce oddawać auta do przereklamowanych fachoców. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saliczek Report post #12 Posted June 26, 2009 na pomorzu jest jeszcze tune-up, poszukaj na forum robili kilka modów Quote Share this post Link to post Share on other sites
pawelb6 Report post #13 Posted June 26, 2009 na pomorzu jest jeszcze tune-up, poszukaj na forum robili kilka modów 2 posty wyżej pisał sam we własnej osobie ROB555 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marios Report post #14 Posted June 27, 2009 polecam Ci tylko i wyłącznie TUNE-UP z firm które padły w tym wątku ... zacytuje jednego kolegę: "grunwald zweryfikuje wszystko, i tak jak widać z diesli to tylko TDI z TUNE-UP mogą coś pokazać na trójmiejskich ulicach" na stronie http://www.tune-up.pl znajdziesz bezpośredni kontakt do firmy lub tutaj na forum pisz do użytkownika rob555 ... napewno będziesz zadowolony Quote Share this post Link to post Share on other sites
notgroove Report post #15 Posted June 28, 2009 dzieki za konkret... za 3 tyg wracam do PL i postaram sie uderzyć do tune-up zobacze co tam wyczarują Quote Share this post Link to post Share on other sites
zuse Report post #16 Posted July 2, 2009 Tune-Up...w gdansku rzadzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
mizu Report post #17 Posted August 21, 2009 A ile taka przyjemność kosztuje w Tune-up w Gdańsku, chodzi mi oczywiście o diagnozę, hamowanie przed i po "wirusie" no i oczywiście wgranie nowego programu. :638: Quote Share this post Link to post Share on other sites
zuse Report post #18 Posted August 22, 2009 jesli KTOS ma watpliwosci co do pracy Tune-Up z Gd...zapraszam na "kreske" ze mna. Chetnie zaprezentuje moje bydlatko...od tylu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Majcin Report post #19 Posted August 22, 2009 (edited) ...zapraszam na "kreske" ze mna.Chetnie zaprezentuje moje bydlatko...od tylu OT nie strasz nie strasz bo się ... tak na marginesie nie bądź taki pewny siebie na trasie czy nawet na spod świateł. Tak samo jak marecka pasek jest niepozorny tak samo innym może być zrobiony Edited August 22, 2009 by Majcin Quote Share this post Link to post Share on other sites
zuse Report post #20 Posted August 22, 2009 nie strasz nie strasz bo się ... tak na marginesie nie bądź taki pewny siebie na trasie czy nawet na spod świateł. Tak samo jak marecka pasek jest niepozorny tak samo innym może być zrobiony STRASZE strasze przynajmniej ktos sie naje starchu, ze mu PAZDZIOCH dupe zloii a i przy okazji niezle sie napoci, zeby PAZDZIOCHOWI dupe zloic ...najwyzej zamecze mu hamulce, i konkurent odpadnie (taka metoda juz objechalem kilka mocniejszych furek ktorym sie tez "wydawalo") Quote Share this post Link to post Share on other sites