kubazibizy Zgłoś #1321 Napisano 14 Września 2014 zabrałem sie za commandera i mój licznik w ibizie, po can niestety nie łączy, po kline, kwp1281 łaczy, pokazuje że : device 6K0920801E, VDO V02, immo ident SEZ7Z0Y ..coś tam, otwiera instrument/immo, wciskam read i pokazuje mi dwie linijki. 000000 09 00 00 ...dalej same zera 000010 00 00 ...itd zera w odometer : 1058489 - tak: milion pięćdziesiąt osiem tysięcy 489 km!!! pinu nie pokazuje jakieś sugestie ? jak to gówno ugryźć? pomóżcie proszę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #1322 Napisano 14 Września 2014 Mysle ze z wrozbiarstwa tutaj studiow nikt nie konczyl...... Jakie auto?????? Co chesz zrobic z licznikeim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1323 Napisano 14 Września 2014 Jakie auto?????? licznik w ibizie IBIZA FL ASV (216, KKK03, 11, SDI,FMIC,3") Samochód Nie passat, 2001 Nr licznika też wskazuje na auto z okolic 2000r także chyba więcej info nie potrzeba. Co chesz zrobic z licznikeim? Zapewne na początek to chciałby odczytać eeprom skoro mówi o: wciskam read i pokazuje mi dwie linijki. a potem kto wie... jakieś sugestie ? jak to gówno ugryźć? pomóżcie proszę! Na pewno wszystko robisz dobrze?? Bo jak czytam, że próbujesz się łączyć po Can z autem gdzie Can nie jest wykorzystywane do diagnostyki to mam wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1324 Napisano 14 Września 2014 zabrałem sie za commandera i mój licznik w ibizie, po can niestety nie łączy, po kline, kwp1281 łaczy, pokazuje że : device 6K0920801E, VDO V02, immo ident SEZ7Z0Y ..coś tam, otwiera instrument/immo, wciskam read i pokazuje mi dwie linijki. 000000 09 00 00 ...dalej same zera 000010 00 00 ...itd zera w odometer : 1058489 - tak: milion pięćdziesiąt osiem tysięcy 489 km!!! pinu nie pokazuje jakieś sugestie ? jak to gówno ugryźć? pomóżcie proszę! Jaka to jest ciekawostka licznikowa?:sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #1325 Napisano 14 Września 2014 Nie doczytalem ze licznik w ibize. Fakt przeoczylem. O nie passacie I aucie w podpisie to widzialem... Co do odczytu to ibize z takiego rocznika czytalem 1 bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #1326 Napisano 15 Września 2014 GRUCHA - dziękuję za wsparcie. Chudy_lis - wybacz że posiadam seata ibizę i kupując ją nie chciałem dopłacić 30% wartości za polo ze znaczkiem VW, których wtedy było 2sztuki na rynku w takiej specyfikacji wysposarzenia. Jestem na forum passata ponieważ forum seata to zbieranina posiadaczy aut myślących o tym jaki kolor felg pasuje do żółtej cupry i jarają się 20 końmi więcej po założeniu stożka. DO wszystkich :jestem zapaleńcem motoryzacyjnym, uważam że do takiego grona trafiłem na tym forum i w takim tonie będę traktował wszystkie wypowiedzi. Mam problem i mam nadzieję że uzyskam pomoc od Was. Obecnie stanąłem przed scianą której nie mogę przeskoczyć - chcę wymienić ecu silnika z 018 na 012, teraz już doinformowałem się że adaptację immo mogę zrobić vcds, wcześniej krzyczano, że muszę mieć commandera do tego więc go zakupiłem... no i na tym polega moje skonfundowanie - otóż licznik jest ori 920 więc jakiś tam can ma, ecu będzie edc15vm+ - więc też jakiś tam can - chciałbym ustanowić komunikację po tej ścieżce. VCDS łaczy się z licznikiem po canie, z ecu obecnym 018 oczywiście po k-line. Chciałbym także odczytać pin, no i dlaczego odometer pokazuje takie głupoty skoro na szafie wyświetla się 250tyś km? Więc RICCARDOA ciekawostką dla mnie jest dlaczego vcds po can a commander nie... może faktycznie coś źle robię? Nadmieniam, że nie chcę zmieniać koloru wskazówek ani kolejności zapalania się kontrolek tudzież innych ciekawych bajerów. Acha, MFA mam w panelu radia/climatronika, mogę zmieniać wskazania z prawej manetki(pokazuje temperaturę,ile km na tym co w zbiorniku, spalanie chwilowe,średnie, czas od uruchomienia silnika danego dnia itp,itd), no jeszcze nie zapala się kontrolka tempomatu w liczniku kiedy z niego korzystam. Zdobyłem drugi kluczyk, oryginalny seata z guzikami do centralnego i nie mogę go dopisać, żeby używać go jako pilota. Ot taka sobie to jest ta moja zapsiała ibiza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1327 Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Więc RICCARDOA ciekawostką dla mnie jest dlaczego vcds po can a commander nie... może faktycznie coś źle robię? Przeczytałeś chociaż pierwsze posty,tego wątku,czego on dotyczy i o jakie ciekawostki chodzi?O wymianie Ecu silnika są inne wątki np:http://forum.vw-passat.pl/threads/122458-Wymiana-sterownika-018x-%2880-pin%29-na-012x-%28121pin%29?highlight=wymiana+ecu Edytowane 15 Września 2014 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #1328 Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Tak, RICCARDOA, przeczytałem wszystkie posty z wymienionych przez Ciebie tematów i kilka ponadto. w moim poście powyżej wyjaśniam co chciałbym osiągnąć grzebiąc w liczniku. faktycznie jeśli pomyliłem tematy prosze o wskazanie prawidłowego. juz znalazłem: http://forum.vw-passat.pl/threads/78070-VAG-K-CAN-em-nie-moge-odczyta%C4%87-pami%C4%99ci-licznika/page3?highlight=commander będę tam kontynuował. Edytowane 15 Września 2014 przez kubazibizy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1329 Napisano 15 Września 2014 Kuba, Ryszard ma rację cel owego tematu był trochę inny. I to nie jest uszczypliwość tylko trzymanie jako tako porządku. Zawsze możesz poprosić moderatora, aby przeniósł Twoje pytania do istniejących tematów gdzie bardziej one pasują, gdyż już widać, że na jednym się nie skończy. Co do Twojego licznika to VCDS nie łączy się z nim po CAN tylko po K-line. W Twoim aucie wszystkie sterowniki idą po K-line. Seaty Ibiza dopiero od 2009r. są na pełnym CAN-ie czyli diagnostyka idzie po CAN. Nie myl oczywiście tego z CAN-em wewnętrznym do komunikacji pomiędzy niektórymi sterownikami bo takowy w jakimś stopniu masz. Opisz po kolei jakie kroki wykonujesz począwszy od włączenia programu VAG K+CAN Commander?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #1330 Napisano 21 Września 2014 (edytowane) Witam. Posiadam licznik 1J5920845C, w samochodzie Bora 2000r. Czy uaktywnię w nim RKM, Welcome, albo podświetlanie wskazówek po zapłonie? Eeprom licznika ściągnięty i po zmianie C1 na E1 nie wyświetla RKM, a w miejscu napisu mam FF i po zmianie na B6 też nic. W miejscu wskazówek ma 10 i po zmianie na np. 13, 15, 17, 19, 1B, 1D, 1F to bywa różnie, albo świeci się od razu wszystko albo sam fis. I jeszcze tak przy okazji zapytam, czy jeśli jest wypalony fis to ta linia co oddziela spalanie od temperatury na wysokości 1/3 wyświetlacza to też powinna słabo świecić? Bo słabo widać na nim, ale ta linia jest bardzo wyraźna jak nowa. Sprzedawca mi mówił, że FIS tak zaczął słabo świecić jak wyciągnął navi MFD z DSP (chyba, żeby miała coś wspólnego komukacja CAN?). Czy to możliwe czy ściema i po prostu wyświetlacz do wymiany. Pozdrawiam Edytowane 21 Września 2014 przez Bartosz1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
verrano Zgłoś #1331 Napisano 15 Października 2014 Witam Jest możliwość zmiany w liczniku, zeby przebieg km wyłączał sie po wyłączeniu zapłonu, a włączał po włączeniu? Tak jak podświetlenie licznika dopiero po przekręceniu kluczyka. Passat b5 98 1.9tdi 110km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1332 Napisano 19 Października 2014 Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć czy rzeczywiście we wsadzie liczników Passata z lat 2001-2004 informacje odpowiedzialne za wskazanie poziomu paliwa znajdują się w komórkach 270 - 29F a informacje odpowiedzialne za wskazania obrotomierza w komórkach 240 - 26F??? Pytam bo kombinuję z licznikiem od Superba z roku 2002 i po przeedytowaniu wsadu pokazuje mi na fisie oraz wskazówką, że mam w zbiorniku 2 razy więcej paliwa niż jest to w rzeczywistości. Wartości z komórek 270 - 29F mam takie same zarówno w liczniku od Superba jak i w swoim Passatowskim. Dopiero po wielu kombinacjach i przeedytowaniu komórek 240 - 26F na te z Passata licznik pokazuje prawidłową ilość paliwa w zbiorniku. Ponadto proszę o potwierdzenie czy komórki 220 - 23F są odpowiedzialne za wskazania prędkościomierza a 2C8 - 2EB za wskaźnik temperatury silnika? Mam jeszcze jedną kwestię mianowicie czy komuś udało się uruchomić w zegarach Superbowskich podświetlenie wskazówek po zapłonie? Edytowałem komórkę 1ED oraz 21F wpisując 39 i efekt jest taki, że po włączeniu zapłonu nie dzieje się nic a co ciekawsze po włączeniu świateł również brak jest jakiegokolwiek podświetlenia Dołączam wsad licznika Superba, może ktoś będzie miał czas oraz chęć by rozkminić gdzie może znajdować się komórka odpowiedzialna za podświetlenie zegarów Z góry dziękuję Superb 3U0920840A.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #1333 Napisano 19 Października 2014 Co do wskazówek to może to pomoże: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13936780&sid=2f137b6245eb599844d305c1133cfd0d#13936780 Ja bym spróbował w takim wypadku 29 zamiast 39, które próbowałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1334 Napisano 19 Października 2014 Co do wskazówek to może to pomoże:http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...cfd0d#13936780 Ja bym spróbował w takim wypadku 29 zamiast 39, które próbowałeś. dzięki za link nie omieszkam sprawdzić przy najbliższej okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Punisher Zgłoś #1335 Napisano 22 Października 2014 Cześć. Jestem posiadaczem VW passata b6 z 2006 roku i nie wiem za bardzo jak ustawić średnie spalanie zamiast napisu "range" pomógłby ktoś? http://www.radiodashkits.eu/wp-content/uploads/2013/07/Passatradioheader1024.png. a tu zdjęcie na zegary: tam po lewo jest: h i min a po prawo 0.0 i ikona klucza francuskiego. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1336 Napisano 27 Października 2014 3. podswietlanie segmentow tarczy zegarow bezwzgledu na pozycje przełacznika światel. (po przekreceniu zaplonu) Adres $1ED (w niektorych modelach $21F) pod tym adresem ustawiamy co ma sie swiecic. nie interesuje nas jaka jest pierwsza cyfra, druga wstawiamy odpowiednio do: 0- brak podświetlenia 3- wyswietlacz 5- skala 7- skala i wyświetlacz 9- same wskazówki B- wskazówki i wyswietlacz D- wskazówki i skala F- wszystko np. pod adresem $1ED mam wartość 30 a chciałbym zeby wskazówki mi sie swiecily po przekreceniu kluczyka, zmieniam ta wartość na 39. Jak znaleść adres $1ED ? odpalam WinHEX, otwieram wsad licznika i co dalej? nie łapię sie w tych cyferkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #1337 Napisano 27 Października 2014 wiersz 1e kolumna d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1338 Napisano 27 Października 2014 dzięki;) jutro się okaże czy nic nie popsuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1339 Napisano 28 Października 2014 Jeszcze tak dla pewniści spytam... odczytuje wsad licznika za pomocą VAG K CAN COMMANDER ->zapisuje ori wsad edyruje wsad WinHEX'em wgrywam przeedytowany wsad w licznik i teoretycznie powinno działać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1340 Napisano 28 Października 2014 Jeszcze tak dla pewniści spytam... odczytuje wsad licznika za pomocą VAG K CAN COMMANDER ->zapisuje ori wsad edyruje wsad WinHEX'em wgrywam przeedytowany wsad w licznik i teoretycznie powinno działać? Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach