Skocz do zawartości
rosiek

Ciekawostki licznikowe

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem po zmianie w adresie $21f bylo 30 dalem 39 nadal podswietla mi wszystko.. licznik 3b0 920 829

Nie wiem co jest grane. pod adresem $1ed mam 0a wiec chyba nie ta komorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie komórki $1ED, w moim wsadzie jest wartość 04. Brak podświetlenia. Immo 2

Można zmienić wartość, czy gdzieś się pomyliłem, bo powinno być 00.

Adres tonów dźwięków ostrzegawczych się zgadza.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnośnie komórki $1ED, w moim wsadzie jest wartość 04. Brak podświetlenia. Immo 2

Można zmienić wartość, czy gdzieś się pomyliłem, bo powinno być 00.

Adres tonów dźwięków ostrzegawczych się zgadza.

Auta z IMMO3 mają dopiero taki bajer

Tak jest na początku napisane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewną ciekawostkę licznikową do przedyskutowania ;)

Trochę ostatnio siedzę w licznikach i próbowałem do końca rozgryźć jak działa wskazówka paliwa i temperatury.

 

Jak wiadomo za wskazania paliwa we wsadach XX5,XX6,XX7 odpowiadają komórki:

 

  • Podziałka (oś x) 280 - 28F
  • Wychylenie wskazówki (oś y) 290 - 29F

 

Po przeliczeniu tych linijek na DEC i odpowiednio:

 

  • Dla podziałki podzielenie wartości przez 8 - oś x

  • Dla odchyłki podzielenie wartości przez 16 - oś y

 

Otrzymamy następujące, przejrzyste dane:

 

38eb7decb65d8df3med.png

 

Jak widać dla:

 

Podziałka - oś x - otrzymujemy LITRY

 

Skala/Litraż

 

0 - 0l

R - 7l

1/4 - 14l

1/2 - 29l

3/4 - 43l

1/1 - 58l

1/1 - 60l

1/1 - 60l

 

Odchyłka - oś y - otrzymujemy LICZBĘ KROKÓW - silniczka krokowego.

 

Skala/Liczba kroków

 

0 - 2 kr

R - 11 kr

1/4 - 23 kr

1/2 - 44 kr

3/4 - 66 kr

1/1 - 88 kr

1/1 - 91 kr

1/1 - 91 kr

 

Aby lepiej zobrazować sytuację przyjrzyjcie się skali i zobaczycie, że jest to wycinek z koła o rozwarciu 90 st. Można przyjąć, że 1 krok = 1 st. Przykładowo dane z licznika 919 Immo2.

 

ae856abffff932d5gen.png

 

429d67626fc736fegen.png

 

Jak widać wszystko by się zgadzało.

 

To samo można zastosować do wskaźnika temperatury:

 

25cf46b0f6f0a07amed.png

 

Skalę dzielimy przez 8, a odchyłkę przez 16 ;)

 

W ten sposób przerobiłem sobie wskaźnik na bardziej liniowy trochę innym sposobem niż dotychczas opisanym.

Ori wskaźnik pokazuje 90 stopni jeżeli temperatura jest w zakresie 75 - 105 stopni. Trochę duża ta rozbieżność.

Zmieniłem wskazania dla wychylenia 44 kroków, czyli wskazówka stoi pionowo w zakresie 85 - 95 stopni, co daje nam bardziej liniowy wskaźnik temperatury ;) Testowane w aucie i działa.

 

Mam teraz tylko jedną zagwozdkę. Na forum opisana była zmiana, ale tam wszyscy zmieniali nie skalę a odchyłkę. I teraz mnie ciekawi jak jest w przypadku, gdybyśmy chcieli zmienić sobie poziom rezerwy.

 

Widać we wsadzie 919 , że standardowo rezerwa to 4l - trochę mało.

 

Można wklepać z palca np. 7 l (56 DEC) - spokojnie starczy na te 100km. Ale czy to nie zakłóci całej mapy ? Do zegarów dochodzi info o rezystancji z czujnika w baku. I na podstawie tej rezystancji zapewne wyliczony jest litraż. I teraz procesor pobiera info o litrażu i według tabeli we wsadzie ustawia np 11 kroków ? ? ? Wie ktoś jak to działa ? ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pablokinah

Dzięki, mój błąd.

 

@xoslox

Wg. mnie są to oddzielne sprawy. Wartość ustawionej wartości litrów dla rezerwy nie powinna wpływać na pozycję wskazówki. Rezerwa wyskoczy po prostu przed zbliżeniem się wskazówki do czerwonego pola.

W VAG'u można sprawdzić przybliżoną ilość litrów w grupie silnika, a licznik ma własny wsad przez który daje sygnał na jaką pozycję ma się przesunąć wskazówka.

 

W mojej opinii tak to wygląda, lecz trzeba to sprawdzić.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W licznikach z immo 3 rezerwa ewidentnie uzalezniona jest od zasięgu. Włącza się gdy zasięg spada do określonej liczby km i wyłącza gdy zasięg wzrasta, np po wyjechaniu z korka. Nie pamiętam teraz przy ilu pozostałych km się włącza, chyba 50 albo 40km. Tak samo reaguje wskazówka, tzn zbliża się do czerwonego gdy zasięg maleje i potrafi odsunąć się od czerwonego po wzroście zasięgu. Zresztą pisaliśmy już tutaj o tym.

Ogólnie zawsze chciałem zrobić sobie liniowy wskaźnik paliwa tak samo jak temperatury zrobiłem.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały Update ;)

 

Dziś z nudów wpiąłem rezystor nastawny pod licznik i kręciłem spisując pomiary z VCDSa. Wsad z golfa - 826A.

 

Oto wyniki:

 

Litry/Rezystancja/Skala

 

  • 3l - 1 ÷ 75Ω - 1 podziałka
  • 7l - 87 ÷ 90Ω - Zapala się rezerwa - Ostrzeżenie.
  • 10l - 97 ÷ 100Ω - 2 podziałka - Koniec czerwonego pola.
  • 16l - 121 ÷ 124Ω - 3 podziałka - 1/4 baku
  • 21l - 139 ÷ 143Ω - 4 podziałka
  • 27l - 164 ÷ 168Ω - 5 podziałka - 1/2 baku
  • 33l - 188 ÷ 191Ω - 6 podziałka
  • 40l - 218 ÷ 222Ω - 7 podziałka - 3/4 baku
  • 46l - 240 ÷ 243Ω - 8 podziałka
  • 52l - 265 ÷ 269Ω - 9 podziałka - 1/1 baku
  • 53l - 269 ÷ 510Ω - poza skalą

 

 

Obliczenia (dokładne) ze wsadu:

 

  • 0 - 3l
  • Rezerwa (Zapalenie ostrzeżenia) - 7,5l
  • 1/4 - 15,5l
  • 1/2 - 28l
  • 3/4 - 40,5l
  • 1/1 - 53l

 

 

Także, mój sposób z obliczaniem skali podziałki i wychyleniem wskazówki raczej jest poprawny ;)

 

Można sobie w łatwy sposób zmienić ostrzeżenie (pojawienie się pomarańczowego dystrybutora) dla rezerwy - chociaż te 7l wydaje mi się optymalne.

 

Widać też, że licznik mając te 16 danych - 8 wartości dla litrażu i osiem dla wychylenia - sam tworzy mapę dla wskaźnika poziomu baku. Pobiera info o rezystancji, przelicza na litraż a potem odpowiednio wychyla wskazówkę.

Edytowane przez xoslox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, widać że nie próżnujesz:)

Tylko jak się ma do tego fakt uzależnienia kontrolki rezerwy od pozostałego zasięgu? A jest tak na pewno, gdyż zaobserwowałem to tak w swoim pasku z licznikiem 829 i 847 jak i w mojej Alhambrze z ori full fisem z 2001 jak i na półfisie sharana z 2005 który obecnie jeździ w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z RKM,zasada działania może być inna - nie zaprzeczam ;)

 

Być może po aktywacji tej opcji, licznik przelicza sobie rezerwę w inny sposób. We wsadzie widać nawet, że wartości powiązane ze wskaźnikiem paliwa to nie tylko linijka 280-29F ale też wcześniejsze... Ale tyle informacji mi wystarcza, by sobie lekko poprawić wskazania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Chciałbym zrobić sobie wskazówki mam natomiast problem ze zrozumieniem adresacji.

W jaki sposób mam rozumieć adres komórki $1ED bądź $21F

 

mój wsad wygląda tak natomiast nie mogę rozgryźć jak odczytywać położenie.

 

HELP

 

 

Jednak doznałem właśnie małego oświecenia... czy komórka $1ED na to moim obrazku:

000001E0 i na górze D ?

Tez probuje edytowac wsad ale za cholere nie wiem jak to czytac ;) Szukalem info w necie ale tez nic nie zrozumialem. Jakies porady jak macie jak to zrozumiec? :)

http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?p=1756356&viewfull=1#post1756356

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakies porady jak macie jak to zrozumiec?

Poszło PW. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak znaleść adres $1ED ?

odpalam WinHEX, otwieram wsad licznika i co dalej? nie łapię sie w tych cyferkach

wiersz 1e kolumna d
Ten odczyt tyczy sie epromow sprzed 2004 roku?

Jak ten adres znalezc na nowszych?

e475d0cdfaa006ddm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

21F w licznikach XX9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez probuje edytowac wsad ale za cholere nie wiem jak to czytac Szukalem info w necie ale tez nic nie zrozumialem. Jakies porady jak macie jak to zrozumiec?

http://forum.vw-passat.pl/threads/53...=1#post1756356

Juz ogarnalem nowe ustawienia w liczniku ;)

 

Czy wiecie jak zrobic edycje ikonki tempomatu, aby zapalala sie dopiero w trybie pracy a nie juz w tr. gotowosci, tak jak to robia np. w golfie 4?

W golfie edycji podlega komórka 01EE, należy zmienić wartość z E9 na F9. W passku mam inne wartosci w tej komorce.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tempomat:

 

W licznikach XX5,XX6,XX7 - bajt 1EE

W licznikach XX9 - bajt 220

 

d10e9fdccef461e7med.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz ogarnalem nowe ustawienia w liczniku ;)

 

Czy wiecie jak zrobic edycje ikonki tempomatu, aby zapalala sie dopiero w trybie pracy a nie juz w tr. gotowosci, tak jak to robia np. w golfie 4?

W golfie edycji podlega komórka 01EE, należy zmienić wartość z E9 na F9. W passku mam inne wartosci w tej komorce.

Dzięki za info jak to zrobić.

U siebie właśnie ogarnąłem to i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj spróbowałem zrobić ile przejadę na zbiorniku i podświetlone wskazówki jak wgrałem E1 zamiast C1 to nie mogłem auta odpalić jak wgrałem orginalny wsad to jakoś śie udało na szczęście .

Może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeślij wsad to Ci przerobię, a potem sobie przeanalizujesz co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dzisiaj spróbowałem zrobić ile przejadę na zbiorniku i podświetlone wskazówki jak wgrałem E1 zamiast C1 to nie mogłem auta odpalić jak wgrałem orginalny wsad to jakoś śie udało na szczęście .

Może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić?

 

W czym w B4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności