shadok09 Zgłoś #1341 Napisano 22 Listopada 2014 Panowie mam problem po zmianie w adresie $21f bylo 30 dalem 39 nadal podswietla mi wszystko.. licznik 3b0 920 829 Nie wiem co jest grane. pod adresem $1ed mam 0a wiec chyba nie ta komorka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #1342 Napisano 21 Grudnia 2014 (edytowane) Mam pytanie odnośnie komórki $1ED, w moim wsadzie jest wartość 04. Brak podświetlenia. Immo 2 Można zmienić wartość, czy gdzieś się pomyliłem, bo powinno być 00. Adres tonów dźwięków ostrzegawczych się zgadza. Edytowane 21 Grudnia 2014 przez Bladiseer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablokinah Zgłoś #1343 Napisano 27 Grudnia 2014 Mam pytanie odnośnie komórki $1ED, w moim wsadzie jest wartość 04. Brak podświetlenia. Immo 2Można zmienić wartość, czy gdzieś się pomyliłem, bo powinno być 00. Adres tonów dźwięków ostrzegawczych się zgadza. Auta z IMMO3 mają dopiero taki bajer Tak jest na początku napisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1344 Napisano 1 Stycznia 2015 Witam. Mam pewną ciekawostkę licznikową do przedyskutowania Trochę ostatnio siedzę w licznikach i próbowałem do końca rozgryźć jak działa wskazówka paliwa i temperatury. Jak wiadomo za wskazania paliwa we wsadach XX5,XX6,XX7 odpowiadają komórki: Podziałka (oś x) 280 - 28F Wychylenie wskazówki (oś y) 290 - 29F Po przeliczeniu tych linijek na DEC i odpowiednio: Dla podziałki podzielenie wartości przez 8 - oś x Dla odchyłki podzielenie wartości przez 16 - oś y Otrzymamy następujące, przejrzyste dane: Jak widać dla: Podziałka - oś x - otrzymujemy LITRY Skala/Litraż 0 - 0l R - 7l 1/4 - 14l 1/2 - 29l 3/4 - 43l 1/1 - 58l 1/1 - 60l 1/1 - 60l Odchyłka - oś y - otrzymujemy LICZBĘ KROKÓW - silniczka krokowego. Skala/Liczba kroków 0 - 2 kr R - 11 kr 1/4 - 23 kr 1/2 - 44 kr 3/4 - 66 kr 1/1 - 88 kr 1/1 - 91 kr 1/1 - 91 kr Aby lepiej zobrazować sytuację przyjrzyjcie się skali i zobaczycie, że jest to wycinek z koła o rozwarciu 90 st. Można przyjąć, że 1 krok = 1 st. Przykładowo dane z licznika 919 Immo2. Jak widać wszystko by się zgadzało. To samo można zastosować do wskaźnika temperatury: Skalę dzielimy przez 8, a odchyłkę przez 16 W ten sposób przerobiłem sobie wskaźnik na bardziej liniowy trochę innym sposobem niż dotychczas opisanym. Ori wskaźnik pokazuje 90 stopni jeżeli temperatura jest w zakresie 75 - 105 stopni. Trochę duża ta rozbieżność. Zmieniłem wskazania dla wychylenia 44 kroków, czyli wskazówka stoi pionowo w zakresie 85 - 95 stopni, co daje nam bardziej liniowy wskaźnik temperatury Testowane w aucie i działa. Mam teraz tylko jedną zagwozdkę. Na forum opisana była zmiana, ale tam wszyscy zmieniali nie skalę a odchyłkę. I teraz mnie ciekawi jak jest w przypadku, gdybyśmy chcieli zmienić sobie poziom rezerwy. Widać we wsadzie 919 , że standardowo rezerwa to 4l - trochę mało. Można wklepać z palca np. 7 l (56 DEC) - spokojnie starczy na te 100km. Ale czy to nie zakłóci całej mapy ? Do zegarów dochodzi info o rezystancji z czujnika w baku. I na podstawie tej rezystancji zapewne wyliczony jest litraż. I teraz procesor pobiera info o litrażu i według tabeli we wsadzie ustawia np 11 kroków ? ? ? Wie ktoś jak to działa ? ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #1345 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) @pablokinah Dzięki, mój błąd. @xoslox Wg. mnie są to oddzielne sprawy. Wartość ustawionej wartości litrów dla rezerwy nie powinna wpływać na pozycję wskazówki. Rezerwa wyskoczy po prostu przed zbliżeniem się wskazówki do czerwonego pola. W VAG'u można sprawdzić przybliżoną ilość litrów w grupie silnika, a licznik ma własny wsad przez który daje sygnał na jaką pozycję ma się przesunąć wskazówka. W mojej opinii tak to wygląda, lecz trzeba to sprawdzić. Edytowane 2 Stycznia 2015 przez Bladiseer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #1346 Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) W licznikach z immo 3 rezerwa ewidentnie uzalezniona jest od zasięgu. Włącza się gdy zasięg spada do określonej liczby km i wyłącza gdy zasięg wzrasta, np po wyjechaniu z korka. Nie pamiętam teraz przy ilu pozostałych km się włącza, chyba 50 albo 40km. Tak samo reaguje wskazówka, tzn zbliża się do czerwonego gdy zasięg maleje i potrafi odsunąć się od czerwonego po wzroście zasięgu. Zresztą pisaliśmy już tutaj o tym. Ogólnie zawsze chciałem zrobić sobie liniowy wskaźnik paliwa tak samo jak temperatury zrobiłem. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1347 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Mały Update Dziś z nudów wpiąłem rezystor nastawny pod licznik i kręciłem spisując pomiary z VCDSa. Wsad z golfa - 826A. Oto wyniki: Litry/Rezystancja/Skala 3l - 1 ÷ 75Ω - 1 podziałka 7l - 87 ÷ 90Ω - Zapala się rezerwa - Ostrzeżenie. 10l - 97 ÷ 100Ω - 2 podziałka - Koniec czerwonego pola. 16l - 121 ÷ 124Ω - 3 podziałka - 1/4 baku 21l - 139 ÷ 143Ω - 4 podziałka 27l - 164 ÷ 168Ω - 5 podziałka - 1/2 baku 33l - 188 ÷ 191Ω - 6 podziałka 40l - 218 ÷ 222Ω - 7 podziałka - 3/4 baku 46l - 240 ÷ 243Ω - 8 podziałka 52l - 265 ÷ 269Ω - 9 podziałka - 1/1 baku 53l - 269 ÷ 510Ω - poza skalą Obliczenia (dokładne) ze wsadu: 0 - 3l Rezerwa (Zapalenie ostrzeżenia) - 7,5l 1/4 - 15,5l 1/2 - 28l 3/4 - 40,5l 1/1 - 53l Także, mój sposób z obliczaniem skali podziałki i wychyleniem wskazówki raczej jest poprawny Można sobie w łatwy sposób zmienić ostrzeżenie (pojawienie się pomarańczowego dystrybutora) dla rezerwy - chociaż te 7l wydaje mi się optymalne. Widać też, że licznik mając te 16 danych - 8 wartości dla litrażu i osiem dla wychylenia - sam tworzy mapę dla wskaźnika poziomu baku. Pobiera info o rezystancji, przelicza na litraż a potem odpowiednio wychyla wskazówkę. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez xoslox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #1348 Napisano 4 Stycznia 2015 Hehe, widać że nie próżnujesz:) Tylko jak się ma do tego fakt uzależnienia kontrolki rezerwy od pozostałego zasięgu? A jest tak na pewno, gdyż zaobserwowałem to tak w swoim pasku z licznikiem 829 i 847 jak i w mojej Alhambrze z ori full fisem z 2001 jak i na półfisie sharana z 2005 który obecnie jeździ w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1349 Napisano 4 Stycznia 2015 Z RKM,zasada działania może być inna - nie zaprzeczam Być może po aktywacji tej opcji, licznik przelicza sobie rezerwę w inny sposób. We wsadzie widać nawet, że wartości powiązane ze wskaźnikiem paliwa to nie tylko linijka 280-29F ale też wcześniejsze... Ale tyle informacji mi wystarcza, by sobie lekko poprawić wskazania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1350 Napisano 6 Stycznia 2015 Witam, Chciałbym zrobić sobie wskazówki mam natomiast problem ze zrozumieniem adresacji. W jaki sposób mam rozumieć adres komórki $1ED bądź $21F mój wsad wygląda tak natomiast nie mogę rozgryźć jak odczytywać położenie. HELP Jednak doznałem właśnie małego oświecenia... czy komórka $1ED na to moim obrazku: 000001E0 i na górze D ? Tez probuje edytowac wsad ale za cholere nie wiem jak to czytac Szukalem info w necie ale tez nic nie zrozumialem. Jakies porady jak macie jak to zrozumiec? http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?p=1756356&viewfull=1#post1756356 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1351 Napisano 6 Stycznia 2015 Jakies porady jak macie jak to zrozumiec? Poszło PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1352 Napisano 6 Stycznia 2015 Jak znaleść adres $1ED ? odpalam WinHEX, otwieram wsad licznika i co dalej? nie łapię sie w tych cyferkach wiersz 1e kolumna dTen odczyt tyczy sie epromow sprzed 2004 roku?Jak ten adres znalezc na nowszych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1353 Napisano 6 Stycznia 2015 21F w licznikach XX9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1354 Napisano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Tez probuje edytowac wsad ale za cholere nie wiem jak to czytac Szukalem info w necie ale tez nic nie zrozumialem. Jakies porady jak macie jak to zrozumiec? http://forum.vw-passat.pl/threads/53...=1#post1756356 Juz ogarnalem nowe ustawienia w liczniku Czy wiecie jak zrobic edycje ikonki tempomatu, aby zapalala sie dopiero w trybie pracy a nie juz w tr. gotowosci, tak jak to robia np. w golfie 4? W golfie edycji podlega komórka 01EE, należy zmienić wartość z E9 na F9. W passku mam inne wartosci w tej komorce. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1355 Napisano 11 Stycznia 2015 Tempomat: W licznikach XX5,XX6,XX7 - bajt 1EE W licznikach XX9 - bajt 220 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypber Zgłoś #1356 Napisano 12 Stycznia 2015 Juz ogarnalem nowe ustawienia w liczniku Czy wiecie jak zrobic edycje ikonki tempomatu, aby zapalala sie dopiero w trybie pracy a nie juz w tr. gotowosci, tak jak to robia np. w golfie 4? W golfie edycji podlega komórka 01EE, należy zmienić wartość z E9 na F9. W passku mam inne wartosci w tej komorce. Dzięki za info jak to zrobić. U siebie właśnie ogarnąłem to i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acer Zgłoś #1357 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam dzisiaj spróbowałem zrobić ile przejadę na zbiorniku i podświetlone wskazówki jak wgrałem E1 zamiast C1 to nie mogłem auta odpalić jak wgrałem orginalny wsad to jakoś śie udało na szczęście . Może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1358 Napisano 18 Stycznia 2015 Podeślij wsad to Ci przerobię, a potem sobie przeanalizujesz co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1359 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam dzisiaj spróbowałem zrobić ile przejadę na zbiorniku i podświetlone wskazówki jak wgrałem E1 zamiast C1 to nie mogłem auta odpalić jak wgrałem orginalny wsad to jakoś śie udało na szczęście .Może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić? W czym w B4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acer Zgłoś #1360 Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) vw bora próbowałem zrobić ile na tym co w zbiorniku zrobię km Świecące wskazówki po włożeniu kluczyka 1J5920826C KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06 22.rar Edytowane 19 Stycznia 2015 przez acer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach