Skocz do zawartości
1robert

działanie climatronic czy sprężarka się sama wyłałcza podczas pracy?

Rekomendowane odpowiedzi

Do znawców tematu - czy przy climatronicu sprężarka działa na stale w cieplejsze dni czy np układ potrafi wyłączyć na jakiś czas sprężarkę gdy w aucie zrobi się za zimno i spowrotem włączyć gdy temp. wzrośnie? tak na zasadzie załączania i wyłałczania.

 

Pytam bo słyszałem różne wersje - że podobno np w Audi sprężarka nie działa na stale tylko jej praca jest przerywana.

Wcześniej byłem przekonany że system reguluje temperaturę dopuszczając ciepłego powietrza do zimnego - otwierajac trchę nagrzewnicę.

 

praca przerywana wpływała by korzystnie na spalanie ale czy takie coś nie dobiłoby sprzęgła sprężarki albo sprężarki?

Proszę kogoś o uściślenie jak to jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy przy climatronicu sprężarka działa na stale

Sprężarka pracuje przez większość czasu, ale nie zawsze.

 

Wcześniej byłem przekonany że system reguluje temperaturę dopuszczając ciepłego powietrza do zimnego - otwierajac trchę nagrzewnicę.

Prawidłowo byłeś przekonany;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sadqwerdwqerwq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprężarka pracuje przy temperaturze powyżej 5 stopni

 

---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

 

po odpaleniu silnika po paru sekundach sprężarka się włącza . w panelach climatronik gdy jest przycisk econ to nim można wyłączyć sprężarkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli raczej nie ma takiej możliwości że podczas jazdy sprężarka sama się wyłączy tak jak pisałem... pytam bo kolega się zarzeka że w A4 praca jest przerywana i przez to mniej pali... myslę że to nie takie proste....

Ja do ręcznej klimy dobudowałem thermotronic i to rozwiązanie dość sprytnie udaje okrojonego climatronika.. a już myślałem jak tu po sterować sprężarką ale boję się ze takie załączanie i wyłaczanie coś uwali bo by tak było w oryginale jak by to było takie proste..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprężarka pracuje przy temperaturze powyżej 5 stopni

 

W niektórych Paskach nie ma przycisku Econ, a zamiast niego jest off.

 

Czy przypadkiem w takim modelu climatronica gdzie jest przycisk off sprężarka nie włącza się dopiero po zjechaniu poniżej 18 stopni, gdzie ukazuje się napis Low, że najniższa temperatura, a powyżej po prostu działa nadmuch bez sprężarki, chyba że ustawi się najwyższą temperaturę do grzania, ale wtedy to już nie jestem pewien.

 

Wie ktoś może jak działa climatronic, która zamiast przycisku Econ ma przycisk Off i w których momentach sprężarka się uruchamia ?

 

Pzdr. Seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moja ma off co oznacza dla niej kompletny brak pracy oraz brak wentylacji dmuchawy wewnętrznej. Z tego co wiem to sprzęgło kompresora się wyłącza jak żądana temperatura jest osiągnięta, podobno też i wtedy jak gwałtownie się przyspiesza by odciążyć silnik ale to jedynie słyszana informacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka klimatyzacji powinna pracować w sposób przerywany uzależnione jest to ciśnieniem w układzie klimatyzacyjnym ( działa to podobnie jak sprężarka w lodówce, lodówka cały czas chłodzi a sprężarka włącza sie gdy jest taka potrzeba) w samochodach jest podobnie. Rożnie jest za to z wentylatorami, jedne pracują stale inne nie. W passacie sprężarka powinna działać w sposób przerywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprężarka klimatyzacji powinna pracować w sposób przerywany uzależnione jest to ciśnieniem w układzie klimatyzacyjnym
W passacie sprężarka powinna działać w sposób przerywany.

Nie w b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damiani.. a jesteś pewien tego co piszesz?? uścislij czy chodzi o układ z klimatronikiem czy zwykła klima.? Bo włąśnie takie zadałem pytanie na początku wątku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tak, więc...czy ktoś może łopatologiczne to wyjaśnić...

 

Uruchamiam samochód, włączam nawiew, automatycznie z nawiewem włączają się wentylatory z przodu, które chłodzą silnik...więc...

 

Jak włączyć np. nawiew na szyby, żeby te wentylatory z przodu się nie uruchomiły ?

 

Przy działających wentylatorach temp. silnika 75/prawie 80 stopni, po przejechaniu paru kilomtetrów, dopiero po wciśnięciu przycisku Off, który wyłącza wszystko, temp. 90/95, czyli tak jak powinno być.

 

Wie ktoś może o co kaman ? Czy ten Climatronic z przyciskiem off jest już po prostu tak skonstruowany czy jest jakaś sekretna kombinacja na odzwierciedlenie przycisku Econ ?

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylatory załączają się jak włacza się klima żeby lepiej schłodzić skraplacz czyli chłodnicę klimatyzacji. póki klima bedzie działąć to wentylatory będą się kręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

reki obciąć sobie za to nie dam ;) ale w każdym aucie które miałem z klimą ( golf III ,Passat B5, escort, omega i te z którymi się spotkałem) ..tak właśnie sprężarka działała. . A czy auto z klimatronikiem czy bez, nie miało to znaczenia. Z B4 styczności nie miałem, być może jest to dość wyjątkowa klima ( nie bede sie sprzeczał) albo jest mało czynnika chłodzącego i stad sprężarka chodzi non-stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak włączyć np. nawiew na szyby, żeby te wentylatory z przodu się nie uruchomiły ?

nie da się

Przy działających wentylatorach temp. silnika 75/prawie 80 stopni, po przejechaniu paru kilomtetrów, dopiero po wciśnięciu przycisku Off, który wyłącza wszystko, temp. 90/95, czyli tak jak powinno być.

W innych silnikach to oznaczałoby że termostat za wcześnie się otwiera, ale w vr6 tak ma być

Czy ten Climatronic z przyciskiem off jest już po prostu tak skonstruowany

Tak właśnie jest skonstruowany. panel z econ to ta "lepsza" wersja, naciskasz econ i wyłacza się sprężarka wraz z wentylatorami

 

---------- Post added at 20:49 ---------- Previous post was at 20:48 ----------

 

A czy auto z klimatronikiem czy bez, nie miało to znaczenia

Właśnie jest znaczenie, w b4kach ;) Zwykła klima ma wyłącznik ciśnieniowy, w klimatroniku go już nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wentylatorów to faktycznie przy włączonej klimie działają ( niezależnie czy sprężarka aktualnie działa czy nie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro

Z B4 styczności nie miałem

to nie pisz że

co do wentylatorów to faktycznie przy włączonej klimie działają ( niezależnie czy sprężarka aktualnie działa czy nie)

bo jest inaczej, jak działa sprężarka to wentylatory działają, sprężarka się wyłącza-razem z nią wentylator :)

mowa o climatronik bez econ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy działających wentylatorach temp. silnika 75/prawie 80 stopni, po przejechaniu paru kilomtetrów, dopiero po wciśnięciu przycisku Off, który wyłącza wszystko, temp. 90/95, czyli tak jak powinno być.
W innych silnikach to oznaczałoby że termostat za wcześnie się otwiera, ale w vr6 tak ma być
Czy do prawidłowej pracy silnik nie potrzebuje 90/95 stopni ? Powinien oscylować bodajże w tych granicach ? Po włączeniu nawiewu temperatura spada do 75/80 przez co wzrośnie spalanie i nie wiem jeszcze jakie nie korzyści... Czy po prostu temperatura 75/80 to normalne ? Z silnikiem i jego działaniem nic się nie będzie działo ? Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teraz już nie wiem - sprężarka ma chodzić cały czas czy się wyłączać jak klima pracuje (pomijamy wyłączanie przy wzroście obciążenia silnika jak to jest m.in.przy 1Z) ? czy wyłączenie sprężarki nie powodowałoby czasem wzrostu wilgotności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

monter ..małe pytanie , skoro sprężarka w B4 bez "econ" pracuje cały czas po włączeniu klimy, to co sie dzieje z rosnącym ciśnieniem w układzie , jest jakis zawór upustowy który wszystkim steruje?? pytam z czystej ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za ciśnienie jest odpowiedzialny zawór rozprężający przed skraplaczem czy się mylę??

 

a sprężarka podejrzewam że wyłacza sie tak jak przy manualnej klimie przy spadku temp zewnętrznaj poniżej jakich 5 czy 7 stC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności