Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Alternator do naprawy, nie było w ogóle ładowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maximus229

Witam.

Jakiś gad przeklęty kradnie w moim Pasku prąd, bo podłącze akumulator nowy za chwile jest rozładowany.

Przestudiowałem troszkę tu troszkę tam i podłączyłem multimetr (dałem na pozycje 20m) pod akumulator dokładnie to (odłączyłem kleme i jednym kablem od miernika podłączyłęm do klemy - i drugim do akumulatora -) i wynik 0.49.

No więc kolejno wyciągam bezpieczniki i wyszło, że jak wyciągam bezpiecznik nr. 25 Dmuchawa świeżego powietrza, układ obiegu powietrza, urządzenie klimatyzacyjne i wynik to 0.29 i tutaj nie wiem co dalej czynić. Proszę o pomoc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ostatnio po całonocnym postoju nie mogę odpalić auta, akumulator jest za słaby. Na kablach auto odpala bez problemu. W trakcie jazdy nic się nie dzieje, nie wyłącza się i nie głupieje. Zauważyłem, że teraz na biegu jałowym nie słychać charakterystycznego cykania (cyk-cyk-cyk) spod maski. Czy to może być przyczyną nienaładowanego akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja dołącze sie do tematu. U mnie na postoju z włączonym alarmem pobiera 100mA jak odlacze bezpiecznik od komfortu to spada na 50-60mA. Druga sprawa to ladowanie. Jak rano sprawdzilem to przy odpalonym silniku było ok. 14.4V a po zabawach z bezpiecznikami wzrosło na włączonym silniku do 15.4V podejrzewam ze przyczyną jest alternator ale nie jestem pewien. Dodatkowo możecie powiedzieć czy pobór na postoju jest w normie czy nie? U mnie zaczęło się od samoczynnych zalaczen alarmu. Później doczytałem ze przyczyną takiego zachowania może być rozladowany akumulator co by sie zgadzało. Co o tym myslicie? Vag pokazuje kod ostatniego uruchomienia alarmu 18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z instalacją. Pobór prądu u mnie wynosi 0.33A. Jak tylko będzie czas przeszukam całą instalację.

 

EDIT:

I sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynce obok drzwi, nic to nie dało.

 

Oprócz przekaźników koło tych bezpieczników co jeszcze mogę sprawdzić? Co może pobierać aż 300mA? Dodam że prawe drzwi przód i tył po otwarciu nie zaświecają mi się światełka jak to było Wcześniej-może to z tym związane.

 

 

 

I ja dołącze sie do tematu. U mnie na postoju z włączonym alarmem pobiera 100mA jak odlacze bezpiecznik od komfortu to spada na 50-60mA. Druga sprawa to ladowanie. Jak rano sprawdzilem to przy odpalonym silniku było ok. 14.4V a po zabawach z bezpiecznikami wzrosło na włączonym silniku do 15.4V podejrzewam ze przyczyną jest alternator ale nie jestem pewien. Dodatkowo możecie powiedzieć czy pobór na postoju jest w normie czy nie?....

 

W pierwszym poście tego tematu masz co może być przyczyną tak wysokiego napięcia.

PS: MAX. może wynosić 14.4V nigdy więcej.

Zbyt duze napiecie moze spowodowac powyginanie cel w akumulatorze a co za tym idzie jego zniszczenie. Przyczyna zbyt wysokiego napiecia zazwyczaj jest uszkodzony regulator napiecia.

 

Dodam że takie wysokie napięcie jest niebezpieczne, może uszkodzić ci coś w instalacji.

Powinno się to zrobić jak najszybciej.

 

 

Co do tego błędu i samoczynnego włączania się alarmu to możliwe że przyczyny musisz szukać w module komfortu.

Edytowane przez Memciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorrki za spam, sprawdziłem u siebie wszystkie bezpieczniki i przekaźniki- wyciągając je.

 

Prąd pobierany nadal jest w granicach 0.23A , czyli o 200mA za dużo.

Co może być jeszcze nie tak jeśli wszystkie bezpieczniki/przekaźniki sprawdzone? Również te pod maską przy szybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Grzebałem około godziny w samochodzie przy włączonej stacyjce,co oznaczało włączone:radio,wentylator wszystkie lampki wewnątrz i światła mijania(szwed).Owoc tej pracy to brak rozruchu inaczej aku padło.Pół metra pchnięcia i problem rozwiązany zapalił bez problemu.Moje pytanie czy nowe aku może paść przy tych odbiornikach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Grzebałem około godziny w samochodzie przy włączonej stacyjce,co oznaczało włączone:radio,wentylator wszystkie lampki wewnątrz i światła mijania(szwed).Owoc tej pracy to brak rozruchu inaczej aku padło.Pół metra pchnięcia i problem rozwiązany zapalił bez problemu.Moje pytanie czy nowe aku może paść przy tych odbiornikach?
Może.

 

Poprzednio miałem passka AVB z Vartą Silver, czyli jeden z lepszych aku. Auto było świeżo sprowadzone i zachciało mi się w lecie sprawdzić podgrzewanie lusterek. Od włączenia minęła godzina i auto nie odpaliło. Poczekałem kolejną godzinę, aku się zregenerowało na tyle by odpalić i od tamtej pory pamiętałem o wyłączaniu odbiorników prądu ;)

 

Drugi przypadek miałem tydzień temu w AWT.

Grzebając przy aucie, przez 2-2,5h miałem załączone tylko radio na połowe mocy. Auto nie odpaliło. Po nocnym staniu też nie odpaliło. Pomógł prąd z drugiego auta. Aku 2 letnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem swojego pożeracza prądu. Okazało się że krańcówki w drzwiach prawe tył, oraz klapa bagażnika są temu winne.

Teraz natężenie wynosi 0.02A

A tyle się męczyłem szukając przyczyny :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączony do instalacji miernik i zacząłem odpinac wtyczki przy drzwiach, w tylnych drzwiach masz pod tą gumą, a w klapie bagażnika musisz ściągnąć tapicerkę i odłączyć małą wtyczkę idącą bezpośrednio do zamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem a przed rozpoczęciem ile miales poboru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok rozumiem a przed rozpoczęciem ile miales poboru?

 

7 postów wyżej:

Prąd pobierany nadal jest w granicach 0.23A , czyli o 200mA za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wziąłem się dokładnie za zbadanie mojego problemu- przez ostatnie dni chorowałem- okazało się że to nie wina zamka [i krańcówki], po odpięciu wtyczki przy zamku [nr.1, wtyczka jest za blachą więc trzeba demontować całą blachę] prąd pozostał 230mA, wszystkie inne drobne wtyczki również nie zmieniły natężenia prądu.

Dopiero wyjęcie głównej wtyczki którą wpina się do siłownika podnoszenia szyby [na zdjęciu nr.2], pobór prądu wynosi 20mA, czyli wynosi że przyczyny trzeba szukać tam? Możliwe że zimny lut powoduje taki pobór prądu?

 

Dziś za późno się wziąłem za to i nie zdążyłem całkiem to zbadać, a pewnie trzeba cały siłownik zdemontować i sprawdzić.

 

i43708_521289068889.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pierwszy raz odkąd mam mojego passata (około 15 miesięcy, a nadchodzi jego druga zima u mnie), rozrusznik "zająknął się" podczas uruchamiania silnika, zdarzyło się to kilka razy z rzędu przy temperaturach lekko powyżej zera. Dzisiaj podpiąłem oscyloskop do akumulatora po nocy spędzonej poza garażem. Silnik uruchamiałem przy około 5 stopniach Celsjusza. Wyniki pomiaru:

 

napięcie przy wyłączonym samochodzie: 11,6V

podczas grzania świec: 10,8V

w trakcie pracy rozrusznika 7,2-8,6V

po uruchomieniu silnika: 13,5V

 

Jak sądzicie, czy tak niskie napięcie podczas uruchamiania sugeruje konieczność wymiany akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, napięcie spoczynkowe powinno wynosić 12,6V. Podczas odpalania poniżej 10V to słaby wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, napięcie spoczynkowe powinno wynosić 12,6V. Podczas odpalania poniżej 10V to słaby wynik.

 

Dzięki! Wypatrzyłem akumulator Bosch S5, 74 Ah i 750A, byłby w porządku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności