Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U mnie również pojawił się problem z aku.

Akumulator firmy Varta kupiony 1,5 roku temu. Dzisiaj oddałem do sklepu w którym kupiłem i mają go przebadać.

Sprawdziłem jednak amperomierzem obciążenie na postoju, 0,26A. Gdy odłączę radio obciążenie spada do 0,08.

Czy Waszym zdaniem 0,26A wystarczy żeby podczas codziennego użytkowania samochodu czyli ok 50km dziennie rozładowało w troszkę ponad tydzień naładowany akumulator? Czy to normalne że radio MDF tyle prądu pobiera?

Do tego strasznie samochód "kopie prądem" na aku oddanym do sklepu jak i na zastępczym.

 

0,26A to zdecydowanie za dużo . Natomiast w MFD zmień funkcje ''TIM'' jak jest włączona to radio będzie pobierało prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kiedyś miałem podobny przypadek (nie był to VW) - radio potrafiło rozładować akumulator w zimie w ciągu kilku dni. Nic nie pomogła wymiana na nowy. Było jakieś zwarcie. Po Zmianie radia z fabrycznego - problem ustał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie do was męczę się z tym prawie 2 lata i mechanicy w około , przeczytałem wszystkie fora i nie znalazłem odpowiedzi , coś rozładowuje mi auto i to jest tak że dwa trzy tygodnie jest ok. a nagle przez jedną noc wydoi aku do zera nawet kontrolki nie mrugną była wymiana zamka od kierowcy ,wymiana gatewaya, wypinane radio ,telefon i szukanie w ciemno , normalnie auto się wycisza pobór prądu 0 i nagle w jedną noc kapota dodatkowo naprawiony rozrusznik i alternator . Jak by jakieś dodatkowe pytania to odpowiem z góry dziękuje za zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa ze względu na to że pobór prądu jest w losowym czasie.

Czy czasem pobór prądu nie następuje przy deszczu, zimnych dniach, staniu auta pod górkę, z górki?

Moduł komfortu jest ok?

Wymień wszystkie Przekaźniki które masz w samochodzie, bo bardzo możliwe że któryś się blokuje/zawiesza.

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto stoi w garażu jeśli jest to możliwe i rozładowanie następuje w garażu z reguły tak że stoi na płaskim autko obecnie jest u elektryka na początku elektryk myślał że coś kombinuje bo stało u niego dwa tygodnie i nic a po dwu tygodniach jak przyszli w poniedziałek do pracy było rozładowane z tego co mówią to sprawdzili wszystko ale nie wiem co to znaczy wiem że w przelotce drzwi jakieś kable po izolowali ,w rozruszniku tulejki wymienili ,w alternatorze szczotki no i szukają dalej mają mojego auta dość . W ogóle wszyscy u których byłem zaczynali od radia tak że radio mam wypięte prawie rok a auto się i tak rozładowuje. Wykończyło już trzy akumulatory przez dwa lata .Może ktoś miał podobne zjawisko dlatego piszę.

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec w Toyocie corolli 2008 fabryczny alarm w dwa tygodnie zalatwial aku. Malo jezdzi (c.a 5kkm rocznie) i auto zaparkowane w garazu pare km od adresu zamieszkania, to wpadl na pomysl odpinania klem ;). Na razie sie sprawdza, a reklamacje zrobil tylko raz, to powiedzieli, ze za malo jezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, również mam problem z rozładowującym się akumulatorem.

Mój problem znika po odpięciu kostek z tylnych drzwi, Lewych i prawych.

Po odłączeniu samego modułu napięcie nie spada i dalej wynosi 0,18A.

Po kablach doszedłem do kostek koło dźwigni otwierania przedniej klapy ale nie wiem czego dalej szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest czujnik który sprawdza czy maska się zamyka. Spróbuj go odłączyć może to coś da.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z czymś rozładowującym akumulator. Pobór prądu na postoju w zamkniętym samochodzie 0,41A. Posprawdzałem wszystko po koleji i nie mam już pomysłów.

 

- miernik włączony szeregowo między klemę masy a ujemny biegun akumulatora wskazanie 0,41A

- odkręcony przewód na alternatorze i rozpięta kostka wzbudzenia, wskazanie bez zmian czyli alternator wykluczam

- przewody na klemie dodatniej rozkręcone, ten idący do komory silnika odłączony, wskazanie bez zmian czyli rozrusznik wykluczam

- po kolei wyciągam wszystkie bezpieczniki w skrzynce po stronie kierowcy, wskazanie bez zmian

- po kolei wyciągam wszystkie przekaźniki i bezpieczniki pod kierownicą, wskazanie bez zmian

- po kolei wyciągam wszystkie przekaźniki i bezpieczniki w skrzynce ECU, wskazanie bez zmian

- pod przekaźnikami dochodzi główny przewód + z akumulatora do szyny rozdzielającej, przez niego płynie 0,41A

- odkręcałem po kolei wszystkie przewody + z tej szyny po odkręceniu któregoś z nich zgasły zegary, pobór spadł do 0,36A

 

To 0,05A różnicy uznałem za pobór normalny, ale gdzie upływa 0,36A nie mam pojęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz źle radio podłączone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może masz źle radio podłączone

 

Po odłączeniu kostek od radia problem nie znika. Ale dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się do kostek koło dźwigni bagażnika. Po odłączeniu kostki (pierwszej od góry od mojej strony) z której wychodzi gruby przewód czerwono biały samochód wchodzi w stan uśpienia. Tylko wtedy nie działają zamki i szyby.Przewód ten idzie do tylnych drzwi a w przednim progu rozdziela się na 3 przewody (zakładam 2x tylne drzwi + bagażnik.) Z drugiej strony po odłączeniu tylko tylnych drzwi auto też wchodzi w stan uśpienia. Dla sprawdzenia podłączyłem jedne tylne drzwi a wyjąłemzasilanie zamka z tych drzwi i napięcie już nie spadło.

 

Wniosek:

Załącza się jakiś obwód który nie pozwala wejść komputerowi w stan uśpienia.

tylko co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, borykałem się od roku z notorycznie rozładowującym się akumulatorem. Nie było jednak wcześniej czasu na dobranie się do usterki, a mechaników nie lubię bo zwykle oszukują ;)

Więc do rzeczy: Podłączyłem amperomierz, po uśpieniu auta pokazywał pobór 0,42A. Wyciągając po kolei bezpieczniki spostrzegłem, że po wyjęciu bezpiecznika nr 13 (światła hamowania) pobór wraca do normy, czyli do 0,02A. Szukając dalej doszedłem do wyłącznika świateł stopu przy pedale hamulca. Mierząc ohmomierzem styki okazało się, że we włączniku jest zwarcie. Wymiana włącznika (25zł Topran) rozwiązała problem.

Skutek zwlekania z naprawą - zużyty w 10 miesięcy nowy akumulator... :/

 

Przeszukując forum znalazłem dwóch użytkowników, którzy opisali identyczną usterkę, jednak zapomnieli pochwalić się ostateczną diagnozą, co w niniejszym ja czynię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam problem z moim białym rydwanem.

Po ok. 3 dniach nie mogę odpalić auta ze względu na wyczerpany akumulator.

Idąc za radą zmierzyłem pobór prądu na zamknietym aucie i wartość to 0,30A. Z tego co wiem to norma wnosi poniżej 0,05A.

Kolejny test zgodnie to było wyciąganie kolejno bezpieczników i monitorowanie wartości - niestety bez żadnych zmian.

 

Przełom w sprawie - zacząłem kolejno wypinać kostki drzwiowe i z każdą odpiętą kostką wartość spadała aż do 0,03A więc przyczyna leży gdzieś tutaj.

 

Podłączyłem samochód pod VAGa i okazało dię że moduł komfortu pracuje w trybie awaryjnym i sieje błędami chyba na wszystko. Dodam tylko, że poza poborem prądu wszystkie urządzenia działają poprawnie.

Idąc tym tropem postanowiłem na allegro kupić drugi moduł i niestety sytuacja bez zmian - znowu błędy i dalej pobór 0,3A.

 

Co może być przyczyną?

 

Będe wdzięczny bo już nie wiem co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem , ponieważ po podłączeniu akumulator swieci sie podświetlenie tablicy i całe podświetlenie wnętrza(zegary,podswietlenie radia ,szyb itd)Rozładowuje cały akumulator. Pomocy jak się tego pozbyć;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1.Po co powielasz wątki ?

Po 2.Najprawdopodobniej coś jest nie tak z włącznikiem świateł.Najlepiej go zdemontować (na odpiętym aku),wyjąć włącznik i sprawdzić.Tak sprawdzisz czy to to.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/54319-jak-w-prosty-spos%C3%B3b-wyci%C4%85gn%C4%85%C4%87-wy%C5%82%C4%85cznik-%C5%9Bwiate%C5%82-passat-B5-(-3B-i-3BG-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tydzien temu zrobiło sie to samo i odpialem akumulator i podpialem spowrote i było ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam problem z moim białym rydwanem.

Po ok. 3 dniach nie mogę odpalić auta ze względu na wyczerpany akumulator.

Idąc za radą zmierzyłem pobór prądu na zamknietym aucie i wartość to 0,30A. Z tego co wiem to norma wnosi poniżej 0,05A.

Kolejny test zgodnie to było wyciąganie kolejno bezpieczników i monitorowanie wartości - niestety bez żadnych zmian.

 

Przełom w sprawie - zacząłem kolejno wypinać kostki drzwiowe i z każdą odpiętą kostką wartość spadała aż do 0,03A więc przyczyna leży gdzieś tutaj.

 

Podłączyłem samochód pod VAGa i okazało dię że moduł komfortu pracuje w trybie awaryjnym i sieje błędami chyba na wszystko. Dodam tylko, że poza poborem prądu wszystkie urządzenia działają poprawnie.

Idąc tym tropem postanowiłem na allegro kupić drugi moduł i niestety sytuacja bez zmian - znowu błędy i dalej pobór 0,3A.

 

Co może być przyczyną?

 

Będe wdzięczny bo już nie wiem co robić.

U mnie było to samo, myślałem że silniczek, ale to też nie było, dopiero po wymianie wiązki kabli pomogło.

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po 1.Po co powielasz wątki ?

Po 2.Najprawdopodobniej coś jest nie tak z włącznikiem świateł.Najlepiej go zdemontować (na odpiętym aku),wyjąć włącznik i sprawdzić.Tak sprawdzisz czy to to.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/54319-jak-w-prosty-spos%C3%B3b-wyci%C4%85gn%C4%85%C4%87-wy%C5%82%C4%85cznik-%C5%9Bwiate%C5%82-passat-B5-(-3B-i-3BG-)

 

Sory za powielanie wątków jestem nowy na forum. I zrobiłem tak że wyjalem bezpiecznik od podświetlenia wnętrza i działa wszytsko jak należy. Zegary i reszta zapala sie po włączeniu świateł czy tak może zostać bez bezpiecznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Powiem wam co bylo u mnie, troszke się streszcze mianowicie

woda pod fotelem kierowcy i mokre kable, co prawda wyeliminowane, ale nie pomogło. Zabrałem się za ładowanie niby dobre więc co, za telefon i dzwonię po firmach co robią alternatory, każdy twierdził ze jeśli regulator dobry to mostek strzelil ok między czasie kupilem nowy aku ale też nie pomogło, amperomierz nadal pokazywał pobór 0,60 i po nocy aku padał. Zamówiłem więc alternator ,wymiana i nic to samo , załamany wpadłem na pomysl, amperomierz i jedziemy od skrzynki z kompem wyciągam przekaźniki i bezpieczniki potem dół iiiiiiiiiii jest winowajcabezpiecznik świateł stop NR13po wyciągnięciu pobór spadł na 0,01 po włożeniu znów 0,60,malo tego doszła kontrolka swiec zarowych. Lampy sprawne, jako ze wcześniej nie bylo bledow znów siadlem i szukam u wujaszka google i trafiony zatopiony znów nasze forum. Ktoś pisał o kontrole świec żarowych, że nie mogl się jej pozbyć i też wyciagał 13 bezpiecznik a idąc po kablach trafił na czynnik świateł stop , ten smoczek (czujnik) nad pedałem hamulca .Tak więc sklep zakupiłem czujnik wymiana i wszystko gra. 4 dni postal z wpietymi radiem, dzienne, wzmacniacz, alarm, komputerek pokładowy i cos tam jeszcze i pali na dyk, malo tego auto nagle zaczęło lepiej śmigać dziwne ale tak jest, przypominam że nie bylo żadnych błędów przed wymiana. Narazie jest ok i niech tak zostanie.

Myślę że komuś się przyda.

Edytowane przez ewelina196

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności