Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli te 120st. pojawiło sie po przejechaniu tylko tego 1km to nic nie powinno się stać.

Chyba ze ta temp. była juz wcześniej nim odkryłeś że pasek pekl i przejechałeś znacznie więcej km to mogłeś przegrzać silnik co moze skutkowac np. wymianą uszczelki pod głowicą w niedługim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie temperatura była normalna az do pęknięcia paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widze multum jest ludzi chetnych do pomycy
Do kogo masz zale?

Wiekszosc juz zmienila B5 na inny model/marke wiec tu nie zagladaja.

Poza tym nikt tu nie jest zatrudniony na pelen etat.

Zapytanie mechanika tez nic nie kosztuje.

 

http://lmgtfy.com/?q=przegrzanie+silnika

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie w majowy weekend, świeżo kupiłem Passka B6 170KM i mam problem - coś rozładowuje akumulator, przeczytałem 36 stron tematu ale nie mam jasnej odpowiedzi. Zmierzyłem pobór prądu - wacha się od 0,30A do 1,00A po zamknięciu i uzbrojenu a nawet po 15 minutach od zamknięcia. Sprawdziłem wyciągając wszystkie bezpieczniki po stronie kierowcy i pasażera - nic nie spowodowało spektakularnego spadku poboru napięcia. Radio z nawigacją RNS 300. Proszę o pomoc bo codziennie musze akumulator w domu pod prostownik połączać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie w majowy weekend, świeżo kupiłem Passka B6 170KM i mam problem - coś rozładowuje akumulator, przeczytałem 36 stron tematu ale nie mam jasnej odpowiedzi. Zmierzyłem pobór prądu - wacha się od 0,30A do 1,00A po zamknięciu i uzbrojenu a nawet po 15 minutach od zamknięcia. Sprawdziłem wyciągając wszystkie bezpieczniki po stronie kierowcy i pasażera - nic nie spowodowało spektakularnego spadku poboru napięcia. Radio z nawigacją RNS 300. Proszę o pomoc bo codziennie musze akumulator w domu pod prostownik połączać

 

Sprawdź na początek prąd akumulatora. Może jest celka zwarta lub oberwana i tu jest pies pogrzebany.

Edytowane przez horte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź na początek prąd akumulatora. Może jest celka zwarta lub oberwana i tu jest pies pogrzebany.

 

Prąd aku jest na poziomie 12,3V oczywiście spada po kilku godzinach (po nocy) w samochodzie nawet do 9V. Gdy nie jest podłaczony trzyma napięcie. Ładowanie już w odpalonym samochodzie też jest na stabilnym poziomie. Pojawia się pytanie: po podłączeniu zwykłym amperomierzem 10A na dosłownie 5 sekund aku wykazuje 19A kable w moment gorące. Czy ten wynik jest przekłamany przez miernik czy po prostu aku jest taki słaby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób łączysz amperomierz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie znalazłem rozwiązania mojego problemu w powyższych postach.

Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w ciągu kilku dni od momentu naładowania prostownikiem. Rozładowanie jak udało mi się sprawdzić następuje podczas jazdy a nie postoju. W czasie postoju prąd pobierany z akumulatora to 16 mA, przy włączonych światłach: 1,5 A. Napięcie na akumulatorze nieobciążonym to 14,2 V, akumulator sprawny.

Zauważyłem jednak, że ostatnio po nagrzaniu się silnika (przejechaniu kilku kilometrów), w okolicach alternatora coś zaczyna wyć. Z ciekawości sprawdziłem napięcie ładowania na akumulatorze właśnie wtedy gdy wyje alternator, wynosi 13,6 V.

Co może być tego przyczyną?

Dodam, że regulator napięcia jest nowy.

Dziękuję za wszelkie rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam następujący przypadek: aku prawie padł, okazało się, że ma niskie napięcie ładowania, bez załączonych odbiorników ok. 14,05 v, gdy np. załączę klimę, spada do 13,7. Kolega pierwsze co zrobił sprawdził napięcie na alternatorze, i tak: bez obciążenia 14,4 V, pod obciążeniem 14,10. Powiedział krótko, wymień kabel. Ja ze swej strony poczyściłem styki na alternatorze, klemy akumulatora i masę akumulatora. Nic nie robiłem przy rozruszniku. Generalnie bez różnicy. Pytanie czy kabel do wymiany albo zaśniedziały styk przy rozruszniku. Nie wiem jak tam jest poprowadzony przewód z alternatora a do akumulatora. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz napisać który przekażnik wymieniłeś

Witam.

 

Przez kilka miesięcy o mało sobie włosów nie wydarłem.

Akumulator 100% sprawny, a po kilku dniach (niekiedy nawet po kilku godzinach) auto nie daje się uruchomić.

Szukałem, sprawdzałem, wymontowałem centralkę alarmu i zamka - niec nie pomogło.

 

Wiecie co było przyczyną ?

 

ZAWIESZAŁ SIĘ PRZEKAŹNIK. Nie zawsze rozłączał po wyłączeniu stacyjki.

Żarło (zmierzyłem) ok. 18 A !!!

 

Wymieniiłem przekaźnik za 10 zł i jak ręką odjął.

Już nie pamiętam kiedy wyjmowałem akumulaotor aby go doładować.

Najciekawsze było to, że ten przekaźnik niekiedy się rozłączał a innym razem nie. było więc trudno znaleźć tę usterkę.

 

Może to komuś pomoże.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem w swoim pasku. Problem polega na tym że coś mi zżera prąd (0,54A), do takiego stanu że po nocce aku do zera rozladowane:/ szukałem po module komfortu,świecących sie lampkach w bagazniku,radiu, alternatorze i wszystkich opcjach ktore przeszly przez głowe. Wkońcu przypadkiem trafiłem na dziwną sprawe. Hamulec ręczny!

Gdy jest zaciągniety amperomierz pokazuje 0,02A poboru czyli tak jak powinno być. W momencie gdy jest spuszczony znów pobór jest 0,54A ;/

Dodam że czujnik od ręcznego podmieniałem i nic to nie zmienia. Miał ktoś kiedyś coś takiego? Jakiś przekaznik sie skleił? z góry dzięki za pomoc. Pięć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napięcia które zmierzyłem i ma:

12,16V - po jeździe ok. 5km i po odstawieniu auta na godzinę i dopiero pomiar

14,30V - po odpaleniu auta, bez żadnych odbiorników

13,30V - po odpaleniu auta, ze światłami, klima na full, radio, oświetlenie wnętrza LED, podgrzewanie szyby oraz podświetlenie bagażnika LED

12,47V - po zgaszeniu auta w celu pomiarów

 

Co o nim myślicie? Akumulator Varta 5-letni. Codziennie trasa do pracy 7km oraz tylko na weekendy ciut dłuższa. Raz na rok jakieś jednorazowo 1kkm. Podładować go w nocy? Rano odpala ale słychać już powolutku trudności rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co o nim myślicie? Akumulator Varta 5-letni. Codziennie trasa do pracy 7km oraz tylko na weekendy ciut dłuższa. Raz na rok jakieś jednorazowo 1kkm. Podładować go w nocy? Rano odpala ale słychać już powolutku trudności rozrusznika.

Ja to sobie myślę, że i tak miałeś farta bo moja Varta wytrzymała całe 2 lata :oszit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecal topla seria top ja już prawie 2 lata na nim latam i cyka jak nowy ale 2 lata to w sumie nie dużo ale kolega na swoim pasku ta sama seria już prawie 5 lat i zima nie zima cyka jak złoto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy wcześniej jeździłem na dłuższe trasy to nie było problemu. Podładuje go całą noc odpowiednim prądem i przekonam się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale gdy wcześniej jeździłem na dłuższe trasy to nie było problemu. Podładuje go całą noc odpowiednim prądem i przekonam się :)

 

Dokładnie w tym pewnie leży problem. Szczególnie że robi się chłodniej i po odpaleniu auta, dajemy nawiew na full, ogrzewanie szyb, światła itp.

13,3V to bardzo mało ponad volt od zalecanego napięcia.

Ja mam teraz okres że dojeżdzam do pracy jeszcze mniej niż Ty bo niecałe 5km, i raz w tygodniu podpinam prostownik do aku i go w ten sposób doładowuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie nie powinno spadać poniżej 14 V przy odpalonym silniku i włączonymi bajerami.

 

Ja u siebie co roku mam problem z rozruchem w zimne dni. Czasem musi jakby więcej razy zakręcić(latem 1 czy dwa razy, zimą czasem ze 3,4 sekundy jak jest naprawdę zimno)

Sprawdzałem wszystko i nie można dojść co to jest, więc tak jeżdżę bo nie widzę skutków ubocznych.

Silnik 115km model ajm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.W skrócie, cały rok aku trzyma idealnie bez róznicy czy jeżdze czy stoi cały tydzień. Problem jest raz do roku jak zaczyna się jesień i zgniła pogoda razem z mgłą utrzymuje się na dworze to bateria pada.Wzimie przy mrozach niema problemu. Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie również pojawił się problem z aku.

Akumulator firmy Varta kupiony 1,5 roku temu. Dzisiaj oddałem do sklepu w którym kupiłem i mają go przebadać.

Sprawdziłem jednak amperomierzem obciążenie na postoju, 0,26A. Gdy odłączę radio obciążenie spada do 0,08.

Czy Waszym zdaniem 0,26A wystarczy żeby podczas codziennego użytkowania samochodu czyli ok 50km dziennie rozładowało w troszkę ponad tydzień naładowany akumulator? Czy to normalne że radio MDF tyle prądu pobiera?

Do tego strasznie samochód "kopie prądem" na aku oddanym do sklepu jak i na zastępczym.

Edytowane przez Kajtek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności