Gość pixi78 Zgłoś #21 Napisano 14 Września 2006 no i problem ze sprzeglem calkowice rozwiazany, winowajca okazalo sie mocowanie pedalu sprzegla do grodzi oddzielajacej komore silnika z kabina. Juz naprawione, koszt 400zl, ale sprzeglo dziala jak nowe no i pedal sie podniosl o kilka cm. Jest perfekcyjnie , teraz pozostal "tylko" przeplywomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zwiro2 Zgłoś #22 Napisano 30 Maja 2007 Witam, mam ten sam problem, czy moze miec tu cos do znaczenia stary plyn hamulcowy ?? odpowietrzalem juz kilkukrotnie, byl rezultat lecz byl on krotkotrwaly.. problem z zapadnietym sprzeglem objawia sie przy pokonywaniu dluzszych odleglosci w trasie (gdzie sprzeglo jest praktycznie nieuzywane) z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Antynius Zgłoś #23 Napisano 18 Lipca 2007 Moje uszanowanko Podepne sie do tematu, albowiem neka mnie ten sam problem. Rano znajduje pedal sprzegla w podlodze i musze kilka razy go podpompowac, zanim zacznie normalnie dzialac. Przy jezdzie po miescie nie ma problemu, ale problem powraca gdy jade autostrada i sprzeglo przez dluzszy czas nie jest uzywane. Wyciekow nie ma (poziom plynu hamulcowego caly czas ten sam). Niedlugo bede mial kilka dni wolnego, wiec mam zamiar zmierzyc z tym cholerstwem. Moze ktos ma jakies sugestie od ktorej strony to ugryzc, zeby czasu nie marnowac? Wysprzeglik? Pompka? Sprawdzac, czy od razu wymieniac na nowe? z partyjnym pozdrowieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia Zgłoś #24 Napisano 19 Stycznia 2008 Witam po dłuższej nieobecności. Miałem podobny problem i wymieniałem reparaturę pompy hamulcowej. pomogło przez jakieś 2-3 mies. i problem znowu powrócił (zaznaczę, iż najtrudniejsze w całej operacji jest jej wymontowanie z auta ale za ~10-20zł kupi kpl. kluczy do przewodów h. i problem z głowy!) Zamierzam teraz zrobić rep. wyprzęgnika - to dam znać czy pomogło. Jak ktoś z Kolegów ma jakiś inny pomysł lub coś wypróbował wcześniej - to proszę o "posta" PZDR W końcu wymieniłem całą pompę podr. za ~120zł. początkowo miałem problemy z odpowietrzeniem (najpierw pompa później wyprzęgnik) - przelałem ~2L płynu. (używam tylko nowo otwartego, co się przelało nie dolewam z powrotem, ale wywalam) a bąbelki ciągle szły. Przy 1-szym wciśnięciu pedał czasem zostawał w podłodze. postanowiłem to tak zostawić i tak po ~5 dniach samo się odpowietrzyło, i od ponad miesiąca niema problemów. Sprzęgło jest "wyraźne" i głębokie, dobrze wysprzęgla i mocno łapie, nie ślizga. przy jeździe ma się wrażenie "nowego auta" znacznie lżej wchodzą biegi. Wyprzęgnika nie ruszałem. (dodam jeszcze że w końcowej fazie na starej, trzeba było przed wciśnięciem podpompować parę razy bo inaczej "ciągło jak ch..ra) teraz jest ok i powoli zapominam że taki problem był. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darek-dw Zgłoś #25 Napisano 5 Września 2008 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanie odnośnie sprzęgła a mianowicie: wcisnołem pedał sprzęgła i opór poczułem dopiero pod koniec, parę razy nacisnołem pedał i sprzęgło zaczeło działać ale po przejechaniu paru kilometrów pedał w podłodze całkowicie i tak został. Samochód oczywiście jeździ i sprzęgło trzyma bo nim wróciłem. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Silnik VR6, ABS i wspomaganie hamulców elektryczne. Edytowane 5 Września 2008 przez Du?y W?tek o identycznym tytule, do??czy?em do ju? istniej?cego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #26 Napisano 5 Września 2008 NIe wiem jak to jest w VR6,ale w przypadku silników z hydrauloicznym sprzęgłem typu 2E proponował bym sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniczku płynu hamulcowego. Pompa sprzęgła,albo wysprzęglik może przepuszczać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemos Zgłoś #27 Napisano 28 Października 2008 Witam, nie chce rozpoczynać nowego wątku, a że ten jest podpięty w FAQ może się komuś przydać. Otóż mam następujący problem, podobnie jak koledzy wyżej przy porannej probie uruchomienia auta pedał sprzęgła został w glebie ... sprawdziłem wszystkie przewody przy zbiorniczku, pompę jak i wysprzęgnik, wszystko suche. Zauważyłem natomiast że po podpompowaniu pedałem hamulca i sprzęgła pod samochodem pojawiła się plama. Zlokalizowałem wyciek na łączeniu skrzyni i bloku silnika. Moje pytanie zatem brzmi, czy przy usterce wyżej wspomnianych części jest możliwe przedostawanie się płynu hamulcowego do obudowy skrzyni ? Jeśli tak to od czego zacząć naprawę ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #28 Napisano 28 Października 2008 wysprzęgnik leci, wymiana od góry bez demontażu skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemos Zgłoś #29 Napisano 29 Października 2008 Dzięki za szybką odpowiedź, jeszcze tylko takie małe pytanie, jest sens bawić się w zestawy naprawcze (ew. jakąś używke wrzucić) ? Jeszcze go nie wyciągałem i nie wiem jak to w środku wygląda, a niestety koszt nowego to 120 zł, gdzie zestaw naprawczy jest w granicach 20 ... Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #30 Napisano 29 Października 2008 Z doświadczenia wiem że zestawy naprawcze nie zawsze zdają egzamin. Jak już jest w środku wytarta nowe gumki nie pomogą/pomogą na krótko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VampBeer Zgłoś #31 Napisano 31 Października 2008 Witam. Miałem ten sam problem 2dni temu, gdy jechałem moim Passatem poczułem, że sprzęgło jakoś dziwnie odbija (skokowo). Po przejechaniu krótkiego dystansu sprzęgło wpadło tak, że jego ruch to było jakies 3cm (sprzęgło trzymało). Na szczęście znalazłem jeszcze znajomego mechanika, który zwalczył problem jeszcze przed 1. listopada. Winowajcą był wysprzęglik, z którego wyciekał płyn. Zapłaciłem 140zł za wysprzęglik i 30zł za robocizne, mechanik zrobił to na miejscu w 15min. Jak narazie wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #32 Napisano 31 Października 2008 Aha... i tak mi się przypomina że znajomy miał przypadek że sprzęgło zostało mi w podłodze i winne było jakieś łożysko przy skrzyni biegów. Rozjaśni może ktoś temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawelekk24 Zgłoś #33 Napisano 31 Października 2008 (edytowane) dla twego znajomego posypalo sie łozysko oporowe sprzegla najczesciej wymienia sie komplet czyli docisk lozysko oporowe i tarcze sprzegla jesli ktos tego nie zrobi moze puzniej slono zapłacic za kolejne wyciaganie skrzyni biegow Edytowane 1 Listopada 2008 przez pawelekk24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #34 Napisano 28 Listopada 2009 Witam Z moim sprzęgłem nie miałem dotychczas żadnych problemów Dzisiaj pojechałem z żonką na placyk, żeby sobie poćwiczyła przed egzaminem, i 3 razy zdarzyło się że pedał sprzęgła został w podłodze - nie dało się żadnego biegu wrzucić. Po podważeniu pedał odskakiwał i znów było ok. W drodze powrotnej około 5 km. mi nic takiego się nie zdarzyło... Poziom płynu jest ok, dywanik też nie blokował ... O co może biegać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #35 Napisano 1 Grudnia 2009 Przeczytaj od początku to będziesz wiedział że .... to pompa sprzęgła.Nie leci z niej płyn tylko w środku tłoczek go upuszcza i nie ma siły żeby wysprzęglić płyn przelewa się z drugiej strony tłoczka i dlatego zostaje w podłodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #36 Napisano 1 Grudnia 2009 Zanim dopisałem posta to przeczytałem cały wątek Jest raczej o sprzęgle w podłodze po "niejeżdżeniu". Zrobiłem jakieś 100 km i mi na razie nic takiego się nie powtórzyło ... Ale kobita ma w sobotę egzamin i znów chce potrenować ... Mam nadzieję że nic więcej nie nawali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #37 Napisano 1 Grudnia 2009 Zanim dopisałem posta to przeczytałem cały wątekJest raczej o sprzęgle w podłodze po "niejeżdżeniu". Zrobiłem jakieś 100 km i mi na razie nic takiego się nie powtórzyło ... Kolego a co to ma za znaczenie?.Jak ci tłoczek przepuszcza albo jak ma wżery to co jak postoi albo jak jedziesz 100 czy 200 się naprawi?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #38 Napisano 1 Grudnia 2009 Czytaj ze zrozumieniem napisałem że problemy innych userów były o sprzęgle w podłodze po niejeżdżeniu. napisałem też że problem się zdarzył kobicie na placyku, a ja później przejechałem 100 km. i mi się nie powtórzył. Nigdzie nie wiązałem tych dwóch faktów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #39 Napisano 1 Grudnia 2009 Czytaj ze zrozumieniem heheheh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_r2 Zgłoś #40 Napisano 2 Grudnia 2009 Witam!!! ja mam problem inny . mianowicie nie mogę wsadzić przewodu hydraulicznego tego od pompy sprzęgła ( tego na wcisk i zabezpieczonego zawleczką) czy mogło coś pójść w tej pompce ? czy może jakiś oring się postawił okoniem że nie mogę wcisnąć tego przewodu aby go zabezpieczyć przed wysunięciem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach