Skocz do zawartości
Gość pixi78

Pedał sprzęgła w podłodze

Rekomendowane odpowiedzi

wysprzęglnik masz na widoku. Wymiana zajmuje 15 minut + odpowietrzenie. Cena pewnie około 300 PLN. Jakby coś to mam sprawny to jak zmieniałem skrzynie to zostawiłem ten który dostałem ze skrzynią.

 

Pozdrawiam

Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik mówił że trzeba skrzynię zrzucić to chodzi o łapę sprzęgła temu mechanikowi?

Za używaną płaciłem 150 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

damianko - no właśnie problem jest nie z wysprzęglikiem tylko z łapą (w środku co wyciska sprzęgło)

 

Jestem już umówiony na sobotę z sąsiadem, ma kanał i garaż będziemy działać, od razu zmienię olej i kompletne nowe sprzęgło założę.

 

1) Wiecie może jaki olej powinien iść do skrzyni i w jakiej ilości?

2) Ma ktoś może na sprzedaż łapę wysprzęglika w bdb stanie? (albo orientujecie się ile może nowa w serwisie kosztować?)

 

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15W90 syntetyk do skrzynia w ilości 2 litrów. i wyczytałem na kilku nie powiązanych w żaden sposób forach że olej moblia robi w tym wypadku jaja po po rozgrzaniu się biegi nie wchodzą tak dobrze jak na zimnym. Ja zalałem texaco i powiem że jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

...a właśnie chciałem mobil wlać... Serwisówka Paska podaje że powinien być olej SAE 80 lub SAE 75W/90 w ilości 2 litry.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...no i nowa łapa zamówiona, w serwisie za 98zł :) jutro zaczynam walczyć pozdrawiam

 

P.S. Co do oleju Mobil to na tym forum jest chwalony, ja w silniku od kilku sezonów też tylko Mobil leje i jest git

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...no i nowa łapa zamówiona, w serwisie za 98zł jutro zaczynam walczyć pozdrawiam

Dokładnie 4 miesiące temu szukałem do firmowej T4ki na szrocie kolo chciał 180 , kupiłem nową z ASO Zabrze za 89 zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Skrzynia i sprzęgło zdjęte, zajęło mi to wszystko 6h dzisiaj, byłoby szybciej ale:

-) miałem problem z dolną śrubą od łapy skrzyni (tej z tyłu), teraz wiem że trzeba unieść skrzynie mocno do góry i łapę odkręcać od góry.

-) przy okazji wyleciały mi kulki z przegubu wewnętrznego i musiałem wyjąć półoś (tę krótką) : ( i złożyć przegub. Warto dobrze przymocować jakimś drutem czy sznurkiem półosie do kasty to wtedy nie będzie takich problemów.

 

W poniedziałek od 16 walczę dalej, będę miał dopiero wtedy części, nowa łapa z serwisu (w starej się dziura na wylot zrobiła)

 

Przy okazji zmieniam olej i sprzęgło, nie było tu nic ruszane od nowości (460tysi przebiegu ;) ). Olej jaki wylałem ze skrzyni to żybura...

 

Mam tu przy okazji uwagę: sporo forumowiczów nie wie jak wlać nowy olej do skrzyni... jeśli skrzynia jest wyciągnięta to przecież problem żaden bo można wlać do wyjętej. A jeśli w aucie to najprościej kupić metr węża (np taki jak do sprężarki) i lejek - końcówkę węża włożyć do korka (ten z imbusem 17mm, przeciągnąć wąż do góry, złożyć lejek i wlać ile trzeba i po sprawie.

 

Nie wiecie czy w sklepie można dostać nowy popychacz - ten krótki metalowy trzpień wypychający łapę?

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Co do oleju Mobil to na tym forum jest chwalony, ja w silniku od kilku sezonów też tylko Mobil leje i jest git

 

Do silnika tez leje mobil ale czytając miedzy innymi to do skrzyni już go nie wlałem:

 

Polecam MOTUL GEAR300 75W90 - zero reakcji na temperature. Zarowno na zimno jak i na cieplo skrzynia chodzi wysmienicie :)

 

Tego niestety nie moglem powiedziec o Mobilu na ktorym po ostrym rozgrzaniu bywaly problemy z wbijaniem biegow :/

 

jak wymieniałem na Mobil i rzeczywiście jak miałem problemy z wysprzeglikiem to była róznica na zimnym i na gorącym oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Równie dobrze można znaleźć kilka cytatów gdzie jest chwalony... Jak zwykle wszystko zależy...

 

Co do sprzęgła tak się zastanawiam czy nie wymienić samej tarczy (widać zużycie), docisk i łożysko są wg. mnie ok. Czy radzicie wymienić wszystko?

 

P.S. Ktoś wcześniej pisał że sam wyjął i założył skrzynie no to szacun, bo ja i mój kumpel mieliśmy problem żeby zdjąć a już widzę co będzie w poniedziałek przy zakładaniu...

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła tak się zastanawiam czy nie wymienić samej tarczy (widać zużycie), docisk i łożysko są wg. mnie ok. Czy radzicie wymienić wszystko?

Wymień wszystko. Raz a dobrze.

No to ja się lekko przerobiłem kupując używkę za 150 zł

Na szrotach też cwaniaków nie brakuje :) Kolega szukał kiedyś korka zbiorniczka wyrównawczego do Scanii, bo mu ukradli, to na szrocie chcieli 120zł. Nowy w serwisie 80zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Auto zrobione, nowe sprzęgło LUK-a (299zł), nowa łapa (z serwisu 100zł) i nowy olej do skrzyni Mobil (100zł), biegi wchodzą jak w nowym :)

 

Złożenie zajęło 3,5h w 2 osoby. Dobra rada: jak zdejmujecie skrzynie to obróćcie ją mechanizmem różnicowym do góry i dopiero wtedy zdjąć, tak samo przy zakładaniu.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się podłączyć pod temat. Mianowice ja w swoim passku wymieniłem sprzęgło (kompletne), wysprzęglik, oraz pompę sprzęgła. Wszystko było dobrze przez ok 2 tyg. po czym pedał zaczął łapać przy podłodze, a pedał przez połowę swojego zakresu był "luźny" tzn. po wciśnięciu go do połowy nic się nie działo i znów przez 1,5 tyg. było dobrze, do teraz, bo znowu dzieje się to samo. Chciałbym zaznaczyć, że przed wymianą tych wszystkich części działo się podobnie. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie (pewnie nie), ale zauważyłem, że zaczyna się tak dziać jak jest wilgotno. Aha stan płynu zawsze bez zmian.

 

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mechanik po wymianie odpowietrzył wszystko, ja też już z dwa razy też. Jedyny odpowietrznik jaki widzę to przy wysprzęgliku i nim wszystko odpowietrzam, chyba, że istnieje jakiś specjalny sposób na odpowietrzenie sprzęgła, jeśli tak to prosiłbym o jego podanie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wysprzęglik, oraz pompę sprzęgła

Nowe i już zdechło...ja na zreanimowanej pompie kompletem naprawczym śmigam już ponad 2 lata...

Jedyny odpowietrznik jaki widzę to przy wysprzęgliku

Oj na pompie też powinien być odpowietrznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pompie na pewno nie mam odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pompie jest odpowietrznik-na pewno ;) Na samym końcu, na górze, zakryty kapturkiem.

Najpierw odpowietrz pompę a potem wyprzęgnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności