Jericho Zgłoś #841 Napisano 3 Grudnia 2010 (edytowane) deebo, zrób to co w tym wątku ciągle się przeplata. Zmień termostat. U mnie czy jadę, czy stoję - a na pewno grzeję - wskazówka ani drgnie. Moze u ciebie sytuacje ratuja swiece podgrzewajace uklad, ktorych ja np. teoretycznie nie mam Witam mam pytanie otóż pare dni temu zakupiłem B5 Fl ze 100 konnym silnikiem diesla. Zauważyłem wczoraj (podpowiem tylko ,ze jest zima i mróz -9) ze podczas jazdy tempetarura trzyma sie 90 stopni ... jak tylko stoje w korku lub na postoju przy włączonym ogrzewaniu laska we wskaźniku spada do około połowy 50 stopni kiedy wyłącze ogrzewanie zaczynba sie podnosic w strone 90 ale powoli kiedy tylko znow rusze i zaczne jechac temperatura znowu dochodzi do 90 i tak sie podczas jazdy trzyma ... ogrzewanie chyba jest aczkolwiek zauwazyłem ze chyba w nogi mi nie wieje po nastawieniu ... nioby ogrzewanie jest ale ta strzałka od temperatury mnie niepokoi co to panowie mooze byc ?podczas jazdy 90 stopni a w postoju przy włączonym ogrzewaniu oczywiscie spada do okolo 50 (połowy miedzy 1 kreska a 90 ) ?? Prosze o wsparcie bede z góry wdzieczny Patrz wyzej Dzisiaj u siebie to samo zaobserwowalem i powiedzialbym, ze jest walniety termostat. Ale: 5min na jalowym i 19km trasy podmiejskiej 50-60km/h wskazowka doszla do prawie 90C, przy temp. zewn -7.5C, ogrzewanie na HI i wiatrak na 3. Popoludniu porobilem testy z VAGiem i jak auto przepedzilem z predkoscia 60km/h na 3 biegu to go w koncu zagrzalem do 90C. Wlaczam ogrzewanie i temp sru do ok 80C. Zagrzalem go jeszcze raz do 90 i wylaczylem ogrzewanie, wtedy temp nie spadala. Po odpaleniu na zimnym wskazowka w miare szybko doszla do 60C, troche wolniej do ok 80, a pozniej to juz mordega. Podczas pomiarow vagiem sprawdzalem tez czy termostat nie puszcza. Przy 85 waz zimny, przy 90 waz cieply. Czyli jest OK. Z tego wynika, ze ten silnik tak kiepsko nagrzewa sie w zimie. Z drugiej strony przez dwie ostatnie zimy tego nie zauwazylem. POciesza mnie fakt, ze 1.6 TDCI w Focusie przy zewn 0C nie mogl przez 30 min na jalowym chwycic nawet 50C - ogrzewanie mial wlaczone. I kolejny dla mnie powod, zeby nastepne auto nie kupowac juz z traktorem pod maska - tylko same problemy Edytowane 3 Grudnia 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #842 Napisano 3 Grudnia 2010 Z tego wynika, ze ten silnik tak kiepsko nagrzewa sie w zimie. POciesza mnie fakt, ze 1.6 TDCI w Focusie przy zewn 0C nie mogl przez 30 min na jalowym chwycic nawet 50C - ogrzewanie mial wlaczone. To akurat dobrze świadczy o silniku. Zainstaluj Webasto, to będziesz miał tylko problem ile minut przed wyjazdem włączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #843 Napisano 3 Grudnia 2010 To akurat dobrze świadczy o silniku. Bo mniej strat na cieplo idzie? Ale z drugiej strony i tak bezsensu, bo niedogrzany silnik wiecej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #844 Napisano 4 Grudnia 2010 Nie ma mocnych-traktor przy niskich temperaturach na wolnych obrotach nie utrzyma 90 stopni zbyt długo i na nic się tu zda wymiana termostatu. Tak już jest i tyle-grunt, że w środku grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #845 Napisano 4 Grudnia 2010 Nie ma mocnych-traktor przy niskich temperaturach na wolnych obrotach nie utrzyma 90 stopni zbyt długo i na nic się tu zda wymiana termostatu. Tak już jest i tyle-grunt, że w środku grzeje W czasie jazdy za szybko tez mi sie nie nagrzewal. Jeden od AWX 131PS twierdzi, ze przy -12C po 6km mial 90C na blacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #846 Napisano 4 Grudnia 2010 a ja wam powiem tak, ze mi na postoju trzyma wyzsza temparature niz podczas jazdy ;D autentyk. Moze dlatego, ze mam wiekszy silnik i na postoju trzyma temp a podczas jazdy jest wiekszy przeplyw powietrze przez chlodnice i sie chlodzi lekko. Dla niedowiarkow moge filmik machnac ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #847 Napisano 4 Grudnia 2010 V6 to inna bajka, aczkolwiek nigdy nie miałem do czynienia z tdi V6, ale benzynowe V6 nagrzewa się o niebo szybciej niż R4, więc i pewnie tdi V6 też-w końcu dwa gary więcej W czasie jazdy za szybko tez mi sie nie nagrzewal. Jeden od AWX 131PS twierdzi, ze przy -12C po 6km mial 90C na blacie. Zależy tylko czy to przy spokojnej jeździe czy raczej z nogą w podłodze-przy ostrej jeździe to możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #848 Napisano 4 Grudnia 2010 Ostra to chyba min. 3tys obr non stop , ale kto zimny silnik katuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efsx Zgłoś #849 Napisano 21 Grudnia 2010 Ja też myślę że katuje silnik :hehe: pow.2 tyś obrotów ale nie będę próbował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #850 Napisano 30 Grudnia 2010 ja dzis sprawdzalem vagiem temp,co mnie zaniepokoilo to to ze na blacie mam 90 a na kompie nie przekroczy mi 73 podczas jazdy czyzby jednak termostat? jakies podpowiedzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #851 Napisano 30 Grudnia 2010 stade dokładnie tak jak piszesz - miałem to u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #852 Napisano 30 Grudnia 2010 przekroczy mi 73 podczas jazdy I tak i nie. Przy -5 i krótkiej trasie to może być normalne. Przy dodatnich temperaturach zgadzam się w 99,9% z kmalinek. 0,1% zostawiam na inne możliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #853 Napisano 30 Grudnia 2010 I tak i nie. Przy -5 i krótkiej trasie to może być normalne. Przy dodatnich temperaturach zgadzam się w 99,9% z kmalinek. 0,1% zostawiam na inne możliwościPrzeciez napisal, ze podczas jazdy nie przekroczyl 73C, wiec musial troche zrobic km zeby sie upewnic ile faktycznie wycisnie na VAGu. Wiec o jakim krotkim dystansie mowimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #854 Napisano 30 Grudnia 2010 mam 90 a na kompie nie przekroczy mi 73 podczas jazdy Wiec o jakim krotkim dystansie mowimy. 15 km - nie wiem jak AVG, ale AJM przy minusie na mieście dopiero się nagrzeje do tych magicznych 90C (chyba, że się trafi na korki, ale wtedy nie mówimy o jeździe). Co do "trochę pojeździł" - przeczytałem tylko, że podczas jazdy, a to nie określa czy po 10 min, po godzinie, po 5 km czy po 40km. Myślę, że dostosowałem moją wypowiedź do pytania tak jak go zrozumiałem. Czy popełniłem gdzieś błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #855 Napisano 31 Grudnia 2010 15 km - nie wiem jak AVG, ale AJM przy minusie na mieście dopiero się nagrzeje do tych magicznych 90C no ok kolego,ale czy ta temperature 90 opierasz na liczniku czy na VAG-u? ja opieram na VAG-u te 73stopnie bo na liczniku mam 90 w miescie potrzebuje jakis 6-7km przy zminimalizowanym ogrzewaniu aby uzyskac 90 st licznikowe. Co do "trochę pojeździł" - przeczytałem tylko, że podczas jazdy, a to nie określa czy po 10 min, po godzinie, po 5 km czy po 40km. Myślę, że dostosowałem moją wypowiedź do pytania tak jak go zrozumiałem. Czy popełniłem gdzieś błąd? nie okreslilem sie dokladniej z ta jazda i tem zewnetrzna masz racje a powinienem odrazu lepiej to sprecyzowac. a wiec temp zew okolo 7,5 na minusie,licznikowe 90st i dopiero trasa obwodnica od ronda do ronda 4x3km,predkosc 60km/h a temp na VAG 72,7.Gdy przytrzymalem do na obrotach 3200 przez 3km temperatura na VAG dobila do 73 i ani drgnie wiecej,tylko jak obroty zmniejszylem temp VAG spadla na 72,6. dzis ma byc troche cieplej (ok -2 st ) to ponowie testowanie z vagiem i zobaczymy czy da rade uzyskac wieksza temperature A tak na marginesie,to dzis sylwester i wszystkim zycze szampanskiej zabawy i najlepszego na nowy rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #856 Napisano 31 Grudnia 2010 no wiec po tescie kolejnym,max temp jaka osiagnolem to 76,5 st na wyzszych obrotach,jak tylko zmienilem jazde na bardziej spokojna to spadla temp do 75,8.Sprawdzilem rowniez rury od chlodnicy i gorny cieply ale nie goracy a dolny lekko cieply wiec zaczyna lekko sie otwierac przy 75st wiec chyba termostat.dobrze mowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #857 Napisano 31 Grudnia 2010 no wiec po tescie kolejnym,max temp jaka osiagnolem to 76,5 st na wyzszych obrotach,jak tylko zmienilem jazde na bardziej spokojna to spadla temp do 75,8.Sprawdzilem rowniez rury od chlodnicy i gorny cieply ale nie goracy a dolny lekko cieply wiec zaczyna lekko sie otwierac przy 75st wiec chyba termostat.dobrze mowie? Tak masz racje - termos otwiera się zbyt wcześnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #858 Napisano 31 Grudnia 2010 juz zamowilem termostat ,w poniedzialek wymienie i dam znac jak bedzie wskazanie temp na wagu.pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #859 Napisano 31 Grudnia 2010 nie okreslilem sie dokladniej z ta jazda i tem zewnetrzna masz racje a powinienem odrazu lepiej to sprecyzowac. a wiec temp zew okolo 7,5 na minusie,licznikowe 90st i dopiero trasa obwodnica od ronda do ronda 4x3km,predkosc 60km/h a temp na VAG 72,7.Gdy przytrzymalem do na obrotach 3200 przez 3km temperatura na VAG dobila do 73 i ani drgnie wiecej,tylko jak obroty zmniejszylem temp VAG spadla na 72,6. Domyslilem sie od razu, ze jak VAGa podpiales to nie skonczylo sie tylko na paru km jednostajnej jazdy. Termos do wymiany. Ja wstawilem Wahlera, inni zalecaja tylko oryginal ze znaczkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #860 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) Ja wstawilem Wahlera, inni zalecaja tylko oryginal ze znaczkiem. tez taki zamowilem bo mieli na stanie tylko verner czy cos w tym stylu,w poniedzialek zaloze i pojezdze znow z kompem i sie okaze.wydaje mi sie ze jak trafie na sprawny to bedzie ok jesli beda problemy to wtedy kupie org. to nie skonczylo sie tylko na paru km jednostajnej jazdy. nie nie troche pojezdilem,temp lapal szybko tylko pozniej stop i delikatne wahania wgore i w dol. pozdro Edytowane 31 Grudnia 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach