Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

deebo, zrób to co w tym wątku ciągle się przeplata. Zmień termostat. U mnie czy jadę, czy stoję - a na pewno grzeję - wskazówka ani drgnie.

Moze u ciebie sytuacje ratuja swiece podgrzewajace uklad, ktorych ja np. teoretycznie nie mam ;)

 

Witam mam pytanie otóż pare dni temu zakupiłem B5 Fl ze 100 konnym silnikiem diesla. Zauważyłem wczoraj (podpowiem tylko ,ze jest zima i mróz -9) ze podczas jazdy tempetarura trzyma sie 90 stopni ... jak tylko stoje w korku lub na postoju przy włączonym ogrzewaniu laska we wskaźniku spada do około połowy 50 stopni kiedy wyłącze ogrzewanie zaczynba sie podnosic w strone 90 ale powoli kiedy tylko znow rusze i zaczne jechac temperatura znowu dochodzi do 90 i tak sie podczas jazdy trzyma ... ogrzewanie chyba jest aczkolwiek zauwazyłem ze chyba w nogi mi nie wieje po nastawieniu ... nioby ogrzewanie jest ale ta strzałka od temperatury mnie niepokoi co to panowie mooze byc ?podczas jazdy 90 stopni a w postoju przy włączonym ogrzewaniu oczywiscie spada do okolo 50 (połowy miedzy 1 kreska a 90 ) ?? Prosze o wsparcie bede z góry wdzieczny
Patrz wyzej ;)

 

Dzisiaj u siebie to samo zaobserwowalem i powiedzialbym, ze jest walniety termostat. Ale:

5min na jalowym i 19km trasy podmiejskiej 50-60km/h wskazowka doszla do prawie 90C, przy temp. zewn -7.5C, ogrzewanie na HI i wiatrak na 3. Popoludniu porobilem testy z VAGiem i jak auto przepedzilem z predkoscia 60km/h na 3 biegu to go w koncu zagrzalem do 90C. Wlaczam ogrzewanie i temp sru do ok 80C. Zagrzalem go jeszcze raz do 90 i wylaczylem ogrzewanie, wtedy temp nie spadala. Po odpaleniu na zimnym wskazowka w miare szybko doszla do 60C, troche wolniej do ok 80, a pozniej to juz mordega. Podczas pomiarow vagiem sprawdzalem tez czy termostat nie puszcza. Przy 85 waz zimny, przy 90 waz cieply. Czyli jest OK. Z tego wynika, ze ten silnik tak kiepsko nagrzewa sie w zimie. Z drugiej strony przez dwie ostatnie zimy tego nie zauwazylem.

POciesza mnie fakt, ze 1.6 TDCI w Focusie przy zewn 0C nie mogl przez 30 min na jalowym chwycic nawet 50C - ogrzewanie mial wlaczone.

 

I kolejny dla mnie powod, zeby nastepne auto nie kupowac juz z traktorem pod maska - tylko same problemy ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego wynika, ze ten silnik tak kiepsko nagrzewa sie w zimie. POciesza mnie fakt, ze 1.6 TDCI w Focusie przy zewn 0C nie mogl przez 30 min na jalowym chwycic nawet 50C - ogrzewanie mial wlaczone.

 

To akurat dobrze świadczy o silniku.

Zainstaluj Webasto, to będziesz miał tylko problem ile minut przed wyjazdem włączyć ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To akurat dobrze świadczy o silniku.
Bo mniej strat na cieplo idzie? Ale z drugiej strony i tak bezsensu, bo niedogrzany silnik wiecej pali ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mocnych-traktor przy niskich temperaturach na wolnych obrotach nie utrzyma 90 stopni zbyt długo i na nic się tu zda wymiana termostatu. Tak już jest i tyle-grunt, że w środku grzeje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma mocnych-traktor przy niskich temperaturach na wolnych obrotach nie utrzyma 90 stopni zbyt długo i na nic się tu zda wymiana termostatu. Tak już jest i tyle-grunt, że w środku grzeje
W czasie jazdy za szybko tez mi sie nie nagrzewal. Jeden od AWX 131PS twierdzi, ze przy -12C po 6km mial 90C na blacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wam powiem tak, ze mi na postoju trzyma wyzsza temparature niz podczas jazdy ;D autentyk. Moze dlatego, ze mam wiekszy silnik i na postoju trzyma temp a podczas jazdy jest wiekszy przeplyw powietrze przez chlodnice i sie chlodzi lekko. Dla niedowiarkow moge filmik machnac ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V6 to inna bajka, aczkolwiek nigdy nie miałem do czynienia z tdi V6, ale benzynowe V6 nagrzewa się o niebo szybciej niż R4, więc i pewnie tdi V6 też-w końcu dwa gary więcej ;)

 

W czasie jazdy za szybko tez mi sie nie nagrzewal. Jeden od AWX 131PS twierdzi, ze przy -12C po 6km mial 90C na blacie.

Zależy tylko czy to przy spokojnej jeździe czy raczej z nogą w podłodze-przy ostrej jeździe to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostra to chyba min. 3tys obr non stop ;), ale kto zimny silnik katuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę że katuje silnik :hehe: pow.2 tyś obrotów ale nie będę próbował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis sprawdzalem vagiem temp,co mnie zaniepokoilo to to ze na blacie mam 90 a na kompie nie przekroczy mi 73 podczas jazdy

czyzby jednak termostat?

jakies podpowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stade dokładnie tak jak piszesz - miałem to u siebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekroczy mi 73 podczas jazdy

I tak i nie. Przy -5 i krótkiej trasie to może być normalne. Przy dodatnich temperaturach zgadzam się w 99,9% z kmalinek. 0,1% zostawiam na inne możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tak i nie. Przy -5 i krótkiej trasie to może być normalne. Przy dodatnich temperaturach zgadzam się w 99,9% z kmalinek. 0,1% zostawiam na inne możliwości
Przeciez napisal, ze podczas jazdy nie przekroczyl 73C, wiec musial troche zrobic km zeby sie upewnic ile faktycznie wycisnie na VAGu. Wiec o jakim krotkim dystansie mowimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam 90 a na kompie nie przekroczy mi 73 podczas jazdy
Wiec o jakim krotkim dystansie mowimy.

15 km - nie wiem jak AVG, ale AJM przy minusie na mieście dopiero się nagrzeje do tych magicznych 90C (chyba, że się trafi na korki, ale wtedy nie mówimy o jeździe).

Co do "trochę pojeździł" - przeczytałem tylko, że podczas jazdy, a to nie określa czy po 10 min, po godzinie, po 5 km czy po 40km. Myślę, że dostosowałem moją wypowiedź do pytania tak jak go zrozumiałem. Czy popełniłem gdzieś błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 km - nie wiem jak AVG, ale AJM przy minusie na mieście dopiero się nagrzeje do tych magicznych 90C

 

no ok kolego,ale czy ta temperature 90 opierasz na liczniku czy na VAG-u?

ja opieram na VAG-u te 73stopnie bo na liczniku mam 90

 

w miescie potrzebuje jakis 6-7km przy zminimalizowanym ogrzewaniu aby uzyskac 90 st licznikowe.

Co do "trochę pojeździł" - przeczytałem tylko, że podczas jazdy, a to nie określa czy po 10 min, po godzinie, po 5 km czy po 40km. Myślę, że dostosowałem moją wypowiedź do pytania tak jak go zrozumiałem. Czy popełniłem gdzieś błąd?

 

nie okreslilem sie dokladniej z ta jazda i tem zewnetrzna masz racje a powinienem odrazu lepiej to sprecyzowac.

 

a wiec temp zew okolo 7,5 na minusie,licznikowe 90st i dopiero trasa obwodnica od ronda do ronda 4x3km,predkosc 60km/h a temp na VAG 72,7.Gdy przytrzymalem do na obrotach 3200 przez 3km temperatura na VAG dobila do 73 i ani drgnie wiecej,tylko jak obroty zmniejszylem temp VAG spadla na 72,6.

 

dzis ma byc troche cieplej (ok -2 st ) to ponowie testowanie z vagiem i zobaczymy czy da rade uzyskac wieksza temperature

 

A tak na marginesie,to dzis sylwester i wszystkim zycze szampanskiej zabawy i najlepszego na nowy rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec po tescie kolejnym,max temp jaka osiagnolem to 76,5 st na wyzszych obrotach,jak tylko zmienilem jazde na bardziej spokojna to spadla temp do 75,8.Sprawdzilem rowniez rury od chlodnicy i gorny cieply ale nie goracy a dolny lekko cieply wiec zaczyna lekko sie otwierac przy 75st wiec chyba termostat.dobrze mowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wiec po tescie kolejnym,max temp jaka osiagnolem to 76,5 st na wyzszych obrotach,jak tylko zmienilem jazde na bardziej spokojna to spadla temp do 75,8.Sprawdzilem rowniez rury od chlodnicy i gorny cieply ale nie goracy a dolny lekko cieply wiec zaczyna lekko sie otwierac przy 75st wiec chyba termostat.dobrze mowie?

Tak masz racje - termos otwiera się zbyt wcześnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz zamowilem termostat ,w poniedzialek wymienie i dam znac jak bedzie wskazanie temp na wagu.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie okreslilem sie dokladniej z ta jazda i tem zewnetrzna masz racje a powinienem odrazu lepiej to sprecyzowac.

 

a wiec temp zew okolo 7,5 na minusie,licznikowe 90st i dopiero trasa obwodnica od ronda do ronda 4x3km,predkosc 60km/h a temp na VAG 72,7.Gdy przytrzymalem do na obrotach 3200 przez 3km temperatura na VAG dobila do 73 i ani drgnie wiecej,tylko jak obroty zmniejszylem temp VAG spadla na 72,6.

Domyslilem sie od razu, ze jak VAGa podpiales to nie skonczylo sie tylko na paru km jednostajnej jazdy. Termos do wymiany. Ja wstawilem Wahlera, inni zalecaja tylko oryginal ze znaczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wstawilem Wahlera, inni zalecaja tylko oryginal ze znaczkiem.

 

tez taki zamowilem bo mieli na stanie tylko verner czy cos w tym stylu,w poniedzialek zaloze i pojezdze znow z kompem i sie okaze.wydaje mi sie ze jak trafie na sprawny to bedzie ok jesli beda problemy to wtedy kupie org.

 

to nie skonczylo sie tylko na paru km jednostajnej jazdy.

nie nie troche pojezdilem,temp lapal szybko tylko pozniej stop i delikatne wahania wgore i w dol.

pozdro

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności