Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej robić OT :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej robić OT :D.

Nie - lepiej poprawic kogos, gdy się myli :D A jak ktoś czyta temat, to lokalizacje czujnika też znajdzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie mieszać. Już wiem gdzie to jest (za silnikiem, pod napinaczem łańcucha). Teraz muszę kupić czujnik. I skurczybyka wymienić.

 

Jakby ktoś podał numer oryginału, to byłoby świetnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cale 28 stron sie przeczytalo i teraz ja pisze. wczoraj silnik nabral temp 90 stopni po 10 kilometrach . gdy sie zatrzymalem dodam ze bylo minus 20 stopni mrozu, i bylo wlaczone ogrzewanie ktore u mnie slabo dziala to temp drastycznie spadala moze do 60 stopni powoli. czy to jest normalnie?? jak zaczalem jechac to podniosla sie znowu do 90 . waz gorny od chlodnicy cieply taki moze z 40 stopni ma a dolny zimny jak lodowka. PROSZE O MADRE GLOWY ZEBY SIE WYPOWIEDZIALI NA TEN TEMAT :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PROSZE O MADRE GLOWY ZEBY SIE WYPOWIEDZIALI NA TEN TEMAT
pkt.1 Przeczytaj cały temat jeszcze raz. pkt.2 Jeśli przeczytałeś cały temat i jeszcze nie wiesz patrz pkt.1

A tak na serio podłącz vag i polecam post nr. 523

Przy tak niskich temperaturach wskazania w aucie mogą spadać ale nie tak drastycznie do 60 stopni. Podejrzewam, termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo. Czy to normalne, ciężko mi powiedzieć. Wydaje mi się, że tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem z temperaturą silnika tzn. długo się silnik nagrzewa lub nawet nie potrafi osiągnąć temperatury właściwej. prawdopodobnie to termostat, juz zakupiłem nowy tylko czekam na bardziej ludzkie temperatury na zewnątrz żeby się za to zabrać.

Mam jednak ponadto problem z ubywającym płynem chłodniczym, troche tu czytałem, przeglądałem silnik i nie znajduje raczej wycieków w typowych miejscach (do końca nie jestem pewien tego króćca z tyłu silnika z racji dostępności), na uszczelkę głowicy też nie ma raczej wskazań. Znalazłem kiedyś też na tym forum wypowiedź kogoś kto stanowczo twierdził że u niego ubywanie płynu chłodzącego jest było związane z niesprawnym termostatem, niestety nie mogę odszukać tego postu teraz.

Czy to jest możliwe aby płyn mógł ubywać przez termostat ?? Tak na logikę to nie bardzo wiem gdzie ten płyn mógłby uciekać i co ma do tego termostat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doczepie się do tematu :D

Troszkę martwił mnie mój wskaźnik temperatury silnika. jakoś wydawało mi się że nie jest tam 90 Stopni.

Dziś wziąłem kompa i zszedłem zerknąć. Włączam bloki pomiarowe silnika i mi pokazuje tam 73 stopnie a na desce widać prawie 90. Dodam że komp w ogóle nie wykazuje żadnego błędu.

Czy przyczyną jest termostat czy czujnik a może to i to?! Bo tak mniemam po przeczytaniu kilkudziesięciu stron. Jeszcze jedno pytanie mam który czujnik, bo rozumiem że jest więcej niż jeden?

Termostat, miałem to samo, teraz na desce i na VAG pokazuje 90.

Co do czujnka to jest jeden dwufunkcyjny i zawsze pokazuje 90 na desce jak temp jest w przedziałach 70-110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także miałem ten problem. Temp. na wskaźniku ok. 85 st. Zauważyłem wieksze zużycie paliwa. Zmierzyłem miernikiem elektr. (przystosowanym do pomiaru temp.)temp. płynu w zbiorniczku wyrównwczym było 78 st. Po wymianie termostatu pomiar wykazał 92 st. Na wskaźniku w kabinie temp. stała 90st S-k nagrzewa się po ok. 5 km

Witam,

ja miałem podobny problem. Nawet w ciepłe dni (jesień) auto pokazywało temperaturę max 85 stopni, chyba że bardzo mocno go przycinąłem wtedy dochodził do 90 ale tylko na moment. Na biegu jałowym lub z górki spadała temperatura do około 75-80 stopni. Wymieniłem termostat na GATES'a i pierwsze 2 dni osiągnął 90 stopni i trzymał podczas jazdy. I znowu wszystko wróciło ale jest jeszcze gorzej to znaczy jadę do pracy około 40 kilometrów i dopiero po około 30 jest temperatura rzędu około 65-70 stopni. Po wjechaniu w miasto znowu spada do 50-60.

Wąż dolny od chłodnicy jest zimny, układ drożny, a czujnik temperatury zdaje się pracować ok.

Bardzo prosze o sugestie bo kompletnie nie wiem co robić i mechanik z resztą też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, gdzie jest ten termostat w silniku ATJ , mi tez sie chyba nize zalacza, jak go sprawdzic czy jest ok czy popsuty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hubert

Sprawdzałeś na vagu ze czujnik temp pracuje dobrze??Wymień czujnik i zobacz co bedzie dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam WAG.... a gdzie jest ten czujnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem termostat na GATES'a

Szkoda że wybrałeś najgorszy model :P

Jak podróbka to tylko Wahler'a koszt ok 30 pln na allegro od daniellossa albo od "naszego" marcina ze sczecina co olej motul załatwia "elemenateur" ;)

albo oryginał koszt ok 60 pln.

Nie twierdzę ze to na 100% termostat ale kiedyś sam w jednym aucie zmieniłem na gatesa a potem po kłótni z mechanikiem zakupiłem Vahlera i musiałem mechaniorowi dobrą Whisky kupić w ramach przeprosin :D

 

ps ja powiem ze w te mrozy to mi też temp silnika opada po włączeniu ogrzewania, niestety. W taki mróz to nie dziwie sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i ja tez juz sie nie dziwie ze w te mrozy spada temp powolutku z 90 na nizsza na jalowym biegu i na wlaczonym ogrzewaniu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy mi ktoś powie gdzie jest ten termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu jest taki problem, że na naszym terenie w radomiu w serwisie krzyczą 120zł za termostat i 115zł za czujnik. Jakieś chore ceny. Ale postaram się zakupić WAHLERA gdzieś na mieście - może się uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy mi ktoś powie gdzie jest ten termostat?

 

z prawej strony patrzac na komore silnika od przodu, jakby za alternatorem, przykrecony plastikowym kroćcem na 2 śruby.

 

http://img329.imageshack.us/img329/5383/termostattdiww5.th.jpg

 

jak nie zdejmiesz górnej osłony silnika to nie ujrzysz go.

 

Kup 2 piwka, weź przygotuj dobry klucz z przełużką konkretną i do dzieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy mi ktoś powie gdzie jest ten termostat?

 

Przydało by się spuścić trochę płynu bo w innym przypadku zalejesz cały altelnator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kup 2 piwka, weź przygotuj dobry klucz z przełużką konkretną i do dzieła.

I zapas G12 bo na pewno coś rozlejesz... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, termostat juz wiem gdzie jest a ten czujnik tez jest gdzies obok termostatu? macie moze jakies zdjecie pogladowe? i czy jakbym chciał sam je wymienić to dużo z tym roboty?

Edytowane przez telewizor11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności