lancer83 Zgłoś #1621 Napisano 25 Stycznia 2016 na zegary jest inny drugi na wezach Znów się mylisz a piszesz głupoty. Czujnik o który kolega pyta to G62. Są to dwa czujniki w jednym (tzw. zespolony) jeden podaje temp. na zegary a drugi do ECU. https://www.google.pl/search?q=G62+passat&tbm=isch&imgil=p-T_duHzrNcUtM%253A%253BzS6lYfsye6Pp3M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.audifans.net%25252Fftopict-14357.html&source=iu&pf=m&fir=p-T_duHzrNcUtM%253A%252CzS6lYfsye6Pp3M%252C_&usg=__NMvBXUIC1X7omX5l-54vjMj8sMs%3D&biw=1280&bih=864&ved=0ahUKEwirsci95MTKAhXFXBQKHRVqBD8QyjcIKA&ei=__ylVuu1IMW5UZXUkfgD#imgrc=p-T_duHzrNcUtM%3A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaQ352 Zgłoś #1622 Napisano 25 Stycznia 2016 Dzięki kolego za odpowiedz Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #1623 Napisano 25 Stycznia 2016 jak bedziesz wymienial sam to pamiętaj na zimnym silniku jesli nie chcesz spuszczac plynu i musisz to szybko zrobić bo ci kupe plynu ucieknie Może być i na ciepłym a płynu poleci kieliszeczek pod warunkiem najpierw odkręcenia i koniecznie zakręcenia korka na zbiorniku płynu celem upuszczenia ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #1624 Napisano 25 Stycznia 2016 Może być i na ciepłym a płynu poleci kieliszeczek pod warunkiem najpierw odkręcenia i koniecznie zakręcenia korka na zbiorniku płynu celem upuszczenia ciśnienia. Bardzo cenna porada. I jeszcze kup też dla pewności te zabezpieczenie czarne co trzyma czujnik bo lubi pęknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaQ352 Zgłoś #1625 Napisano 25 Stycznia 2016 Już wszystko wiem i dziękuje Koledzy za odpowiedzi i rady. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeckis Zgłoś #1626 Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Hej, od 2 dni nie widzę stojącej pionowo wskazówki temperatury. Silnik nagrzewa się tylko do 72-78 stopni (i się waha w tych granicach, sprawdzone telefonem via adapter bt obd2) i trwa to strasznie długo, bo około 10km nawet. Gdyby padł termostat to chyba powinien w normalnym czasie się nagrzać? Czy też może trwać to tak długo? W ciemno termostat wymienić czy może być inna przyczyna? (rok temu czujnik temperatury wymieniłem, bo był problem z odpalaniem, teraz odpala normalnie). Pozdr :ok 2.0 AZM + lpg Edytowane 22 Lutego 2016 przez tomeckis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #1627 Napisano 22 Lutego 2016 Gdyby padł termostat to chyba powinien w normalnym czasie się nagrzać? Zależy w jakiej pozycji zaciął się termostat. Jak jest zamknięty to temperatura byłaby wyższa niż 90 st. U ciebie jest w pozycji otwartej dlatego nagrzewa się długo i nie dochodzi do 90 st. Wymieniaj termostat koszt nieduży. Najlepiej kup wachlera lub ori z ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #1628 Napisano 22 Lutego 2016 Termostat mógł zostać w pozycji otwartej, wtedy silnik będzie chodził na tzw. dużym obiegu i nie będzie osiągał optymalnej temperatury pracy. Przyczyną wolnego nagrzewania sie twojego silnika jak najbardziej może być termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeckis Zgłoś #1629 Napisano 22 Lutego 2016 Dziękuje Panowie, w środę jadę wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #1630 Napisano 26 Lutego 2016 Prosiłbym o wytłumaczenie jednego faktu. Czytając powyższe wypowiedzi w przypadku gdy na desce zegar wskazuje 90°C a vag ok 70° do wymiany jest termostat a co w przypadku gdy termostat nie trzymał temp. i przed jego wymianą było poniżej 90°C (nie osiągnął wymaganej temp.) a po wymianie termostatu na zegarze wskazówka jest idealnie w pionie natomiast vag pokazuje dalej ok. 70°C. Co w tym przypadku robić? Wymieniać znów termostat czy może czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek_207 Zgłoś #1631 Napisano 26 Lutego 2016 Prosiłbym o wytłumaczenie jednego faktu. Czytając powyższe wypowiedzi w przypadku gdy na desce zegar wskazuje 90°C a vag ok 70° do wymiany jest termostat a co w przypadku gdy termostat nie trzymał temp. i przed jego wymianą było poniżej 90°C (nie osiągnął wymaganej temp.) a po wymianie termostatu na zegarze wskazówka jest idealnie w pionie natomiast vag pokazuje dalej ok. 70°C. Co w tym przypadku robić? Wymieniać znów termostat czy może czujnik? Wcale nie jest pewnie czy do wymiany termostat, jak jest rozbieżnośc miedzy zegrami a kompem to szukałbym raczej przyczyny w zespolonym czujniku temperatury, wystarczy go odpiąc i zmierzyć oporność pomiędzy pinami na obydwu powinna być podobna jeśli nie jest to pewne ze walniety czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #1632 Napisano 26 Lutego 2016 Dzięki chłopaki. Postaram się zmierzyć oporność na pinach czujnika i w razie różnicy wymienić na nowy. Tak na marginesie to dla mnie troszkę nie ma logiki w postępowaniu gdy na blacie jest 90°C a na vagu ok 70°C i jednogłośnej winy w termostacie. Skoro na blacie jest równe 90°C to czemu termostat jest walnięty a nie czujnik? Może mi ktoś wyjaśnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trabek_123 Zgłoś #1633 Napisano 5 Marca 2016 Potrzebuje schemat układu chłodzącego do VW Passata B5 1.9 tdi 115 km ajm pilnie !!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #1634 Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Z Etką się pokłuciłeś? :marecek Forum zmniejsza pliki, w razie czego http://ifinterface.com/page/page3.php, po lewo zakładka "CarProg2" i tam szukasz po modelu, roczniku auta, wybierasz zakładkę silnik, tam szukasz zakładki "układ chłodzenia silnika" patrząc na prawo czy jest oznaczenie AJM i masz wszystko łącznie z opisem. Powodzenia. Edytowane 7 Marca 2016 przez Diabolic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #1635 Napisano 30 Maja 2016 Witam. Mam pytanie jeszcze nie wiem czy jest to problem ale zapytam. Otóż po jeździe nie ważne czy to jest 5km czy 100km trasy gdy zgaszę silnik i uruchomię go ponownie po około 5min wskazuje wskazówka temperaturę między 100-115 stopni za każdym razem czy mam się zacząć martwić? Auto nie przegrzewa się w trasie. Passat b5 97r silnik ADR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #1636 Napisano 31 Maja 2016 najpierw sprawdz VAGiem jaka temp pokazuje drugi czujnik jesli bedzie ok to moze byc kilka przyczyn zakamieniona chlodnica-czyszczenie lub wymiana wytarte lopatki pompy chlodzenia-wymiana termostat sie zacina-wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #1637 Napisano 31 Maja 2016 najpierw sprawdz VAGiem jaka temp pokazuje drugi czujnikjesli bedzie ok to moze byc kilka przyczyn zakamieniona chlodnica-czyszczenie lub wymiana wytarte lopatki pompy chlodzenia-wymiana termostat sie zacina-wymiana No ale pod czas jazdy jest wszystko ok tylko po wylaczeniu takie zjawisko nawet jak postoje z wlaczonym silnikiem to temp jest 90 jak zgasze po 5min jest 100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #1638 Napisano 31 Maja 2016 logiczne jest, że w pierwszym momencie po zgaszeniu auta, temperatura płynu chłodzącego pójdzie do góry zamiast w dól. Zatrzymujesz silnik, zatrzymujesz pompę płynu, zatrzymujesz wymianę ciepła, silnik ma temperaturę, płyn się podgrzewa ale nie krąży i nie studzi w chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1639 Napisano 1 Czerwca 2016 (edytowane) No ale pod czas jazdy jest wszystko ok tylko po wylaczeniu takie zjawisko nawet jak postoje z wlaczonym silnikiem to temp jest 90 jak zgasze po 5min jest 100 Instrukcja obsługi zaleca przez minutę nie gasić silnika po zatrzymaniu się w upały, po dłuższej jeździe dla ustabilizowania temp. płynu. I nie ma tu innej metody. Uwaga! za długie trzymanie silnika na wolnych obrotach w upały może podnieść temp. płynu ponad dozwoloną normę. Edytowane 1 Czerwca 2016 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1640 Napisano 1 Czerwca 2016 Instrukcja obsługi zaleca przez minutę nie gasić silnika po zatrzymaniu się w upały, po dłuższej jeździe dla ustabilizowania temp. płynu. I nie ma tu innej metody. Uwaga! za długie trzymanie silnika na wolnych obrotach w upały może podnieść temp. płynu ponad dozwoloną normę. Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia nie można go przegrzać na wolnych obrotach w upał. Jeżeli po zgaszeniu silnika temperatura wody po 5 min wynosi 100 oC to proponuje kupić czujnik temperatury w ASO i po problemie kiedyś w 2.8 miałem identyczne zjawisko na chińskim czujniku. Termostat przynajmniej Wahler lub ASO reszta to raczej się nie nadają na dłuższą mete bo zawsze jakieś problemu występują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach