Skocz do zawartości

gnomon85

  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O gnomon85

  • Urodziny 27.02.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
  • Rok produkcji
    ---
  1. Cześć Potrzebuje sprawdzić czy w moim aucie jest założona dwumasa czy też nie. Ponoć dla 1.9 TDI AHU 90KM były dwumasy ale szperając po forum znalazłem informacje, że zdarzały się sztuki z założonym kołem jednomasowym. Nr VIN: WVWZZZ3BZWP127135
  2. Chodzi Ci o tą plecionke? czy nie jest porozrywana?
  3. Cześć Od niedawna mam problem z drgającym autem przy ruszaniu. Problem pojawia się po dłuższej jeździe, np. po autostradzie, gdzie min. prędkość wynosi 120-140 km/h, silnik rozgrzany. Drgania są podobne jak przy brudnym nastawniku (wiem bo miałem z nim problem). Po wyczyszczeniu nastawnika, szarpania ustały, niestety do czasu .VAG obecnie niczego nie pokazuje. Dwumasy nie mam. na zimnym silniku wszystko ok. Znalazłem na forum informacje, że może warto odpowietrzyć wysprzęglik i pompę sprzęgła. Warto? Robił to ktoś z Was? Czy może sprzęgło pada i czeka mnie wymiana?
  4. Kurcze, odma była robiona 2 miesiące temu ponieważ pękł króciec dolny i olej spierniczał na pampersa. Mechanik zabezpieczył nową odmę klejem silikonowym, w razie gdyby znów plastik pękł na łączeniu śruby z blokiem silnika, także ciężko mi będzie wywalić odme. Spróbuje wyczyścić dolot, pojeżdżę i sprawdzę czy turbo puszcza. Odnośnie oleju to wracam do Mobila 5W40. Motula już pewnie nie zaleje, bo jeżeli oba spełniają tą samą normę to po co przepłacać
  5. Czyli bez problemu mogę wrócić do Mobila 5W40? a ewentualne przecieki, które zauważyłem szukać w turbo lub w silniku. Pierścienie bądź uszczelniacze idzie szybko sprawdzić?
  6. Jak w temacie, jest różnica pomiędzy normą 505.00 a 505.01 oleju? Pytam ponieważ ostatnio miałem zalany olej Motul Specific 505.01 5W40, który wg producenta jest do "do silników Diesla z turbodoładowaniem z lub bez pompowtryskiwaczy (Volkswagen PD)" co w moim przypadku dla silnika 1.9 TDI 90KM AHU by się zgadzało ponieważ mam pompę VP37 bez pompowtrysków, i wszystko byłoby ok ale silnik zaczął brać olej co przed zalaniem Motula nie stwiedziłem. Przed Motulem był zalany 2x Mobil 505.00 5W40 i nie pamiętam abym robił dolewkę dlatego zastanawiam się czy dobrze zrobiłem lejąc tego Motula. Na forum znalazłem również wątek o olejach i dla mojego silnika zalecany jest olej z normą 505.00 dlatego nie wiem skąd osoba pracująca w Motul company poleciła mi właśnie olej Specific 505.01. Jak to naprawdę jest z tymi normami?
  7. Cześć Od niedawna mam problem z drgającym autem przy ruszaniu. Problem pojawia się po dłuższej jeździe, np. po autostradzie, gdzie min. prędkość wynosi 120-140 km/h. Drgania są podobne jak przy brudnym nastawniku. W zakresie niskich obrotów przy ruszaniu z 1 biegu auto zaczyna szarpać. Dopiero gdy dodam gazu i autko powoli się toczy, drgania ustają choć dalej nie jest to tak jak normalnie ruszam na zimnym silniku bądź zagrzanym w normalnych warunkach (jazda po mieście mieście). Na początku myślałem, że to może nastawnik ale czyściłem go kilka miesięcy temu a VAG obecnie niczego nie pokazuje. Obciążenie auta również nie ma znaczenia. Nastawnik był czyszczony, strasznie dużo syfu było w nim. Dawka ustawiona ok 3 natomiast nie mogłem ustawić poprawnie napięcia (problemy techniczne z laptopem) i obecnie mam 0.700. z tego co czytałem nie ma to większego wpływu. Jedynie dawka wpływa na reakcje auta. Ma ktoś z was pomysł co sprawdzić albo co wymienić? Może pada sprzęgło?
  8. Dzięki chłopaki. Postaram się zmierzyć oporność na pinach czujnika i w razie różnicy wymienić na nowy. Tak na marginesie to dla mnie troszkę nie ma logiki w postępowaniu gdy na blacie jest 90°C a na vagu ok 70°C i jednogłośnej winy w termostacie. Skoro na blacie jest równe 90°C to czemu termostat jest walnięty a nie czujnik? Może mi ktoś wyjaśnić?
  9. Prosiłbym o wytłumaczenie jednego faktu. Czytając powyższe wypowiedzi w przypadku gdy na desce zegar wskazuje 90°C a vag ok 70° do wymiany jest termostat a co w przypadku gdy termostat nie trzymał temp. i przed jego wymianą było poniżej 90°C (nie osiągnął wymaganej temp.) a po wymianie termostatu na zegarze wskazówka jest idealnie w pionie natomiast vag pokazuje dalej ok. 70°C. Co w tym przypadku robić? Wymieniać znów termostat czy może czujnik?
  10. Hej Mam problem z połączeniem się do ECU. Wczoraj wszystko ładnie hulało aż do czasu gdy VCDS Lite pokazywał komunikat o braku łączności. Oczywiście po ponowieniu połączeniu wszystko działało. Niestety po n-tym razie pojawiającego się komunikatu, oraz dźwięku rozłączania urządzenia USB, VCDS odmówił posłuszeństwa i do dzisiaj nie mogę się już połączyć z ECU. Sprawdzałem czy uda mi się podłączyć do innego auta ale również cisza. Czy kabel został uszkodzony? Jeżeli tak to co mogło być przyczyną zrywającego połączenia?
  11. Kilka dni temu wymieniłem termostat na Wahlera i miałem okazje sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Teraz po wymianie wskazówka na budziku stoi równo w pionie ale patrząc na temp. z VAGa zauważyłem coś dziwnego. Na zegarze miałem równo 90*C natomiast VAG pokazywał 82-83*C. Oczywiście sprawdziłem temp. w grupie Engine i grupie Instruments. Obie były niemal identyczne. Moje pytanie do Was to czy wskazania na zegarze zawsze będą szybsze jak te z czujnika? Sprawdziłem sobie również jak będzie wyglądał kąt wtrysku i niestety pojawił się znów komunikat o niedogrzanym silniku, co mnie bardzo zdziwiło, ponieważ jak pisałem wyżej, czujnik pokazywał ok 83*C. Czy powinienem jeszcze bardziej rozgrzać silnik czy dalej jest problem czujnik/termostat?
  12. Dziękuję za nr części Zastanawiałem się czy oprócz góralskich gaci, których niestety nie mam bo są wszystkie w praniu, mogę użyć filtra do kawy? W poniedziałek zleję płyn do miski i zobaczę co wraz z nim zleci. Jeżeli będzie cały zasyfiony to wleję tyle ile się da a resztę dolewka z nowej butli. Dziękuję wszystkim za pomoc i życzę Wesołych Świat
  13. Czy przy kupnie uszczelki potrzebuje jakiś nr podgrzewacza? czy wystarczy podać dane auta ponieważ oring jest standardowy do passata?
  14. Mam problem z wyciekiem tylko nie wiem czy to uszczelka czy świeca leje. Czy przy wymianie uszczelki z podgrzewacza żarowego należy spuścić płyn chłodniczy? Jeżeli nie to ile płynu może ubyć przy wymianie uszczelki?
  15. Spoko dzięki Wracając do tematu szarpania silnikiem to na 100% jestem pewien skąd pochodzi. Zrobiłem sobie dzisiaj log dynamiczny na kanale 01 w grupie 01.Engine. Niestety nie robiłem tak jak przedtem czyli od 1500 do 4000 na 100% wciśniętym pedale gazu ale specjalnie szukałem tego punktu, w przedziale 1700-1900, gdzie silnik dostawał czkawkę. I co się okazało? Kiedy silnik się dławił, napięcie na nastawniku spadało do 0.720V. Dodatkowo w błędach z VAG widnieje błąd odnośnie nastawnika czyli wszystko jasne. Nastawnik do czyszczenia a jeżeli to nie pomoże do wymiany. Mam pytanie do osób które czyściły nastawnik. Czy dostępne na portalach uszczelki nastawnika pompy (komplet) warto zakupić i wymienić podczas czyszczenia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności