Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedz :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak bedziesz wymienial sam to pamiętaj na zimnym silniku jesli nie chcesz spuszczac plynu i musisz to szybko zrobić bo ci kupe plynu ucieknie

Może być i na ciepłym a płynu poleci kieliszeczek pod warunkiem najpierw odkręcenia i koniecznie zakręcenia korka na zbiorniku płynu celem upuszczenia ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być i na ciepłym a płynu poleci kieliszeczek pod warunkiem najpierw odkręcenia i koniecznie zakręcenia korka na zbiorniku płynu celem upuszczenia ciśnienia.

Bardzo cenna porada. I jeszcze kup też dla pewności te zabezpieczenie czarne co trzyma czujnik bo lubi pęknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko wiem i dziękuje Koledzy za odpowiedzi i rady.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

od 2 dni nie widzę stojącej pionowo wskazówki temperatury. Silnik nagrzewa się tylko do 72-78 stopni (i się waha w tych granicach, sprawdzone telefonem via adapter bt obd2) i trwa to strasznie długo, bo około 10km nawet.

 

Gdyby padł termostat to chyba powinien w normalnym czasie się nagrzać? Czy też może trwać to tak długo? W ciemno termostat wymienić czy może być inna przyczyna? (rok temu czujnik temperatury wymieniłem, bo był problem z odpalaniem, teraz odpala normalnie).

 

Pozdr :ok

 

2.0 AZM + lpg

Edytowane przez tomeckis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby padł termostat to chyba powinien w normalnym czasie się nagrzać?

Zależy w jakiej pozycji zaciął się termostat. Jak jest zamknięty to temperatura byłaby wyższa niż 90 st. U ciebie jest w pozycji otwartej dlatego nagrzewa się długo i nie dochodzi do 90 st. Wymieniaj termostat koszt nieduży. Najlepiej kup wachlera lub ori z ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat mógł zostać w pozycji otwartej, wtedy silnik będzie chodził na tzw. dużym obiegu i nie będzie osiągał optymalnej temperatury pracy. Przyczyną wolnego nagrzewania sie twojego silnika jak najbardziej może być termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie, w środę jadę wymienić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o wytłumaczenie jednego faktu. Czytając powyższe wypowiedzi w przypadku gdy na desce zegar wskazuje 90°C a vag ok 70° do wymiany jest termostat a co w przypadku gdy termostat nie trzymał temp. i przed jego wymianą było poniżej 90°C (nie osiągnął wymaganej temp.) a po wymianie termostatu na zegarze wskazówka jest idealnie w pionie natomiast vag pokazuje dalej ok. 70°C. Co w tym przypadku robić? Wymieniać znów termostat czy może czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosiłbym o wytłumaczenie jednego faktu. Czytając powyższe wypowiedzi w przypadku gdy na desce zegar wskazuje 90°C a vag ok 70° do wymiany jest termostat a co w przypadku gdy termostat nie trzymał temp. i przed jego wymianą było poniżej 90°C (nie osiągnął wymaganej temp.) a po wymianie termostatu na zegarze wskazówka jest idealnie w pionie natomiast vag pokazuje dalej ok. 70°C. Co w tym przypadku robić? Wymieniać znów termostat czy może czujnik?

 

Wcale nie jest pewnie czy do wymiany termostat, jak jest rozbieżnośc miedzy zegrami a kompem to szukałbym raczej przyczyny w zespolonym czujniku temperatury, wystarczy go odpiąc i zmierzyć oporność pomiędzy pinami na obydwu powinna być podobna jeśli nie jest to pewne ze walniety czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki. Postaram się zmierzyć oporność na pinach czujnika i w razie różnicy wymienić na nowy.

Tak na marginesie to dla mnie troszkę nie ma logiki w postępowaniu gdy na blacie jest 90°C a na vagu ok 70°C i jednogłośnej winy w termostacie. Skoro na blacie jest równe 90°C to czemu termostat jest walnięty a nie czujnik? Może mi ktoś wyjaśnić? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje schemat układu chłodzącego do VW Passata B5 1.9 tdi 115 km ajm pilnie !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Etką się pokłuciłeś? :marecek

 

chłodzenie.jpg

 

Forum zmniejsza pliki, w razie czego http://ifinterface.com/page/page3.php, po lewo zakładka "CarProg2" i tam szukasz po modelu, roczniku auta, wybierasz zakładkę silnik, tam szukasz zakładki "układ chłodzenia silnika" patrząc na prawo czy jest oznaczenie AJM i masz wszystko łącznie z opisem.

 

Powodzenia.

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pytanie jeszcze nie wiem czy jest to problem ale zapytam.

 

Otóż po jeździe nie ważne czy to jest 5km czy 100km trasy gdy zgaszę silnik i uruchomię go ponownie po około 5min wskazuje wskazówka temperaturę między 100-115 stopni za każdym razem czy mam się zacząć martwić? Auto nie przegrzewa się w trasie.

 

Passat b5 97r silnik ADR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz VAGiem jaka temp pokazuje drugi czujnik

jesli bedzie ok to moze byc kilka przyczyn

zakamieniona chlodnica-czyszczenie lub wymiana

wytarte lopatki pompy chlodzenia-wymiana

termostat sie zacina-wymiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw sprawdz VAGiem jaka temp pokazuje drugi czujnik

jesli bedzie ok to moze byc kilka przyczyn

zakamieniona chlodnica-czyszczenie lub wymiana

wytarte lopatki pompy chlodzenia-wymiana

termostat sie zacina-wymiana

 

No ale pod czas jazdy jest wszystko ok tylko po wylaczeniu takie zjawisko nawet jak postoje z wlaczonym silnikiem to temp jest 90 jak zgasze po 5min jest 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logiczne jest, że w pierwszym momencie po zgaszeniu auta, temperatura płynu chłodzącego pójdzie do góry zamiast w dól. Zatrzymujesz silnik, zatrzymujesz pompę płynu, zatrzymujesz wymianę ciepła, silnik ma temperaturę, płyn się podgrzewa ale nie krąży i nie studzi w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale pod czas jazdy jest wszystko ok tylko po wylaczeniu takie zjawisko nawet jak postoje z wlaczonym silnikiem to temp jest 90 jak zgasze po 5min jest 100

Instrukcja obsługi zaleca przez minutę nie gasić silnika po zatrzymaniu się w upały, po dłuższej jeździe dla ustabilizowania temp. płynu. I nie ma tu innej metody. Uwaga! za długie trzymanie silnika na wolnych obrotach w upały może podnieść temp. płynu ponad dozwoloną normę.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Instrukcja obsługi zaleca przez minutę nie gasić silnika po zatrzymaniu się w upały, po dłuższej jeździe dla ustabilizowania temp. płynu. I nie ma tu innej metody. Uwaga! za długie trzymanie silnika na wolnych obrotach w upały może podnieść temp. płynu ponad dozwoloną normę.

 

Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia nie można go przegrzać na wolnych obrotach w upał. Jeżeli po zgaszeniu silnika temperatura wody po 5 min wynosi 100 oC to proponuje kupić czujnik temperatury w ASO i po problemie kiedyś w 2.8 miałem identyczne zjawisko na chińskim czujniku. Termostat przynajmniej Wahler lub ASO reszta to raczej się nie nadają na dłuższą mete bo zawsze jakieś problemu występują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności