Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym obstawiał, ze pompa wody zdechła.

 

Jak można jeszcze sprawdzić czy pompa wody zdechła, oprócz wyjmowania termostatu?

 

Wczoraj miałem kilkukilometrową podjazdkę i zauważyłem że temperatura 90 stopni a jeszcze się nie załączył lpg. Po godzince powrót i już się załączył. No i czkawka lekka na lpg. Czy te problemy z lpg mogą mieć coś wspólnego z przegrzewaniem się auta?

Edytowane przez anaceik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do winowajców oprócz pompy bym dodał:

- chłodnica przytkana np. kamieniem po rozcieńczaniu koncentratu płynu zwykłą wodą

- wentylator z wiskozą po stronie kierowcy - porównać obroty na zimnym po odpaleniu i po jeździe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do winowajców oprócz pompy bym dodał:

- chłodnica przytkana np. kamieniem po rozcieńczaniu koncentratu płynu zwykłą wodą

- wentylator z wiskozą po stronie kierowcy - porównać obroty na zimnym po odpaleniu i po jeździe

 

Nie lałem nigdy koncentratów rozcieńczanych wodą, więc może ten wentylator.

Niestety wszystkie te rzeczy mogę posprawdzać dopiero w sobotę:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak można jeszcze sprawdzić czy pompa wody zdechła,

 

Gdzieś tu było opisane na forum, jk to wstępnie sprawdzić, czy gania wodę po układzie. Ale żeby mieć pewnosc, to pompę trzeba wyjąć i obejrzeć.

 

 

J temperatura 90 stopni a jeszcze się nie załączył lpg.

 

To może jednak coś z czujnikiem? Czujnik ma dwa tory pomiarowe. Jeden idzie gdzieś tam - nie pamietam gdzie, a drugi na licznik. I skoro pokazywało 90 a LPG się nie przełączyło, to może coś z czujnikiem :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a przy założeniu że czujnik i termostat działają poprawnie to po ilu mniej więcej przejechanych kilometrach w trasie silnik powinien złapać temperaturę 90 stopni ? Mowa o obecnych warunkach (ok 0 stopni na dworze).

Silnik 1.9 130KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam passata b5 1.8 20v automat,wydaje mi sie ze duzo pali a temperatura silnika na desce nigdy nie widziała 90stopni dochodzi maksymalnie za 2 te grube kreski i tam staje,nawet jak dostanie ostro.czy to moze byc przyczyna duzego spalania chodz rano przy odpalaniu słychac jak pracuje na ssaniu i po chwili je wyłancza wszystko jest ok tylko spalanie jest ogromne,na 12l ben po 40 km zapal sie rezerwa.pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś poobserwowałem: wentylator nie działa (ten od klimy, a powinien działać), wiskoza chodzi lekko oraz dolny wąż od chłodnicy chłodny. Kolektor wydechowy zimny a na desce 120 stopni i migająca dioda na desce. Dodam, że zbiorniczek wyrównawczy zimny (ale odkąd kupiłem passata taki był i się nie grzał. W chłodnicy oryginalny płyn (w sensie że zalecany przez producenta). Dodam, że ogrzewanie wg. kodów climatronica na hi grzeje nawet na 67 stopni, niestety w moim nie ma kanału temp silnika :(

Czy te poszlaki na coś wskazują?

 

Dobra chyba mam - termostat. W tym tyg wymienię i napiszę jak co

 

Wymieniłem termostat chłodnica parzy i auto na postoju się przegrzewa. Co to może być? Stary termostat (wahler) otwiera się ledwo co przy prawie 100 stopniach (sprawdzone w garnku za pomocą termometru), nowy prawidłowo.

Wiskoza chodzi cały czas lekko (dałem radę zatrzymać). Jest opcja uruchomić ją na stałe?

Edytowane przez 18rp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiskoza chodzi lekko i wiatrak się nie włącza, to musisz sprawdzic wiatrak "na krótko" czy działa, bo moze sie spalił. Przecież przy takiej temperaturze powinien sie kręcić. Jeśli działa, to musisz sprawdzić przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś i spalony bezpiecznik i zajechany wentylator a nigdy problemu z przegrzewaniem nie było,jedynie klima na postoju było słychać jak się kompresor włączał i wyłączał i kiepsko chłodziła a pod czas jazdy było ok.

nie wiem czy ma ten elektryczny wentylator coś wspólnego z przegrzewaniem.

Ponoć jest od klimy ale może i faktycznie wspomaga układ chłodzenia w razie potrzeby.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Wiskoza chodzi cały czas lekko (dałem radę zatrzymać). Jest opcja uruchomić ją na stałe?

Może problem właśnie z wiskozą bo się nie zapina na pełne obroty i nie daje rady wychłodzić chłodnicy...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

quote_icon.png Zamieszczone przez anaceik viewpost-right.png

Jak można jeszcze sprawdzić czy pompa wody zdechła,

 

 

A nie czasem że gdy obieg się otwiera to powinien lecieć płyn cienkim przewodem chyba przelewowym do zbiorniczka wyrównawczego?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

mam passata b5 1.8 20v automat,wydaje mi sie ze duzo pali a temperatura silnika na desce nigdy nie widziała 90stopni dochodzi maksymalnie za 2 te grube kreski i tam staje,nawet jak dostanie ostro.czy to moze byc przyczyna duzego spalania chodz rano przy odpalaniu słychac jak pracuje na ssaniu i po chwili je wyłancza wszystko jest ok tylko spalanie jest ogromne,na 12l ben po 40 km zapal sie rezerwa.pomocy

Niedogrzane auto spala o wiele więcej paliwa - termostat do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zmienionym termostacie, który na pewno jest sprawny dolny wąż dalej zimny a wskaźnik pokazuje 120+ i mruga lampka cieczy chłodzącej. Pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy po temperaturze nawiewu można stwierdzić, że np termostat jest uszkodzony ? Tzn. że otwiera się za szybko ?

Przykładowo po 30 sek. od uruchomienia silnika (diesel) daje już ciepłe powietrze z nawiewów. Norma, niemożliwe czy może jeszcze coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, a czy po temperaturze nawiewu można stwierdzić, że np termostat jest uszkodzony ? Tzn. że otwiera się za szybko ?

Przykładowo po 30 sek. od uruchomienia silnika (diesel) daje już ciepłe powietrze z nawiewów. Norma, niemożliwe czy może jeszcze coś innego ?

 

Mozliwe gdyz na pewno masz fabryczna farelke elektryczna ze tak powiem przy nagrzewnicy i sie załacza na zimnym u mnie tez jak jest zimno tempe podkrecona na cieplo i po paru sekundach po uruchomieniu leci juz letnie/cieple powietrze a to jest niemozliwe w przypadku nagrzewnicy ze tak szybko sie nagrzeje po prostu taki wspomagacz ciepla do wnetrza :) a termostat sprawdz w inny sposob sprawdz waz wychodzacy z terostatu czy nie robi sie za szybko ciepły jak sie robi to wyrzuca juz wode na duzy obieg czyli sie otwiera za szybko np przy temp 70 stopni wiec za szybko lub wczesniej a temperature sprawz wagiem jaka ma silnik na rozgrzanym silniku jak trzyma w granicach 80-90 stopni to jest ok a na zegarach powienen byc non stop pion wskazówki na 90 stopni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzięki kolego. Wymieniałem termostat (wahler) i czujnik temperatury w październiku 2013 i teraz znowu coś zaczyna mi się nie podobać. Silnik w aktualnych warunkach pogodowych (okolice 0 stopni) łapie temperaturę 90 stopni po przejechaniu 16km i jest to dystans, który auto pokonuje najczęściej. Podczas parkowania już auta na miejscu zauważam, że wskazówka wskakuje na temperaturę roboczą (90 stopni). Dodam również, że na całym tym dystansie auto jedzie poza miastem i po wbiciu najwyższego biegu zaraz po rozpoczęciu jazdy, cały czas porusza się w zasadzie z tą samą prędkością (90-95 km/h), bez żadnych gwałtownych przyśpieszeń, hamowań, w zasadzie bez zmiany biegów.

 

Wczoraj miałem wypad w inne strony i po 12km złapał 90 stopni przy temp. -2 stopnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zmienionym termostacie, który na pewno jest sprawny dolny wąż dalej zimny a wskaźnik pokazuje 120+ i mruga lampka cieczy chłodzącej. Pompa?

 

Może to czujnik lub wskaźnik szwankuje a nie przegrzewa się auto....przecież przy 120*C nieźle by się gotować musiało w układzie chodzenia:/

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przecież pompa się nie uszkodziła przez wsypanie proszku....jeżeli po sprawdzeniu czujniki okażą się sprawne to szukaj przyczyny spowodowanej przez proszek czyli pozatykane kanaliki może w chłodnicy(przecież tego proszku nie można wsypywać do każdego auta bo są różne np chłodnice)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zmienionym termostacie, który na pewno jest sprawny dolny wąż dalej zimny a wskaźnik pokazuje 120+ i mruga lampka cieczy chłodzącej. Pompa?

 

Na 99 przytkana chłodnica [kamień, rdza] najpierw czyszczenie http://www.motochemia.pl/stp-odkamie...0ml-p-300.html

Jeśli będzie poprawa, a jeszcze żle wymiana na nową.

Drugi wentylator się nie włącza, bo uruchamia go czujnik temp. z dolnego węża, a tam chłodno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok wielkie dzięki kolego. Wymieniałem termostat (wahler) i czujnik temperatury w październiku 2013 i teraz znowu coś zaczyna mi się nie podobać. Silnik w aktualnych warunkach pogodowych (okolice 0 stopni) łapie temperaturę 90 stopni po przejechaniu 16km i jest to dystans, który auto pokonuje najczęściej. Podczas parkowania już auta na miejscu zauważam, że wskazówka wskakuje na temperaturę roboczą (90 stopni). Dodam również, że na całym tym dystansie auto jedzie poza miastem i po wbiciu najwyższego biegu zaraz po rozpoczęciu jazdy, cały czas porusza się w zasadzie z tą samą prędkością (90-95 km/h), bez żadnych gwałtownych przyśpieszeń, hamowań, w zasadzie bez zmiany biegów.

 

Wczoraj miałem wypad w inne strony i po 12km złapał 90 stopni przy temp. -2 stopnie.

 

U mnie to samo po ok 15 km łapie 90 stopni,termostat wymieniłem miesiąc temu,dolna rura zimna. Te 90 stopni to masz na vagu czy na liczniku? Bo na liczniku to może być 75 stopni i już wskazówka jest pionowo.

U mnie żeby złapać wogóle 85-90 stopni na vagu to muszę mieć wiecej jak 2 tys obrotów, jak obroty niższe to 80 stopnie nie przekroczę, dolny wąż mam zimny nawet po przejechaniu 120 km.

Edytowane przez lejak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam inny problem z temperatura na liczniku a mianowicie nie osiaga w ogole 90* wymieniony zostal termostat (oryginalny) oraz czujnik g2/g62 (oryginalny) poniewaz byly uszkodzone, teraz wskazania na vagu na zimnym silniku sa ok temperatura na ecu 01-007 porownywalna z temperatura otoczenia a temperatura z licznika 17-003 wynosi 30*. Na cieplym silniku jest okolo 10* roznicy miedzy temperatura z ecu a temperatura z instruments a mianowicie temperatura g62 wynosi 82* a g2 pokazuje 72* podczas nagrzewania silnika temperatura takze byla nizsza na czujniku g2 o 10*do12*. Przed wymiana czujnika i termostatu uzyskiwal 90* po dlugiej jezdzie .Co dalej sprawdzac lub wymieniac? czujnik kolejny nowy i dalej to samo

Edytowane przez Krzyx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak różnica w czujnikach 10-12 stopni to na pewno zły czujnik, ja bym wymieniał do skutku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności