Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ja chciałem napisać dla przyszłych wymieniających czujniki i termostaty w swoich paskach. Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem czujnik i termostat na nowy "oryginalny" z allegro. I co się okazało, auto na Vagu pokazuje temp max 83 st i nie chce więcej. Tak więc, sprawdziłem rano temp czujników i obwód G2 pokazywał 4,5st a G62 10st, pomyślałem już że coś nie tak. Tak więc ruszyłem tyłek do serwisu kupiłem czujnik i termostat. Wczoraj wymiana, najpierw termostat, już mam w ręce i lece z trzema (stary oryginał z auta, nowy z allegro i nowy z serwisu) termostatami do domu i grzeje w garnku z termometrem. Czekam czekam, i co "oryginał" z allegro otwiera się już przy 82st! podczas gdy mój stary z auta przy 85st a serwisowy przy 88st. Poczekałem jeszcze troche Panowie się pootwierali więcej, no i czekam na zamknięcie, oryginały pozamykały się całkiem przy ok. 84st podczas gdy "oryginał" z allegro nadal otwarty i dopiero przy 77st się zamknął!! No jakaś kpina. To lece wkładam nowy termostat grzeje passiora i co, temp na VAGu 86st i nic więcej. Także mówie, no nic czujnik też wymieniam. Tak też zrobiłem i co... no i teraz mam 90st i tak trzyma. Także PRZESTRZEGAM wszystkich przed kupowaniem takich części na allegro bo jak widać, ja się przejechałem, kupując niby oryginały.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy jakiej firmy termostat kupiles,ja kupowalem wahlera i otwieral sie przy 87 stopniach tak jak okreslil producent.a tez zamiawialem z allegro ;) szczeze mowiac to z termostatami roznie bywa,bywa iz nawet te ori nie dokladnie dzialaja lub sie zacinaja.Poprostu jak sie trafi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RADAR, z tym czujnikiem mnie zaskoczyles. Myslalem, ze jak jest walniety to wiekszymi roznicami bedzie walic. A moze wystarczyloby go tylko przeczyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko zalezy jakiej firmy termostat kupiles,ja kupowalem wahlera i otwieral sie przy 87 stopniach tak jak okreslil producent.a tez zamiawialem z allegro 004.gif szczeze mowiac to z termostatami roznie bywa,bywa iz nawet te ori nie dokladnie dzialaja lub sie zacinaja.Poprostu jak sie trafi

 

Tak jak pisałem, termostat kupiłem firmy VW Audi. Tyle, że z allegro.

 

RADAR, z tym czujnikiem mnie zaskoczyles. Myslalem, ze jak jest walniety to wiekszymi roznicami bedzie walic. A moze wystarczyloby go tylko przeczyscic?

 

Nie no, ale co miałem czyścić jak czujnik był nówka i oryginalny tylko że z allegro (swoją drogą od dużego dostawcy części), w aucie był 12 dni raptem. Poza tym wiedziałem, że termostat który wsadziłem, czyli oryginał z seriwsu otwiera się dopiero przy 88st a ja auto zagrzałem do max 86st więc wiedziałem że już pozostał tylko czujnik.

Edytowane przez Radar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik był nówka i oryginalny tylko że z allegro (swoją drogą od dużego dostawcy części),
Z logiem VW?

Jaki kolor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z logiem VW?

Jaki kolor?

 

Tak, zielony. 059 919 501A. I na dokładnie taki sam podmieniłem, i ten już działa jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, zielony. 059 919 501A. I na dokładnie taki sam podmieniłem, i ten już działa jak należy.

MOze przypadek, ze dzialal wadliwie, bo podrabiac sie nie oplaca ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam taki problem auto nie pokazuje temperatury silnika , a jak już pokazuje to nie 50-60 stopni a było wszystko ok grzeje normalnie . lipa i nie wiem czy to czujnik czy inne ustrojstwo :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , mam taki problem auto nie pokazuje temperatury silnika , a jak już pokazuje to nie 50-60 stopni a było wszystko ok grzeje normalnie . lipa i nie wiem czy to czujnik czy inne ustrojstwo

jeśli dysponujesz Vagiem to zrób test czujników, który jest opisany tutaj

chodzi o sekcję "termostat oraz G2/G62". Myślę, że to Ci już da jakiś obraz na sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla kolejnych osób szukających rozwiązania, w moim przypadku pomogła wymiana czujnika temp tego zielonego, chociaż na vagu było zero błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

U mnie temperatura latem dochodziła do 90`C i na tym poziomie się utrzymywała.

Jednak teraz, gdy temperatura zewnętrzna spadła do około 1`C w nocy i okolo 10-15 w dzień dogrzewa mi tylko go do około 70`C.

Po przeczytaniu tego wątku (nie w całości) postawiłem na termostat.

Zakupiony dziś nowy firmy WAHLER.

Wymieniłem i zalałem chwilowo wodą destylowaną, ponieważ chciałem, by się wyczyścił (zlany płyn był brązowy...). G12 kupię jutro i jutro wymienię wodę destylowaną na G12, jednak po zalaniu 2.5 litra wody destylowanej NIE chce przyjąc więcej. Odpaliłem silnik, by się dogrzał do 90` to - jak myślę - termostat powinien się otworzyc i wtedy powinienem móc dolac reszte wody destylowanej. Jednak po około 10 minutach na jałowych obrotach temperatura na zegarze pokazuje nieco ponad 40`C.

Co powinienem zrobic ?

Czy jakos trzeba recznie odpowietrzyc chlodnice, blok, czy co ?

Czy mogę jecha takim autem jutro do pracy i gdy temperatura silnika skoczy do temperatury ponad 90`C stanac i dolac wody ?

Czy tak samo bedzie z G12, czy może nowy termostat jest niesprawny ?

 

Nie wiem jak to wytłumaczyc.

Pomóżcie proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cz ktos wie czy po wymianie termostatu moze uklad sie zapowietrzyc, nawet wtedy gdy nagrzewnica dziala ok?

 

Po jezdzie, gdy mam dobrze zagrzany silnik i odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego to slysze jak w chlodnicy cos bulgocze/przelewa sie. Wskazuje chyba to na obecnosc powietrza w niej. Przy wymianie termostatu z niej tez spuszczalem plyn.

Weszlo mi 3.5l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się jedynie udało wlać 2.5 litra... też czekam na odpowiedź...

Może teraz się przejadę... zaraz napisze co się będzie działo z temperaturą.

Teoretycznie z tego co wiem, to paski się same odpowietrzają (ale mogę się mylić)

Chyba że nowy termostat jest zepsuty... :( - Podczas zakładania musiałem go przytrzymać i dopiero założyć to kolanko - normalnie powinien jakoś wskoczyć i się trzymać, czy trzeba go podtrzymywać zanim się dokręci to kolanko?

 

 

-----edit---------------

 

Mój problem się rozwiązał po przejechaniu 3 km :)

Po przejechaniu 2.5 km wskazówka zaczęła w końcu gwałtownie rosnąć i tak aż do 90`C :)

Od razu zatrzymałem rozpędzone pędzidło i na 2 sekundy przed wyłączeniem silnika zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego :)

Dolałem (jechały ze mną) 2 litry wody destylowanej.

Zrobił się Pełny zbiorniczek. Wróciłem do domu - 3 km... i temperatura silnika idealnie 90`C ma :D

No i w końcu super grzeje klima.

 

Więc moim zdaniem w układzie jest 5 litrów.

 

Kolego Jericho Passaty się odpowietrzają same, czego przykład właśnie opisałem.

Sprawdzałeś ile płynu spuściłeś z układu ?

Może właśnie 3.5 litra a 1.5 litra gdzieś w bloku zostało ?

Przy spuszczaniu odkreciles nakrętkę zbiorniczka gdzie dolewasz płyn ?

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Jericho Passaty się odpowietrzają same, czego przykład właśnie opisałem.

Sprawdzałeś ile płynu spuściłeś z układu ?

Może właśnie 3.5 litra a 1.5 litra gdzieś w bloku zostało ?

Przy spuszczaniu odkreciles nakrętkę zbiorniczka gdzie dolewasz płyn ?

Jesli dobrze pamietam to w ukladzie jest srednio 6-7l plynu w zaleznosci od wersji silnikowej.

Na moje oko wylecialo gdzies 4l. Korek odkrecilem w trakcie spuszczania plyny z chlodnicy.

Termostat stary bylo bardzo ciezko wyciagnac, bo sie chyba przykleil ;) Nowy za to trzeba bylo kombinowac zeby sie nie osuwal przy nakladaniu rury. Za pierwszym razem podwinela mi sie uszczelka od niego i plyn wylecial, wiec operacje musialem powtorzyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Termostat stary bylo bardzo ciezko wyciagnac, bo sie chyba przykleil ;) Nowy za to trzeba bylo kombinowac zeby sie nie osuwal przy nakladaniu rury...

 

Wczoraj miałem dokładnie tak samo...

 

Wracając do Twojego bulgotania... Skoro tak robi, to sam się odpowietrza. Kontroluj tylko poziom płynu. No i dolej gdy będzie potrzeba. Jeśli dochodzi do 90`C i NIE spada, ani nie rośnie to wszystko masz ok.

 

Ja u siebie mialem poziom, zlałem 5 litrów i 5 litrów wlałem... więc jeśli twierdzisz, ze w układzie jest coś koło 7, to albo z czegoś mi nie zleciało, albo masz złe info. Zobacze dziś jak będę spuszczał destylowaną (która miała zadanie wyczyścić układ [g12 dziś kupię]), czy bardzo zmieniła kolorek. Jeśli bardzo, to znaczy, że w układzie jest więcej wody niż 5l i gdzieś sobie po cichu przesiedziała podczas spuszczania.

Ja zalozyle starą uszczelkę - nową zostawiłem na dzisiejszy montaż.

 

Może Ktoś wie, czy z pompy wody też schodzi płyn ?

A jeśli tak, to czy do momentu aż silnik osiagnie 90`C i termostat przepuści wodę dalej to czy w tym czasie pompa nie pracuje na sucho ?

 

-edit-------

 

Jericho - a ubywa Ci płynu w zbiorniczku ?

Słyszałeś jakiekolwiek bulgotanie przed wymianą termostatu ?

 

-edit 2-------

 

Coś takiego teraz przeczytałem:

 

...zalewając nowy płyn najpierw nalej do chłodnicy przez górny wąż, potem do zbiorniczka i praktycznie przy odpowietrzaniu nie trzeba już dolewać

 

Tak dziś zrobię i potwierdzę lub zaprzeczę to zdanie.

 

A reszta płynu, która nie zleciała podczas spuszczania może poleciała do małej chłodniczki (chyba oleju) stojąc przed autkiem to po prawej stronie ?

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj miałem dokładnie tak samo...

 

Wracając do Twojego bulgotania... Skoro tak robi, to sam się odpowietrza. Kontroluj tylko poziom płynu. No i dolej gdy będzie potrzeba. Jeśli dochodzi do 90`C i NIE spada, ani nie rośnie to wszystko masz ok.

 

Ja u siebie mialem poziom, zlałem 5 litrów i 5 litrów wlałem... więc jeśli twierdzisz, ze w układzie jest coś koło 7, to albo z czegoś mi nie zleciało, albo masz złe info. Zobacze dziś jak będę spuszczał destylowaną (która miała zadanie wyczyścić układ [g12 dziś kupię]), czy bardzo zmieniła kolorek. Jeśli bardzo, to znaczy, że w układzie jest więcej wody niż 5l i gdzieś sobie po cichu przesiedziała podczas spuszczania.

Ja zalozyle starą uszczelkę - nową zostawiłem na dzisiejszy montaż.

 

Może Ktoś wie, czy z pompy wody też schodzi płyn ?

A jeśli tak, to czy do momentu aż silnik osiagnie 90`C i termostat przepuści wodę dalej to czy w tym czasie pompa nie pracuje na sucho ?

 

-edit-------

 

Jericho - a ubywa Ci płynu w zbiorniczku ?

Słyszałeś jakiekolwiek bulgotanie przed wymianą termostatu ?

 

-edit 2-------

 

Coś takiego teraz przeczytałem:

 

 

 

Tak dziś zrobię i potwierdzę lub zaprzeczę to zdanie.

 

A reszta płynu, która nie zleciała podczas spuszczania może poleciała do małej chłodniczki (chyba oleju) stojąc przed autkiem to po prawej stronie ?

 

Pojemność układu to ok 7 litrów. Żeby większość spuścić z bloku to musiałbyś pompę wody wyciągnąć. Spuszczając przez termostat zawsze coś w bloku zostanie i oczywiście zostanie cała chłodnica. W chłodnicy jest korek spustowy (przynajmniej w FLu)-odkręcasz go lub ściągasz wąż na dole i zlewasz co tam jest.

Z Twoich wypowiedzi wnioskuje, że spuściłeś tylko przez otwór z termostatu, więc nie dziw się, że weszło tylko 5 litrów.

Pompa w żaden sposób nie jest zależna od termostatu-termostat otwiera tylko i wyłącznie drogę nagrzanemu płynowi do chlodnicy. Pompa mogła by na sucho pracować tylko i wyłącznie gdybyś zgubił cały płyn.

 

A tak przy okazji zalewanie wodą układu w przypadku, gdy temperatury oscylują w okolicach zera nie jest zbyt rozsądne:zeco

 

---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 11:57 ----------

 

i na 2 sekundy przed wyłączeniem silnika zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego

Dolałem (jechały ze mną) 2 litry wody destylowanej.

Nigdy nie dolewaj płynu do nagrzanego silnika gdy ten nie pracuje! Jeśli silnik jest zagrzany to dolewamy powolutku tylko i wyłącznie na włączonym silniku. Chodzi o to, żeby pompa zmieszała zimny płyn z gorącym jak najszybciej. Olanie tego może skutkować pęknięciem rozgrzanych elementów silnika.

 

---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:01 ----------

 

Cz ktos wie czy po wymianie termostatu moze uklad sie zapowietrzyc, nawet wtedy gdy nagrzewnica dziala ok?

 

Po jezdzie, gdy mam dobrze zagrzany silnik i odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego to slysze jak w chlodnicy cos bulgocze/przelewa sie. Wskazuje chyba to na obecnosc powietrza w niej. Przy wymianie termostatu z niej tez spuszczalem plyn.

Weszlo mi 3.5l.

To raczej normalne zjawisko-po to stosuje się w samochodach układy ciśnieniowe zamknięte, aby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu. W momencie kiedy zaraz po jeździe płyn jest mocno rozgrzany, a Ty odkręcając korek zbiorniczka otwierasz system do atmosfery, automatycznie obniżasz temperaturę wrzenia do standardowych 100stopni i wtedy płyn chwilowo zaczyna się gotować w rozgrzanej i pozbawionej przepływu cieczy chłodnicy.

Jeśli nagrzewnica działa poprawnie, to system jest odpowietrzony-ona jest wysoko w stosunku do reszty układu i ewentualne powietrze utknęło by tam powodując jej nie prawidłowe działanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojemność układu to ok 7 litrów. Żeby większość spuścić z bloku to musiałbyś pompę wody wyciągnąć. Spuszczając przez termostat zawsze coś w bloku zostanie i oczywiście zostanie cała chłodnica. W chłodnicy jest korek spustowy (przynajmniej w FLu)-odkręcasz go lub ściągasz wąż na dole i zlewasz co tam jest.

Z Twoich wypowiedzi wnioskuje, że spuściłeś tylko przez otwór z termostatu, więc nie dziw się, że weszło tylko 5 litrów....

 

W pierwszej kolejności odkręciłem magiczny koreczek z prawej strony chłodnicy i zleciało jakieś 2.5 litra.

W 2 kolejności wyjąłem termostat i poleciało kolejne 2.5 litra...

 

Rozumiem, że została reszta w pompie wodnej i coś tam w bloku silnika ?

A jeśli zlejemy cały płyn... to czy do momentu aż silnik się nagrzeje do 90`C silnik jest chłodzony powietrzem ? Czy zalewając układ poprzez zbiorniczek dostaje się ona do bloku od razu po odpaleniu silnika ?

 

...A tak przy okazji zalewanie wodą układu w przypadku, gdy temperatury oscylują w okolicach zera nie jest zbyt rozsądne:zeco...

 

To tylko na dziś. Nocą miałobyć +7`C, było +6`C więc nie było żadnego strachu. Dziś po pracy kupię G12 i zalewam z domieszką destylowanej.

 

...Nigdy nie dolewaj płynu do nagrzanego silnika gdy ten nie pracuje! Jeśli silnik jest zagrzany to dolewamy powolutku tylko i wyłącznie na włączonym silniku. Chodzi o to, żeby pompa zmieszała zimny płyn z gorącym jak najszybciej. Olanie tego może skutkować pęknięciem rozgrzanych elementów silnika...

 

No i tutaj masz PLUSA :)

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli zlejemy cały płyn... to czy do momentu aż silnik się nagrzeje do 90`C silnik jest chłodzony powietrzem ? Czy zalewając układ poprzez zbiorniczek dostaje się ona do bloku od razu po odpaleniu silnika ?

Chłodzony jest tą cieczą, którą już wlałeś do układu w momencie wstępnego nalania, a następnie podczas dolewania po uruchomieniu silnika. Po nagrzaniu do 90 stopni trzeba dolać sporą ilość ponieważ płyn z bloku wypełnił chłodnicę przez otwarty termostat.

 

---------- Post added at 14:11 ---------- Previous post was at 14:08 ----------

 

Rozumiem, że została reszta w pompie wodnej i coś tam w bloku silnika ?

Tak-większość została w bloku poniżej otworu termostatu.

 

---------- Post added at 14:12 ---------- Previous post was at 14:11 ----------

 

No i tutaj masz PLUSA

Dzięki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Tak-większość została w bloku poniżej otworu termostatu...

 

Gdybym wiedział wcześniej, otworem gdzie siedzi termostat wsunąłbym cienki kabelek i ściągnąłbym resztę płynu z bloku...

A tak już zalałem go G12 + DESTYLOWANA.

Znów zleciało 5l i 5l załadowałem.

 

Kupiłem 2 butelki 1.5 litrowe, czyli 3 litry płynu. Dolałem 2 litry destylowanej, więc roztwór jest dosyć mocny. Ale mam minimum. Muszę dokupić jeszcze jedno 1.5 litra i dolać z pół litra czystego bez domieszek.

 

Tak z ciekawości za 1.5 litra koncentratu płaciłem 30 zł. A jak to jest u Was ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po nagrzaniu do 90 stopni trzeba dolać sporą ilość ponieważ płyn z bloku wypełnił chłodnicę przez otwarty termostat.
U mnie po wymianie termostatu i nagrzaniu plyny nie wiele musialem dolac.
Jericho - a ubywa Ci płynu w zbiorniczku ?

Słyszałeś jakiekolwiek bulgotanie przed wymianą termostatu ?

Nie ubywa, ale na rozgrzanym silniku czuje zapach boryga. PEwnie gdzies lekko przepuszcza. Jedna krawedz chlodnicy mam zabarwiona na rozowo, ale zrobilem na razie ponad 500km od wymiany i nie widze by stan w zbiorniczku sie zmienil.

Kamyczkow nie slyszalem i nie slysze w tym silniku.

 

---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

 

Kupiłem 2 butelki 1.5 litrowe, czyli 3 litry płynu. Dolałem 2 litry destylowanej, więc roztwór jest dosyć mocny. Ale mam minimum. Muszę dokupić jeszcze jedno 1.5 litra i dolać z pół litra czystego bez domieszek.
Przed wymiana mialem przezroczysty plyn, pewnie Petrygo, ktory co niektorzy tez do pasia zalewaja. No ale chcialem ori, wiec kupilem 2x1,5l i 5l wody destylowanej. Do ukladu weszla 1 butelka i z max 2,5l wody.

 

Placilem 27zl za butelke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności