Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

A był can do climatronika seryjnie dociagniety? czy musiałes go dokładać?

 

nie sprawdzałem czy jest pociągniety can . na ktorym pinie ma być?

ok w takim razie kupie ten panel i sprawdze .

 

dzięki wielkie wam jak zamontuje panel dam znać.

 

symbol silnika ATJ wydaje mi sie że jest tam Can?

Edytowane przez Pokonamwas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- połączyc pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line

- połączyc pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line

 

Były te kable, czy je dokładałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie było tych kabli .

 

ten był

upewnic sie ze jest polączenie miedzy pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czyli nie było can. W przedliftach can byl jeszcze taki szczątkowy. Dlatego musisz teraz zmieniać panel na poliftowy z can.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po montażu 1/2 FIS z 3BG w Passacie B5 1.9 TDI AFN. Aby zamontować licznik z 3BG musiałem zmienić ECU na 018GA. Zauważyłem, że gdy auto postoi przez całą noc to FIS się kasuje (średnie spalanie, zasięg, przejechane kilometry). Jednak licznik przebiegu dziennego (pod prędkościomierzem) nie jest wyzerowany. Oczywiście mam na myśli tryb 2 w FIS'ie (bo 1'ka to wiadomo kasuje się sama). Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzelam na uszkodzony licznik, bo to jest tylko i wyłącznie funkcjonalność licznika. Albo spróbuj wrzucić inny wsad, może coś to pomoże. A na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo spróbuj wrzucić inny wsad, może coś to pomoże. A na pewno nie zaszkodzi.

 

Akurat mam problem z odczytaniem wsadu... Za pierwszym razem gdy połączyłem się Commanderem z licznikiem by odczytać PIN do immo wszystko było OK. Po zakończonym montażu 1/2FIS chciałem zmienić sobie przebieg na właściwy oraz ustawić podświetlenie wskazówek - niestety Commander ma problem z odczytaniem wsadu - odczytuje 4 linijki wsadu, PIN do immo jest 6 cyfrowy oraz odczytany przebieg jest zupełnie inny niż wyświetlany na liczniku.

 

Na szczęście zapisałem sobie swój wsad przy pierwszym odczycie (gdy potrzebowałem PIN do immo) ale nie jestem pewien czy podczas wgrywania go nie przerwie się proces...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób reset licznika licznika w komanderze. Też tak mi się czesto zdarza, ze tylko 4 liniki czyta. Jak to nie pomoże, to odłącz na chwilę aku i wtedy zadziała. Tylko skoro na ori wsadzie jest ten bład z kasowaniem, to wgraj inny wsad, dla pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz może jakiś pewny wsad? Licznik obecny to 3B0920829AX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OO, patrzę post z Fejsbuka:P Tam też pisałem, albo uwalona płyta ale raczej wsad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj taki sam problem jak Twój, a w ostatnim poście wsad. Ja mam niestety tylko 929ax. Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny licznik podłożyłem i problem jest nadal. Może trochę dłużej się nie kasował...

 

25.03 wieczorem założyłem nowy licznik.

26.03 rano - OK, nie skasował się.

26.03 wieczór - OK, nie skasował się.

27.03 rano - skasował się...

 

Poprzedni potrafił się skasować po 3h postoju, po całej nocy ale potrafił też przez cały dzień się nie skasować...

 

Nie wiem czy to ma znaczenie ale napiszę... Moja manetka od FISu jest podpięta następująco:

 

Wtyczka T32b zielona(licznika)------Wtyczka T6e czarna(przy przełącznikach zesp.)

23 ------------------------------------------------------------------------ 2

24 ------------------------------------------------------------------------ 1

25 ------------------------------------------------------------------------ 4

Wtyczka T32a niebieska(licznika)

7 -------------------------------------------------------------------------- 3

 

Piny 1,2,4 są podpięte zgodnie z powyższym schematem, zaś pin 3 podpięty jest do masy (stelaża deski rozdzielczej). Czy to miałoby wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno, bo to po prostu ma być masą, która jest przekazywana na piny po naciśnięciu przycisków.

A czemu nie wpiałeś się w ten przewód co trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czemu nie wpiałeś się w ten przewód co trzeba

 

Bo nie miałem lutownicy wtedy gdy podpinałem wiązkę manetki :D A "na skrętkę" tego nie chciałem podpinać ;)

 

Dziś jeździłem z odpiętą manetką FIS - rezultat ten sam - fis skasowany...

 

Czyli manetkę,jej wiązkę, liczniki mogę wykluczyć. Chyba, że drugi licznik też jest zdechnięty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze jeden licznik. Załóż zwykły z mfa w zegarku nawet, jeżeli w nim też się tak będzie działo, to wina gdzieś w wiazce.

Byłbyś wyjątkowym pechowcem, jakbyś trafił dwa zepsute liczniki.

Ja mam kilka licznikow, i w żadnym mu się tak nie działo.

A pisałeś do ludzi z tego tematu, co Ci wrzuciłem, czy jakiś to rozwiązali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pisałeś do ludzi z tego tematu, co Ci wrzuciłem, czy jakiś to rozwiązali?

 

3 osoby z tego tematu miały taki problem.

Pierwsza z nich - napisałem do niego PW - czekam na odpowiedź.

Druga - wymiana licznika pomogła.

Trzecia - jest to osoba co sprzedała mi licznik.

 

Jeszcze jutro sprawdzę 3 rzeczy, jak one nie zadziałają to będę szukał następnego licznika do próbowania

 

Edit:

 

Przez noc fis się nie skasował, wczoraj wystarczyło mu 4h by go zresetowało...

Dziś podpiąłem masę manetki pod pin 7 niebieskiej wtyczki licznika. Dodatkowo odpiąłem CAN od ECU i zobaczymy co się będzie działo - póki co denerwująca jest jazda z komunikatem stop i czerwoną kontrolką oleju - info do tego właśnie leci po CAN. Ale spróbować trzeba więc trochę się pomęczę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz manetke uszkodzona, i gdzieś robi się zwarcie do masy na resecie... Jak by zmiana licznika nic nie pomagała sprawdziłbym jeszcze to.

Ewentualnie gdzieś wiązka od manetki.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może masz manetke uszkodzona, i gdzieś robi się zwarcie do masy na resecie...

 

To nie ona - jeździłem z odpiętą i było to samo...

 

Ewentualnie gdzieś wiązka od manetki.

 

Jak nadal problem będzie to jeszcze ja odepnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a może ktoś poda procedurę dla benzyny 1.8 APT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema posiada ktoś z was gwint FK zmieniał ktoś z was w ostatnim czasie wkład amortyzatora ? Jakiś zamiennik ktoś coś pilne. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności