Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę się pochwalić że wczoraj w końcu udało mi się wymienić goły licznik z listopada 99r. na Pełen FIS + tempomat dodatkowo. Ten post czytałem kilku krotnie od a do z i miałem cały czas wątpliwości że może nie wyjść, ale udało się. Napiszę teraz co zrobiłem i co nie wyszło. A więc tak:

Rozebranie i wyciągnięcie licznika zgodnie z instrukcjami z tego forum (bez połamanych plastików) poszło jak złoto, następie z czytałem EEPROM ze starego licznika i go wyciągnąłem xxx902802x( (immo II). W jego miejsce Piękny liczniczek z FULL FIS xxx902847xxx (immo III). Po założeniu i przekręceniu kluczyka stacyjki pokazała się bryła samochodu ale niestety z zamkniętymi drzwiami (to jeszcze uruchomię w przyszłości). Wszystko bez odpalania silnika. Następie z czytałem EEPROM-a i zapisałem jak by coś nie tak poszło. Zauważyłem że wskaźnik od temperatury silnika ruszył gdyż wcześniej jeździłem i jeszcze był ciepły, wskaźnik paliwa też był w górze, myślę fajnie jest już hula.

No to co trzeba by odpalić bo ciekawość silniejsza. Szybko w edytorze zmieniłem nr VIN (w miejsce starego wpisałem aktualny samochodu) i z powrotem wgrałem VAG TACHO. Następnie myślę czy dać nowe crypto 48 do zalogowania imo? Ryzyk fizyk koduję stare pestki i co-udało się poszło, zakodował się do szczału (może to nie jest reguła czasem może się udać a czasem nie, u mnie poszło bez wymiany pestek). Imo gaśnie i teraz odpalamy. Wskazówka od obrotomierza działa jest dobrze, trzeba zrobić próbę. Wyjechałem z garażu i DZIAŁA jak malinka. Następnie powrót i podpięcie kabelków od manetek do sterowania komputerem (spalanie, temperatura, itp.), Podziękowania szczególnie należą się POGROMCY za ten wątek. Bardzo dużo pomogło, a użytkownicy motywowali jak u nich idzie to czemu u mnie ma nie iść!!! Szybkie podpięcie tempomatu z tego wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40076 jak już kierownica i wszystko rozgrzebane. Po podpięciu wszystkiego składałem w odwrotnej kolejności.

 

A teraz co nie działa po zmianie licznika:

-kontrolki tempomatu ale w tych rocznikach to ponoć norma

 

to już działa :D (wcześniej nie działało z niewiedzy)

-nie pokazuje kontrolki ciśnienia oleju i na wyświetlaczu (:

-kończącego się płynu hamulcowego w zbiorniczk

-nie pokazuje otwartych drzwi czyli bryły samochodu( przed adaptacją była bryła

ale z zamkniętymi drzwiami)

 

Pozostałe wszystkie funkcje działają perfekt. A te małe nie dociągnięcia to już kwestia czasu.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i życzę miłej przygody z upiększaniem naszych Passacików.

Edytowane przez kliperross

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze zmieniłem nr VIN (w miejsce starego wpisałem aktualny samochodu) i z powrotem wgrałem VAG TACHO. Następnie myślę czy dać nowe crypto 48 do zalogowania imo? Ryzyk fizyk koduję stare pestki i co-udało się poszło, zakodował się do szczału (może to nie jest reguła czasem może się udać a czasem nie, u mnie poszło bez wymiany pestek).

Miałeś transpondery, które były poprzednio zakodowane w IMMO 2, a tym starszym typie immo transpondery nie blokują się. Natomiast dopiero teraz po zakodowaniu ich do nowego licznika zostały zablokowane do ponownego zapisu, więc do starego licznika już ich nie wkodujesz :P

-kontrolki tempomatu ale w tych rocznikach to ponoć norma

W autach z CAN-em kontrolka już powinna być, ale nie w każdym. Zauważyłem prawidłowość, że ta kontrolka działa w autach z silnikami PD, u mnie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-nie pokazuje kontrolki ciśnienia oleju i na wyświetlaczu (:

 

Ale tego po włączeniu zapłonu nie pokaże Ci tak jak to było w przypadku kontrolki w starym liczniku (jak silnik zgaszony to świeci). Na pełnym fisie nie ma juz fizycznie kontrolki, jeśli cisnienie spadnie to pokaże się czerwona konewka na fis, jesli będzie za niski poziom to konewka się żółta pokaże.

Chyba, że odpiąłeś czujnik oleju i sprawdzałeś, że się nie pokazuje to co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Patrick za podpowiedź :) jeszcze raz przejrzałem schemat elektryczny miernik w łapkę i sprawdziłem. Czujnik oleju jak jest silnik wyłączony to jest rozwarty, po zapaleniu zwiera do masy i pokazuje przejście. Po odłączeniu kabla zero reakcji na brak oleju ze strony licznika ale jak podniosłem obroty to od razu konewka wyskoczyła :D. Jest ok. A co do czujnika płynu hamulcowego to zaś działa na zasadzie zwarcia. Jeśli jest płyn to jest rozwarty czujnik (broń boże kogoś aby przytkną do masy -zamknięcie obwodu). Po zamknięciu obwodu we wtyczce (zworka) wyskoczył monit braku płynu i pulsująca kontrolka hamulca ręcznego. Tak że wszystko działa łącznie z bryłą samochodu i otwartą maską na wyświetlaczu (drzwi i tylna klapa w przyszłości).

 

---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:33 ----------

 

Błażej nie świeci to trudno :( może jeszcze z tym coś podziałam bo na pewno nie da mi to spokoju ale ważne że tempomat działa. Jeszcze muszę zmienić wartość skokową bo co jeden kilometr dodawanie i odejmowanie prędkości to troszkę mało. Przynajmniej co pięć by się zdało ;)

 

W autach z CAN-em kontrolka już powinna być, ale nie w każdym. Zauważyłem prawidłowość, że ta kontrolka działa w autach z silnikami PD, u mnie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jamusze zmienic w przyszlosci:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kKliperross nie ma za co :)

O a jak to zmienić (tempomat) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick gdzieś o tym czytałem że się da zmienić prędkość skokową tempomatu. Jak tylko to znajdę i przetestuję to na pewno się podzielę informacją ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałeś transpondery, które były poprzednio zakodowane w IMMO 2, a tym starszym typie immo transpondery nie blokują się. Natomiast dopiero teraz po zakodowaniu ich do nowego licznika zostały zablokowane do ponownego zapisu, więc do starego licznika już ich nie wkodujesz :P

To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2.

 

---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:04 ----------

 

kliperross, maskę, bagażnk, drzwi kierowcy sobie zrobić, reszte drzwi wątpię gdyż CCM pracuje w innej wersji protokołu komunikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2.

Ciekawe jakim cudem! Zastanów się nad tym bo błądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2.
Niesamowite :651: Niestety niemożliwe;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

malczykos: Ciekawe jakim cudem! Zastanów się nad tym bo błądzisz.

krzyś: Niesamowite :651: Niestety niemożliwe;-)

Do "fachowców", no wlasnie trzeba pomyslec.. po się tak demaskować

Skoro oryginalne licznik był immo2 i sterownik silnika tez.

Wiec w jakiej wersji immo sterownik silnika umie komunikowac sie ?

 

No cóż chyba ze sadzicie ze ECU zna wszystkie wersje immo z jego przyszłości... ja wam tego nie zabraniam wasza sprawa... ale wprowadzacie tylko zament

 

Kto chce niech wierzy kto nie to nie ale:

Licznik immo3 przestawia sie w tryb immo2 jesli jest podlaczony do ECU immo2 i tylko dlatego dziala, dlatego tez NIE przekopiuje sobie SAM VIN z ECU tylko trzeba to recznie zrobić bo protokół immo2 na to nie pozwala, również dlatego tez nie jest dostępny kanał adaptacji 50

Edytowane przez kicoro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto chce niech wierzy kto nie to nie ale:

Licznik immo3 przestawia sie w tryb immo2 jesli jest podlaczony do ECU immo2 i tylko dlatego dziala, dlatego tez NIE przekopiuje sobie SAM VIN z ECU tylko trzeba to recznie zrobić bo protokół immo2 na to nie pozwala, również dlatego tez nie jest dostępny kanał adaptacji 50

A sprawdzałeś kiedykolwiek po takiej przekładce czy transponder uległa zablokowaniu czyli ma LCK po odczycie na jakimkolwiek urządzeniu do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na forum jestem nowy i zapewne komuś może się nie spodobać, ze akurat tutaj o tym piszę ale gdzieś muszę w końcu zapytać. Mojego paska 1.9 TDI 90km, czarne kombi mam od 2 tyg i widzę po przejechaniu paru tysięcy km kilka nie ścisłości. Mianowicie nosze się poważnie z myślą wymiany licznika na FIS, bo aktualnie w tym miejscu jest tylko czarna plama, która nie wygląda ciekawie. Ponadto kupno nowego kluczyka scyzoryk do centralnego bo od poprzedniego właściciela dostałem tylko ledwo trzymający się kupy zwykły kluczyk z latarką:) problem polega teraz na sprawdzeniu jaki będzie pasował czy 433 czy 434 Mhz. Plus wymiana licznika chociaż na 1/2 FIS. NO i ewentualnie zapalenie kontrolek od tempo czy pasów o ile są czujniki bo kontrolki tam siedzą napewno. Jeżeli ktoś potrafił by to zrobić to serdecznie proszę o pomoc. gg 6292307. Może gdybym więcej potrafił z vag-iem sam bym pokombinował, ale na dzień dzisiejszy odpada:) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem polega teraz na sprawdzeniu jaki będzie pasował czy 433 czy 434 Mhz.

Żaden. Musiał byś wymienić moduł, na taki który obsługuje piloty.

kontrolek od tempo czy pasów o ile są czujniki

Kontrolka od pasów może i włączysz ale nie będzie działać jak trzeba, bo prawdopodobnie nie masz czujników zapięcia pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

żeby radio samo się odkodowało po utracie zasilania należy skopiować także komórki $398 i $399. Tyczy sie to wymiany 1/2 fis na full fis do rocznika 2004.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kod 1753.

ja bym nie byl taki oficjalny !!!!!!!!!!!!

Takie rzeczy to na pw sie wysyla ,a nie pokazuje dla wszystkich bo zaraz bedzie kolejny temat w dziale skradzony !!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przestrogę, jednak nigdy nie zamieszczam publicznie informacji, które uważam za niestosowne. Nie sądze, żeby tu gdzie mieszkam ktoś chciał się połasić na starego passata, tymbardziej na radio gamma, notabene kupioną na ebay za 9 funtów ;) Nie sądze też żeby znajomość kodu radia pomogła ukraść samochód ;) Nawet jesli to raczej stratny bym nie był-mam dobre ubezpieczenie.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgodnie z obietnicą-dziś sczytany. Kod 1753.

Czegoś tutaj nie rozumiem, radio masz nie od nowości auta ale zamontowałeś je i teraz pamięta Twój kod przy odpięciu aku?

Ps. Nie widzę nigdzie w Twoim epromie zapisanego kodu do radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wymieniłem licznik i przy okazji radio bo gamma sony grała beznadziejnie i nie miałem do niej kodu. Póki miałem oryginalny licznik nie było problemu. Po włożeniu nowego licznika i nowej gammy blaupunkta wpisałem kod do radia, pokazało się learn na radiu (tak jak to bywało po odpięciu aku na starym radiu i liczniku) i po chwili radio zaczęło grać. Od tej pory nie muszę już więcej kodu wklepywać do radia, bo jest tak jak na moim pierwszym zestawie było-licznik zapamiętał radio. Tak jak opisywałem we wcześniejszym poście, zgrałem wsad przed wkodowaniem gammy jak i po. Znalazłem komórki, które uległy zmianom, ale kodu w nich nie odczytałem. Myślę, w takim razie, że licznik nie zapamiętuje kodu, jak wszyscy myślimy, ale pewnie coś innego, jakiś numer identyfikacyjny może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności