kliperross Zgłoś #161 Napisano 20 Listopada 2009 (edytowane) Muszę się pochwalić że wczoraj w końcu udało mi się wymienić goły licznik z listopada 99r. na Pełen FIS + tempomat dodatkowo. Ten post czytałem kilku krotnie od a do z i miałem cały czas wątpliwości że może nie wyjść, ale udało się. Napiszę teraz co zrobiłem i co nie wyszło. A więc tak: Rozebranie i wyciągnięcie licznika zgodnie z instrukcjami z tego forum (bez połamanych plastików) poszło jak złoto, następie z czytałem EEPROM ze starego licznika i go wyciągnąłem xxx902802x( (immo II). W jego miejsce Piękny liczniczek z FULL FIS xxx902847xxx (immo III). Po założeniu i przekręceniu kluczyka stacyjki pokazała się bryła samochodu ale niestety z zamkniętymi drzwiami (to jeszcze uruchomię w przyszłości). Wszystko bez odpalania silnika. Następie z czytałem EEPROM-a i zapisałem jak by coś nie tak poszło. Zauważyłem że wskaźnik od temperatury silnika ruszył gdyż wcześniej jeździłem i jeszcze był ciepły, wskaźnik paliwa też był w górze, myślę fajnie jest już hula. No to co trzeba by odpalić bo ciekawość silniejsza. Szybko w edytorze zmieniłem nr VIN (w miejsce starego wpisałem aktualny samochodu) i z powrotem wgrałem VAG TACHO. Następnie myślę czy dać nowe crypto 48 do zalogowania imo? Ryzyk fizyk koduję stare pestki i co-udało się poszło, zakodował się do szczału (może to nie jest reguła czasem może się udać a czasem nie, u mnie poszło bez wymiany pestek). Imo gaśnie i teraz odpalamy. Wskazówka od obrotomierza działa jest dobrze, trzeba zrobić próbę. Wyjechałem z garażu i DZIAŁA jak malinka. Następnie powrót i podpięcie kabelków od manetek do sterowania komputerem (spalanie, temperatura, itp.), Podziękowania szczególnie należą się POGROMCY za ten wątek. Bardzo dużo pomogło, a użytkownicy motywowali jak u nich idzie to czemu u mnie ma nie iść!!! Szybkie podpięcie tempomatu z tego wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40076 jak już kierownica i wszystko rozgrzebane. Po podpięciu wszystkiego składałem w odwrotnej kolejności. A teraz co nie działa po zmianie licznika: -kontrolki tempomatu ale w tych rocznikach to ponoć norma to już działa (wcześniej nie działało z niewiedzy) -nie pokazuje kontrolki ciśnienia oleju i na wyświetlaczu (: -kończącego się płynu hamulcowego w zbiorniczk -nie pokazuje otwartych drzwi czyli bryły samochodu( przed adaptacją była bryła ale z zamkniętymi drzwiami) Pozostałe wszystkie funkcje działają perfekt. A te małe nie dociągnięcia to już kwestia czasu. Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i życzę miłej przygody z upiększaniem naszych Passacików. Edytowane 10 Grudnia 2009 przez kliperross Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #162 Napisano 20 Listopada 2009 ze zmieniłem nr VIN (w miejsce starego wpisałem aktualny samochodu) i z powrotem wgrałem VAG TACHO. Następnie myślę czy dać nowe crypto 48 do zalogowania imo? Ryzyk fizyk koduję stare pestki i co-udało się poszło, zakodował się do szczału (może to nie jest reguła czasem może się udać a czasem nie, u mnie poszło bez wymiany pestek). Miałeś transpondery, które były poprzednio zakodowane w IMMO 2, a tym starszym typie immo transpondery nie blokują się. Natomiast dopiero teraz po zakodowaniu ich do nowego licznika zostały zablokowane do ponownego zapisu, więc do starego licznika już ich nie wkodujesz -kontrolki tempomatu ale w tych rocznikach to ponoć norma W autach z CAN-em kontrolka już powinna być, ale nie w każdym. Zauważyłem prawidłowość, że ta kontrolka działa w autach z silnikami PD, u mnie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #163 Napisano 20 Listopada 2009 -nie pokazuje kontrolki ciśnienia oleju i na wyświetlaczu (: Ale tego po włączeniu zapłonu nie pokaże Ci tak jak to było w przypadku kontrolki w starym liczniku (jak silnik zgaszony to świeci). Na pełnym fisie nie ma juz fizycznie kontrolki, jeśli cisnienie spadnie to pokaże się czerwona konewka na fis, jesli będzie za niski poziom to konewka się żółta pokaże. Chyba, że odpiąłeś czujnik oleju i sprawdzałeś, że się nie pokazuje to co innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kliperross Zgłoś #164 Napisano 21 Listopada 2009 Dzięki Patrick za podpowiedź jeszcze raz przejrzałem schemat elektryczny miernik w łapkę i sprawdziłem. Czujnik oleju jak jest silnik wyłączony to jest rozwarty, po zapaleniu zwiera do masy i pokazuje przejście. Po odłączeniu kabla zero reakcji na brak oleju ze strony licznika ale jak podniosłem obroty to od razu konewka wyskoczyła . Jest ok. A co do czujnika płynu hamulcowego to zaś działa na zasadzie zwarcia. Jeśli jest płyn to jest rozwarty czujnik (broń boże kogoś aby przytkną do masy -zamknięcie obwodu). Po zamknięciu obwodu we wtyczce (zworka) wyskoczył monit braku płynu i pulsująca kontrolka hamulca ręcznego. Tak że wszystko działa łącznie z bryłą samochodu i otwartą maską na wyświetlaczu (drzwi i tylna klapa w przyszłości). ---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:33 ---------- Błażej nie świeci to trudno może jeszcze z tym coś podziałam bo na pewno nie da mi to spokoju ale ważne że tempomat działa. Jeszcze muszę zmienić wartość skokową bo co jeden kilometr dodawanie i odejmowanie prędkości to troszkę mało. Przynajmniej co pięć by się zdało W autach z CAN-em kontrolka już powinna być, ale nie w każdym. Zauważyłem prawidłowość, że ta kontrolka działa w autach z silnikami PD, u mnie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #165 Napisano 21 Listopada 2009 no i jamusze zmienic w przyszlosci:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #166 Napisano 21 Listopada 2009 kKliperross nie ma za co O a jak to zmienić (tempomat) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kliperross Zgłoś #167 Napisano 21 Listopada 2009 Patrick gdzieś o tym czytałem że się da zmienić prędkość skokową tempomatu. Jak tylko to znajdę i przetestuję to na pewno się podzielę informacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kicoro Zgłoś #168 Napisano 21 Listopada 2009 Miałeś transpondery, które były poprzednio zakodowane w IMMO 2, a tym starszym typie immo transpondery nie blokują się. Natomiast dopiero teraz po zakodowaniu ich do nowego licznika zostały zablokowane do ponownego zapisu, więc do starego licznika już ich nie wkodujesz To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2. ---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:04 ---------- kliperross, maskę, bagażnk, drzwi kierowcy sobie zrobić, reszte drzwi wątpię gdyż CCM pracuje w innej wersji protokołu komunikacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #169 Napisano 22 Listopada 2009 To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2. Ciekawe jakim cudem! Zastanów się nad tym bo błądzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #170 Napisano 22 Listopada 2009 To nie jest prawda w tym przypadku gdyż licznik przestawił się w tryb immo2.Niesamowite :651: Niestety niemożliwe;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kicoro Zgłoś #171 Napisano 22 Listopada 2009 (edytowane) malczykos: Ciekawe jakim cudem! Zastanów się nad tym bo błądzisz. krzyś: Niesamowite :651: Niestety niemożliwe;-) Do "fachowców", no wlasnie trzeba pomyslec.. po się tak demaskowaćSkoro oryginalne licznik był immo2 i sterownik silnika tez. Wiec w jakiej wersji immo sterownik silnika umie komunikowac sie ? No cóż chyba ze sadzicie ze ECU zna wszystkie wersje immo z jego przyszłości... ja wam tego nie zabraniam wasza sprawa... ale wprowadzacie tylko zament Kto chce niech wierzy kto nie to nie ale: Licznik immo3 przestawia sie w tryb immo2 jesli jest podlaczony do ECU immo2 i tylko dlatego dziala, dlatego tez NIE przekopiuje sobie SAM VIN z ECU tylko trzeba to recznie zrobić bo protokół immo2 na to nie pozwala, również dlatego tez nie jest dostępny kanał adaptacji 50 Edytowane 22 Listopada 2009 przez kicoro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #172 Napisano 22 Listopada 2009 Kto chce niech wierzy kto nie to nie ale:Licznik immo3 przestawia sie w tryb immo2 jesli jest podlaczony do ECU immo2 i tylko dlatego dziala, dlatego tez NIE przekopiuje sobie SAM VIN z ECU tylko trzeba to recznie zrobić bo protokół immo2 na to nie pozwala, również dlatego tez nie jest dostępny kanał adaptacji 50 A sprawdzałeś kiedykolwiek po takiej przekładce czy transponder uległa zablokowaniu czyli ma LCK po odczycie na jakimkolwiek urządzeniu do tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikus Zgłoś #173 Napisano 26 Listopada 2009 Witam. Na forum jestem nowy i zapewne komuś może się nie spodobać, ze akurat tutaj o tym piszę ale gdzieś muszę w końcu zapytać. Mojego paska 1.9 TDI 90km, czarne kombi mam od 2 tyg i widzę po przejechaniu paru tysięcy km kilka nie ścisłości. Mianowicie nosze się poważnie z myślą wymiany licznika na FIS, bo aktualnie w tym miejscu jest tylko czarna plama, która nie wygląda ciekawie. Ponadto kupno nowego kluczyka scyzoryk do centralnego bo od poprzedniego właściciela dostałem tylko ledwo trzymający się kupy zwykły kluczyk z latarką problem polega teraz na sprawdzeniu jaki będzie pasował czy 433 czy 434 Mhz. Plus wymiana licznika chociaż na 1/2 FIS. NO i ewentualnie zapalenie kontrolek od tempo czy pasów o ile są czujniki bo kontrolki tam siedzą napewno. Jeżeli ktoś potrafił by to zrobić to serdecznie proszę o pomoc. gg 6292307. Może gdybym więcej potrafił z vag-iem sam bym pokombinował, ale na dzień dzisiejszy odpada:) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #174 Napisano 26 Listopada 2009 problem polega teraz na sprawdzeniu jaki będzie pasował czy 433 czy 434 Mhz. Żaden. Musiał byś wymienić moduł, na taki który obsługuje piloty. kontrolek od tempo czy pasów o ile są czujniki Kontrolka od pasów może i włączysz ale nie będzie działać jak trzeba, bo prawdopodobnie nie masz czujników zapięcia pasów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #175 Napisano 15 Grudnia 2009 Witam. żeby radio samo się odkodowało po utracie zasilania należy skopiować także komórki $398 i $399. Tyczy sie to wymiany 1/2 fis na full fis do rocznika 2004. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #176 Napisano 21 Grudnia 2009 Zgodnie z obietnicą-dziś sczytany. Kod 1753. mĂłj dla rosiek 20.12.09.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #177 Napisano 21 Grudnia 2009 Kod 1753. ja bym nie byl taki oficjalny !!!!!!!!!!!! Takie rzeczy to na pw sie wysyla ,a nie pokazuje dla wszystkich bo zaraz bedzie kolejny temat w dziale skradzony !!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #178 Napisano 21 Grudnia 2009 Dzięki za przestrogę, jednak nigdy nie zamieszczam publicznie informacji, które uważam za niestosowne. Nie sądze, żeby tu gdzie mieszkam ktoś chciał się połasić na starego passata, tymbardziej na radio gamma, notabene kupioną na ebay za 9 funtów Nie sądze też żeby znajomość kodu radia pomogła ukraść samochód Nawet jesli to raczej stratny bym nie był-mam dobre ubezpieczenie. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #179 Napisano 21 Grudnia 2009 Zgodnie z obietnicą-dziś sczytany. Kod 1753. Czegoś tutaj nie rozumiem, radio masz nie od nowości auta ale zamontowałeś je i teraz pamięta Twój kod przy odpięciu aku? Ps. Nie widzę nigdzie w Twoim epromie zapisanego kodu do radia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #180 Napisano 22 Grudnia 2009 Tak. Wymieniłem licznik i przy okazji radio bo gamma sony grała beznadziejnie i nie miałem do niej kodu. Póki miałem oryginalny licznik nie było problemu. Po włożeniu nowego licznika i nowej gammy blaupunkta wpisałem kod do radia, pokazało się learn na radiu (tak jak to bywało po odpięciu aku na starym radiu i liczniku) i po chwili radio zaczęło grać. Od tej pory nie muszę już więcej kodu wklepywać do radia, bo jest tak jak na moim pierwszym zestawie było-licznik zapamiętał radio. Tak jak opisywałem we wcześniejszym poście, zgrałem wsad przed wkodowaniem gammy jak i po. Znalazłem komórki, które uległy zmianom, ale kodu w nich nie odczytałem. Myślę, w takim razie, że licznik nie zapamiętuje kodu, jak wszyscy myślimy, ale pewnie coś innego, jakiś numer identyfikacyjny może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach